globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Délka sání při přestavbě!
 
13.2.2015 v 13:42
Zdar,

Stavím motorku z kostry Yamaha DT80 a chci do toho napasovat Lifan 200. Celkem se mi to tam vejde, ale mám problém se sáním, karburátor musím umístit níže a dál, tzn. Nasávaná směs půjde trubkou nahoru a na delší vzdálenost.
Myslíte, že by s tím mohl být nějaký problém? Z čeho by jste mi doporučili vyrobit přírubu sání mezi karbcem a hlavou?

Díky za rady.












Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Délka sání při přestavbě!

13.2.2015 v 13:52 | Nahoru | #1
Je to jednoduchý, pokud je to nízkootáčkovej motor, dává se sání delší.Obecně je to do cca 5000ot/min. Pak čím jsou vyšší otáčky, tím se sání krátí.

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Délka sání při přestavbě!

13.2.2015 v 14:01 | Nahoru | #2
StiefTomas> Otázku jsem mínil trochu jinak. Šlo mě o to, jestli, když to sání bude mít tak prudkou zatáčku a stoupání, jestli to nebude dělat problém v chodu motoru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Délka sání při přestavbě!

13.2.2015 v 14:21 | Nahoru | #3
Hoffec> Ano, je to možné
Promiň, ale nedalo mi to.

(reakce na) Délka sání při přestavbě!

13.2.2015 v 14:26 | Nahoru | #4

Hoffec píše: StiefTomas> Otázku jsem mínil trochu jinak. Šlo mě o to, jestli, když to sání bude mít tak prudkou zatáčku a stoupání, jestli to nebude dělat problém v chodu motoru.



U tohohle motoru to nepoznáš neboj. Pokud nemáš někde zmenšený průměr a máš to jen do kolena, tak to bue ok. By jsi měl někdy vidět jak je řešený sání na čtyřkolách když je nad kapotu :)

Délka sání při přestavbě!

13.2.2015 v 14:33 | Nahoru | #5
Ok, dík.
A Mám to udělat z nerezu? nebo z hliníku? Tyto materiály jsem ještě nesvařoval. šlo by to taky udělat z nějakých gumových/plastových trubek? myslám tím, že bych rozřízl stávající přirubu a nějakým způsobem vyrobil sání z nějaké gumové trubky např z auta (vodních trubek) nesežere to benzín?

(reakce na) Délka sání při přestavbě!

13.2.2015 v 14:34 | Nahoru | #6
Tygrous> Asi jsem nějakej blbej, co je možné?

2 reakcí na tento příspěvek Délka sání při přestavbě!

13.2.2015 v 14:34 | Nahoru | #7
A proč ho nedat nabok ? Neni důvod ho cpad dule.. Problém bude, jen když tam uděláš takové ohyby a úhly kdy začne vznikat víření směsi..a taky tam bude kondenzovat směs v kapky pokud bude motor studený

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Délka sání při přestavbě!

13.2.2015 v 14:53 | Nahoru | #8
hrnous> Na bok se to právě nevejde, i kdyby to bylo bez filtru tak bych to nohou utrhl. Je to presne na stehno v tom místě. Právě se bojím toho rosení no, ale nebudou tam ani pravé úhly. spíš tak 50-70 stupnu. V této chvíli mi jde spíš o materiál

(reakce na) Délka sání při přestavbě!

13.2.2015 v 14:55 | Nahoru | #9
Ještě mě napadlo předělat perovani. mam tu zadní centrál z Pitbajka, ale bojim se, že má moc krátkej zdvih a že vydrží při dobrý vuli tak jednu sezonu.

(reakce na) Délka sání při přestavbě!

13.2.2015 v 15:05 | Nahoru | #10

Hoffec píše: ..., jestli to nebude dělat problém v chodu motoru.


promiň necitoval jsem - reagoval jsem na toto a vzpomněl si na cimrmana...

1 reakcí na tento příspěvek Délka sání při přestavbě!

13.2.2015 v 16:08 | Nahoru | #11
bude se to chovat jak s o kus delším sáním. Mě přijde zajímavá proporce těch trubek v velikosti motoru. Kde že na tom budeš jezdit?

(reakce na) Délka sání při přestavbě!

13.2.2015 v 17:05 | Nahoru | #12

hrnous píše: A proč ho nedat nabok ? Neni důvod ho cpad dule.. Problém bude, jen když tam uděláš takové ohyby a úhly kdy začne vznikat víření směsi..a taky tam bude kondenzovat směs v kapky pokud bude motor studený



Jak říkáš, k turbulentnímu proudění zde docházet nesmí.

Co se týče materiálu. Z klasického čistého hliníku bych to nedělal. Tipuju, že to bude na kros či něco podobného, tak aby neprasknul. Nacpi tam gumu ze sání. Ta něco vydrží a je to cesta nejmenšího zla. Co se týče oceli. Byl by trochu problém chytit ten tvar a obrobit to. Musel by jsi to odlejt nebo postupně svařovat z kousků a vniřek leštit. Ale to v domácích podmínkách je fakt trochu problém :)

Délka sání při přestavbě!

13.2.2015 v 17:17 | Nahoru | #13
Trubka by šla vyrobit z laminátu. Jen je potřeba použít správnou pryskyřici a upéct ji kvůli teplotní odolnosti. Případně ji v rovném úseku říznout a nadstavit gumou kvůli vibracím.

Délka sání při přestavbě!

13.2.2015 v 17:57 | Nahoru | #14
tak ho dej vzhuru nohama, plovákovka je nižší než soupě

(reakce na) Délka sání při přestavbě!

13.2.2015 v 18:35 | Nahoru | #15
maspe> Kdybys viděl v čem se ten motor prodává, tak by jsi měl jasno... Ten rám je z Yamahay a nemám strah, že by se s ním mohlo něco stát. Dt80 má navíc velmi podobný výkon.
Mám to jen tak pro radost na občasný zprasení v blátě

Asi to udělám z takové tvarovací trubky na sání - karbec bude mít ještě na rámu nabodovanej plechovej držák. Akorát ta trubka ohýbací není vevnitř hladká. Tak snad to bude ok.

Délka sání při přestavbě!

13.2.2015 v 18:37 | Nahoru | #16
Tak tohle je rám ve kterým to běhalo. Spíš na tomhle bych nechtěl jezdit. Při přidání plynu bylo cítit, jak se řidítka ohýbají





Délka sání při přestavbě!

13.2.2015 v 18:39 | Nahoru | #17
To nebude ok.. Leda že by to byl nerez takový husí krček co se dávají ke kondenzacnim plynovým kotlum ale i tak budeš muset karbec pořádně za něco prichytnout a to si nejsem úplně jist zda takto by to slo

1 reakcí na tento příspěvek Délka sání při přestavbě!

13.2.2015 v 22:21 | Nahoru | #18
vymýšlíš blbosti... dlouhý sání...motor nebude reagovat na plyn..není to stříkačka. ...bud tam dej origo motor,nebo uprav rám pro jiný..

1 reakcí na tento příspěvek Délka sání při přestavbě!

13.2.2015 v 22:39 | Nahoru | #19
Zkus to sání vyrobit klidně z tenké železné trubky...ale podle mě to nebude fungovat...nejlepší sehnat jiný karbec - nějaký menší - ideálně by se tam hodilo nějaké podtlakové wallbro..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Délka sání při přestavbě!

14.2.2015 v 10:37 | Nahoru | #20
ja1> Rada nad zlato

(reakce na) Délka sání při přestavbě!

14.2.2015 v 10:37 | Nahoru | #21
2stroke> Já se železa bojím, že to bude reznout vevnitř a poleze ten bordel do motoru...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Délka sání při přestavbě!

15.2.2015 v 19:32 | Nahoru | #22
Hoffec> tak není zač...jinak možná by šlo vyrobit mezikus z hliníku a dát karbec šikmo co nejblíže motoru. tak nahradit tu gumovou původní

(reakce na) Délka sání při přestavbě!

24.2.2015 v 19:16 | Nahoru | #23

ja1 píše: Hoffec> tak není zač...jinak možná by šlo vyrobit mezikus z hliníku a dát karbec šikmo co nejblíže motoru. tak nahradit tu gumovou původní



Tak jsem to měřil a nepude to. Mám už materiál, udělám to z nerezu, trochu delší to bude, ale snad to bude cajk, o trochu menší výkon, o trochu vyšší krouťák. Snad to nenaseká moc bordelu v sání.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Délka sání při přestavbě!

24.2.2015 v 22:10 | Nahoru | #24
Hoffec> osobně pokud by to vyšlo tak bych skusil umístit jinak ten tlumič což asik bude dost obtížný :/

(reakce na) Délka sání při přestavbě!

25.2.2015 v 07:57 | Nahoru | #25

noves píše: Hoffec> osobně pokud by to vyšlo tak bych skusil umístit jinak ten tlumič což asik bude dost obtížný :/



Já to zkoušel ale on má tak půl metru a jinak tam dát prostě nejde, vede až skoro k řidítkům. Napadlo mě dát tam zadní centrál z pita, stím, že bych vytvořil jiné přepákování, ale když jsem viděl rozdíl, mezi těmito tlumiči, tak mě polilo. Ono to tam vyjde dobře ten karbec, v podsteatě tam ani nebudou takový zákruty ani zatáčky, bude to rovná trubka s tím, že k přírubám je navařená šikmo, a ty spoje vevnitř zahladím do rádiusu bruskou, takže by to mnohlo bejt celkem slušný, mám dost materiálu, takže když se to nepovede, tak můžu tvořit dál Dám pak fotky...

Délka sání při přestavbě!

26.2.2015 v 08:10 | Nahoru | #26
a kdybys dal kolínko a dal ho z boku ?

Délka sání při přestavbě!

26.2.2015 v 08:10 | Nahoru | #27
nějak mezi tím tlumičem a tím rámem ?

Délka sání při přestavbě!

26.2.2015 v 19:00 | Nahoru | #28
Právě že to nejde, protože to je do krosu a ten karbec bych utrhl nohou a bylo by to hnusný... takhle to bude, že karburátor bude tak o 40-60mm posazený níže a tak 10-15 cm od válce oproti 5cm předchozímu, Sání bude celé z nerezu, vevnitř to vyleštím a měla by to bejt paráda, ono i takhle se to tam tak, tak vejde.

Délka sání při přestavbě!

26.2.2015 v 20:05 | Nahoru | #29
však uvidíš, já taky stavím cross na 21" 18" kolech a musel jsem kvuli tomu upravit rám pod motorem :Da tedkom řeším akorát novou hlavu a pístní sadu protože z toho mám lokomotivu

1 reakcí na tento příspěvek Délka sání při přestavbě!

27.2.2015 v 08:21 | Nahoru | #30
Byl tu taky týpek, bral ode mě nějakou kyvku na pita a říkal, že má v pitu ten samej motor a že to takový dělo není, jenže mluvil o 250ccm a já mám jen dvoukilo, tak jsem zvědavej, aby to nebyl zbytečně ztracenej čas... Ta motorka je těžká jako kráva.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist