bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Gear Indicator / elektro schéma Hornet 2007
7.4.2015 v 10:22
Ahoj všem,
pořídil jsem si ukazatel zařazené rychlosti a trochu váhám s instalací. Je to tady ten. . Jedná se o motorku Honda Hornet 600, ročník 2007 (ten novější model).
O co se mi jedná... nejsem si jistý, na které drátky to mám připájet. Samozřejmě mám stáhlé elektro schéma tady z motokatalogu, ale v těch zkratkách se neumím zorientovat a nerad bych udělal něco špatně. Tak se chci zeptat, jestli by někdo znalý a ochotný pomohl.
Instalovat se to má takhle :


Ale v elektroschématu nemůžu všechny ty drátky najít. Nejsem si ani jistý, jestli ta krabička ve schématu "COMBNATION METER" je ten konektor, na který to mám dát - který je připojený zezadu na "palubovku".

Díky za každou radu.

Gear Indicator / elektro schéma Hornet 2007

7.4.2015 v 10:31 | Nahoru | #1
1) společná zem( GND) prostě mínus baterky
2) +12V od spínače zapalování (červenej přepínací na zdechnutí motoru)
3) signální kabel k otáčkoměru
4) signální kabel k tchometru
5) kabel od kontrolky neutrálu
6) ???? kabel nastavení netuším.

Tyto kabely musíš najít na motorce nebo dle schematu.

BTW: Hornet nemá signál z převodovky o zařazeném stupni jako třeba Suzuki SV?

Gear Indicator / elektro schéma Hornet 2007

7.4.2015 v 10:40 | Nahoru | #2
Jo,dík, tohle vím, ale právě mám zádrhel najít to v tom schématu/na motorce ta šestka je jen pro nastavení, ten se nikam nebude pájet, co jsem pochopil.
Na schématu jsou zkratky, co mi nic neříkají... :
FUEL
TURN-R
HISS
OIL
TURN-L
HI-BEAM
BATT
IGN
SP_VCC
SP-SIG
TEMP
S-GND
TA-SIG
NEUTRAL
A to ještě nevím, jestli jsem u správné krabičky

Naposledy editováno 07.04.2015 10:42:17

Gear Indicator / elektro schéma Hornet 2007

7.4.2015 v 10:52 | Nahoru | #3
Odhaduju, že tě zajímá SP-SIG (speedometr signal), TA-SIG (Tachometr signal), NEUTRAL (kontrolka ), S-GND je zem (proč je tam to S nevím), to bych viděl ze schematu. IGN - ignition (startování) ale nevím, zda je tím myšlen přepínač a nebo přímo startovací tlačítko

Gear Indicator / elektro schéma Hornet 2007

7.4.2015 v 10:55 | Nahoru | #4
No super.. asi jsem v tom hledal zbytečně komplikace... nenapadlo mě SP SIG že bude SPeedometr SIGnal apod. ani google mi to nenašel Díky moc, večer to vyzkouším

1 reakcí na tento příspěvek Gear Indicator / elektro schéma Hornet 2007

7.4.2015 v 10:56 | Nahoru | #5
Chtělo by to schema nebo multimetr :o) Jinak pokud to není kde pěkně nacvaknout, nebo nějak nedestruktivně připojit, použil bych zařezávací svorkovnici.







Naposledy editováno 07.04.2015 11:06:51

Gear Indicator / elektro schéma Hornet 2007

7.4.2015 v 10:58 | Nahoru | #6
Nevím jak jsi zdatnej v elektru, ale já bych si to osobně proměřil multimetrem. Tedy především to napájení +12 od přepínače. Ať si nenaděláš víc paseky. Schema je jen schema a multimetr je jistota :)

Gear Indicator / elektro schéma Hornet 2007

7.4.2015 v 10:59 | Nahoru | #7
k tomu poslednímu kabelu SETUP není nic psáno? Odhaduju, že bude připojen přes spínač na napájení, aby ses dostal do nějakého režimu, ve kterém si to nastavíš a po nastavení zas vypneš. Ale to už jen nahlas přemýšlím, jak to asi funguje.

1 reakcí na tento příspěvek Gear Indicator / elektro schéma Hornet 2007

7.4.2015 v 11:14 | Nahoru | #8
Díky za rady. K tomu poslednímu kabelu je psaní, nevím teď přesně z hlavy (nemám to u sebe), ale vlastně tím definuješ kolik máš převodů atd. - přiložením na kostru tuším. To už by neměl být takový problém
Jinak to mám v plánu normálně vzít ten káblík, oddělat tu bužírku, připájet k němu drátek od indikátoru a pak zalepit izolačkou. Asi to nebude úplně profi, já vím
Takhle nějak, jako je na tomto video (je tam potom i návod na to nastavení) :

Gear Indicator / elektro schéma Hornet 2007

7.4.2015 v 11:17 | Nahoru | #9
No ten na videu je nehorázný prase. Když vidím, jak odizolovává kabel tím, že prostě upálí izolaci. To je dobytek

Gear Indicator / elektro schéma Hornet 2007

7.4.2015 v 11:18 | Nahoru | #10
Tak si aspoň po dobu operace odpoj baterku. ŘJ na polích nerostou

Gear Indicator / elektro schéma Hornet 2007

7.4.2015 v 11:26 | Nahoru | #11
Jo díky, dám si bacha upalovat izolaci nebudu, to mi přijde taky zbytečně hnusné řešení Ale než to připíjet mě moc možností nenapadá.. a hlavně, stačí mi na to pájka a izolačka, navíc tam není moc místa na něco jiného. Každopádně velké díky za pomoc

(reakce na) Gear Indicator / elektro schéma Hornet 2007

7.4.2015 v 11:31 | Nahoru | #12
-sun-> mam to samé na speedu. Nastartuješ, dotkneš se tím bílým kostry. Ukazatel se přepne do režimu učení. Tzn rozsvítí se ti 1 - zařadíš 1 a rozjedeš se a držíš konstantní otáčky. Přeskočí na 2, tak přeřadíš a zase držíš otáčky.....atd atd...až do 6. Učí se tím poměr rychlosti k otáčkám na daný kvalt. Nevýhoda toho že víš co tam máš jen pokud jedeš...:)

edit: diakritika

Naposledy editováno 07.04.2015 12:04:07

Gear Indicator / elektro schéma Hornet 2007

7.4.2015 v 11:49 | Nahoru | #13
Ten kabel learn/setup se nezapojuje, ten je pouze nastavovací, s tím budeš brnkat o kostru kvůli nastavení a pak ho zaizoluješ. Jinak jak píše FLAT-ERIC.

Gear Indicator / elektro schéma Hornet 2007

7.4.2015 v 12:30 | Nahoru | #14
Pozri si aj tuto diskusiu: http://www.motorkari.cz/tema/?t=161762 Je tam popis instalacie priamo aj na Horneta (tusim ze 2007).
Kludne to napajkuj a zaizoluj izolackou. Ked ho budes programovat, tak to rob pri zohriatom motore na prevadzkovu teplotu. Vela zdaru!

Gear Indicator / elektro schéma Hornet 2007

8.4.2015 v 09:02 | Nahoru | #15
Díky moc všem za rady a tipy. Ikdyž jsem celkem levý, zvládl jsem to a funguje to na jedničku. Zatím tedy jen na stojanu, ještě jsem nestihl dát motorku dokupy a projet se, ale každopádně to zatím vypadá na Takže díííík (osobně jsem nečekl, že se tu sejde tolik rad )

Gear Indicator / elektro schéma Hornet 2007

8.4.2015 v 14:28 | Nahoru | #16
A já zas nečekal, že tu někdo i poděkuje Ať slouží

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gear Indicator / elektro schéma Hornet 2007

9.4.2015 v 13:39 | Nahoru | #17

Flat_Eric píše: Chtělo by to schema nebo multimetr :o) Jinak pokud to není kde pěkně nacvaknout, nebo nějak nedestruktivně připojit, použil bych zařezávací svorkovnici.







Rada nad zlato, větší svinstvo tam nemůžeš dát, než tyhle "svorky".

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gear Indicator / elektro schéma Hornet 2007

9.4.2015 v 13:44 | Nahoru | #18

BohusStejskal píše: Rada nad zlato, větší svinstvo tam nemůžeš dát, než tyhle "svorky".



Rada nad zlato to je. Jen musíš používat hlavu a přemýšlet nad tím, co touhle svorkovnicí chceš připojovat a s jakým průřezem a typem drátu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gear Indicator / elektro schéma Hornet 2007

9.4.2015 v 14:05 | Nahoru | #19

Flat_Eric píše: Rada nad zlato to je. Jen musíš používat hlavu a přemýšlet nad tím, co touhle svorkovnicí chceš připojovat a s jakým průřezem a typem drátu.



No o průřezech drátůmě nemusíš poučovat, viděl si z jakého materiálu, jak nepřesně jsou ty kontakty vyrobené. Na motorku absolutně nevhodné, nehledě na hnus jak to vypadá. Toto snad nemůže nikdo obhajovat.
Asi odborník co neví co je svorka a co svorkovnice. Ale používá hlavu.

Naposledy editováno 09.04.2015 14:21:01

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gear Indicator / elektro schéma Hornet 2007

9.4.2015 v 14:20 | Nahoru | #20

BohusStejskal píše: No o průřezech drátůmě nemusíš poučovat, viděl si z jakého materiálu, jak nepřesně jsou ty kontakty vyrobené. Na motorku absolutně nevhodné, nehledě na hnus jak to vypadá. Toto snad nemůže nikdo obhajovat.



On tě někdo poučuje? Tyto svorkovnice se taky dělají v provedení "made in china" nebo preciznější. Fotka byla jen ilustrační. Já taky psal, že bych tohle použil jako druhou možnost připojení v případě, že není jiná nedestruktivní a sympatičtější možnost. Rozhodně bych měl raději pod kapotou na původní kabeláži dva zářezy na izolaci, než seřezaný kusy izolace a přiletovaný prasezpůsobem a oblemcaný izolačkou z baumaxu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gear Indicator / elektro schéma Hornet 2007

9.4.2015 v 16:36 | Nahoru | #21

Flat_Eric píše: On tě někdo poučuje? Tyto svorkovnice se taky dělají v provedení "made in china" nebo preciznější. Fotka byla jen ilustrační. Já taky psal, že bych tohle použil jako druhou možnost připojení v případě, že není jiná nedestruktivní a sympatičtější možnost. Rozhodně bych měl raději pod kapotou na původní kabeláži dva zářezy na izolaci, než seřezaný kusy izolace a přiletovaný prasezpůsobem a oblemcaný izolačkou z baumaxu.



Nezlob se na mě, ale plně souhlasím s BohusStejskal, tyhle svorky jsou velmi amatérské, když má někdo bordel v elektrice, tak první hledám tyhle svorky, abych je dal doprdele. Pokud chce někdo dělat elektriku na motorce nebo v autě tak jsou základ krimpovací kleště, konektory, smršťovací bužírky apod., pokud použije tyhle konektory, tak to podle toho vypadá a funguje. Jde pouze o nouzové zapojením, které co nejdříve předělat.

Naposledy editováno 09.04.2015 16:36:29

(reakce na) Gear Indicator / elektro schéma Hornet 2007

9.4.2015 v 16:50 | Nahoru | #22

ffugas píše: Nezlob se na mě, ale plně souhlasím s BohusStejskal, tyhle svorky jsou velmi amatérské, když má někdo bordel v elektrice, tak první hledám tyhle svorky, abych je dal doprdele. Pokud chce někdo dělat elektriku na motorce nebo v autě tak jsou základ krimpovací kleště, konektory, smršťovací bužírky apod., pokud použije tyhle konektory, tak to podle toho vypadá a funguje. Jde pouze o nouzové zapojením, které co nejdříve předělat.



A to já se vůbec nezlobím Konstruktivní kritika bez emocí je vítána. Chce se jen nechytat jednoho obrázku či věty. Já tento systém "obhajuju" pouze jako jedno z možných řešení, které rozhodně neřadím na první místo. Tohle řešení obhajuju s mnoha ALE. Jedno z toho ALE je použití jako odbočka, nikoliv jako spojka. Nepoužitelné pro tenké žíly, která v tom lítá jak šulin v gumáku, takže přechodový odpor atp. To je sebevražda. Rozhodně jsem příznivcem, aby se to udělalo pořádně, tedy varianta lisovaných FAST ONů atp. a v případě pájení použití termobužírek s rozumnou páječkou (tedy ne stovkovou trafopájkou). Je to o tom, jak jsi precizní, a co je ve tvých možnostech a schopnostech. A zakladatel vlákna se zrovna jako člověk, co v tom umí chodit neprezentoval.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nehází jiskru Honda CB 600F Hornet vodnikw 6 17.4.2024 v 19:08 Anti
Benzín v oleji Honda CB 600F Hornet Paťas96 4 15.4.2024 v 22:21 Slávek-TDM
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet Vaclav_74 3 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V
padák nebo hříbek [1, 2] Honda CB 600F Hornet biosák 38 21.3.2024 v 21:44 Slávek-TDM
Závaží řidítek Honda CB 600F Hornet Modra_Vafle 18 21.3.2024 v 20:45 satanek66


TOPlist