bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Utahovací moment alternátoru M900 r.v. 2000
12.4.2015 v 17:46
Zdarec Borci, nevíte někdo správnej utahovací moment matice alternátoru na motoru Monstra 900 r.v. 2000? Problém je v tom, že do 99 používala Ducati dvě matice na kontra. Pak přešla na jinou konstrukci s jednou maticí. I při dotažení na správný moment (186 Nm?) docházelo k tomu, že se matice povolila a zmordovala se klika, rotor alternátoru,... Ducati prý snad vydala doporučení na utažení matice na cca 280 Nm a "zalepeni" Loctitem. Od 2001 byla konstrukce opět změněna a k problémům už nedocházelo.
Může to prosím někdo potvrdit nebo doplnit?
Koupil jsem tuhle matici (při každým povolení by se měla dát nová), kde je M900 i.e. 00 taky uveden. Narozdíl od původní matice jde našroubovat na kliku o poznání lehčeji. Zřejmě to bude matice "nový " konstrukce.
Co teď ? Vzít tuhle matici a zalepit jí tam při těch 280 Nm nebo ji nechat na těch 186 Nm s tím, že už je to pořešený? Nevím totiž, v čem spočívala změna konstrukce 00 vs.01.

1 reakcí na tento příspěvek Utahovací moment alternátoru M900 r.v. 2000

12.4.2015 v 18:30 | Nahoru | #1
dotáhnul bych to na těch 280Nm a dal tam lepidlo na závity, to silnější

(reakce na) Utahovací moment alternátoru M900 r.v. 2000

12.4.2015 v 19:18 | Nahoru | #2
wáca> No jo, jenže 280 Nm není zrovna málo...

Utahovací moment alternátoru M900 r.v. 2000

12.4.2015 v 19:42 | Nahoru | #3
Pokud to zalepíš,tak těch 180 by mělo stačit.Já měl s tím problémy u starýho modelu,u novýho jsem na altík zatím nehrabal takže mám klid.
Nicméně,abych doplnil,měl jsem sundanou druhou stranu a ten fabrický utahovací moment je fakt brutál,takže bych těm 280 i věřil...

Naposledy editováno 12.04.2015 20:22:31

Utahovací moment alternátoru M900 r.v. 2000

13.4.2015 v 08:35 | Nahoru | #4
na 180-220Nm a zalepit... červeným...

Utahovací moment alternátoru M900 r.v. 2000

13.4.2015 v 18:26 | Nahoru | #5
Tak všechny (kromě novejch desmoquattro) rotory třífáz. alternátorů, resp. matice lepit na Loctite 648 a utahovat na 270 Nm. Bez ohledu na manuál.

1 reakcí na tento příspěvek Utahovací moment alternátoru M900 r.v. 2000

14.4.2015 v 20:59 | Nahoru | #6
Tak tak. Půlku matky máznout olejem a půlku lepidlem (dotahovací moment je na namazanou matku) . Hlavně bacha na tu vymezovací podložku za rotorem. Ráda se smekne, dotažení ji zalomí a pak se rotor povolí i se zalepenou matkou. 280Nm je docela řacha. Já u toho pěkně cvičil s krátkým moment'ákem. Nutnost je samozřejmě prodloužená 30 ořech. Rozřízl a nastavil jsem nějaký starý.

Utahovací moment alternátoru M900 r.v. 2000

14.4.2015 v 22:02 | Nahoru | #7
Když už jste u toho,pro druhou stranu-kolo primáru platí to samé?To sem dole měl...

Naposledy editováno 14.04.2015 22:02:50

(reakce na) Utahovací moment alternátoru M900 r.v. 2000

15.4.2015 v 07:04 | Nahoru | #8
Keek> Jo, s tou podložkou to není moc dobře vyřešený. Dával jsem na to extra pozor, tak snad to bude OK.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Serizeni ventilu Duc M900 Ducati Monster 900 Honziikk 8 9.6.2023 v 07:22 honzabiker
Elektroinstalace - průřezy vodičů Ducati Monster 900 (i.e.) honzabiker 25 12.5.2023 v 19:01 honzabiker
Lakování karbonu - bubliny Ducati Monster 900 (i.e.) honzabiker 12 15.10.2022 v 12:09 honzabiker
Synchro. karburátorů - stále rozlad... [1, 2] Ducati Monster 900 syrrius 31 21.9.2022 v 12:44
rozdíly v rámech Ducati Monster Ducati Monster 900 (i.e.) ramesse 2 4.5.2022 v 06:56 honzabiker


TOPlist