globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rozsvícená neudrží volnoběh
Čau motorkáři, potřeboval bych poradit. Pokud se nepletu, tak ETZ 150 s alternátorem by měla při volnoběžných 1300 ot. udržet i rozsvícená světla. Já jsem na 1900 a má co dělat. O baterku se starám důkladně, když nejezdí v motorce, udržuju jí na nabíječce. Četl jsem příručku a pár tipů mám, nicméně než se pustím do hledání, chci se zeptat, zda už jste to někdo řešil a s jakým výsledkem? S elektrikou se zatím nic nedělalo, motorka víc stála než jezdila ale mám zálusk na regulátor a asi hlavně vyčistit elektroinstalaci?
Díky Jarda

1 reakcí na tento příspěvek Rozsvícená neudrží volnoběh

Skvělá odpověď, děkuji! 1.3.2015 v 09:29 | Nahoru | #1
podobnou závadu jsem řešil VS1400, na volnoběh rozsvítil světla-chcípla, zapnul blinkr-chcípla, regulátor v pořádku závada byla v drátech, za ta léta prostě stačily z oxidovat jednotlivé drátky licny a kabel nestačil přenést co měl, jakmile se zapnul další spotřebič zapalování mělo málo, místo výměny celého svazku je natažený jeden nový a ještě s větším průřezem , nevím jestli tohle přesně je tvůj případ, ale mě to závadu odstranilo

Rozsvícená neudrží volnoběh

1.3.2015 v 09:55 | Nahoru | #2
zkus jinou (dobrou) baterku

1 reakcí na tento příspěvek Rozsvícená neudrží volnoběh

1.3.2015 v 10:32 | Nahoru | #3
Při běžícím motoru změř jaký je napětí na baterce, jestli tam mas okolo 13-14V.

(reakce na) Rozsvícená neudrží volnoběh

1.3.2015 v 10:32 | Nahoru | #4
bandar57> To by odpovídalo i tvrzení v příručce, že 90 procent dělá oxidace, zkusím to proměřit ohmmetrem.

(reakce na) Rozsvícená neudrží volnoběh

1.3.2015 v 10:33 | Nahoru | #5
Velos> Zkusím díky.

Rozsvícená neudrží volnoběh

1.3.2015 v 10:34 | Nahoru | #6
Měl jste někdo třeba potíže s rotorem? Uhlíky, komutátor?

1 reakcí na tento příspěvek Rozsvícená neudrží volnoběh

Skvělá odpověď, děkuji! 1.3.2015 v 10:47 | Nahoru | #7
U mne to dělala baterka,bez světel fungovala normálně,dal jsem novou a mám už dvě sezony klid,i udržovaná na nabíječce zkrátka odejde,pokud na volnoběh dává kolem 13V,tak bych dal novou baterku,popřípadě proměřil dob.rele zda na volnoběh spíná nebo zda potřebuje větší otáčky,jestli je tam mechanické dal bych el.,co mám tak nějak vysledované baterie u našich postarších strojů z východu tak baterka dá tak tři roky a je potřeba ji vyměnit,řešení je Vape,ale to je trochnu dražší řešení.

Rozsvícená neudrží volnoběh

Skvělá odpověď, děkuji! 1.3.2015 v 12:34 | Nahoru | #8
Hoj, MZta mi dělala to stejný. Teda volnoběh mi brblal na krásných 1100, rozsvícená vpohodě, ale když jsem zapnul třeba blinkry, tak po pár minutách zdechla. Bylo to slabou baterkou. Navíc při tak nízkých otáčkách to moc nedobíjí, takže to cucá většinu z baterky, a ta když je slabá, tak se ti napětí na ní sníží natolik, že to nestačí pro zápalko. Nová baterka tě nemine .

Rozsvícená neudrží volnoběh

1.3.2015 v 12:38 | Nahoru | #9
Špatná baterka nebo regulátor...

Rozsvícená neudrží volnoběh

Skvělá odpověď, děkuji! 1.3.2015 v 12:42 | Nahoru | #10
Jo a vyčištěním a prostříknutím elektroinstalace nějakým sprejem proti oxidaci určiťě nic nepokazíš...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozsvícená neudrží volnoběh

1.3.2015 v 14:40 | Nahoru | #11
Vlasťák1973> Dobře, vyčistím co pujde, proměřím a uvidim. Akorát regulátor nemá ani opálený kontakty, natož aby tam byli krátery. Jediné kde je usazený prach je pod sedlem. Vyčistím lihem a něčim to stříknu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozsvícená neudrží volnoběh

1.3.2015 v 18:00 | Nahoru | #12
Jarda.E> No, já musel původní regulátor seřizovat co dva roky, tak jsem tam dal elektronický a od té doby je klid.
A nemůžu říct, že by ten původní měl nějak viditelně opálené kontakty...

(reakce na) Rozsvícená neudrží volnoběh

1.3.2015 v 20:01 | Nahoru | #13
MartyR> Aha, dobrý vědět :), co jsem dneska jen čistil pod sedlem, tak to bude chtít i povyměňovat konektory, už je tam vidět měděnka.Hlavně "zemák" na regulátoru byl zašmudlanej.

Naposledy editováno 01.03.2015 20:03:55

Rozsvícená neudrží volnoběh

3.3.2015 v 19:15 | Nahoru | #14
Máte někdo zkušenost s regulátorem z Wartburga?

Rozsvícená neudrží volnoběh

3.3.2015 v 22:37 | Nahoru | #15
Ja mel podobny problém a vse vyresil regulator. Dal jsem tam ze skodovky elektronickej ze 120L.

Rozsvícená neudrží volnoběh

3.3.2015 v 22:38 | Nahoru | #16
Navod najdes na netu

Rozsvícená neudrží volnoběh

7.3.2015 v 07:44 | Nahoru | #17
Dobře, taky děkuju.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
MZ 150 ETZ oprava vidlic MZ ETZ 150 Tomáš_63 13 16.4.2024 v 12:56 Kládík1
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... Apo-Rider 8 29.6.2023 v 16:18 Apo-Rider
MZ etz 150 MZ ETZ 150 rasputin122 20 16.6.2023 v 12:42 Ladislav122
Mz 150 velikost čísel na rámu MZ ETZ 150 assox 0 2.11.2022 v 19:53 assox


TOPlist