bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Už si nevim rady
24.2.2015 v 08:38
Ahoj ,mám ČZ 125C,udělal jsem výbrus, přetěsnil,dal repasovaný karbec ,seřídil předstih.Po
nakopnutí na první drc motor šlape jde krásně do otáček,na špalkách řazení bez problémů,kola
se točí benzin tam jde.Elektriku jsem přezkoušel přes baterku žádný zkrat,při chodu motoru
světlo svítí.Když ale na ni sednu a chci se rozjet(spojka vypíná)motor zdechne.Zkoušel jsem
různý pozice jehly bez výsledku,hlavní trysku mám č 70.Podotýkám,že tlumiče jsou vyčištěný.
Holka stála 10 let ve stodole,tak mi připadá,že už se jí nechce.Budu vděčný za všechy rady a
porady!!!





Už si nevim rady

24.2.2015 v 09:19 | Nahoru | #1
já bych zkusil palivový filtr a kohout v nádrži jestli není zalepený a nemá menší propustnost,dál mě napadají gufera na klice jestli nejsou po smrti ,volná svíčka nebo hlava ,tlumiče jsou čistý a co kolena ty taky??

Naposledy editováno 24.02.2015 09:50:15

Už si nevim rady

24.2.2015 v 09:51 | Nahoru | #2
Tak když vystavuje ta mechanika spojky a motor náhle zdechne, hledal bych zkrat tam. Na 125 sem sice jako malej taky drandil, ale nekoukal sem na detaily. Jen mi tak napadlo, když sem Ti kouk do profilu, žes řešil problémy s vystavováním spojky a tak. Jediný co si pamatuju z dětství a to u Čízy 150 je, že to mělo magneto, a krs ta okýnka byly cívky viidět a i bez deklu to v hluboký louži nechcíplo. (Brzdy ani spojka se tenkrát moc neřešily. )
Neni tedy možný,že nějakej mechanizmus spojky se při vystavování něčeho dotýká? Pamatuju si že sto padině furt ten kluk vyráběl klínky pod magneto a měl hodně vošoupaný podrážky bot jak brzdil...
Dost často byl vykurvenej závit svíčky a chcípák co to mělo zabudovanej v hlavě, se každej vsnažil ucpat....
Taky že bakelitovejm fajfkám se dělali mikroskopický dírky od elektřiny a pak.... v místě kde je kabej na trnu fajfky to probijelo na hlavu. To samí ten kabel od cívek jak prochází karterem. Mnozí ho měli dost humpolácky nabastlenej i na cívku a byl jen otázkou času,kdy vibrace ukostřila i tohle. V dnešní době tohle asi rozumnýmu člověku nehrozí, kor když se vsnaží o nějakej repas, ale vim co umí dychtivost pro prvni pokus to nastartovat.
Nenapsals JAK SE TO UMŘENÍ motoru projevuje......??? On nedostatek benzíny, dík nestíhání dotýkat, nebo moc vzduchu, má jinej charakter než ukostřená elektrika. Ta si kolikrát i střelí.....Pak tu bejvá ÚMRTÍ ZAPALOVACÍ CÍVKY. Ta svině mi jednou tak pozlobila, že jsem díky její probitý izolaci až po zahřátí, vyházel všechny pokusný svíčky ze šuplíku...
O opálenejch kontaktech kladívek, jen co se zvýší otáčky se toho dá taky hodně napsat.
To patrně nebude Tvůj problém......Píšeš o repasovanym karbci. Co takhle olítaný šoupátko. Bez zátěže je to jakž takž naladěný a když to zasedneš a začneš přidávat, že by si to vzalo kolem šoupátka víc vzduchu???? Pak by se to samo sebou zadusilo...
Ložiska kliky a tím i změna předstihu při rozjíždění, kdy se kladívka více rozevřou, nebyla myslim doménou těhle Číz??? Asi Ti to moje plkání moc nepomůže, ale víc blbců koukající na problém tak nějak zvenčí.... Kolikrát si píčoviny všimne právě kolemjdoucí psovod, kerej nemá z motorkama nic společnýho...

Už si nevim rady

24.2.2015 v 13:38 | Nahoru | #3
Zdechne ti tak, že se jakoby zadusí a nechce se jí rozjet, nebo zdechne najednou, jakože přestane dávat jiskru ? Pokud je to ta druhá možnost, tak bych viděl chybu,že jde něco do zkratu mezi spojkou a zapalováním. Zkus to oddeklovat a vyzkoušej tak

Už si nevim rady

24.2.2015 v 17:35 | Nahoru | #4
Tyhle motory trpí na ty debilní cívky v magnetu, ale to by si to nenastartoval vůbec...jestli spojka funguje tak jak má, tak bych to tipoval na karbec - mám osobní zkušenost s Jawou 150/352 (vpodstatě stejný motor) - origo karbec stál za dvě věci...

Už si nevim rady

24.2.2015 v 19:34 | Nahoru | #5
Já mam zase zkušenost s průchodkou mezi svíčkou a zapalovací cívkou. Je tam ta průchodka skrz karter, vevnitř toho bakelitu přerezatí pružinka nebo co vtom je a jiskru to pálí už tam, ale jednou to jede a podruhý ne. Oprava jednoduchá: provrtat průchodku skrz a naletovat kabel ke svíčce přímo na cívku a máš vyřešenej problém.

Už si nevim rady

24.2.2015 v 19:36 | Nahoru | #6
Odpoj hadičku od karburátoru a zkus jak teče benzín z nádrže - může být ucpaný sítko v nádrži nebo palivovej kohout, jestli stála dlouho, může být bordel v nádrži a něco se ucpává. Druhý sítko je v karburátoru. Bodku na svíčce na zkoušku vyhoď a napoj to na svíčku natvrdo. Mělo by to fungovat.

Už si nevim rady

25.2.2015 v 10:59 | Nahoru | #7
Ahoj,všem děkuju za rady,mašina mi to už dělala tak popíšu co jsem už udělal:vyměnil napěťovou
cívku,prošel a proměřil kabel ke svíčce a průchodku,svíčku s fajfkou vyměnil,zkontroloval
a vyčistil kontakty,našteloval předstih,nechal nabudit magneto,sundal kartery vyměnil gufera
na klice + těsnění,sešteloval spojku,sundal válec- kroužky v richtiku(válec udělaný výbrus +
nový píst a kroužky)vyměnil těsnění pod válcem a hlavou,pročistil výfukový trubky a tlumiče,
nádrž vyčistil,nový kohout benzin teče proudem,starý karbec vyčistil nezdál se mi tak ho vy-
měnil za repasovanej dal jsem trysku č.70(dle článku s dobového návodu Svět motorů 1954),
zkusil jehlu postupně na všechny výšky jehly a světelné cívky jsou nové a proměřené.
Při zkoušce magneta svíčka jiskru dává, taky motorku nastartuju a běží bez problémů a jde krásně do otáček,když zařadím 1,tak se rozjede a asi po cca 1,5m ztratí sílu a chcípne(podotýkám,že pazourama to není- mám ještě choppera na tom jezdím normál).
Tak babo raď,zkusím to znova projít a přihlídnu k vašim radám,nejvíc bych se přikláněl k
2stroke,že to bude nějaká zrada v karbci.Každopádně napíšu jak zavádu najdu pro poučení
dalším"mechanikům"!
P.S. Ještě jsem zapomněl napsat,že motor jsem přeložiskoval a přetěsnil + repasovaná klika, ty gufera na klice jsem měnil znova!

Už si nevim rady

25.2.2015 v 12:32 | Nahoru | #8
Tak to podle mě v elektrice nebude, tohle mi motorky dělávaly když byly blbě seštelované nebo nějaký problém v karburaci.. Ještě možnost,že si to někde přisává falešný vzduch..
Já osobně bych prohlídl ten karbec, zkus tam dát ten starý, vyčisti ho a uvidíš.

Už si nevim rady

25.2.2015 v 21:13 | Nahoru | #9
Mám dojem, že tryska by tam měla být 80-85...

Už si nevim rady

26.2.2015 v 08:17 | Nahoru | #10
Ahojky,já si už taky myslím,že problém bude v karburátoru,protože původně tam byla tryska č85
a překopal jsem karbec podle dobových návodů a ono taky asi není" dáno co je psáno",no znova
ho rozeberu a osadím větší tryskou.Všem díky
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
čz 125 t číslo rámu a motoru ČZ 125 JirkaPařez 11 17.12.2023 v 16:55 FiZzeR
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Cz125/150c ČZ 150, ČZ 125 _Macca_ 16 27.9.2022 v 18:53 Xstork
Čz 125 T seřízení karburátoru 2920... ČZ 125 Jany1985 2 6.9.2022 v 20:50 jawarmaniak
ČZ 125 T/B nejde do otáček ČZ 125 krystofvelecky 2 22.8.2022 v 12:29 jawarmaniak


TOPlist