Téma: Studená - točí motorem, ale nenastartuje
17.2.2015 v 17:05
Zdravím kolegy a poprosím o radu - před časem jsem zakoupil Intrudera - při koupi mi byl předveden nastartovaný (ve vyhřívané garáži), avšak po čtrnácti dnech se mi jej nepodařilo nastartovat. Zkontroloval jsem, zda svíčky hází jiskru, dobil baterku, startér i motor se točí, ale ne a ne chytit. Je možné, že by během dvou týdnů odešel zbytek (cca 1/3 nádrže) benzínu a problém bych měl hledat zde?
Díky za každý nápad, už si připadám jako pako - mám novou motku a neumím ji ani nastartovat
Díky za každý nápad, už si připadám jako pako - mám novou motku a neumím ji ani nastartovat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Studená - točí motorem, ale nenastartuje
I mně Jawa 650 studená chytá hůř. Mnohdy nechytla vůbec. Měl jsem svíčky NGK. Koupil jsem naše stříbrné Brisky a vše se o třídu zlepšilo. Nestane se, že by nechytla. Třeba musím déle mačkat startér, ale chytne. Teplá chytá hned.
Doporučuju jiné svíčky.
Doporučuju jiné svíčky.
milan1963 píše: I mně Jawa 650 studená chytá hůř. Mnohdy nechytla vůbec. Měl jsem svíčky NGK. Koupil jsem naše stříbrné Brisky a vše se o třídu zlepšilo. Nestane se, že by nechytla. Třeba musím déle mačkat startér, ale chytne. Teplá chytá hned.
Doporučuju jiné svíčky.
Právě, že mám s Briskama super zkušenosti!
Jeden čas(už je to dlouho-v 90´ )jsem měl stále problémy s NGK.Vždycky jich několik bylo vadných!!!Přešli jsme(bylo nás víc kamarádů se stejnou zkušeností)na Denso a byl klid.
Na několika autech jsme měli problémy s Boshkama a náhradou za Brisk super!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Studená - točí motorem, ale nenastartuje
Nastartováno!!
Nakonec jsem vyměnil svíčky za nové, dolil do nádrže 100oktanový benzín, a před prvním pokusem o start jsem nechal cca hodinku funět fén přímo na válce, takže jsem si ji nejdřív pěkně rozehřál. Pak stačilo vzít za startér a chytla na první pokus. Sice dlouho blafala na sytič, ale za deset minut se uklidnila a dal jsem prvních pár kilometrů na zkoušku, aby se prohřála pořádně.
Moc děkuju za všechny rady a doufám, že někomu dalšímu to spoustu starostí ušetří!
Edit: Po pěti hodinách ve vychladlé garáži už zase nechytá, ale už mě to tolik neděsí, prostě si v klidu počkám na příhodnější motorkářské počasí..
Nakonec jsem vyměnil svíčky za nové, dolil do nádrže 100oktanový benzín, a před prvním pokusem o start jsem nechal cca hodinku funět fén přímo na válce, takže jsem si ji nejdřív pěkně rozehřál. Pak stačilo vzít za startér a chytla na první pokus. Sice dlouho blafala na sytič, ale za deset minut se uklidnila a dal jsem prvních pár kilometrů na zkoušku, aby se prohřála pořádně.
Moc děkuju za všechny rady a doufám, že někomu dalšímu to spoustu starostí ušetří!
Edit: Po pěti hodinách ve vychladlé garáži už zase nechytá, ale už mě to tolik neděsí, prostě si v klidu počkám na příhodnější motorkářské počasí..
Dilv: to tak akorát někam dojedeš a ráno neodjedeš
když jsem tohle řešil u malýho introše, tak jsem zjistil že je dost háklivej na stav baterky a VN části elektriky. Po výměně svíček, VN kabelů a fajfek to začalo chytat jak má, předtím to studený jen točilo motorem a sem tam trochu střelil jeden válec - teplý to bylo úplně v pohodě.
Baterka to samý, motor točí a zní to jako normálně, ale nechytne.
Samozřejmě předpokladem je funkční sytič
když jsem tohle řešil u malýho introše, tak jsem zjistil že je dost háklivej na stav baterky a VN části elektriky. Po výměně svíček, VN kabelů a fajfek to začalo chytat jak má, předtím to studený jen točilo motorem a sem tam trochu střelil jeden válec - teplý to bylo úplně v pohodě.
Baterka to samý, motor točí a zní to jako normálně, ale nechytne.
Samozřejmě předpokladem je funkční sytič
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Studená - točí motorem, ale nenastartuje
Dilv>Tak gratuluju že si to nevzdal
Zaměř se na ten sytič.Při studeným startu je opravdu třeba vytáhnout až na doraz a raději si to tam přidrž rukou.Na druhým konci těch lanek(už přímo v karburátorech jsou totiž vratný pružiny a ty mají snahu vrátit sytič zpět.Podrž to vytažený na max a bez přidávání plynu by to mělo čapnout(pokud je ovšem vše ostatní v pořádku,tak jak má být).
Naposledy editováno 19.02.2015 21:34:58
Zaměř se na ten sytič.Při studeným startu je opravdu třeba vytáhnout až na doraz a raději si to tam přidrž rukou.Na druhým konci těch lanek(už přímo v karburátorech jsou totiž vratný pružiny a ty mají snahu vrátit sytič zpět.Podrž to vytažený na max a bez přidávání plynu by to mělo čapnout(pokud je ovšem vše ostatní v pořádku,tak jak má být).
Naposledy editováno 19.02.2015 21:34:58
1 reakcí na tento příspěvek Studená - točí motorem, ale nenastartuje
Taky se přidávám do klubu k nenastartovačům
jestli ti mužu poradit když už si nevíš rady tak zajdi za Lukášem Taberym . ten ti určitě pomůže to nějak vyřešit. je to maniak a navíc není to tak dlouho co dělal komplet repas motoru na intrudru. vyřid mu že tě za ním posílám! má doma na to veškeré náčiní :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Studená - točí motorem, ale nenastartuje
kutil1> Nevzdám! Sytič chce opravdu vytáhnout téměř víc než nadoraz a při startu musím vzít i jemně za plyn, ale jen co se vrátily teploty nad nulu, startuje to i na starý svíce.. Takže, jinými slovy, už mám v kolech 40 mil..
Dilv> Tak to je přesně ono.Já ten sytič vytahnu taky až za ten třetí důlek.A s tím plynem je to asi jak u koho.V manuale sice píšou že když se při tom startování(za studena) přidává plyn,vyřadí se tak sytič z provozu.Myslím si že to tak docela pravda nebude.Taky si při tom studeným startu někdy trochu s tím plynem pomůžu.Tak ať se daří dál.
PS: Na obrázku je ta odklápěcí zarážka co jsem si udělal pro přidržení sytiče v té max.vytažený poloze.
PS: Na obrázku je ta odklápěcí zarážka co jsem si udělal pro přidržení sytiče v té max.vytažený poloze.
Taky přidám něco postřehů. Jdena věc je stav motorky (baterka, funkčnost sytiče atd.). Největší bolestí asi bude kvalita dnešních benzínů - bio složky.
Benzín obsahuje lehké podíly které zajišťují lepší zapálení směsi. Jsou to ale podíly, které se jako první odpařují a na jaře je z toho problém.
Dporučuji před prvním startem po zimě karebci vypustit a doplnit čerstvím benzinem ( já to dělal stříkačkou přes ty odkalováky).
Jinak zazimování se 100oktanovým benzinem není od věci, jak zde již někdo zmiňoval.
Jedné stopě zdar!
Benzín obsahuje lehké podíly které zajišťují lepší zapálení směsi. Jsou to ale podíly, které se jako první odpařují a na jaře je z toho problém.
Dporučuji před prvním startem po zimě karebci vypustit a doplnit čerstvím benzinem ( já to dělal stříkačkou přes ty odkalováky).
Jinak zazimování se 100oktanovým benzinem není od věci, jak zde již někdo zmiňoval.
Jedné stopě zdar!
1 reakcí na tento příspěvek Studená - točí motorem, ale nenastartuje
Takže já už konečně taky jezdím .
Původní NGK svíčky vytaženy, očištěny, nahřáty a.....NIC!
Baterie dobita a překontrolována u odborníků-v pořádku!
Jelikož jsem nechtěl opakovat toto extempore vždy po delší odstávce, odmítl jsem koupit nové svíčky NGK!
Po super zkušenostech u aut jsem se zaměřil na české Brisk!
Na stránkách výrobce jsem našel osazovací tabulky a tam pro svůj Bandit 1200 svíčky BR 10S.Objednány-s velkými potížemi u výrobce a další den šok!Výrobce hlásí"Tyto svíčky nemáme!".
Pátrání na int.stránkách dopadlo úspěšně.Jeden z prodejců je měl .Objednány a dnes osazeny!Chytla téměř hned!
Ovšem běží a chcípá.Pokud dám pal.kohout na "PRI", tak bez problémů...Projeta.
Poté mi to bliklo a skutečně jsem našel vypadenou hadičku podtlaků...jak jsem tam cpal zpátky nádrž, tak se mi z karbce vyvlíkla.Dána zpět a šlape, jak švýc...japonská mašina!
Takže všem super sezonu!
Původní NGK svíčky vytaženy, očištěny, nahřáty a.....NIC!
Baterie dobita a překontrolována u odborníků-v pořádku!
Jelikož jsem nechtěl opakovat toto extempore vždy po delší odstávce, odmítl jsem koupit nové svíčky NGK!
Po super zkušenostech u aut jsem se zaměřil na české Brisk!
Na stránkách výrobce jsem našel osazovací tabulky a tam pro svůj Bandit 1200 svíčky BR 10S.Objednány-s velkými potížemi u výrobce a další den šok!Výrobce hlásí"Tyto svíčky nemáme!".
Pátrání na int.stránkách dopadlo úspěšně.Jeden z prodejců je měl .Objednány a dnes osazeny!Chytla téměř hned!
Ovšem běží a chcípá.Pokud dám pal.kohout na "PRI", tak bez problémů...Projeta.
Poté mi to bliklo a skutečně jsem našel vypadenou hadičku podtlaků...jak jsem tam cpal zpátky nádrž, tak se mi z karbce vyvlíkla.Dána zpět a šlape, jak švýc...japonská mašina!
Takže všem super sezonu!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Studená - točí motorem, ale nenastartuje
fatman> Není náhodou PRI na zaplavení plováků po delší odstávce?
1 reakcí na tento příspěvek Studená - točí motorem, ale nenastartuje
Taky jsem řešil sytič, sice na vs 600, protože ten originál je výmysl za všechny prachy, kloudně to nedrží v těch polohách, opravit to moc taky nejde. Takže jsem provizorně vyzkoušel, páčku přehazovačky ze starýho favorita (jízdní kolo) a tam nabalastil to lanko sytiče a ono to funguje. Čověk může plynule regulovat sytič. Má to sice pár nevýhod, protože musíte vést lanko na řidítka a ta páčka vypadá taky strašně (bylo to co dům dal), ale jinak to funguje. Chtěl bych pořídit nějakou vzhlednější páčku a trochu to vytunit, ale zatím není čas
V přílohách je to nafocený
V přílohách je to nafocený
1 reakcí na tento příspěvek Studená - točí motorem, ale nenastartuje
Jo klidně to mohlo zůstat na původním místě, jenomže akorát nemám takovou páčku, kterou bych tam tak na pasoval.
Jo a ohledně studených startů a svíček. Napřed jsem používal NGK a ty stály úplně za prd, stačilo jedno až dvě ulití a byl s něma konec. Po sléze jsem zkoušel BRISK Super BR12YC-9 a ty byly určitě lepší než NGK, a měli šestihran na 16 klíč, což byla jejich výhoda, protože šli vyšroubovat klasickým prodlouženým ořechem z goly a cena je super. No a teď tam mám DENSO X24EPR-U9 (pač jak jsem měnil karbece, tak jsem přes zimu vytáhl i svíčky a někde sem ty BRISKy zašantročil a už nenašel) ty jsou taky v pohodě, ale jsou na 18 klíč, tudíž musí mít člověk trubkový klíč 18 jinak je nevytáhne (nebo ten origoš bazmek od Suzuki), koupil jsem je na zkoušku a zatím s nima jezdím, cena je taky dobrá, ale kdybych si kupoval svíčky znovu, tak asi zase BRISK, kvůli tomu šestihranu 16mm.
Ale pokud člověk ty svíčky uleje vícekrát po sobě, tak si myslím, že se pos..e každá svíčka, některá dřív a některá pozdějc, ale NGK ty fakt jsou na to hodně náchylný.
Jo a ohledně studených startů a svíček. Napřed jsem používal NGK a ty stály úplně za prd, stačilo jedno až dvě ulití a byl s něma konec. Po sléze jsem zkoušel BRISK Super BR12YC-9 a ty byly určitě lepší než NGK, a měli šestihran na 16 klíč, což byla jejich výhoda, protože šli vyšroubovat klasickým prodlouženým ořechem z goly a cena je super. No a teď tam mám DENSO X24EPR-U9 (pač jak jsem měnil karbece, tak jsem přes zimu vytáhl i svíčky a někde sem ty BRISKy zašantročil a už nenašel) ty jsou taky v pohodě, ale jsou na 18 klíč, tudíž musí mít člověk trubkový klíč 18 jinak je nevytáhne (nebo ten origoš bazmek od Suzuki), koupil jsem je na zkoušku a zatím s nima jezdím, cena je taky dobrá, ale kdybych si kupoval svíčky znovu, tak asi zase BRISK, kvůli tomu šestihranu 16mm.
Ale pokud člověk ty svíčky uleje vícekrát po sobě, tak si myslím, že se pos..e každá svíčka, některá dřív a některá pozdějc, ale NGK ty fakt jsou na to hodně náchylný.
omasta>Tak nevím jestli je to svíčkama.Dost často tady na forech čítám jak spousta motorkářů na svíčky NGK nadává ale já mam Introše už přes 10 let,koupil jsem ho právě s těma svíčkama, měnil jsem je za tu dobu jen jednou (spíš z rozmaru za ty stejné) a nikdy jsem s nima žádnej problém neměl.Ty starý vozím jen pro jistotu sebou protože normálně fungujou.Tak že za mě spokojenost.
ngk sou asi náchylné na ulití. i když sem je měl ve 3 motorkách s karbecama, co sem po zimě oživovat dost dlouho vždycky to chytlo ( většinou 10 - 15 minut točení s přestávkama). a to měly myslím najeté až až. v první řadě to může být motorkou (fajkama, karbecama, baterkou), ve druhé rukama. na auto napojit hned, když to za pár otočení nechytne, sytič vytáhnout, stáhnout, vytáhnout.
každé jaro stejné.
každé jaro stejné.
Pilňas>
Ahoj, tak po delší době se sem vracím - po havárce byla Komtesa chvíli nepoužitelná, i do servisu "k lékaři" jsem ji musel poslat - ale ani on mi s původním problémem nepomohl, možná proto, že to nezlobí vždycky. Až po několika dnech jej napadla spásná myšlenka , vyšroubovat z fajfek odpory - a hle, projel jsem půl republiky a chytla vždycky jako z partesu!
Takže doporučuju vyzkoušet jako další možnost eliminace problému!
Ahoj, tak po delší době se sem vracím - po havárce byla Komtesa chvíli nepoužitelná, i do servisu "k lékaři" jsem ji musel poslat - ale ani on mi s původním problémem nepomohl, možná proto, že to nezlobí vždycky. Až po několika dnech jej napadla spásná myšlenka , vyšroubovat z fajfek odpory - a hle, projel jsem půl republiky a chytla vždycky jako z partesu!
Takže doporučuju vyzkoušet jako další možnost eliminace problému!
ahoj mel jsem ten samej problem u všech motorek , ty motory bejvaj vybehane , slabe talaky ve valcich nebo malo benalu v karbcich po delšim stani, jinak v techto připadech použivam sprej pro rychlej start střiknu do sani a behem chvilky si moto natahne a zase maka
1 reakcí na tento příspěvek Studená - točí motorem, ale nenastartuje
Jak dlouho jsi ji točil než si to vzdal a začal pátrat po příčině proč nechce naskočit? Ja v prosinci zkoušel startovat svého introše po tří měsíčním stání a musím říct že jsem na něm skoro vytřískal baterku.
petr1989 píše: Jak dlouho jsi ji točil než si to vzdal a začal pátrat po příčině proč nechce naskočit? Ja v prosinci zkoušel startovat svého introše po tří měsíčním stání a musím říct že jsem na něm skoro vytřískal baterku.
Nevím jak má 800 řešené palivové čerpadlo, ale u 1400 je to třeba tak, že po delším stání startuješ bez vymáčklé spojky. Tím motor netočí, jen čerpadlo natlačí benzín do karburace. Pak spojku vymáčkneš a normálně nastartuješ. Pokud to tak není, je chyba ve spínači u spojky. Zkusit proklemovat a startovat, tím zjistíš zradu. Mový spínač je otázka 200 - 300,- kč.1 reakcí na tento příspěvek Studená - točí motorem, ale nenastartuje
Osmička začne tlačit benzin do karbece až ve chvíli, kdy začneš točit motor. Ale vím že třeba u 650 dragstara se čerpadlo spustí už při otočení klíčkem, je to celkem slyšet jak to čerpadlo sepne.
petr1989> V tom máš Petře naprostou pravdu a právě ta absence samostatného ovládání čerpadla mě přiměla k tomu že jsem si udělal tlačítko kterým si tak můžu po zapnutí klíčku samostatně nejdřív natlakovat (naplnit) karbce aníž bych trápil baterku dlouhým točením motoru.To už jsem ale tady někde na jiným foru psal a přidal jsem k tomu i obrazek schématu zapojení.V některých případech je to opravdu dobrý pomocník.Už jsem to psal tady na tomto vlákně v r.2015
Naposledy editováno 06.01.2018 21:40:39
Naposledy editováno 06.01.2018 21:40:39
1 reakcí na tento příspěvek Studená - točí motorem, ale nenastartuje
Zdarec,měnil jsem filtry na Vs 800 a tak jsem měl dole nádrž.Teď ji nemůžu nastartovat. Odkalil jsem karbce,dolil "plnotučnej benzín a nic.Koupil nové svíčky a problém.Jakej používáte klíč?Dlouhej nástavec na golu(na svíčky)je moc silnej,nedostanu ho dovnitř a na zadním válci je také moc dlouhej,nevejde se pod rám.Hoďte odkaz co pořídit,nebo fotku klíče co používáte.Díkes.
Zdravím taky jsem pár let vlastnil intrudera 800 1993 startování v zimě problém každou zimu nevytápěná dílna mně teda pomohlo vyměnit svíčky a jak se zde už píše čerpadlo tlačí až při startování moje zkušenost z nevytápěné dílny motorka se potí kolikrát jsem přišel do dílny a celý motor mokrý normálně na něm stála voda a tím to asi bylo.Vedle ale stálo synovo virágo 535 a to chytlo i v -15 na třetí pokus ale u něj tlačilo čerpadlo před startováním taky jsem pátral proč to takhle zlobí ale abych řekl pravdu začalo to asi po sundání origo výfuků a daly se laďáky(kus chromové trubky na konci koleno asi made-in china) v servisu mi pán řekl že tahle motorka není stavěná na hodně mínusové teploty a jsou v karburátoru malé trysky na sytič nechal jsem to tak a v zimě to netrápil.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Studená - točí motorem, ale nenastartuje
Číro1> Ahoj,tak já si klíč na svíčky posvařoval sám.Je dvoudílnej a dostanu se tam i když je nádrž na místě a to mám nádrž o něco širší než je originál.Prodávaj i takovej kloubovej(co je na obrázku vpravo) ale nevím jestli to s ním jde.Ten mám totiž do auta a navíc je to 17 mm.Ten na motorku je 18 mm.U Introše je jakákoliv údržba dost pakárna,npř. seřízování ventilů je přímo "vočistec" pokud nemáš motor venku.Než budeš ty svíčky vyndávat, je dobrý nejdřív ten prostor vyfoukat stlačeným vzduchem.Pokud máš na fajfkách ještě ty orig gumový kroužky tak by tam nic moc být nemělo ale stejně.Aby ti nenapadal po vyšroubování nějakej bordel do válce.Možná ti to bude připadat divný ale na to špatný starování může mít vliv i samotná demontáž a montáž nádrže(třeba při výměně vzduch.filtrů).Musí se tam pod tu nádrž správně poskládat ty všelijaký bovdeny,hadičky,kabely a tak.Potom je tam právě to čerpadlo který pracuje jen když startuješ a to je dost záhul na baterku když jsou prázdný karbce.Já si udělal tlačítko na samostatné ovládání čerpadla a je to velká pomoc. Tak ať se daří.
Naposledy editováno 17.02.2019 18:43:40
Naposledy editováno 17.02.2019 18:43:40
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Intruder VS 800 originál vs jiná ří... Suzuki VS 800 Intruder | jarmilerik | 9 | Dnes v 11:35 jarmilerik |
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... | Slezy28 | 326 | 29.9.2023 v 00:19 kudla009 |
Klub příznivců motocyklů Intruder [1 ... 36, 37] Suzuki VS 800 Intruder | petr1989 | 1086 | 19.9.2023 v 08:00 dzej.pi |
Vance & Hines - Intruder 800C 2017 Suzuki VS 800 Intruder | TenVojtěch | 1 | 26.7.2023 v 06:09 krokoš |
Starší motorka s nízkým nájezdem Suzuki VS 800 Intruder, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha... | kolemjdoucí22 | 21 | 5.5.2023 v 12:44 pizda |