globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Ještě jednou regulátor
13.2.2015 v 11:01
Zdravím všechny,
vím že podobné téma už tady nějaký roky zpátky bylo, ale situace se možná trochu změnila, tak prosím o radu a zkušenosti :)

Virago 750, r.v. 1988, poměrně drsně mi to přebíjí (při 3000 otáček jde do baterky skoro 17V). Zkoušel jsem to, protože po poslední loňské jízdě (cca 700km) jsem vyndal baterku která byla před tím dolitá a čerstvě nabitá a byla poloprázdná. Předpokládám, že to je regulátor. Momentálně se, co jsem koukal, dá sehnat buď použitý za cca 1500, nový od VAPE, Ignitechu nebo Elesys za cca 2200 - 3500, (malinko mě odrazuje to, že se asi bude muset vymyslet kam to dát jinam aby se to vešlo a taky uchladilo), nebo Čína, na ebay aktuálně mezi 300-1200.

Máte někdo zkušenost s tím co to vydrží a do čeho má, případně nemá smysl jít? Na jednu stranu by mi přišlo nejlepší tam dát prostě to co tam patří, ale nevím jestli má smysl dnes kupovat stejnou součástku použitou jen o málo mladší než tu co tam byla původně. Byl bych rád aby to tam chvíli vydrželo (ne jen kvůli klidu, taky abych neodpálil něco dalšího)
Tušíte co vydrží ta Čína, Čajwan, Kingkong a podobný? Má smysl to cpát do mašiny, nebo radši ne? (koukal jsem že i když to člověk objednává v US, je to to samý, akorát za třikrát tolik...)
Dík za jakýkoliv zkušenosti,
Honza

Naposledy editováno 29.07.2015 01:16:29

Ještě jednou regulátor

Skvělá odpověď, děkuji! 13.2.2015 v 11:12 | Nahoru | #1
Vapecí regulátor brat..tento http://eshop.vape.cz/z3283-regulator-r106-2 na čínu se vyprdnout

1 reakcí na tento příspěvek Ještě jednou regulátor

13.2.2015 v 11:29 | Nahoru | #2
Díky :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ještě jednou regulátor

Skvělá odpověď, děkuji! 13.2.2015 v 11:53 | Nahoru | #3
A já doporučuju tenhle
Regulátor dobíjení - alternativní
Pasuje bez jakýchkoli úprav a na rozdíl od starší verze je lépe chlazený.

Ale nejdřív si změř jestli je to opravdu regulátorem, ať nevyhazuješ peníze předem. Někdy stačí když zreziví ukostření, chytne to tam přechodový odpor a napětí se pak posune výš.

Ještě jednou regulátor

13.2.2015 v 12:14 | Nahoru | #4
Ano je třeba zjistit, jestli jde o regulátor pětidrátový tj tři fáze, výstup a zem či regulátor šestidrátový, který neměří výstupní napětí, na které reguluje na svých svorkách, ale je vyvedený extra snímací drát většinou k baterce a reguluje se aby to co být má bylo na svorkách baterky a né někde na konektoru, který dělí od baterky deset přechodových odporů. Pokud to bude tato varianta tak jakýkoli sebehorší kontakt onoho drátů způsobí naprosté ujetí celého napětí

Ještě jednou regulátor

13.2.2015 v 12:14 | Nahoru | #5
No super - vidíš, tenhle jsem ani nenašel :) To vypadá jako přesně to co hledám. Dík :)

Ještě jednou regulátor

13.2.2015 v 12:16 | Nahoru | #6
>HRNOUS: jj, je to třífáze, originál má 3 vstupy, jeden výstup a kostru přes šroub (uchycení). Žádný speciální drát pro měřění na baterce. Ještě jen ať neudělám nějakou ptákovinu - předpokládám že když na baterce (ne ne konektoru ale na baterce) naměřím 16,7 (tedy výrazně víc než by mělo být), to nebude žádným přechoďákem ale prostě nefunkčním regulátorem, nebo se mýlím?

Naposledy editováno 13.02.2015 12:21:47

1 reakcí na tento příspěvek Ještě jednou regulátor

Skvělá odpověď, děkuji! 13.2.2015 v 12:20 | Nahoru | #7
Čínu jednoznačně nebrat, regl není sranda. Mě takhle přebíjel regl a v Bulharsku mi odpálil nejen baterii, ale celou CDI řídíci jednotku a zůstal jsem stát v lesích. Můžeš tím udělat více škody než užitku.

Jelikož hlavně cestuji, potřebuji spolehlivost, tak jsem pak koupil Vape jakožto osvědčenou moto značku a naprostá spokojenost. Nějakým bezejmenným náhražkám nevěřím. Zvláště, když rozdíl v ceně není zásadní. Nevím, kde má regl Tvá moto, ale mě odešel hlavně proto, že byl origo pod kapotáží a přehříval se. Dal jsem jej ven a je jen vlažný.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ještě jednou regulátor

13.2.2015 v 12:26 | Nahoru | #8
fidlimydli> přesně z toho jsem měl strach. cena je sice velký rozdíl, ale abych si reglem za 3kila odpálil TCI za trojku je dost škoda (nemluvě o problémech na cestě). Ten origoš je pod levou stupačkou přišroubovanej za chladič k masivnímu kovovému držáku, takže bych řekl že by se měl chladit docela dobře, proto jsem váhal s těmi VAPE a podobnými, ty by se tam nevešly.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ještě jednou regulátor

13.2.2015 v 12:29 | Nahoru | #9
1100Virago> čili skoro 17V může být způdobeno jen přechoďákem v kostře? To mě nenapadlo, ještě to radši prubnu.

(reakce na) Ještě jednou regulátor

13.2.2015 v 12:39 | Nahoru | #10
Jakc> Jo, Vape je kus pořádného žebrovaného železa. Je to sice jen placebo efekt,dovnitř nenahlédnu, ale když vidím, jaký je to poctivý kus radiátoru, věřím tomu.

Netvrdím, že je to jediná možná nejlepší varianta pro Tebe, jen píšu svou zkušenost a jak jsem se rozhodoval já.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ještě jednou regulátor

Skvělá odpověď, děkuji! 13.2.2015 v 13:03 | Nahoru | #11
Jakc: Ano, může to být tím, i když to není příliš pravděpodobné. Právě proto, že regulátor je kostřený celou plochou, ne jen drátkem. Taky to může být špatným nastavením multimetru na střídavý proud, nebo vybitou baterií v něm a ve skutečnosti je napětí v pořádku.

Koluje tu na fóru letitý diagram postupu měření dobíjení, tak si ho pohledej a jeď krok za krokem podle něj a budeš mít jistotu, čím to je.

(reakce na) Ještě jednou regulátor

13.2.2015 v 13:09 | Nahoru | #12
1100Virago> jj, už jsem ho tu viděl, jen mě překvapilo to ukostření. Multimetr je nastaven stejnosměrný, baterka je v pohodě. Teď jsem to znova vyndal, očistil a prostříkl kontaktolem, ale výsledek stejný, asi fakt bude v háji.
Asi půjdu do toho wemoto - z těch co jsem viděl to vypadá nejlíp.

Dík všem!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ještě jednou regulátor

13.2.2015 v 13:16 | Nahoru | #13
1100Virago> ještě poslední dotaz prosím, ten z WEMOTO se tváří jako pro mašiny od r. 92 dál - myslel jsem že tohle by mělo být stejný, ale pro jistotu - víš jestli je tam nějakej rozdíl ve vnitřnostech?
ještě jednou dík!

Naposledy editováno 13.02.2015 13:17:00

(reakce na) Ještě jednou regulátor

Skvělá odpověď, děkuji! 13.2.2015 v 13:52 | Nahoru | #14
Jakc: Je to ten samý, prostě inovovaná verze, protože ten starý se vedle výfuku snadno přehříval a odcházel. Sám jsem z té starší verze na novější přešel, teď mám vedle stupačky to žebrování jako novější modely.

Ještě jednou regulátor

13.2.2015 v 14:04 | Nahoru | #15
Super -asi je to jasný - díky všem

Ještě jednou regulátor

13.2.2015 v 16:37 | Nahoru | #16
Mě to na Viragu 1100 taky přebijelo koupil jsem origo nové ten sám 3500kč.A bylo mě řečeno že ty origo regulátory stojijou za prd že odcházejí.Ale dájí se nahradit jakýmasi novějšíma vypadolo to jak tady s těma žebrama a ty pré vydrží dlouho.

Ještě jednou regulátor

Skvělá odpověď, děkuji! 13.2.2015 v 20:27 | Nahoru | #17

Ještě jednou regulátor

14.2.2015 v 03:53 | Nahoru | #18
ten samej problém,objednáno z wemoto,ale mě odešel i stator,celkem to stálo cca 3200,- a od té doby svatej klid :)

2 reakcí na tento příspěvek Ještě jednou regulátor

15.2.2015 v 18:05 | Nahoru | #19
Pánové, tak ještě jeden dotaz než udělám nějakou blbost... Ležím v obrázcích elektriky a zdá se že jich mám několik, které se všechny tváří jako na moje moto, ale v některých věcech se liší. Má 750 r.v. 88 diodu a má ta něco společného s dobíjením, nebo ne?
žil jsem v domnění, že to co je pod levou zadní stupačkou (plast s kovovým chladičem, tři dráty z alternátoru dovnitř, jeden červený ven) je kombinovaný "usměrňovač" s "omezovačem napětí", jinými slovy že by z toho mělo jít při zapnutém motoru bez ohledu na otáčky plus mínus třináct (max těch 14 a půl) voltů a že tam žádné další usměrňování není potřeba. Pokud je tam ještě dioda/ kombinace diod, jakou to má funkci???
Dík :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ještě jednou regulátor

15.2.2015 v 18:07 | Nahoru | #20
Jakc> Napiš J.M.K., to je elektrikář...

(reakce na) Ještě jednou regulátor

15.2.2015 v 18:11 | Nahoru | #21
rancher> Zkusím, dík :)

(reakce na) Ještě jednou regulátor

Skvělá odpověď, děkuji! 15.2.2015 v 18:28 | Nahoru | #22
.

Naposledy editováno 11.05.2015 13:31:02

Ještě jednou regulátor

15.2.2015 v 19:01 | Nahoru | #23
no to se mi ulevilo :D díky!

Ještě jednou regulátor

20.2.2015 v 20:19 | Nahoru | #24
Tak nakonec vyhrál ten od WEMOTO. Pasuje tam, má pořádný chladič a podle toho co mi říkal ten maník je to od té samé firmy která dělala prvovýrobu, jen to prodávají pod jiným jménem (TourMax). Teď jsem to zkoušel a do baterky jde zas krásných 14V
Ještě jednou díky všem zúčastněným
Téma je zamknuto


TOPlist