Téma: Jak provést demontáž startéru?
19.3.2015 v 13:17
Ahoj, nechce mi nastartovat motorka (suzuki intruder vs750), relé i baterka jsou ok (vyzkoušeno), vše ukazuje na špatný startér..Chvíli mi trvalo, než jsem našel jeho umístění, je mi to však málo platné, neboť nevím, jak jej z motorky demontovat.. Přímo nad krytem a upevňovacím šroubkem krytu je vývod z válce (nejspíš na chlazení, podle toho, co z toho teklo při povolení šroubku příruby).
Demontoval již někdo z této motorky startér? Pokud ano, poradil by mi jak na to krok po kroku? Moto je nepojízdné, takže se do servisu nemám jak dostat...
Předem díky za odpovědi
Demontoval již někdo z této motorky startér? Pokud ano, poradil by mi jak na to krok po kroku? Moto je nepojízdné, takže se do servisu nemám jak dostat...
Předem díky za odpovědi
1 reakcí na tento příspěvek Jak provést demontáž startéru?
Zdarec
No já ti nevim ,podle toho co píšeš jestli se do toho vůbec pouštět. Co budeš dělat až to demontuješ ? Z čeho usuzuješ že je špatný startér ? Zkoušels to startovat přes kabely ? Možností je spoustu a ty už to demontuješ
No já ti nevim ,podle toho co píšeš jestli se do toho vůbec pouštět. Co budeš dělat až to demontuješ ? Z čeho usuzuješ že je špatný startér ? Zkoušels to startovat přes kabely ? Možností je spoustu a ty už to demontuješ
1 reakcí na tento příspěvek Jak provést demontáž startéru?
Startovací relé cvaká? Zkusil jsi ho zkratnout? Co spínač na spojkový páčce, máš otestováno? Co spínač na stojánku, máš otestováno, popř. proklemováno? Máš dost silnou baterku? Nemůže být v háji cut-off relé? Co tlačítko startéru? Co chcípák? Co takhle volnoběžka?
Měl jsem obdobný problémy, ale byl to překroucenej kabel v hlavním svazku u krku řízení. Kurva, vždyť to není italský, je to japonec, není jedinej důvod, proč by tomu měl odejít startér.
Naposledy editováno 20.03.2015 01:50:41
Měl jsem obdobný problémy, ale byl to překroucenej kabel v hlavním svazku u krku řízení. Kurva, vždyť to není italský, je to japonec, není jedinej důvod, proč by tomu měl odejít startér.
Naposledy editováno 20.03.2015 01:50:41
Jak už se tu píše v předešlých přízpěvcích,může být problém na mnoha jiných místech.Dál třeba ukostření.Jestli ale jinak nedáš a jsi přesvědčenej že je to starter,musíš bohužel vypustit chladící kapalinu.Výpušťák je zespodu na levý trubce rámu,zhruba v místech spojení svodu (kolena) s tlumičem výfuku.Povol si víčko chladiče.Dál musíš odstranit tu chromovanou trubku (jak jsi psal že ti tam něco teklo při povolení šroubu).Na vodním čerpadle povol hadici,na válci odšroubuj tu trubku a sundej to.Demontuj ten kryt starteru a než začneš na vlastním sterteru,odpoj si hlavně nejdřív mínus pol od baterky.Potom odšroubuj ten hlavní kabel ze starteru a povol oba šrouby.Zhora je vidět jen jeden ale držej ho opravdu dva.Potom ho vycukej pomalu do pravý strany motky až vytáhneš ten poměrně dlouhej pastorek z převodů.Dál už je to na tobě co na tom starteru najdeš za závadu.Můžou tam bejt max.v háji uhlíky.Až budeš opět nalejvat chladící kapalinu, nezapoměň namontovat výpušťák a povolit si odvzdušňovací šroubek,ten je taky na tý samý trubce rámu jako výpušťák ale nahoře,zhruba ve výšce hlavy předního válce.Pomalu nalejvej až ti to tam začne vytékat.Potom ho dotáhni a chladič dolej do plna.
Tenhle chopper je sice krásnej ale většina majitelů bude tady se mnou souhlasit že na ůdržbu,opravy a seřizování je to pakárna. Jenže "když to miluješ,není co řešit". Tak držím palce ať se daří.
Tenhle chopper je sice krásnej ale většina majitelů bude tady se mnou souhlasit že na ůdržbu,opravy a seřizování je to pakárna. Jenže "když to miluješ,není co řešit". Tak držím palce ať se daří.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak provést demontáž startéru?
Dráťa> tak z tvýho výčtu vím jen to, že relé cvaká (jak se zkratuje nevím), tlačítko startéru je ok, spínač na stojánku ok, spojka se tu ke startu nepoužívá, chcípák ok a baterkou to není..zbytek jsem vedle jak jedle, teprve začínám..navíc nemám žádného známého, kdo tomu rozumí a mohl by se na to podívat..
RenoTigers> Všechny Suzuki musejí mít vymáčklou spojku, jinak nestartují. Jestli to tak nemáš, tak se v tom už někdo hrabal. Nevím, jestli má startér pastorek nebo volnoběžku, ale jsem přesvědčen, že to není startérem, ale nějakou jinou pastí.
1 reakcí na tento příspěvek Jak provést demontáž startéru?
No...cvaká to i s vymáčklou spojkou tak nevím...
No hoši nechci tady dělat chytrýho ale kdo tu píše že všechny Intrůdry musí při startu vymačkávat spojku je blbost.Tak to má pouze VS 1400 a z těch menších Introšů to mají pouze ty co se vyvážely do USA a Kanady. Evropská verze ten spínač na spojkový páčce nemá,čili se při startu vymačkávat spojka nemusí.
1 reakcí na tento příspěvek Jak provést demontáž startéru?
Tak s tou spojkou mají pravdu spíš hoši - nebyl jsem si jist a tak jsem o víkendu zkusil nastartovat Introuše bez vymáčknuté spojky a nejde to. Skutečně musí být vymáčknutá spojka pro nastartování. Verze by měla být evropská VS 800 - dotažen z německa od prvního majitele.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak provést demontáž startéru?
Mikymoto> Tak o tom si dovolím polemizovat.Není to totiž jen z mojí hlavy a ani podle toho že"jedna paní povídala". Mám totiž servisní manual kde jsou detailně vyobrazená elektrická schemata typů VS 700,750 a 800 a to od r.v. 1985 a rozlišená právě na ty americký a evropský.U těch americkejch je tam,kromě jiných detajlů, jasně vidět zapojení spojkovýho spínače a u evropský verze ten spínač není.Jestli se mi zadaří obě schemata ofotit,hodim to sem jako důkaz.
Naposledy editováno 30.03.2015 09:17:28
Naposledy editováno 30.03.2015 09:17:28
kutil1 píše: Mikymoto> Tak o tom si dovolím polemizovat.Není to totiž jen z mojí hlavy a ani podle toho že"jedna paní povídala". Mám totiž servisní manual kde jsou detailně vyobrazená elektrická schemata typů VS 700,750 a 800 a to od r.v. 1985 a rozlišená právě na ty americký a evropský.U těch americkejch je tam,kromě jiných detajlů, jasně vidět zapojení spojkovýho spínače a u evropský verze ten spínač není.Jestli se mi zadaří obě schemata ofotit,hodim to sem jako důkaz.
Základní pravidlo zní, manuálům se nedá moc věřit. Občas tam bývají neskutečné nesmysly.
Naposledy editováno 30.03.2015 10:10:10
kutil1: Takže máš Clymera, Haynese nebo Bucheli, ne originál Suzuki, že? V každém z těchhle manuálů (k jiným typům motorek) jsem nějaké chyby našel, takže bych to nebral jako úplně stoprocentně spolehlivý zdroj. Ony se chyby občas najdou i v originální oficiální dokumentaci.
Ale je fakt, že v českém manuálu k VS800 nutnost mačkat spojku při startování popsaná není. Aspoň ne v tom, který mám já.
Ale je fakt, že v českém manuálu k VS800 nutnost mačkat spojku při startování popsaná není. Aspoň ne v tom, který mám já.
1 reakcí na tento příspěvek Jak provést demontáž startéru?
Jojo - papír snese všechno. Sám jsem si myslel, že tu spojku mačkám prostě jen ze zvyku a tak jsem o víkendu fofrem běžel odzimovat Introuše, abych to ověřil. Jsou tam co vím pojistky dvě. Jedna je ta spojka, druhá je stojan (když je vyklopenej a zařadím, tak motorka chcípne).
Manuál, ve kterým je poznámka o tom, že tuto fičuru má verze USA někde taky mám. Je možný že toto striktní rozdělení fungovalo ze začátku a pak se ty rozdíly už tolik neřešily a manuál nechali původní.
Manuál, ve kterým je poznámka o tom, že tuto fičuru má verze USA někde taky mám. Je možný že toto striktní rozdělení fungovalo ze začátku a pak se ty rozdíly už tolik neřešily a manuál nechali původní.
1 reakcí na tento příspěvek Jak provést demontáž startéru?
S tím mačkáním spojky to má aspoň tu výhodu, že když chci po zimě naplnit karbce, tak jen startuju "nasucho" bez zmáčklé spojky a karburátory se hezky naplní...
Manuál je jinak fajn věc, ale když už není motorka přímo z prodejny, kde mám jistotu, že se v tom někdo nehrabal, tak bych to nebral moc vážně.
Manuál je jinak fajn věc, ale když už není motorka přímo z prodejny, kde mám jistotu, že se v tom někdo nehrabal, tak bych to nebral moc vážně.
Mikymoto>Taky jsem na nějaký nesmysly v tom manualu narazil.Budem tedy brát to co je na tuty zjistitelný osobně.Já tam mám zespoda spojkový páčky prázdnej otvor a závity na dva šroubky , spínač tam není a startuje mi to i bez zmáčknutý spojky.Samozřejmě boční stojánek - tam funguje ten spínač tak jak má.Manual mám tento.
387 stran.
387 stran.
Thymallus> Ale tak jak to popisuješ to funguje jen u VS 1400 U těch menších "vetřelců" to,jak píšeš "na suho" nejde.Tam se karbce doplněj pouze startováním (točením celýho motoru) a to jak se spojkovým spínačem ,tak bez něj a bez rozdílu jestli je to Amerika nebo Evropa.
Proto jsem si taky dělal to zvláštní tlačítko pro samostatný ovládání benzínového čerpadla.
Naposledy editováno 30.03.2015 17:19:20
Proto jsem si taky dělal to zvláštní tlačítko pro samostatný ovládání benzínového čerpadla.
Naposledy editováno 30.03.2015 17:19:20
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... | Slezy28 | 326 | 29.9.2023 v 00:19 kudla009 |
demontáž motoru Intruder vs 750 z r... Suzuki VS 750 Intruder | maf26 | 2 | 20.5.2020 v 13:49 kutil1 |
Zapojení stojanu Suzuki VS 750 Intruder | Pičma | 0 | 16.5.2020 v 20:44 Pičma |
Laďák vs originál [1, 2] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Suz... | HrnčířKraus | 33 | 24.7.2019 v 11:47 DrDNA01 |
Dílenský manuál na VS 750 Intruder ... Suzuki VS 750 Intruder | Pičma | 6 | 13.11.2018 v 14:42 Mocnář666 |