globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Virago 535 nádrž a vzduch. filtr r.v. 94
16.3.2015 v 09:16
Zdravím,
Mám dva vcelku zásadní dotazy - ten lehčí - k čemu přesně slouží tahle hračka pod krytem na levé straně (z pohledu řidiče)? Pod krytem nic není, jen jsou zezadu plast. základny připojené dvě hadičky vedoucí ke karbcům. Na fotkách červeně zvýrazněné.












Když hadičky zacpu, motor má snahu se dusit. To má virago dvě nasávání resp. dva "vzduchový filtry"? Ptám se proto, že se chci zbatit týhle "ledviny" na obou stranách. V tý druhý mám nějaký relátka apod, což schovám vcelku snadno, jen přemýšlím co s touhle "srandou"


Druhá věc - dost mi vadí kapacita nádrže resp. dojezd. cca 160km (zatím neseštělovaná bohatost apod.) na plnou nádrž je fakt dost malo. Sehnat doplňkovou větší nádrž (myslím že na cca 13l) je nereálný, zbývá tedy větší nádrž z jiný mašiny a upravit jí aby pasovala nebo dobastlit ještě další nádrž (něco jako ta pod sedlem). Nemám totiž origo laufy, takže mám místo před zadním kolem. Opět červeně na fotce.






Nejjednodušší by bylo udělat nádrž pod, samozřejmě bytelnější nebo chráněnou krytem. Propojila by se podsedlová nádrž s přídavnou (analogicky k propojení vrchní a podsedlové) a čerpadlo bych napojil na přídavnou. Sice jsou to 3 nádrže, ale problém by v tom být neměl. Vyjde levněji a méně pracně sehnat jinou nádrž nebo bastlit přídavnou?

Vaše názory na to? Nebo to řešit jinak? Díky za rady a připomínky.
P.S. vykašlat se na to nechci, dojezd fakt mi vadí.

1 reakcí na tento příspěvek Virago 535 nádrž a vzduch. filtr r.v. 94

16.3.2015 v 09:28 | Nahoru | #1
V té levé pixli, je jen u US verze takové "ekologické kurvítko" u EU verze je prázdná, ty dvě hadičky co tam vedou je odvzdušnění karbeců a musí být volně otevřené

S tou přídavnou nádrží za motorem, pod kyvnou v. bacha na zranitelnost při přejetí obrubníku a na teplo od motoru+výfuků ale řešitelné by to bylo ... pamatuj na dost silné propojovací hadice, kvůli tankování a druhou na odvzdušnění

(reakce na) Virago 535 nádrž a vzduch. filtr r.v. 94

16.3.2015 v 09:54 | Nahoru | #2
Na první dotaz správně odpověděl PETARDAK - vede tam odvzdušnění plovákových komor a když to ucpeš, nemůže odcházet vzduch a přitékat benzín, proto se to dusí.

Pokud ujedeš na nádrž jen 160 km, věnuj úsilí nejdříve správnému seřízení. Nádrž by měla být 13,5 litru, z toho 2,5 rezerva. S takovou bys jezdil s průměrnou spotřebou skoro 7 litrů na 100 km (do rezervy) a to je na XV535 extrémně hodně. I při hodně svižné jízdě by ses měl vejít do 5,5 litru. Takže především zkontrolovat čistotu vzduchového filtru, správně seřídit a teprve pokud by to nepomohlo, řešit zvětšení nádrže. Otázka je, jestli hlavním problémem nejsou ty neoriginální výfuky, které vedly ke ztrátě výkonu a nutnosti víc tahat za plyn, aby to aspoň trochu jelo.

1 reakcí na tento příspěvek Virago 535 nádrž a vzduch. filtr r.v. 94

16.3.2015 v 10:23 | Nahoru | #3
Petardak > díky za info. Hadičky asi schovám pod nádrž a pro jistotu zakryju nějakým molitanem apod. S hadicí a odvětráváním je to jasné. Myslel sem, že bych vyšel z té podledlové nádrže a upravil jí - má všechny vstupy i výstupy už hotové.

1100Virago > taky díky. Teď vychází spotřeba něco přes 8 litrů i s rezervou. Měnily se membrány, takže to ještě není doladěné. Uvidíme potom - když by byla spotřeba kolem 5,5l, tak by by dojezd cca 230km. Takhle už jsem jí koupil, předchozí nájezd byl cca těch 160km, mě se to potvrdilo. Směr je určo bohatá, svíčky byly pěkně zakarbonobaný. Vzducháč pod nádrží je ok, ale je pravda, že uvnitř usazení filtru a prostoru v rámu byla směr benzínu a asi i oleje. To znamená co?

Virago 535 nádrž a vzduch. filtr r.v. 94

16.3.2015 v 11:39 | Nahoru | #4
Spotřeba 8l/100km je moc a ty černé svíčky jasně značí bohatou směs. Mělo by se to projevit i obtížným startováním horkého motoru. V první řadě zkontrolovat a seřídit hladiny, pak teprve laborovat s bohatostí volnoběhu a případně velikostí hlavní trysky. Ta se hlavně sama od sebe jen tak nerozšteluje, rozhození směsi většinou udělá právě změna hladiny (závada membrány ovlivní jak benzin, tak i vzduch, takže s vadnou membránou prostě "nejde dát plný plyn".
A ty neorigo laufy též mohou mít dost velký vliv - u origo výfuku totiž ta "bandaska" pod kyvkou funguje jako rezonátor, který protitlakem právě dává motoru ten mohutný zátah z nízkých otáček. Odstraněním, nebo provrtáním (také jsou takové experti) bandasky motor tento zátah ztratí, ale při správném seřízení zase o trochu lépe pojede v horních otáčkách. Dle mé zkušenosti je nejlepší u origo výfuku vykuchnout tlumítka z koncovek a rezonátor a svody nebastlit. Na chodu motoru se to prakticky nijak neprojeví a přitom zvuk bude více, než slušný. S jinými laufy už je třeba seštelovat směs.
Co se týče levé boule, tak již bylo zodpovězeno, že ty hadičky jsou "dýchání" plovákových komor a musejí být průchodné. U některých verzí je to obrácené - odvětrání je vyvedené jinam a pod levou boulí je elektrika (TCI jednotka, kombirelé přerušovače, relé čerpadla a u verzí s vyhřívanými hrdly karbců i termospínač. Toto vše je u většiny kusů pod pravou boulí.

A jakkoli bastlit nádrž, natož někam přidělávat další, je podle mě pěkná ptákovina.Kor pod kyvku, kde bude vystavena odlétávajícímu sajrajtu z vozovky a horku od motoru a svodů. Navíc by se na tuto pomocnou nádrž musel přendat i kohout s ventilem rezervy. Když už, tak asi nejelegantnějším řešením by bylo vyrobit si dvě pomocné nádrže zhruba ve formátu brašen, opatřit je trubkovými ochrannými "klecemi" (proti poškození při pádu motorky na bok) a obšít kůží, aby vypadaly jako skutečné brašny. Tyto nádrže by však musely mít těsná víka (aby palivo nevytékalo při naplnění horní nádrže) a propojení dvěma hadicemi, napojené "téčky" na původní hadice mezi nádržemi. A tady by mohl být docela problém s tím, kudy hadice vést, aby "nestrašily", moc místa na motorce není. Nebo udělat nádrže s klasickými víčky a do výstupů k vedení mezi ventilem na spodní nádrži a palivovým filtrem zařadit zpětné ventily - ty by ale neměly klást velký odpor, aby stačit benzin dotékat k čerpadlu a to nesálo vzduch z vycucnuté podsedlové nádrže. Celkově je ale zbytečné jakkoli systém nádrží upravovat, pump je v ČR docela dost na to, aby i dojezd kolem 150km stačil. Leda na nějakou dlouhou cestu do tramtárie, ale tam se ve většině případů pojede na enduru ,nebo cestovním enduru a ne na motorce, jakou je XV535.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago 535 nádrž a vzduch. filtr r.v. 94

16.3.2015 v 12:14 | Nahoru | #5

Samick: ...Vzducháč pod nádrží je ok, ale je pravda, že uvnitř usazení filtru a prostoru v rámu byla směr benzínu a asi i oleje. To znamená co?


Určité množství oleje je tam normální. Do toho prostoru je vyvedeno odvětrání motorové skříně a přes něj unikají olejové výpary, které se v rámu vysrážejí zpátky na kapalinu. Jestli mě paměť neklame, vede odtud pod motorku odkalovací hadička, přes kterou se to má čas od času vypustit.

Pokud je tam benzín, tak je možné, že karburátor plive zpátky palivo a to může mít víc příčin - od vysoké hladiny v karburátorech přes špatně nastavené ventilové vůle až po blbě nastavené časování vaček - můžou být o zub rozvodů vedle. Fakt by to chtělo tu motorku prolézt zgruntu a postupně vyloučit všechny případné problémy.
Ono to vypadá, že je to stroj napadený kutilem, který postupně vznikající problémy kompenzoval tím, že rozdrbal něco jiného, čímž to tak nějak obešel. Ale když pak jednu věc nastavíš jak se má, sesype se to jako lavina.

Ještě mě napadlo - dovírají ti dobře šoupátka sytičů? Pokud zůstávají pootevřená, dokáže to se spotřebou taky slušně zacvičit.

Virago 535 nádrž a vzduch. filtr r.v. 94

16.3.2015 v 14:40 | Nahoru | #6
Ten olej v airboxu může být nateklý i potom, co motorka někomu spadla a chvíli ležela na boku. Pamatuju-li dobře, tak odvětrání karteru je vedené dutinou řetězu v zadním válci a hadice do airboxu je napojená na hlavě. Ale na přítomnost odkalovací hadince si nevzpomínám a to jsem měl motorku při zimní rozborce oškubanou jako slepici.

(reakce na) Virago 535 nádrž a vzduch. filtr r.v. 94

16.3.2015 v 14:51 | Nahoru | #7

J.M.K. píše: Spotřeba 8l/100km je moc a ty černé svíčky jasně značí bohatou směs. .... Celkově je ale zbytečné jakkoli systém nádrží upravovat, pump je v ČR docela dost na to, aby i dojezd kolem 150km stačil. Leda na nějakou dlouhou cestu do tramtárie, ale tam se ve většině případů pojede na enduru ,nebo cestovním enduru a ne na motorce, jakou je XV535.


JJ o směsi vím, čekám na mechanika - já se do toho pouštět nechci - doje*at karbce - to nechci. K těm pumpám je to pravda, ale právěže se plánuje cesta na balkán a právě tam, kam si většiva vozí endura a my to s partou skorodůchodců jezdíme na cruiserech a chopperech a v pohodě. Jen se z toho člověk nesmí po**at.

1100Virago píše: Pokud je tam benzín, tak je možné, že karburátor plive zpátky palivo a to může mít víc příčin - od vysoké hladiny v karburátorech přes špatně nastavené ventilové vůle až po blbě nastavené časování vaček - můžou být o zub rozvodů vedle. Fakt by to chtělo tu motorku prolézt zgruntu a postupně vyloučit všechny případné problémy... Ještě mě napadlo - dovírají ti dobře šoupátka sytičů? Pokud zůstávají pootevřená, dokáže to se spotřebou taky slušně zacvičit.


Snad to bude jen vysoká hladina, startuje v pohodě i při studeným motoru. Šoupátka ověřím.

1 reakcí na tento příspěvek Virago 535 nádrž a vzduch. filtr r.v. 94

16.3.2015 v 19:25 | Nahoru | #8
Správně seřízené XVčko by mělo najet aspoň 190km před přepnutím na rezervzu. Pokud stejně potřebuješ dojezd zvednout kvůli jednorázové akci, jako nejsmysluplnější se mi jeví vzít si s sebou dvě PETky nebo kanystřík do batohu. Jak už uvedli kluci výše, pokud by se měla přídavná nádrž udělat kvalitně , znamená to vyřešit odvzdušnění, napojení na původní dvě nádrže, palivové čerpadlo a kohout rezervy. Proveditelný to jistě je, ale nebude to nic levnýho ani jednoduchýho. A nekvalitní zásah do palivovýho systému je tak trochu o hubu...

A ještě k tomu levému kastlíku - já ho používal na uložení lékárničky. Policistům při kontrole sice přišlo, že přístup k ní trvá moc dlouho, ale na mojí námitku, že zákon nestanovuje pro vyndání lékárničky žádnou lhůtu, nenašli protiargument

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago 535 nádrž a vzduch. filtr r.v. 94

16.3.2015 v 19:38 | Nahoru | #9
JohnnyS08> citace:Správně seřízené XVčko by mělo najet aspoň 190km před přepnutím na rezervzu.
Blbost, nebo snad tankuješ úplně plnou nádrž? Jedině kochačkou jet a stejně bys to měl taktak, nejmíň jsem jel za 4,75l, do rezervy tak 175 km maximum, ale jezdím pouze 7 let... Při počítání spotřeby na objem nádrže vůbec nekoukejte... doplň plnou, ujeď 100km a znovu plnou, to je nejpřesnější...

1 reakcí na tento příspěvek Virago 535 nádrž a vzduch. filtr r.v. 94

16.3.2015 v 19:59 | Nahoru | #10
rancher> To, co píšu, je moje osobní zkušenost, při pohodové jízdě jsem neměl problém najet přes 200km před přepnutím na rezervu.

Jinak na určování objemu nádrže je norma, která určitým způsobem zohledňuje to, že jí nelze benzínem vyplnit beze zbytku. Pokud nenajedeš na nádrž víc jak 175km, tak jí buď málo plníš, nebo máš moc těžkou ruku na plynu, nebo bohatou směs.

(reakce na) Virago 535 nádrž a vzduch. filtr r.v. 94

16.3.2015 v 20:09 | Nahoru | #11
JohnnyS08> Vyzkoušíme v květnu tacháče, třeba ti točí víc km...

1 reakcí na tento příspěvek Virago 535 nádrž a vzduch. filtr r.v. 94

16.3.2015 v 20:11 | Nahoru | #12
Bohužel už nic nevyzkoušíme, už je pár let z domu...občas se mi po ní stejská...fňuk

(reakce na) Virago 535 nádrž a vzduch. filtr r.v. 94

16.3.2015 v 20:50 | Nahoru | #13
JohnnyS08> Až prodáš jawu, koupíš si zpátky 2...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago 535 nádrž a vzduch. filtr r.v. 94

17.3.2015 v 08:17 | Nahoru | #14

rancher píše: JohnnyS08> citace:Správně seřízené XVčko by mělo najet aspoň 190km před přepnutím na rezervzu.
Blbost, nebo snad tankuješ úplně plnou nádrž? Jedině kochačkou jet a stejně bys to měl taktak, nejmíň jsem jel za 4,75l, do rezervy tak 175 km maximum, ale jezdím pouze 7 let... Při počítání spotřeby na objem nádrže vůbec nekoukejte... doplň plnou, ujeď 100km a znovu plnou, to je nejpřesnější...


Já tankuju plnou.Chce to chvíli počkat,než benzín přeteče do spodní nádrže.Nejezdím žádnou palbu ale téměř vždy s baťůžkem.Do rezervy najedu kolem 230 Km.

(reakce na) Virago 535 nádrž a vzduch. filtr r.v. 94

17.3.2015 v 17:44 | Nahoru | #15
Hobo-Virago> Dobrá, koupím kanystr a vyzkouším maximální dojezd...

1 reakcí na tento příspěvek Virago 535 nádrž a vzduch. filtr r.v. 94

17.3.2015 v 19:00 | Nahoru | #16
230 km jsem s ní najel běžně(r.v. 2000)
Samick . nezdá se ti ,že tu motorku těma úpravama totálně dokurvíš ? Můj názor ale pramení z toho ,že nejsem příznivcem úprav ,mám rád když je mašina v origo stavu,ale je to samozřejmě tvoje věc,píšu pouze názor k diskuzi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago 535 nádrž a vzduch. filtr r.v. 94

17.3.2015 v 19:41 | Nahoru | #17

535xv píše: 230 km jsem s ní najel běžně(r.v. 2000)
Samick . nezdá se ti ,že tu motorku těma úpravama totálně dokurvíš ? Můj názor ale pramení z toho ,že nejsem příznivcem úprav ,mám rád když je mašina v origo stavu,ale je to samozřejmě tvoje věc,píšu pouze názor k diskuzi.



Nemyslím si, že bych něco ku*vil.. Virago je hodně sporná motorka.. Pro někoho hnus, pro někoho krásnej stroj. Mě se nelíbila, ale přítelkyni jo. Naživo ale vypadala dobře a jízdní vlastnosti jsou úplně někde jinde - skvělý. Proto jsem jí koupil (pro přítelkyni) a rád se na ní svezu. Dávám jí dokupy, stav je po předchozím majiteli a vyhovuje mi - hlavně rovný řidítka a i ty laďáky. Nemyslím si, že dáváním mašiny do kupy něco ku*vím, naopak se snažím, aby všechno fungovalo jak má. Je jiná než sériovka a nehodlám z ní ani dělat sérii. Každá mašina by měla bejt určitým způsobem jedinečná, ale hlavně musí fungovat a vyhovovat. To se mi u Viraga proti původní skepsi vyplnilo a rád na jí jezdím. Každopádně 1100 Virago se mi pořád nelíbí, nemůžu si pomoct.

Ostatním díky za typy - zaměřím se na seštělování karbců a zjištění problému se spotřebou.

(reakce na) Virago 535 nádrž a vzduch. filtr r.v. 94

17.3.2015 v 19:48 | Nahoru | #18
Samick> Štelování bez synchronizace je k ničemu...

2 reakcí na tento příspěvek Virago 535 nádrž a vzduch. filtr r.v. 94

17.3.2015 v 20:10 | Nahoru | #19
535 jsem měl ,najel na ni 28000 km za dva roky a měl jsem ji rád a byl s ní velmi spokojenej.Samozřejmě že vše musí fungovat a vyhovovat,o to přece není žádná diskuse ! Ale sorry, přidělávání dodatečných nádrží na benzín není ,,dávání mašiny do kupy " .

(reakce na) Virago 535 nádrž a vzduch. filtr r.v. 94

17.3.2015 v 20:15 | Nahoru | #20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago 535 nádrž a vzduch. filtr r.v. 94

17.3.2015 v 20:44 | Nahoru | #21

535xv píše: 535 jsem měl ,najel na ni 28000 km za dva roky a měl jsem ji rád a byl s ní velmi spokojenej.Samozřejmě že vše musí fungovat a vyhovovat,o to přece není žádná diskuse ! Ale sorry, přidělávání dodatečných nádrží na benzín není ,,dávání mašiny do kupy " .


To byla úvaha.. jak by to šlo řešit.. víc by se mi hodil příspěvěk "k věci". Zatím uvidíme jak dopadne oprava,

Rancher - synchro se bude dělat současně se směsí, kontrolou dovírání sytiče apod. To s nádrží jsem psal - sehnat větší doplňkovou nádrž se asi nedá, alespoň sem jí nikde neviděl - Ebay, bazary apod. nic..

Naposledy editováno 17.03.2015 20:48:55

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago 535 nádrž a vzduch. filtr r.v. 94

17.3.2015 v 20:51 | Nahoru | #22
Samick> Žádnou doplňkovou, rozšířit původní...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago 535 nádrž a vzduch. filtr r.v. 94

17.3.2015 v 20:56 | Nahoru | #23

rancher píše: Samick> Žádnou doplňkovou, rozšířit původní...



no napadlo mě to, ale spíš nedostanu zase tolik litrů navíc, aby se to vyplatilo, je to dost nákladný - samotná úprava nádrže, pak lak (když už lak, tak celý mašiny - oprava dalších drobných šrámů a prasklin). nemyslím, že se to vyplatí..

(reakce na) Virago 535 nádrž a vzduch. filtr r.v. 94

17.3.2015 v 21:01 | Nahoru | #24
Samick> Žádná další investice do motorky se nevyplatí, dań z přepychu...

Virago 535 nádrž a vzduch. filtr r.v. 94

17.3.2015 v 23:29 | Nahoru | #25
Dobře, tak příspěvek k věci : až seřídíš vše tak jak má být a sníží se ti spotřeba na přijatelnou míru,přestaneš řešit kapacitu nádrže

Virago 535 nádrž a vzduch. filtr r.v. 94

18.3.2015 v 07:41 | Nahoru | #26
jj tak jsem to myslel, nejprve vyřeším seřízení a servis, než vrtat do přídavný nádrže nebo rozšížení stávající.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Virago výkon a trysky Yamaha XV 535 Virago CubaLibre 5 17.4.2024 v 12:28 zetka125
Nehádže iskru Virago 536 Yamaha XV 535 Virago Denyd 1 14.4.2024 v 19:30 Kolja73
hladina karburátorů Yamaha XV 535 Virago Sieg 4 30.3.2024 v 21:00 Sieg
XIV Velká Virago Vyjížďka 2024 se ... [1 ... 346, 347] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 10401 24.2.2024 v 11:46 rancher
schopný opravář na Chomutovsku Yamaha XV 535 Virago Pavel3319 5 8.2.2024 v 09:21 TaťusPájus


TOPlist