po pečlivém pročtení fora jsem se rozhodl požádat o radu. Uspokojivou odpověd jsem tu nenašel.
Klasická krize budoucího čtyřicátníka, splnit si dávný sen a pořídit si jednostopého miláčka.
Ale ouha, moc motorkářů ve svém okolí neznám a těch několik rad, co jsem dostal jsou dost protichůdné.
Potřebuji poradit s výběrem stroje, který by mi mohl vyhovovat. Samozřejmě je nejlepší si sednout a svést se
sám, ale nabídka je veliká a nelze si sednout na vše, musím zůžit výběr na 5, které přichází v úvahu.
Moje osobní parametry:
- 38 let
- 183 cm - 96 kg
- 20 let řízení auta
- 0 let řízení jakéhokoliv moto
Co bych od motorky čekal? :
- jednoduchý spolehlivý a předvídatelný pro nezkušeného jezce
- pohodové svezení, nechci s motorkou zápasit
- ojetina do cca 60 000,- Kč, slušný stav
- cestovní naháč je milejší než starý supersport
- raději malinko vyšší, nechci se lámat kolena při řazení
Z možných kanditátů se mi zamlouvá Suzuki SV 650N případně Bandit.
Zkuste prosím navrhnout top 5 motorek dle vašeho názoru.
walsoraj píše: Ahoj, typů tady máš spoustu, ale já bych ti nasadil brouka do hlavy s litrovou motorkou. Já si prví motorku pořídil v 45 a do té doby jsem kromě auta taky nic neřídil. Měřím sto 180 vážím 100kg. Koupil jsem Hondu CBF 1000 ABS z roku 2006. Motorka hodná, čitelná, pohodlná s neskutečně pružným motorem. Na moje rozměry dostatečně velká a až se rozjezdíš, tak ti ten motor poskytne spoustu zábavy. Měl jsem ji 3 roky najezdil 24t km. litrové motorky se neboj, když budeš jezdit hlavou tak tuhle ukočíruješ úplně s přehledem a když hlavu používat nebudeš, tak je jedno na co sedneš stejně to dopadne blbě. Šťastnou ruku při výběru a hlavně hodně kilometrů kolama na zemi.
nechci ti do toho moc kecat, ale zrovna tohle CBF neni vubec typicky zastupce litru.
1. ten motor neni ani trochu pruzny, je to lenoch. Az zkusis par motorek, budes souhlasit
2. zabavy ta motorka taky moc nenabizi. Souhlasim, je hodna, citelna, pohodlna .. ale ackoli jezdim skoro same Hondy a nemam rad kecy a nudnosti a sterilnosti Hond, tak CBF 100 presne takova je ..
takze za mne jo, CBF1000 je vhodna klidne i pro zacatecnika s rozumem v hlave. Ale jine litry vetsinou ne
1 reakcí na tento příspěvek svezení pro staršího začátečníka
PS: Koukam, tri hlavni temata jsou o vyberu prvni motorky, no je videt, ze zacina jaro:)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) svezení pro staršího začátečníka
Výklopná helma, pro kterou jsem si původně přišel mí přišla taková chatrná a vrzala kolem uší. Tak jsem na místě přehodnotil.
Snad bude sloužit...
Naposledy editováno 21.03.2015 00:06:18
Jelikož si nejsem stoprocentně jistý, kam přesně napsat svůj dotaz, tak jsem se rozhodl pro zdejší živou diskuzi, která se mi zdála nejvhodnější. Vlastně budu částečně psát i k tématu, které založil kolega Slough. Podobně jako on, i já jsem odkojený čtveřicí kol a 18 let jsem se dvěma kolům úspěšně bránil. Ano, ano, taktéž patřím k těm "plechovkářům", jak nás řidiče automobilů, tak ráda tituluje ta zarytější část motocyklové komunity. Ovšem v posledních měsících se ve mě něco "zlomilo" a rozhodl jsem se, že můj postoj k jedné stopě změním. Pročetl jsem si řadu rad jak postupovat při koupi motocyklu, čemu věnovat pozornost pohledově i při jízdě, prolistoval jsem řadu inzerátů a několik modelů mě nakonec zaujalo..
Ne, nečekejte "zálehy", nečekejte ani "chopery" nebo jakoukoliv obří kubaturu, i když opravnění bych na ně měl. Ale tyhle silné motocykly mě nijak nelákají a to z řady důvodů. Možná se tomu bude někdo smát, možná si bude někdo klepat na čelo, ale to není podstatný - zalíbily se mi skútry, respektive jejich větší příbuzní s dodatkem "maxi". Jednoduše, něco na pohodové výlety po republice, od jara do podzimu No, můj výběr se nakonec zúžil na SUZUKI BURGMAN, na APRILIA SCARABEO, na PIAGGIO BEVERLY a na MALAGUTI MADISON. Ve finále jsem se dnes, i přes naprosto šílené počasí vydal do jednoho nejmenovaného motobazaru v Benešově, na prohlídku posledně jmenovaného kousku, s označením MALAGUTI MADISON RS 250 (ročník 2006, evidentně první majitel a tachometrových 30 tisíc km). Po designové stránce je to krásný, sportovně střižený exemplář, větší skútr s nečekanou svižností. Majitel motobazaru byl velmi vstřícný člověk, ochotný, prostě slušně jednající prodejce ve středních letech..
Motocykl / skútr byl uskladněný v garážích společně s řadou opravdových "trhačů asfaltu", na které je radost pohledět, ale jak jsem již psal, tyhle přehnaně výkonné mašiny mě nelákají. Podívat se, projet se, proč ne, ale mít to doma, ne ne....ale to jsem lehce odbočil. Po vytažení z garáže měla RS 250ka studený motor, nastartovala ve vteřině a já se (hurá, vysvitlo na chvíli sluníčko) jel projet zhruba 2 km. Nikde jsem neslyšel žádný nepatřičný "rambajz", při puštění řídítek jel skůtr i v 80 km krásně rovně a řídítka se ani nepohnuly. Na 110 km/h za hodinu se skútr dostal i do menšího stoupání během chvíle, tachometr při průjezdu kolem 2 radarů ukazoval naprosto shodný údaj s radary a snad jenom brzdy se mi zdály trochu "vlažnější". Vrátil jsem se, nikde nic neteklo a tak jsem si řekl "Proč ne, udělej si tu radost Kadlíku, žijeme jenom jednou" a po sepsání kupní smlouvy a předání skoro 40 tisíc Kč jsem vyrazil směr jižní Čechy. Jel jsem za Fábií, s kterou mě do Benešova přivezl kamarád a jeho přítelkyně, naprosto bez potíží předpisových 90 km/h a svět se mi - i přes šílené poryvy větru - zdál najednou o dost krásnější..
Ale ouha, po cca. 20 kilometrech spanilé jízdy na mě z dispeje vyskočila hláška "ICE" a i s mojí základní angličtinou jsem pochopil, že někdo chce zřejmě ochladit. Kouknu na budík vlevo, který ukazuje teplotu a tam rafička už v červeném pásmu. Jak se říká "krve by se ve mě nedořezal", tak jsem se doplahočil do Miličína, kde jsem se u benzínové pumpy pokoušel přijít na to, kde je problém. Doplnil jsem palivo, jelikož v nádrži bylo po dně, koupil jsem i destilovanou vodu, abych doplnil nádobku (byla ve finále téměř plná, takže trochu zbytečná koupě) pod palubní deskou a postál jsem kolem půl hodinky, aby rafička teploty klesla alespoň nepatrně pod červené pásmo. Do toho mi došel kredit, hned na to odešla i baterie v mobilu a tak jsem se na etapy vydal dál sám, rychlostí sotva 40-50 km/h. Cestou na jih jsem stavěl ještě 4x ale nakonec jsem dorazil. Vymrzlej, zničenej, naštvanej..
Pozítří se doufám dostanu ke známým v Bechyni (Dům Holubí K1400), kde mi snad poradí, co je s mým "Italem" a bude-li to nějaká prkotina, tak to nechám opravit. Pokud to ovšem bude něco vážnějšího, nezbude mi nic jiného, než ten - na první pohled krásný - MALAGUTI MADISON RS 250 vrátit do motobazaru a zkusit štěstí jinde. Ale na rovinu říkám, že by mě to mrzelo, jelikož "maxík" by to byl jinak povedený. Ale než se ke známým dostanu, rád bych si poslechl názory Vás, motocyklových veteránů, co si myslíte o téhle závadě a co by mohlo být s tímhle stříbrným fešákem. A to mi mají zítra dorazit přilby z MotoZemě, ach jo..
Přeju pohodový večer, Karel z jihu
Naposledy editováno 31.03.2015 00:27:33
1 reakcí na tento příspěvek svezení pro staršího začátečníka
Ano, SUZUKI BURGMAN 400 a APRILIA SCARABEO 400, to byli moji favorité, sice ještě o dobrých 10 tisíc Kč dražší, ale nakonec jsem zkusil tuhle "dvěštěpadinu", jelikož se mi po designové stránce velmi líbila. Bylo by samozřejmě prima, když by to byla "třístovka" nebo ta "čtyřstovka", ale tuhle hodnotu teď neřeším, jelikož i ta RS 250 je příjemný svezení....pro nemotorkáře
Jinak k mému předchozímu příspěvku doplním jeden údaj. Teď jsem ještě vyběhl ven před dům, zapnul klíček do zapalování a zhrozil jsem se toho, že i po cca. 3 a půl hodinách klidu na mě svítí nápis "ICE" a rafička teploměru je stále v horní části, i když už mírně pod červeným pásmem. A to venku celou dobu fouká ledový vítr a krápe. Nemůže se ten motocykl samovznítit nebo něco podobnýho? Já snad dneska neusnu..
Naposledy editováno 31.03.2015 00:22:52
Edit:
Je to tak, v manuálu píšou:
Displej zobrazuje okolní teplotu v rozsahu -10°C až +55°C. Pokud teplota klesne pod 5°C, zobrazí ICE alarm (tj. varování před možným náledím).
Naposledy editováno 31.03.2015 00:51:59
1 reakcí na tento příspěvek svezení pro staršího začátečníka
Bohužel, i přes tyhle radostné zprávy a události mám v puse určitou pachuť z toho, co se dnes s mým MALAGUTI MADISON stalo, když jsem byl v zaměstnání. Stál na parkovišti před podnikem, skálopevně na hlavním stojanu, ale jenom do poloviny směny. Vichřice, která kolem půl 12 nečekaně udeřila, cca. 160 kg vážící skútr převrátila na pravý bok (z pohledu řidiče) a výsledkem je částečně poškrábaný bok a co je horší, rozbitý celý pravý blinkr. Je mi z toho opravdu nanic, ale co se dá dělat - dokud nejde o život, tak nejde o nic. Budu se muset posadit k PC a začít hledat, zda někde celý tenhle komplet neobjevím, ale jelikož prý společnost MALAGUTI v roce 2012 skončila, tak to asi nebude nejjednodušší. Tímto bych chtěl požádat všechny ty, kdo čirou náhodou na internetu zahlédnou díly (plasty, světla, blinkry) na MALAGUTI MADISON 250, aby si to nenechali pro sebe a podělili se o svůj objev Předem vděčně vděkujeme
Ukázka zdravého blinkru (viz.foto)..
Naposledy editováno 31.03.2015 23:15:58
P-M-T-K píše: Novější Bandit "palivoměr" už má,to ano....
Jinak zkusím vysvětlit.
Moje GS si vzalo zhruba 4-5 litrů na sto.Spíš 4 max při klidné jízdě.
Takže pokud jsme s klukama plánovaly nějaký výlet třeba kolem 250 km.Tak mi stačilo nakoupit právě zrovna tak deset litrů.S tím,že ještě v nádrži podle pohledu něco zůstalo od minula a tak ještě něco najedu.Kolik navíc??? To jsem jen odhadoval....
K konci vyjíždky jsem vždycky radši přepnul někde na odpočívadle kohout na reservu,aby se mi to nestalo za jízdy.Není to nic příjemného,když to začne cukat a měl jsem raději ruce na řidítkách,než šmátrat pod sedlem.....Se mi to jednou stalo při předjíždění a není to nic příjemného.Od té doby jsem to přepínal raději předem.
No a pak doma už jsem samožrejmě nevěděl,kolik mi tam ještě zbylo.Když jsem nevěděl,kdy v kolika kilometrech mi to přešlo na reservu.....Snad litr,dva,tři????
Třeba bych mohl klidně ještě dvakrát například do práce,než bych musel znovu tankovat.Nebo i třikrát????
A nebo na příští vyjížďku by mi stačilo jen litrů sedm a to by zbylo třeba například na lepší oběd.Vždycky se někde stavělo.....
Pokud bych měl palivoměr,tak předpokládám by to šlo odhadovat mnohem lépe.
ps.na delší výlet jsem jezdil tak jednou za týden čtrnáct dní.Víc nebyl čas ani prachy
No přepínat na rezervu předem je naprostá blbost a nepochopení funkce palivového kohoutu. Až budeš 5 km tlačit, pochopíš...
P-M-T-K píše: Novější Bandit "palivoměr" už má,to ano....
Jinak zkusím vysvětlit.
Moje GS si vzalo zhruba 4-5 litrů na sto.Spíš 4 max při klidné jízdě.
Takže pokud jsme s klukama plánovaly nějaký výlet třeba kolem 250 km.Tak mi stačilo nakoupit právě zrovna tak deset litrů.S tím,že ještě v nádrži podle pohledu něco zůstalo od minula a tak ještě něco najedu.Kolik navíc??? To jsem jen odhadoval....
K konci vyjíždky jsem vždycky radši přepnul někde na odpočívadle kohout na reservu,aby se mi to nestalo za jízdy.Není to nic příjemného,když to začne cukat a měl jsem raději ruce na řidítkách,než šmátrat pod sedlem.....Se mi to jednou stalo při předjíždění a není to nic příjemného.Od té doby jsem to přepínal raději předem.
No a pak doma už jsem samožrejmě nevěděl,kolik mi tam ještě zbylo.Když jsem nevěděl,kdy v kolika kilometrech mi to přešlo na reservu.....Snad litr,dva,tři????
Třeba bych mohl klidně ještě dvakrát například do práce,než bych musel znovu tankovat.Nebo i třikrát????
A nebo na příští vyjížďku by mi stačilo jen litrů sedm a to by zbylo třeba například na lepší oběd.Vždycky se někde stavělo.....
Pokud bych měl palivoměr,tak předpokládám by to šlo odhadovat mnohem lépe.
ps.na delší výlet jsem jezdil tak jednou za týden čtrnáct dní.Víc nebyl čas ani prachy
A nechceš rači jezdit na kole
No, pousmál jsem se při představě jak se "mazlíš" na podlaze v chlívku se svojí novou motorkou, ale je mi jasný, že v tu chvíli není člověku do skoku a do smíchu už vůbec ne Je mi jasný, že nejsem první, ani poslední, komu z jakéhokoliv důvodu přepadla motorka, ale budu věřit tomu, že to bylo u mě poprvé a naposledy
Jinak jsem se při hledání konkrétního dílu dostal až na italské weby, ale ani s použitím italštiny (Google překladač) se mi nepodařilo dopracovat k žádnému výsledku, i když by se tam hledané díly našly. Nakonec mě dnes napadlo, když jsem si volal s majitelem benešovského motobazaru (dorazily mi doklady k motocyklu, jupí, ve středu se jede pro SPZ), že bych se mohl zeptat na pomoc přímo jeho. Inu, co napsat, vysvitla naděje - majitel moto bazaru jede za 14 dní do Itálie pro další motocykly a pokusí se mi blinkry dovézt. Můj nový jednostopý svět je zase o trochu veselejší
Hezký víkend a krásné Velikonoce všem pohodovým a rozumným účastníkům silničního provozu
Noty jsou napůl doma, kdy jsem jezdil chvilku na ER5 a ted na XJR 1300.
Na řadu tedy přichází už praktické hledání konkrétního stroje, kdy z kategorie do 60 tis. je v podstatě nejrozumější volba Hornet tak z roku 2002.
Ještě zvažuji ER6N, ale je to dvouhrnek (sice v řadě).
Má tu někdo zkušenosti z praxe a může porovnat tyhle rozdílný motorky?
Zajímá mě průběh výkonu, brzdy, obladatelnost, posez při delších cestách atd.
je právě motor to z čeho mam obavu. Na 4V ve městě pustím plyn a volnoběh je kultivovaný v dojezdech na křižovatku apodobně. U 2V je to spíš s trochou plynu a pak rychle spojku a brzda. Nevím, jestli to samé platí i pro radový 2V. Možná bych sehnal za svých 60 in FZ6N z 2004, ale zase jde o tu historii. U této konkrétní ER6 vím od koho jí kupuji a vypada jako nová, km zaručeny (cca 12000).
Vyzkouším a dám na subjektivní dojem.
Naposledy editováno 07.05.2015 11:03:07
1 reakcí na tento příspěvek svezení pro staršího začátečníka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) svezení pro staršího začátečníka
Slough píše: Přesně tak, vrhám se do praxe
..hlavně si kup to co se ti líbí a co tě "osloví",bez tlaku kamarádů a jiných radilů....aspoň budeš mít chvíli radost....jinak budeš pořad špekulovat a bádat,jestli si něco neměl koupit jiného ..to tedy stejně budeš řešit stále i tak!
2LEKO píše: ..hlavně si kup to co se ti líbí a co tě "osloví",bez tlaku kamarádů a jiných radilů....aspoň budeš mít chvíli radost....jinak budeš pořad špekulovat a bádat,jestli si něco neměl koupit jiného ..to tedy stejně budeš řešit stále i tak!
Ducati má takvový syrový projev, to bych řekl, že pro mě na začátek není, ale překvapilo mě to SVčko, které se chovalo poslušně při citlivém plynu se žádné kopání nedostavilo. Při zrychlení se sevřením nádrže stehny krásně uvolní ruce a zadek si najde ideální pozici.
ER6 je nejmenší a nejlehčí z tohoto výběru, ale naprosto hodná. Trochu se mi zdálo, že bych potřeboval na svých 96 kg přidáhnout zadní odpružení, kdy při přejezdu příčné nerovnosti zadní kolo tvrdě reagovalo. Tom ale mohlo být způsobené in totálně sjetou pneu.
Zkušenost z dnešní testovací jízdy motorek kamarádů si odnáším takovou, že 2V jsou zvladatelné i pro lamy jako jsem já, když máte dostatečný respekt a lehkou ruku.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Barva svíček, bohatost Suzuki SV 650 | Rolda89 | 12 | Včera v 07:43 Rolda89 |
Budiky Suzuki SV 650 | Treable | 4 | 29.2.2024 v 19:24 Mňojo |
Suzuki SV 1000 - 299km/h matice na... Suzuki SV 650, Suzuki SV 1000, Suzuki SV 1000S, Suzu... | čábe | 14 | 16.10.2023 v 20:06 čábe |
2 válec brždění motorem [1, 2] Suzuki SV 650 | simon123 | 45 | 17.9.2023 v 02:41 eMnatřetí |
Výměna pneu - Písek Suzuki SV 650 | piknikk | 4 | 29.6.2023 v 12:55 Rebel245 |