Respektive mohu ucit a poradat kurzy ci cvicne jizdy na okruhu ci za provozu jako zivnost bez jakekoliv licence?
A zajima me vas nazor co od instruktora motoskoly ocekavate nebo jste ocekavali ze vas nauci a zdali jste se opravdu v nejakem typu motoskoly neco naucili.
Diky za reakce
PS: kdyby me chtel nekdo zamestnat na teto pozici, pripadne si se mnou domluvit za uplatu cvicne jizdy jsem pripraven
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se stat dobrym instruktorem motoskoly...
Co se týče metodiky a samotné výuky, docela se mi to v hlavě rýsuje, žádný jeden den a ahoj.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se stat dobrym instruktorem motoskoly...
Stev píše: NoFear4> mně by gymkhana pomohla, neumím jezdit pomalý vracáky na jedničku a dvojku
Maty a Krejza a spol nebudou souhlasit, ale na gymhkane je 90% zatacek v rychlosti kterou ty na silnici zazijes v 10% proto rikam ze ti to za provozu moc nepomuze, nemluve o tom ze se tam asi opravdu prevazne dobrzduje snad az za apex toho kuzelu zadni brzdou coz v provozu take neni z meho pohledu k nicemu. Ja bych se rad soustredil na skutecne deni na vozovce. Ale aby to nekdo zas neobratil proti me...kazdy ternink a blbnuti s motkou je super a i tohle toceni dokola s riditkama na dorazu muze dat a i da hodne treba uplnym zacatecnikum a mirne pokrocilym a je skvele umet ovladat na motorce vsechno...ale to uz muzem zacit trenovat i jizdu po zadnim protoze za provozu se ti taky muze stat ze blbe odradis vemes diru a motroka jde sama do svicky ani nevis jak... :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se stat dobrym instruktorem motoskoly...
Krejza píše: NoFear4> Prostě máš cit pro něco jiného, pro mě je jízda na zadním nebo předním frajeřina, která není nezbytně nutná. Tak se tomu nevěnuju, jen je dobré znát, jak moc máš přidat, než dostaneš kolo do vzduchu, pak už mám takový blok, že dál už je zbytečné jít, protože nemám 2 kola na zemi. V pravdě si myslím, že udržet mašinu na dvou kolech je lepší než se učit po jednom, takže v tomhle máš stopro výhodu.
Co se týče metodiky a samotné výuky, docela se mi to v hlavě rýsuje, žádný jeden den a ahoj.
Videl jsem ti z helmy maximalne nos...mas volno o vikendu respektive asi jdeme s mladou nahanet lemply s gsxrama na dubou v sobotu :)). Nechces se nekdo potkat na pokec? :)
NoFear4 píše: Videl jsem ti z helmy maximalne nos...mas volno o vikendu respektive asi jdeme s mladou nahanet lemply s gsxrama na dubou v sobotu :)). Nechces se nekdo potkat na pokec? :)
Zatím plán nemám, to by šlo, večer ti dám vědět
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se stat dobrym instruktorem motoskoly...
e: a já mám právě problém klopit když jedu pomalu, to je případ vracáků, takže když ve slalomu klopím v ještě nižší rychlosti, je jasný že to musí pomoct.
Naposledy editováno 10.04.2015 11:05:24
Tady nesouhlasim Ozzy....neznam nikoho kdo by se zabil kdyz se snazil vymotat z parkoviste Alberta ale znam spoustu lidi ktery se zabili prave proto ze nevedeli co a jak delat kdyz jeli 50+ a to by se jim nestalo kdyby se byvali naucili jezdit jako na okruhu.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se stat dobrym instruktorem motoskoly...
Stev píše: NoFear4> rychlosti bych vůbec nesrovnával. Není náhoda že ti nejlepší silniční jezdci trénujou i na kole nebo na krosce, nebo třeba na balanční desce, tam je rychlost úplně nulová.
e: a já mám právě problém klopit když jedu pomalu, to je případ vracáků, takže když ve slalomu klopím v ještě nižší rychlosti, je jasný že to musí pomoct.
No ja to vidim takhle....nemuzes ucit vsechny vsechno. takze nebudu ucit nekoho se rozjizdet ani nebudu ucit nikoho jet okruhu jako Rossi....moji prioritou je lidi naucit jet a ovladat motorku tak aby vedeli co maj delat kdyz jde v danne chvili na silnici o jejich zivot. A to se nedeje kdyz stojis na balancni desce :))
NoFear4 píše: No ja to vidim takhle....nemuzes ucit vsechny vsechno. takze nebudu ucit nekoho se rozjizdet ani nebudu ucit nikoho jet okruhu jako Rossi....moji prioritou je lidi naucit jet a ovladat motorku tak aby vedeli co maj delat kdyz jde v danne chvili na silnici o jejich zivot. A to se nedeje kdyz stojis na balancni desce :))
To taky nejde, učit všechny všechno. Vybíráš si ale docela úzké spektrum lidí, které chceš oslovit, minimálně na rozjezd. A taky mít nějaký vstupní řekněme test, abys je měl minimálně na té úrovni, kde je chceš začít učit. Každopádně ti držím palce, protože tohle chci vidět fungovat v praxi
NoFear4 píše: No ja to vidim takhle....nemuzes ucit vsechny vsechno. takze nebudu ucit nekoho se rozjizdet ani nebudu ucit nikoho jet okruhu jako Rossi....moji prioritou je lidi naucit jet a ovladat motorku tak aby vedeli co maj delat kdyz jde v danne chvili na silnici o jejich zivot. A to se nedeje kdyz stojis na balancni desce :))
zrovna tu balancni desku bych uplne nezavrhoval, ono se ti to pak hodi, az pod tebou zacne motorka tancovat ..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se stat dobrym instruktorem motoskoly...
NoFear4 píše: Maty a Krejza a spol nebudou souhlasit, ale na gymhkane je 90% zatacek v rychlosti kterou ty na silnici zazijes v 10% proto rikam ze ti to za provozu moc nepomuze, nemluve o tom ze se tam asi opravdu prevazne dobrzduje snad az za apex toho kuzelu zadni brzdou coz v provozu take neni z meho pohledu k nicemu. Ja bych se rad soustredil na skutecne deni na vozovce. Ale aby to nekdo zas neobratil proti me...kazdy ternink a blbnuti s motkou je super a i tohle toceni dokola s riditkama na dorazu muze dat a i da hodne treba uplnym zacatecnikum a mirne pokrocilym a je skvele umet ovladat na motorce vsechno...ale to uz muzem zacit trenovat i jizdu po zadnim protoze za provozu se ti taky muze stat ze blbe odradis vemes diru a motroka jde sama do svicky ani nevis jak... :)
Chtěl jsem napsat neco hrozne chytryho, ale asi to spis proberem osobne. (Neboj nemyslim fyzicky ).
E. gymkhana není jen GP8 nebo rotace okolo kuželu... a většina věcí která se děje při gymkhaně funguje stejně i ve větších rychlostech... třeba o té zadní brzdě při gymkhaně by se dala napsat slohová práce. ale s "brzděním" tak jak si to běžný motorkář po přečtení tvého příspěvku může představit to defacto nemá nic společného, - ta zadní guma dělá v podstatě furt to samé i když jedeš pod plynem zatáčku o poloměru několika set metrů v rychlosti 100+ a já jedu zatáčku o poloměru 1,5m rychlostí 10 a přitom "stojim na zadní brzdě"... takhle z psaného textu se to asi těžko pochopí, ale mimo jiné právě gymkhana mě hodně pomohla víc přemýšlet otom co a jak a proč funguje a i když se na 1. pohled zdá že to nedává smysl tak všechno souvisí se vším... Každopádně netvrdím že jsem nějakej študovanej odborník na kinematiku - dawe by si mě v teorii dal k svačině nahned, a na okruhu by mě zase nejspíš pojezdila naprostá většina zde přispívajících střelců...
Naposledy editováno 10.04.2015 22:37:37
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se stat dobrym instruktorem motoskoly...
Maty_Kolin píše: Chtěl jsem napsat neco hrozne chytryho, ale asi to spis proberem osobne. (Neboj nemyslim fyzicky ).
E. gymkhana není jen GP8 nebo rotace okolo kuželu... a většina věcí která se děje při gymkhaně funguje stejně i ve větších rychlostech... třeba o té zadní brzdě při gymkhaně by se dala napsat slohová práce. ale s "brzděním" tak jak si to běžný motorkář po přečtení tvého příspěvku může představit to defacto nemá nic společného, - ta zadní guma dělá v podstatě furt to samé i když jedeš pod plynem zatáčku o poloměru několika set metrů v rychlosti 100+ a já jedu zatáčku o poloměru 1,5m rychlostí 10 a přitom "stojim na zadní brzdě"... takhle z psaného textu se to asi těžko pochopí, ale mimo jiné právě gymkhana mě hodně pomohla víc přemýšlet otom co a jak a proč funguje a i když se na 1. pohled zdá že to nedává smysl tak všechno souvisí se vším... Každopádně netvrdím že jsem nějakej študovanej odborník na kinematiku - dawe by si mě v teorii dal k svačině nahned, a na okruhu by mě zase nejspíš pojezdila naprostá většina zde přispívajících střelců...
jsem docela zvedavy, co budes rikat na aplikaci veci z gymkhany az se svezes na velkem okruhu .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se stat dobrym instruktorem motoskoly...
Co je trochu psycho je fakt, ze cim dele a (subjektivne) mozna i lepe jezdim, tim vice si pripoustim, ze vlasne nic moc neumim a ze se to pravdepodobne uz nikdy poradne nenaucim Je tady totiz dalsi zasadni a paradoxni fakt, ze poslednich par let uz na motorce prakticky temer vubec nejezdim... Co se tyce gymkhany tak loni jsem treninkem stravil za celou sezonu cca 5 h a odjel sem 7 zavodu... ( v zavodu se jedou dve kola po cca 1-1,5 minute). Jo a GP8 cca 14 x cca33s. Krom toho sem byl jednou v sosnovy a jednou v mejte. Pravidelne nekolikrat tydne objedu parkrat cviciste a jednou! sem se byl jen tak na chvilku projet kolem komina. No a jeste by se dalo prifat nejakych par vicemene sluzebnich popojizdek kdy jedu pro zaka nebo pro komidare nebo ho vysadim a vracim se na zakladnu....
Naposledy editováno 11.04.2015 02:21:11
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se stat dobrym instruktorem motoskoly...
Maty_Kolin píše: Veverčák> jj to ja taky zase to bude znit divne, ale ono je to vlatne spis naopak... spis se postupne do gymkhany snazim davat cim dal vic veci ktery se delaj na normalni silnici a predpokladam ze i na okruhu (teda alespon dle teorie) ... kdyz jsem zacal jezdit gymkhanu, tak jsem delal spousty veci spatne anichz bych o tom vedel - napr. prace s plynem a s tezistem, pak ta zminena zadni brzda, atd... nikdo to tady nejezdil takze to bylo spis metodou pokus-omyl, jednooky mezi slepymi... tenkrat mi treba prislo temer nemozny dostat riditka na doraz a natoz anichz bych motorku odtlacel pod sebe a nedejboze jeste pod plynem - ted uz vim ze to jde, jen uz zbyva se to naucit pamatuju jak jsem poprve prijel na zavody do polska a hltal tam rady... Neco sem okoukal, neco nacetl, neco si nechal poradit a cim dal vic dochazim k nazoru ze to ma opravdu hodne spolecneho... nektery uplne zakladni veci jako napr. pohled jsou prokazazelne stejny...
Co je trochu psycho je fakt, ze cim dele a (subjektivne) mozna i lepe jezdim, tim vice si pripoustim, ze vlasne nic moc neumim a ze se to pravdepodobne uz nikdy poradne nenaucim Je tady totiz dalsi zasadni a paradoxni fakt, ze poslednich par let uz na motorce prakticky temer vubec nejezdim... Co se tyce gymkhany tak loni jsem treninkem stravil za celou sezonu cca 5 h a odjel sem 7 zavodu... ( v zavodu se jedou dve kola po cca 1-1,5 minute). Jo a GP8 cca 14 x cca33s. Krom toho sem byl jednou v sosnovy a jednou v mejte. Pravidelne nekolikrat tydne objedu parkrat cviciste a jednou! sem se byl jen tak na chvilku projet kolem komina. No a jeste by se dalo prifat nejakych par vicemene sluzebnich popojizdek kdy jedu pro zaka nebo pro komidare nebo ho vysadim a vracim se na zakladnu....
tak vzdycky kdyz je neco noveho tak je to hodne o objevovani, pak pochopis zaklady a zjistis, ze jsou pokrocilejsi techniky a nektery veci muzes upozadit nebo delat jinak, prestoze ti to prijde nelogicke, to je normalni.
Vic pokecame pripadne na okruhu, na silnici se asi tezko potkame, mozna prijedu na gymkhanu, ale spis jen na treninkna Strahov ...
Naposledy editováno 11.04.2015 09:11:41
2 reakcí na tento příspěvek Jak se stat dobrym instruktorem motoskoly...
A běž se někdy do nejaké té motoškoly podívat na čem tam lidi přijedou. Hranatý gumy, nebrzdící brzdy,....
han píše: tak předpokládám, že každej dělá svoji práci pro peníze a ne jako charitativní činnost. Možná Ty to máš jinak, nevím...
A běž se někdy do nejaké té motoškoly podívat na čem tam lidi přijedou. Hranatý gumy, nebrzdící brzdy,....
jestli necitis rozdil mezi "vydelat penize protihodnotou za poskytnutou sluzbu" a "nekoho podojit, idealne prazaka" pak je nase debata zbytecna asi jako snazit se policajtovi vysvetlit neco logickeho, ale nenapsaneho od nadrizeneho
han píše: tak předpokládám, že každej dělá svoji práci pro peníze a ne jako charitativní činnost. Možná Ty to máš jinak, nevím...
A běž se někdy do nejaké té motoškoly podívat na čem tam lidi přijedou. Hranatý gumy, nebrzdící brzdy,....