bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Chpper není pro dědka!!!
Zdar jak sviňa, abych začal: Je mi 21 jsem vyznavač chopperů a bohužel momentálně nemám s kým jezdit proto prosim všechny kluky z jižní moravy co jsou stejnýho vyznání aby hodili příspěvek do tohoto fóra s tím jakou mají mašinu a jestli mají chuť občas si vyjet.
Rád bych našel pár borců s kterýma bych mohl občas vyjet na vyjíždku.

ANEB CHOPPER NENÍ PRO DĚDKA !!!!!

Chpper není pro dědka!!!

5.1.2016 v 15:15 | Nahoru | #121
Mám kamaráda pilota, jeho cestovní rychlost se motá dle jeho slov na M1 a světe div se do práce jezdí na Virglu a neměnil by....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chpper není pro dědka!!!

5.1.2016 v 16:04 | Nahoru | #122
Plazivec> ale stále bych ti mohl oponovat ... to že to někdo později dal na chopper není důkazem, že chopper je praotcem motocyklů ..jinak řečeno ... to že jsi s tvou první partnerkou přišel o panictví, neznamená že ona musel být zákonitě panna
Ještě jednou ...Sunbeam, Brought Superrior, JAP,Terrot jezdili se svými jedno i dvouválci srovnatelnými rychlostmi jako tvůj chopper ještě v době, kdy to slovo mělo v angličtině význam maximálně na jatkách ... později dál Matchless, Norton dotáhli jednobuchy až ke sportovním úspěchům - stále mluvíme o dobách kdy ani HD nedělalo "choppery/cruisery" ... jednoválce co točily 9500rpm a měly 35-45HP...
Opravdu chopper není kolébkou motocyklismu ...jak by sis přál. Stejně jako ne všichni se nabaží "sportovní" jízdy s přibývajícím věkem ... svět neběží dle tvých pravidel a zkušeností ... každý jsme jiný a znám pár padesátníků co mě mají na okruhu za mrdala ...
...a ano, jel jsem na chopperu - první motorka co mě nenutila tahat za heft...nebrzdí, kroutí se a má krásnej pružnej motor (Intruder 1400, Vulcan 1500)

Já mám za to, že vodění motocyklu můžeš zdokonalit pouze tím, že se dostáváš sebe a stroj pod "tlak" okolností ....ta míra je sporná, pro někoho hazardování a pro někoho únosné riziko. A dovoluji si tvdit(a je to jen můj názor), že krom těch "nabažených"(co přesedlali a zpomalili) mnoho chopperářů toho s mašinou v krizovce moc neudělá....stačí někdy jet chvilku za nima, než je místo k předjetí ... on si každej myslí, že když jede pomalu "je to bezpečný"
Neboj...můj polomotor zase tak moc nejede ... a roviny fakt nevyhledávám...

Jongi> nikomu to neberu ... sám jsem se teprve po třicítce naučil "chodit" a užívat si pomalost ... je prostě rozdíl vidět svět z motorky, koně, bicyklu a jít pěšky...
A občas se na paraglidu prodírat proti větru zpět k místu vzletu 10km/h rychlostí...

Naposledy editováno 05.01.2016 16:11:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chpper není pro dědka!!!

5.1.2016 v 16:25 | Nahoru | #123
t_freedom> BGásník tím chtěl říci, že pojem rychlosti je velice relativní a spousta chopperistů rychlost absolutně ignoruje a "zdokonalení" není jejich prioritou, tou je pouze pocit z jízdy.

(reakce na) Chpper není pro dědka!!!

5.1.2016 v 17:03 | Nahoru | #124
jongi> může být...
...já to psal pouze z pohledu tý hypotetický ne/bezpečnosti

1 reakcí na tento příspěvek Chpper není pro dědka!!!

5.1.2016 v 17:05 | Nahoru | #125
Přeci se tady nebudeme hádat, co bylo dřív, slepice, nebo slepice , já mám svůj názor, kterej mě nevyvrátíš, ty máš svůj, kterej nevyvrátím zas já tobě. Pokud tedy nechceš oponovat i tomuhle. Na druhé straně jsou i takoví SSáci, co se nakláňejí v zatáčce na druhou stranu a které bych já předjel na odrážedlu. Porovnávat jednu skupinu motorkářů s druhou nemá smysl. Žádné statistiky, na čem se motorkáři zabíjí nejsou, přesto si myslím, že i tak je jízda na čopru více bezpečná. Dokonce dokud jsem jezdil na VL1500, tak jsem cítil dokonce hodně respektu kolem sebe i u plechovkářů a neměl jsem problém, že by o mě někdo nevěděl. Co se týče sportovních ůspěchu, to nelze absolutně nijak srovnat, čopr není a nikdy nebude sportovní motorka ačkoli HD vlastně kvůli motosportu vešel do povědomí veřejnosti někdy kolem 1920. Hlavně kvůli spolehlivosti a začal prodávat.
A porovnávat kolik co točí? To je ůsměvný.
To co jsem chtěl původné říct, je, že konstrukce čopru/cruisru, jako taková - pevný rám, v-twin, bez přední brzdy, je vidět docela u dost výrobců v začátcích. Co se týče tebou jmenovaných, Sunbeam začal vyrábět kolem 1912 a to už HD montoval v-twiny s roční produkcí 3 nebo 5 tis. přesně si to nepamatuju (né žebych byl tak starej ). V-twin začal u Indiánu v roce 1906 sériově, HD jej převzal až kolem 1910. Brought Superior vyráběl motorky od 1919 do 1940, vyrobil kolem 3000 kusů. V roce 1919 vyrobil HD jen sajdek 16 000 kusů a hodně toho vyvážel i do evropy. Jen to nikdo nenazýval čopr. Teda ne tu sajdku, abys mě nebral za slovo. 4ventil v-twin dělal už v té době několik let. Opravdu nevím, co by mě mohlo přesvědčit.

Chpper není pro dědka!!!

5.1.2016 v 17:26 | Nahoru | #126
Tak vznik choppera jako takového se fakt váže až k období po druhé světové válce.

(reakce na) Chpper není pro dědka!!!

5.1.2016 v 17:34 | Nahoru | #127
Plazivec> ale ty to trochu přetáčíš ... nikdo se ti neotřel o HD. To je samozřejmě značka jenž dala motocyklům moc ...
Velký trh, a hlavně první válka, přináší velké objemy ... a to, že choppery prostě nepotřebujou v zásadě žádnou velkou moderní technologii, odlehčování a extra se neliší od historických začátků z nich ale nedělá "počátek" ježdění ...toť vše

Naposledy editováno 05.01.2016 17:34:35

1 reakcí na tento příspěvek Chpper není pro dědka!!!

5.1.2016 v 18:37 | Nahoru | #128
Ale mě nejde jen o HD, co třeba takový Indian. A nikde jsem ani nepsal o počátcích ježdění. Jen jsem na samém začátku napsal něco ve smyslu, že všechny motorky vychází z čopra. Což je samozřejmě jako červená na bejka všem zástancům ostatních motorek. Já jsem si kdysi dávno pouštél dokumenty o předních světových výrobcích motorek, o jejich začátcích. Něco málo mám taky načtený a z toho všeho mě vychází, že první koncepce motocyklu jako takového je čoproidní. Vycházelo se z bicyklu, což je v menším a lehčím provedení téměř to samé. Teprve až pak, a to se přiznám bez mučení, že nevím kdo, někdo přišel s koncepcí kyvky na dvou pružících jednotkách, což je absolutní klasika, která pak dlouho dominovala. Pak zas přišla koncepce centrální pružící jednotky a její modifikace - pod úhlem, nebo na ležato, to už si pamatuju i já, jako novinku zamlada.
Když se podíváme třebas i na BSA G14 kolem 1930, nebo jeho předchůdce 500 OHV, což je useklý poloviční v-twin, všechno je to tatáž koncepce.

(reakce na) Chpper není pro dědka!!!

5.1.2016 v 19:33 | Nahoru | #129
Plazivec> nestačilo by prostě jen, že konstrukce choppper motocyklů, zůstala při starém konceptu cca. z první půlky minulého století ?

Chpper není pro dědka!!!

5.1.2016 v 19:38 | Nahoru | #130
jak, to sleduju, musím se spíše přiklonit k t_freedomovi, vždyť chopper vznikl cca v 60tých letech z bobbera, kterému daly vzniknout váleční vetráni, tím že z původních motocyklů té doby odstranili vše nepotřebné(to je jediný rozdíl v pohledu na věc oproti t_f) i samotné označení chopper vzniklo od chopped-sekaný, módní trend natáhl vidlice, zůžil a zvětšil přední kolo, posunul stupačky dopředu, zvednul řidítka a přidal velkou opěrku, pořádný véčko ve své době už měl - to je pravý chopper
a těch na našich silnicích moc nepotkáš, ale tohle označení se všeobecně dostalo do paměti pro motky, které nějakým z těchto prvků oplývají
proti gustu, žádný dišputát, kdo to má rád se vším všudy, tak ať mu to dělá radost, ale všechny mají jedno společné vynikajícími jízdními vlastnostmi neoplývá ani jedna, to ví každý, kdo střídá čopra s moderní motkou

1 reakcí na tento příspěvek Chpper není pro dědka!!!

5.1.2016 v 19:43 | Nahoru | #131
bandar57> Tady se nediskutuje o tom, jak má vypadat pravý čopr. Ale o fakt, z čeho vznikli motorky evolucí. A to rozhodně čoproid byl. A na čem jezdíš ty?

Naposledy editováno 05.01.2016 19:49:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chpper není pro dědka!!!

5.1.2016 v 20:33 | Nahoru | #132
Plazivec> pečlivě jsem si opět pročetl o čem s t_f diskutuješ, a nemám na tohle

A nikde jsem ani nepsal o počátcích ježdění. Jen jsem na samém začátku napsal něco ve smyslu, že všechny motorky vychází z čopra .

stejný názor jako ty, a to co ty nazýváš čoproidem bych já povýšil už na motocykl, samozřejmě konstrukčně poplatný své době, nic ve zlým, je to jen o úhlu pohledu
a jinak jezdim na všem ale bobíka mám nejradši

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chpper není pro dědka!!!

5.1.2016 v 21:08 | Nahoru | #133
bandar57> Když jsem se tě zeptal na čem jezdíš ty, šlo mi o to, kam zařadíš svoje aktivní motorky v profilu. Jestli podle tebe jsou to čopry, nebo SS, nebo endura, nebo skútry, nebo naháče.

Tohle jsem napsal na začátku a o té jediné vétě s humorní nadsázkou se tady vede velevážná diskuze:

Plazivec píše: Jedině čopr je motorka. Tak to začínalo, vše ostatní jsou jen mrdky, vzniklé evolucí čopra. Dvouvál do V je jedinej motor na motorku, ostatní jsou automobilový motory, přidělaný na rám s dvouma kolama. Čopr nemusí zatáčet, ani brzdit, na čopru se nezatáčí a staví se až na konci cesty nebo natankovat a na to stačí i ty spomalovače. Na čopru se jezdí od 8 do 80 let, neboli od doby kdy dosáhnu na řidítka, až do doby, než z něj samovolně padám na zem. Na čopru se dá sedět, ležet, dokonce i soul.žit, nebo sólo žít. Čopr musí být slyšet, vidět a cítit. Čopr je živá bytost.
A mladý lidi na čopru je vzácnost jen tady u nás, nevim, proč se zavedlo, že čopr je pro dědky a plně chápu výkřik zakladatele vlákna. Jen doplním:
Čopr není JEN pro dědky!!!



Naposledy editováno 05.01.2016 21:11:10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chpper není pro dědka!!!

5.1.2016 v 21:22 | Nahoru | #134
Plazivec> o tomhle:

Plazivec píše: Jedině čopr je motorka. Tak to začínalo, vše ostatní jsou jen mrdky, vzniklé evolucí čopra. Dvouvál do V je jedinej motor na motorku, ostatní jsou automobilový motory, přidělaný na rám s dvouma kolama. Čopr nemusí zatáčet, ani brzdit, na čopru se nezatáčí a staví se až na konci cesty nebo natankovat a na to stačí i ty spomalovače. Na čopru se jezdí od 8 do 80 let, neboli od doby kdy dosáhnu na řidítka, až do doby, než z něj samovolně padám na zem. Na čopru se dá sedět, ležet, dokonce i soul.žit, nebo sólo žít. Čopr musí být slyšet, vidět a cítit. Čopr je živá bytost.
A mladý lidi na čopru je vzácnost jen tady u nás, nevim, proč se zavedlo, že čopr je pro dědky a plně chápu výkřik zakladatele vlákna. Jen doplním:
Čopr není JEN pro dědky!!!

se já ale vůbec nepřu
motky co mám v profilu budu řadit podle současné terminologie mezi čopry
ale jezdim i na jiných

(reakce na) Chpper není pro dědka!!!

5.1.2016 v 22:33 | Nahoru | #135
bandar57> No ale vždyť tohle celou tu dobu obhajuju.

2 reakcí na tento příspěvek Chpper není pro dědka!!!

6.1.2016 v 00:13 | Nahoru | #136
Takze copr je podle tebe predchudce vseho...neco jako opice a clovek. Opice taky s clovekem sdili naprostou vetsinu DNA, presto je na hony vzdalena cloveku. Takhle podane to asi sedi...
Jeden kamos, nyni sedlajici Tuono 1100, rika:
Copr si koupi ten, co uz nema v zivote co ztratit

Vim ze tu byly a budou kecy o kochani a zivotnim stylu a podobny plky, ale na rovinu, to jsou jen kecy ospravldenujici koupi takovyho pa/prastroje. Ta motorka nedela nic dobre, jinymi slovy dela vsechno spatne. Je tezka, nejede, nezataci, nebrzdi. Kde je kua ta pointa? Pomalu muzes jezdit i na funkcni motorce, ne nutne na copru

(reakce na) Chpper není pro dědka!!!

6.1.2016 v 00:26 | Nahoru | #137
Attim> S tou opicí a člověkem to sedí. Tak nějak to může být. Ale ostatní máš špatně. Já na druhou stranu můžu třeba říct, že řeči o adrenalinu z rychlosti a vybírání zatáček jsou taky kecy lidí s malým piňdulou, co se potřebují předvádět. Né žebych si to myslel. Divil by ses, některý čopry jedou i zatáčí a brzdí taky dobře. A rychle múžeš jezdit i na čopru, což je adrenalin ještě větší. O krouťáku a zrychlení nemluvě.

Edit: tvůj kámoš nemá ani šajn, jestli tohle, nebo tady se koukni jak je to obrovský , není životní styl, tak já už nevím, co by to podle něj mělo být.

Naposledy editováno 06.01.2016 01:09:52

1 reakcí na tento příspěvek Chpper není pro dědka!!!

6.1.2016 v 07:01 | Nahoru | #138
Když sleduju tu debatu výše - většina lidí vůbec nerozlišuje mezi chopperem a cruisrem! A řek bych, že vývoj "velkých" motorek začal spíš ve formě podobné cruiseru - byly to mašiny k cestování, které měly suplovat auto. Většina běžný produkce, pokud to nebyly sportovní modely, či rovnou závodní speciály, měla fakt parametry podobný tomu, co má dnešní cruiser - dlouhej nízkej rám, masivní pneu s podobným rozměrem vpředu/vzadu, velkoobjemovej (na svou dobu) motor - a byla taková i produkce motorek pro válečný účely. A i většina motorek, co se dneska nesprávně zařazuje k čoprům jsou cruisery, či customy - produkčních čoprů, či mašin, který by se daly k tomu stylu s přivřenejma očima přiřadit je dost málo - Introš 14 ka a 6,5/7,5/8 a Virgly jsou snad jediný masověji rozšířený. Skoro vše ostatní produkční je buď nějakej custom (= kočkopes chopper/cruiser), nebo cruiser (+bagger) - většina produkce HD, Viktorky, Indiána, většina rejží v kategorii "naleštěných trubek", i angláni a špageťáci. Skutečnej čopr (na silnici, ne na show) je nějaká malosériovka, pár okrajových modelů (třeba Fury), nebo hlavně individuální stavba/přestavba.
A je to i možná důvod (alespoň u mě jo), proč má spousta lidí tenhle styl ráda - je v tom vidět ten prapůvod masivní cestovní mašiny.
A že tyhle mašiny nejedou, nebrzdí a nezatáčí? Spousta nových modelů cruiserů jede, brzdí i zatáčí velmi dobře. Vzhledem k svý váze a rozvoru maji jasně daný omezení, o tom žádná, že to rozhodně neni srovnatelný se sportovní motorkou. A je i fakt, že na nich jezdí i hodně lidí, kteří se navenek tváří jako "kochači", ale tyhle mašiny nezvládají moc dobře - ono k zvládnutí mašiny, co má většinou sama o sobě nejmíň 270, ale většinou spíš 350 až 400 kilo musí mít člověk už nějaký zkušenosti a nějakou porci najetých kilometrů, což dost lidí nemá a pak je prostě blokuje ten podvědomej strach z velký váhy a specifických vlastností těhlech strojů. Prostě 3 a 1/2 metráku váhy potrestá chybu víc, než necelý 2 metráky u malý mašiny.
Pro mě je SS passé z toho důvodu, že bych jeho parametry na běžný silnici nevyužil - já už bych třeba zatáčku o moc rychlejc neprojel ne proto, že by to ta mašina nezvládla (ta s prstem v nose), že bych to nezvlád já (asi bych na to koule ještě měl), ale z pudu sebezáchovy, protože do většiny zatáček není vidět a je to už moc velká ruská ruleta. Mě k zážitku stačí vykroužit si zatáčku v kilu-kiludvacet, sem tak-nějak na hranici možností svých i mašiny. Na sportu to dá ten kdo to umí v kilu a půl, aby si to užil - nic proti, je to jeho styl - ale co dělat, když většinou za tu zatáčku, nebo přes horizont není vidět?
Beru, že vždycky bude nějaká rivalita mezi "čoprákama" a "zmrzlinářema", ale mělo by to mít nějakou úroveň. Uznám, že část lidí jezdí na "čoprech" jak posraná - ale je třeba i uznat, že část lidí lítá na sportech ve stylu "bezmozek", kdy už je to dost za hranou pudu sebezáchovy - a část lidí na tom jezdí pro změnu jak na "čopru". Pak je dvojnásob směšný, když takovýho "střelce" předjíždim v zatáčce na "čopru" (mám teda powercruisera, ale to většině těhlech "střelců" uniká).
Takže bych se vykašlal na nějaký škatulkování podle toho, kdo na čem jezdí, ale jak na tom jezdí - jestli je to pózér, nebo člověk, kterej má mašiny rád (a buď to neumí, teprv se učí, nebo je to prostě opravdu kochač - jen by se ten kochač měl dívat i do zrcátek a neblokovat ty, co kochači nejsou, páč jinak je to spíš to pózerství...).

(reakce na) Chpper není pro dědka!!!

6.1.2016 v 07:16 | Nahoru | #139
Attim>

Copr si koupi ten, co uz nema v zivote co ztratit

o tom by se dalo s úspěchem pochybovat, ale taky názor .....

Ta motorka nedela nic dobre, jinymi slovy dela vsechno spatne. Je tezka, nejede, nezataci, nebrzdi.

ve většině případů vůči moderním motocyklům je to pravda, o to víc mě vždy překvapuje, když někdo neustále chce porovnávat neporovnatelný
ten kdo toho jde i za těhle podmínek, k tomu má asi dobrej důvod......
a že jsme pozéři? v drtivé většine tomu tak není, tomu věř

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chpper není pro dědka!!!

6.1.2016 v 08:22 | Nahoru | #140
charlie.vtx1800> Jako jsem zvyklej od tebe, jdeš ke kořenu věci a píšeš tak jak to je ve skutečnosti a nedá se s tím nesouhlasit. Ano, většina lidí nerozezná čopr od cruisra. Ale stačí dát na cruisra na předek větší a tenčí kolo a už je to čopr, i když zrovna u powercruisra jako vtx1800 by to asi moc nefungovalo.
Co se týče pozérů, dneska jede na dvou kolech opravdu hodně lidí, co si kupují motorky na stará kolena, děti odrostli a oni si plní sen. Jak nazvat tuto kategorii? Já do ní patřím. Jezdím ale také s lidma, co sedí na motorce 40 let. A jak nazvat lidi, co si kopí 50ku skútra, také na stará kolena, taky jednoho mám. Já jsem se rozhodl lidi nenazývat nijak, pro mě je motorkář každej, i když jede pro rohlíky na skútru. U mě má veliké plus za to, že nejede na plechovce. Kdo je tady vlastně pozéři, Divočáci, nebo Del Fuegos?
Co se týče SS, přesně tohleto co píšeš je také důvod, proč jej nemám. Není kde využít to, co SS dává.
PS, já osobně jsem nervózní, pokud nevim, co se děje za mnou a nesnáším čumák plechovky za prdelí ani když sám jedu v plechovce, natož na motorce.

1 reakcí na tento příspěvek Chpper není pro dědka!!!

6.1.2016 v 09:38 | Nahoru | #141
No ohledně pózérů ... těch je všude plno. Jestli koupí nanuka se 180HP a pak na dálnici ztkouší "kolik to dá", nebo sama značka (když už jsme u mejch Duckhen) láká hromadu pózerů.
Problém je v paušalizování ... oponuju ti já...a ty začneš o SS ... mám já supersport ? Nebo Attim? ...máme naháče. A opět, ten co má normální (rozuměj, lehkou, ovladatelnou mašinu s brzdama) nemusí bažit po rychlosti. Proč musím neustále někomu vysvětlovat, že si nejkrásněji užívám v ztáčkách ...
třeba tady (mimochdem, zvuk mý mašiny je vlastně takobvej "do-vyvinutej" chopper co se umí i roztočit)
Když se podíváš na tacho, málokde nám přeskakuje přes 120 na (přehledných) rovinách a v zatáčkách tam často máme jen kolem 60km/h. To jen k tý bezmozkovosti.
To co psal Charlie.vtx.1800 je rozumný - hodně lidí si koupí cruisera protože "to jezdí pomalu" a myslí si, že vlastně nic nemusí umět ...což je omyl... a dle mého názoru jsou tím možná ostatním na silnici víc nebezpečný - sic jejich nehody bejvaj většinou banální přebrždění zatáčky, vytuhnutí na brzdách atd.
Věř mi že mám srovnání ...ale jak jsem si stopro jistej na monsteru i SSu (je to 900SS s celými 78HP ) odkud to do zatáčky pustím a kde vyjedu ...na žádným mnou sedlaným chopperu jsem tohle prostě neměl...ta motorka si tak nějak žije vlastním životem a rozhodováním...asi jako kůň pod jezdcem... a to mě osobně nevyhovuje.
Tvé, možná nadsazené, zvolání o prvotnosti choppera si tímto žádalo o políček

(reakce na) Chpper není pro dědka!!!

6.1.2016 v 10:18 | Nahoru | #142
Plazivec> Pózér je pro mě ten, kterej objektivně vzato sice na mašině neumí jezdit, byť si to často ani náznakem nepřipustí, ale sebe i ostatní hodnotí hlavně podle mašiny, kterou on či ti druzí sedlají. Kdyby na tom jezdit uměl, tak bych ho zařadil do kategorie "namachrovanec". Ale nikoho takovýho sem zatím nepotkal, protože asi většina lidí, co to s mašinou opravdu umí nemá potřebu hodnotit jiné jen dle jejich mašiny. Pózérství je takový to "klouzání po povrchu", kdy se vůbec nehledí na člověka co tvoří podstatu, takový to masírování vlastního ega, buď vyzdvihováním vlastní mašiny, nebo dehonestací cizí. Ať už de o styl mašiny, její značku, cenu, stáří, výkon či objem nebo stav. Tím nemyslím nějaký to rejpání, co k životu patří - že zmrzlináři sou bezmozci, špageťáci se sejdou v servisu, čopráci jsou pupkatí dědci, podlitr je leda pro ženskou atd. Jen to člověk nesmí žrát vážně anebo ve zlým. Chce to kus nadhledu a ten právě pózérovi chybí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chpper není pro dědka!!!

6.1.2016 v 10:32 | Nahoru | #143
t_freedom> Víš, to je jak debata o ženských. Mě se líběj štíhlý bloncky s menšíma kozama. Jinýmu baculatá kozatá černovláska. Díky bohu za to, aspoň si tolik nelezem do zelí a za (skoro) každou ženskou někdo pálí.
Já vůbec nemám potřebu ti vymlouvat tvůj styl motorky. A vcelku i pobírám co tě na ní baví. Jen mi nevymlouvej ten můj, i když ho třeba nepobereš - vždyť o to vůbec nejde. Jsem si plně vědom, že tenhle styl (chopper/cruiser) není ten nejpohodlnější, nejefektivnější atd. k ježdění (každýmu to i řeknu, pokud o něm uvažuje) - třeba mě baví snažit se dokonale ovládat nedokonalej stroj? A taky se mi prostě nejvíc líbí ten kus železa, kterej ovládám - a netahej na mě Freuda!
Jo a to o SS - to je takovej extrém, kterej je asi na úplně druhým pólu, proto sem ho vypíchnul, neber to osobně.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chpper není pro dědka!!!

6.1.2016 v 12:25 | Nahoru | #144
Tak tohle je už hezčí debata, když se sem vnese kousek kultury.

t_freedom> Já jsem si vědom, že ten můj prapůvodní výrok byl nadsazený, taky jsem ho tak schválně napsal. A také řeč o SS je vlastně nadsázkou, i když naháč, naked, když to vezmu hóóódně zjednodušeně by měl být jakoby nahý SS bez kapotáže. Což ale samozřejme neplatí a ten název možná vznikl když nějakej John Nudímsejakoprase z plezíru orval svýho supersporta z plastů.

Na tom videu opravdu jedete na pohodu, i když kámoš by moh tu bradu v zatáčce více sklonit k předloktí, poznal by o dost lepší zážitek. Ale opravdu jste jinak pohoďáci, Takhle třeba já jedu zatáčky na mým sportíku, když si je chci užít, někdy i kapku ostřeji. Většinou ale koukám na krajinu kolem a cestu vnímám jen periferně.
Jak tak koukám na parametry, ty naše motorky jsou si blíž, než by se zdálo. Akorát já nemůžu ani zdaleka používat jen dvě polohy plynu. Zdá se, že to není o moc víc, ale 96Nm u HD motoru dává zátah dost vohubu. A to taky kvůli posedu - předkopnutý stupačky a vysoká řidítka.

No a s těma pozérama, ano, jsou takoví, ale třeba já se k nim nepočítám, klidně přiznám, že nejsem hustokrutej jezdec, koneckonců se s mou novou motorkou ještě zžívám. Zas na druhou stranu, jsem konečně spokojen, že mám co jsem vždycky chtěl a jsem i na tu značku hrdý. Ale nikdy nebudu ponižovat jiný lidi za to na čem jezdí, kamarád jezdí na 250 yuki. On je trochu cáklej z jinýho důvodu, ne kvůli motorce Ta za to nemůže.
Co mě víc štve, nebo spíš mrzí, že čoprama a čoprákama pohrdají lidé, kteří nemají ani ánunk a na čopru nikdy neseděli a mají jakousi vnitřní potřebu navážet se do nich. Zvláště pak do majitelů HD. Kdo to nikdy nenastartoval mezi nohama, neví, o čem ta motorka je. I když jsem ji chtěl od mládí, a měl jsem nastudováno nakoukáno, naposloucháno, když jsem ji prvně natočil, tak mě dostala, bylo to ještě silnější, než jsem čekal. Moje dcera (18 let, virago535), když jsem ji to nechal nastartovat, s vyjeveným úsměvem řekla, že teď už chápe, proč jsem ji vždycky chtěl. Nedá se to popsat, musí se to zažít.
Zvláště karburátorová verze, jak se probouzí ta bestie s chraplavým zvukem, jakoby říkala, co mě sereš a nenecháš spát, počkej já tě..., vždycky jsem chtěl jen karburátor. Uhlazený volnoběh stříkaček mi nic neříká.
Nevím na jakém čopru jsi se vezl, pokud na japonci, tak tomu něco krapet chybí (sorry charlie, na vtx jsem neseděl), jakoby neměl duši, vědomí. Já zatím jen VL 1500, XV535 a 750. Na VLku se seká kardan, musíš podřaďovat, i kdyby to motor ještě dal. U klavírů, i když docela vzhledově ujdou a pohodlím také, příšerné jízdní vlastnosti, motor nemá hmotu, chcípá při rozjezdi, převodovka kvílí hůř jak tryskáč.
Takže jakmile jsem nasedl na HD a nastartoval, okamžité jsem věděl, že tohle je ono. A stejně jako u Ducati - když ji miluješ, není co řešit. Věřím, že i když naoko se od 1957 na sportsteru nic nezměnilo, tak opak je pravdou. Postupné titěrné vylepšování, zdokonalování, žádné kompromisy, jen precizní práce, udělali z tý motorky to co je dnes. To samý věřím u ostatních modelů. Třeba spojka. Když se rozjíždím, cítím jak je silná, předimenzovaná, nepřenáší žádné vibrace, nevyluzuje při vymáčknutí žádné pazvuky, prostě jakoby tam nebyla. Převodovka, krom zařazení jednotky, žádné klapnutí, nebo řachy, nebo pocit, že je něco se synchro, prostě nic, zapadne ůplně dokonale přesně, tiše, jako švýcar.
Uff, to jsem se nechal unést.

charlie.vtx1800> Jako obvykle jsi to vystihl, akorát, pro mne je HD dokonalej stroj

Naposledy editováno 06.01.2016 12:26:56

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chpper není pro dědka!!!

6.1.2016 v 12:56 | Nahoru | #145
Plazivec> HD-čko nechci, protože nemá v portfóliu to co bych chtěl a co mi u mý VTXky vyhovuje (RODy stejně nejsou klasický HD a je i malej) - powercruiser. Mě u některých HDčkářů vadí ta póza - nic lepšího než HD v "čoprech" není! Jak můžeš mít rejži? No protože pro mé potřeby a tužby je ta rejže lepší. Máš to nastavený jinak - OK, jdi do HDčka. Ale netvrď, že HDčko je to jediný pravý USA - ona Viktorka a Indian nastavili laťku sakra vysoko!!! Kupuju si věci podle toho jak splní mé požadavky, ne podle toho, jaký to má logo. Pokud to má i nějaký zvučný logo, tak je to fajn bonus, to jó.
Prostě těch skoro 160 Nm na motoru je něco, co má pro mě kouzlo. A vzhled je klasickej, plastů minimum, podvozek po vytunění tlumičů sakra dobrej - já sem též spokojen.

(reakce na) Chpper není pro dědka!!!

6.1.2016 v 12:57 | Nahoru | #146
Plazivec> úplně v pohodě můžeš dávat plnej... mám 104Nm v cca. 7200rpm ...to že máš podobnej krouťák je ale jen číselnej údaj... máš ho níž, to je pravda ...ale využitelnej rozsah otáček asi lehce nadpoloviční
viz. to tempo co jezdíš
Vezmeme tě na Korsiku, abys nám to ukázal...protože na tuhle silnici a na tyhle rádiusy to už docela tempo je, ač se to na videu tak nezdá...nevěřím že by to s brzdama a tlumičema HD šlo je stejně... a jezdecký styly... pokud myslíš kámoše - toho co točí...nevím...pokud toho vepředu, to jsem já a vím že nemám bohvie jakej styl...a jsem línej vysedávat a slidery nemnám a kolena nikam necpu...není to zapotřebí.... jeli jsme tam podruhý v životě

...pokud mluvíš o 1200tce ve sportsteru jako o bestii, věř že nízkozdvih ve dvouválu jako je moje 998 testastretta by tě přesvědčil o opaku ......a to je právě to - znám oboje ...já jsem na parkovišti s 1200kou popojížděj (záměrně nepíšu že jsem na ní něco ujel) ale za uši jsem mu dal... to že se to klepe...to jo... ale ve třech to zabere a za další dva litry už nemáš kam jít dál... jak v mým D5 volvu ...sice 460Nm ve 1800...ale v 3800 ende...a nestačíš na první tři kvalty řadit

HD má svoje charisma... nikomu ho neberu a obdivuju marketing a cenovou politiku tý firmy (ona ve svý podstatě zachránila Ducati před krachem) ... jak je možný tak jednoduchý a technicky nenáročný stroje prodávat za tak nehorázný řachy. To všechna čest ...
Jo a úplně nejhorší cirkus na kterým jsem kdy měl tu "čest" jet byla Volusia 800 ... to ti povím, to byl zážitek...to je hrozitánsky ošizená motorka ...never more...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chpper není pro dědka!!!

6.1.2016 v 13:01 | Nahoru | #147
charlie.vtx1800> už mám sice dva motocykly...ale vždycky jsem chtěl...tak nějak chci...furt... Intruder 1400 ...pryč vidle, pryč kardan...
Dopředu nepodražený vidle průměr aspoň 45-50mm ... dva kotouče min. 300mm, pancíře. Dozadu kyvku svařenec a řemen ... nic než světla, nadrž, motor, sklopný stupny ... prostě power street ...co umí jezdit a brzdit. Ten motor je nepřekonanej - to bylo jediný japonský chopper kladivo.

Naposledy editováno 06.01.2016 13:02:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chpper není pro dědka!!!

6.1.2016 v 13:23 | Nahoru | #148
t_freedom> no na to ti odpovím,že to co píšeš,tak jako další adept doporučuji svézt se na Victory Hammer S.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chpper není pro dědka!!!

6.1.2016 v 13:34 | Nahoru | #149
Rubi> veliký, těžký, zbytečně hrřmotný a silný...
jak všechny Q7čky, X5(6)ky, Kájeny a Tuaregy a podbný nesmyly ...prostě
Chci veliký auto ... nojo...ale aby se to vůbec s těma dvouapůl tunama hnulo, musím tam dát nějaký motorový nukleární hovado...jenže ouha, ono zase když to jede je to jak urvaná skála ve Hřensku ...potřebuju podvozek a brzdy...... nakonec je to prostě stejně nesmysl... rychle se s tím moc cestovat nedá a velikost a váha je prostě naobtíž
Mám starou V70ku s D5 v pětikvaltu ... ten samej motor i s managementem má kámoš v XC90 (starej model) s automatem... zatímco moje V70 je nadopovaná "rakev" co akceleruje jak střela ... jeho XC90 je prostě furt liná jebka...aneb jak zabít ňutnovimetry vahou a hydroautomatem

Já vím Rubi...mohl bych jezdit na moto třeba posazenej obráceně...nebo se svázanejma rukama ...nebo třeba s nohou za krkem ...nebo na 300kg mašině se 150Nm ...já raději na mašině co mě na první tři kvalty na mokru blokuje kolo zavřením plynu
A krom toho...si zapomněla na jeden zásadní aspekt mého moto-já - jsem staromilec - a dnes je to samý čidlo a samá stříkačka (v Monsteru to maskuju tím designem z 80tejch let )

Peace to all



Naposledy editováno 06.01.2016 13:40:41

(reakce na) Chpper není pro dědka!!!

6.1.2016 v 14:26 | Nahoru | #150
t_freedom> já ti nabízela jen se svézt,abys mohl porovnat.I když, to se vlastně s Intr.1400,srovnávat nedá. Jen to splňovalo ty tvé požadavky:nepodražené obrácené vidle,dva 300kotouče vpředu,rám se nekroutí a docela to umí upalovat.Váha tam není nijak závratná. Ale já vím,že to nemá cenu tě nějak přesvědčovat.Dokud jsem sedlala jen Victorky,tak jsem si myslela,že dobrý,ale po přechodu na Brutálku jsem svůj postoj také přehodnotila.Jenže ten Hammer,je pořád pecka.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
VS 800 Intruder problém s motorem Suzuki VS 800 Intruder Jenyk78 6 Dnes v 00:38 Thomsonson
Virago výkon a trysky Yamaha XV 535 Virago CubaLibre 5 17.4.2024 v 12:28 zetka125
Seřizeni ventilů Honda VT 750C Shadow Martm 2 16.4.2024 v 14:11 Martm
Yamava Virago 125 - seřízení volnob... Yamaha XV 125 Virago Zachovalj 3 14.4.2024 v 19:38 Slávek-TDM
Nehádže iskru Virago 536 Yamaha XV 535 Virago Denyd 1 14.4.2024 v 19:30 Kolja73


TOPlist