bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?
12.2.2015 v 12:06
http://www.motorkari...-ignition-30631.html

Vcelku zajímavý článek, ale toť otázka jak by fungovala třeba na TL a celkové sladění asi nebude pro každého. Jaký na to máte názor?
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?

12.2.2015 v 12:14 | Nahoru | #1
Tak podle mě je něco nahradit řídící jednotku motoru a nahradit řídící jednotku na motorce, která řídí nejenom motor, ale vpodstatě vše. Od motoru počínaje, blinkrama konče

Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?

12.2.2015 v 12:14 | Nahoru | #2
Ja si to na Guzzinu poridil, ale zadnej rozdil

Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?

12.2.2015 v 12:16 | Nahoru | #3
Funguje opravdu na čemkoli, jenom je třeba si samozřejmě vytvořit / najezdit mapy, případně použít modul širokopásmové lambdy spojený přes CAN, který v tom všem dost pomůže i bez brzdy

Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?

12.2.2015 v 12:16 | Nahoru | #4
No ale tohle není úplná náhrada ne? Nepřipojuje se to do obvodu třeba jako PWC?

Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?

12.2.2015 v 12:18 | Nahoru | #5
Pwc je šidítko mezi stávající jednotku a vstřiky. Toto je plnohodnotná jednotka zapalování/vstřiky, která ke svojí funkci nepotřebuje žádnou původní

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?

12.2.2015 v 12:24 | Nahoru | #6

seikos píše: Tak podle mě je něco nahradit řídící jednotku motoru a nahradit řídící jednotku na motorce, která řídí nejenom motor, ale vpodstatě vše. Od motoru počínaje, blinkrama konče



coz se u motorek moc nevyskytuje - ja osobne neznam zadnou takovou. i u aut je pro motor zvlast jednotka a dalsi funkce obsluhuji dalsi jednotky - opet jsem jeste nemel tu cest s autem co ma v jednotce motoru i rizeni neceho jineho

Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?

12.2.2015 v 12:58 | Nahoru | #7
Jediná možnost, kdy musí zůstat jednotka v autě / motorce je ta, kdy jednotka kombinuje také jednotku ABS a jiné..ale tam zůstává zapojený pouze vstup od snímače otáček kliky/vačky a samotné abs. Veškeré řízení motoru obstarává MASTER. Existuje pak pár případů, kdy obstarává původní jednotka také ovládání ručičky palivoměru, případně jiné rozšířené funkce přes CAN sběrnici - jednotka má a používá CAN pro spojení s okolním světěm, a všechny parametry jsou na ni posílány v určitém standardizovaném protokolu..takže není v zásadě ani problém s připojením palubního otáčkoměru přes CAN a jiné..vše má nějaké řešení

Naposledy editováno 12.02.2015 13:01:20

1 reakcí na tento příspěvek Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?

12.2.2015 v 14:41 | Nahoru | #8
Tuším že TL má jednotku pouze pro ovládání vstřikování a kterou vyhodnocuje údaje senzorů, zas tak moc tomu nerozumím ale podle ty el. instalace to tak bude bych řekl. Jen pořád nějak nechápu jak si ta jednotka načte základní mapu z původní jednotky aby se dala dál dolaďovat? Hračka to bude určitě dobrá jen jestli to má nějaký lepší smysl než PWC aspoň pro TL.

(reakce na) Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?

12.2.2015 v 15:02 | Nahoru | #9

assassin píše: coz se u motorek moc nevyskytuje - ja osobne neznam zadnou takovou. i u aut je pro motor zvlast jednotka a dalsi funkce obsluhuji dalsi jednotky - opet jsem jeste nemel tu cest s autem co ma v jednotce motoru i rizeni neceho jineho



Jenom faktická: u US-aut velmi běžné, u JEEPů je jediná jednotka v celém autě, pro motor, automat i veškeré příslušenství od světel, blinkrů až po topení/klimu... např. zapíná i uzávěrky náprav ( a v původním zapojení notně omezuje jejich použití)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?

12.2.2015 v 15:32 | Nahoru | #10
assassin> a co ignitech? Ten samostatná jednotka je, ne?

A nechci tu teď ze sebe udělat blbce, ale na kterých motorkách jdou světla, blinkry atd. přes jednotku??

Naposledy editováno 12.02.2015 15:37:50

1 reakcí na tento příspěvek Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?

12.2.2015 v 15:33 | Nahoru | #11
Nuže dobrý, ale co má jednotka jeepu a us aut společného s použitím této univerzální jednotky u motocyklu ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?

12.2.2015 v 15:41 | Nahoru | #12

hrnous píše: Nuže dobrý, ale co má jednotka jeepu a us aut společného s použitím této univerzální jednotky u motocyklu ?



Jistě jsi postřehl, můj úvod: "Jenom faktická"... a jistě jsi postřehl, že jsem reagoval na assassinovo: "...jeste nemel tu cest s autem co ma v jednotce motoru i rizeni neceho jineho..."

Stačí Ti to jako vysvětlení měl jsem za to, že všichni sem chodíme diskutovat zejména pro rozšíření obzorů

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?

12.2.2015 v 16:26 | Nahoru | #13
PETARDAK> Ale jistě, že ano.. ale nediskutujeme v tématu o řídící jednotce motocyklu problémy s řídícími jednotkami v jeepu.. takovýto typ debaty už se pak nazývá trošku jinak..

(reakce na) Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?

12.2.2015 v 16:30 | Nahoru | #14

hrnous píše: PETARDAK> Ale jistě, že ano.. ale nediskutujeme v tématu o řídící jednotce motocyklu problémy s řídícími jednotkami v jeepu.. takovýto typ debaty už se pak nazývá trošku jinak..



Panove, pojdme diskutovat o tom, o cem diskutovat v danem tematu

(reakce na) Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?

12.2.2015 v 16:44 | Nahoru | #15

Mileek píše: assassin> a co ignitech? Ten samostatná jednotka je, ne?

A nechci tu teď ze sebe udělat blbce, ale na kterých motorkách jdou světla, blinkry atd. přes jednotku??



jojo ignitech je standalone, ale ovlada jen motor - ne ze by pres ni jely periferie jako napr blinkry.

Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?

12.2.2015 v 16:45 | Nahoru | #16
petardak: dik, clovek se porad uci...ale po je to teda ulet :) to by me nenapadlo to napraskat vsechno do jedny jednotky...

(reakce na) Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?

12.2.2015 v 16:48 | Nahoru | #17

ShortyF4zEr píše: Tuším že TL má jednotku pouze pro ovládání vstřikování a kterou vyhodnocuje údaje senzorů, zas tak moc tomu nerozumím ale podle ty el. instalace to tak bude bych řekl. Jen pořád nějak nechápu jak si ta jednotka načte základní mapu z původní jednotky aby se dala dál dolaďovat? Hračka to bude určitě dobrá jen jestli to má nějaký lepší smysl než PWC aspoň pro TL.



TL jednotka ovlada jen motor - plus je tam datova linka pro budiky s dodatecnejma info co budiky ukazuji - teplota, autodiagnostika atd... neni to ale zadnej CAN standard, ale suzuci protokol - tzn je to obtizne nebo nemozne rozchodit s aftermarket jednotkama, treba s ignitechem ti ta autodiag a nepojede...

jo a ta jednotka si tu mapu asi sama nenacte - musis si tu zakladni postavit - pokud tam nejaka zero map neni k dispozici od vyrobce (pochybuju) treba ignitech ji ma, ale udelat z te defaultni mapy nejakou funkcni da dost prace... pochybuju ze by si ji to pres autotune poskladalo samo...

Naposledy editováno 12.02.2015 16:50:50

Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?

12.2.2015 v 16:54 | Nahoru | #18
Jednotka si žádnou mapu z původní jednotky nevyčte - to snad ani nejde - buď by to museli podporovat oba výrobci a tahalo by se to na datové úrovni, a nebo by musela mít na před připojené další vstupy paralelně k výstupům původní jednotky a muselo by se s ní "najezdit" vše potřebné ve všech možných i nemožných stupních zatížení a teplot, aby si dokázala vytvořit mapu sama. Jedna z možností je použití přídavného jednotky případně varianty jednotky, kdy má v sobě integrovaný modul pro širokopásmovou lambdu a tam je práce jednodušší o to, že vidíme jednak všechny parametry směsi, ale máme možnost vytvořit tzv closed-loop, kdy se reguluje skoro automaticky na danou lambdu/AFR. Což ušetří nějaký čas na brzdě při najíždění map vlastních.

1 reakcí na tento příspěvek Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?

12.2.2015 v 16:57 | Nahoru | #19
Ignitech nemá základní mapy proto, že by byl v něčem lepší, ale proto, že vyrábí v podstatě jenom pro motorky a má vlastní brzdu, takže když dostane do pařátů danou motorku tak si pár primitivních map pro základní zatížení najezdí. Tato jednotka funguje hlavně v letadlech, kogeneračních jednotkách, autech a dalších neveřejných věcech.. motorky nejsou, respektive nebyly doteď nosná linie.

Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?

12.2.2015 v 17:07 | Nahoru | #20
Zřejmě je to asi zbytečné, a asi spoustu času na brzdě aby se tato jednotka vymakala PWC nemám ale i tak mi známí říkal že i doladění přes PWC trvalo pár hodinek na brzdě. Jen mě to zajímalo jak moc by bylo reálný rozchodit s TL.

1 reakcí na tento příspěvek Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?

12.2.2015 v 17:29 | Nahoru | #21
Jak už jsem psal, powercommander je naprosto odlišné zařízení. ty tupé pouze čekají na signál z řídící jednotky a posléze jenom impulz do vstřikovače prodlouží o čas jaký si manuelně nastavíš a ty chytřejší verze se dají propojit s lambdou a podle směsi si doladí to prodloužení impulzu na potřebnou hodnotu samy.

(reakce na) Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?

12.2.2015 v 20:50 | Nahoru | #22

hrnous píše: Ignitech nemá základní mapy proto, že by byl v něčem lepší, ale proto, že vyrábí v podstatě jenom pro motorky a má vlastní brzdu, takže když dostane do pařátů danou motorku tak si pár primitivních map pro základní zatížení najezdí. Tato jednotka funguje hlavně v letadlech, kogeneračních jednotkách, autech a dalších neveřejných věcech.. motorky nejsou, respektive nebyly doteď nosná linie.



jo me to je jasne... sveho casu jsem se o to docela dost zajimal a neco malo sem o tom nastudoval... jen sem chtel rict ze prave kvuli tomu cos sam zminil bude pro vetsinu lidi tahle jednotka 'k nicemu' nez po ni sahnou ladici - a ti to udelaji jen kdyby byla v necem vyrazne lepsi nebo levnejsi... a moc lidi u nas neumi naladit ani ten ignitech

Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?

12.2.2015 v 21:10 | Nahoru | #23
Je to rozhodně moc zajímavá krabička, ale jde o to kdo s tím umí na motorce do toho nasypat všechny data co budeš potřebovat, je tam zajímavý to použití tý širokopásmový lambda sondy a to že si poté upravuje směs motoru dle zatížení a rychlosti spolu se zařazeným kvaltem, tudíž to nefachá na základě kompromisu pevně nastavených map jak taky píšou v článku. Z toho co jsem tedy pochopil tak si to upraví směs a předstih samo podle potřeby. Uvidíme až se vyjádří ladiči viz. Murkin a spol. jestli se s tím již setkali. Taky mě ten článek resp. produkt dost zaujal A i finančně je to hodně zajímací...

Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?

12.2.2015 v 21:32 | Nahoru | #24
Článek jsem psal já - to je tam snad napsáno :) A k těm mapám respektive řízení lambdy jsou tyto možnosti
1. Použije se jakákoli jednotka MASTER bez připojené lambdy, směs a předstih se řídí podle předem nadefinovaných křivek, mezi kterýma se interpoluje a které jsou dál korigovány například v hlavní míře ze zatížení motoru, dál pak z teplot, podtlaků a spol,

2. Použije se velká verze jednotky s CAN, připojí se externí modul Lambda Kontroléru spojený venkem přes CAN a širokopásmová lambda, tady platí všechno co v bodě minulém, + k tomu se řídí na základě lambdy - kdo by si myslel, že všechno funguje automaticky na základě lambdy není tomu tak, jakýkoli jednotka používá lambdasondu v podstatě při konstantních, neměnících se otáčkách. Pokud motor akceleruje, deceleruje a spol tak se většinou algoritmus z lambdy vypíná a řídí se staticky.. u jakékoli jednotky, i když to na první pohled, nebo v ovládacím sw není vidět. Neznamená to tedy to, že připojím lambdu a tím pro mne jakékoli povědomí o mapách končí.. Mapy se budou muset najezdit tak, jak tak, ale bude to rychlejší a posléze řízení bude přesnější

3. Použije se jakákoli verze širokopásmové lambdasondy s NAPĚŤOVÝM výstupem tj lambda / většinou starší primitivnější verze LSU4.2 a k tomu malá elektronika, jejíž výsledkem je napěťový výstup úměrný jistým vzorcem k AFR. To celé se připojí na napěťový vstupo jednotky a reguluje se v podstatě tak jako v bodě 2, ale všechno stojí a padá na nepřesnosti analogového výstupu těch levných lambda kontrolérů, rušení, pomalosti, nemožnosti řízení vyhřívání atdatd.. Odkaz třeba zde http://www.14point7...ntroller-2-lean-burn

4. Nepoužije se lambda vůbec - všechno se odladí staticky - kupodivu takto jezdí třeba většina závodních jednotek v autech, všechno je odježděné na brzdě a lambda se používá pouze na kontrolní budík u řidiče a posléze manuální korekci v mapách.

Naposledy editováno 12.02.2015 21:43:44

Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?

12.2.2015 v 21:46 | Nahoru | #25
zajímalo by mně,jestli na to jdou napojit i čidla klepání...

jinak fakt hezká hračka jen mi připadá trošku velká..

Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?

12.2.2015 v 21:47 | Nahoru | #26
Knock jde připojit na velkou variantu jednotky.. Poprosil bych si stáhnout manuály případně specifikace na webu, co která verze jednotky obsahuje a umí. Jinak ano, je velká..ale už tam fakt není ani milimetr místa :)

Naposledy editováno 12.02.2015 22:04:30

Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?

12.2.2015 v 21:49 | Nahoru | #27
Pro malou představu o místu pár starších fotek, protože si myslím, že se není za co stydět.
http://hrnous.rajce....z/Lambda_controller/
http://hrnous.rajce.idnes.cz/HW_8-9_vs_8-11/
Desky jsou osazeny stejně hustě ze spodní strany..

Taktéž existuje malá varianta MasterMini, která má míň výstupů, nemá can, ale má naprosto stejné softwarové a výpočetní možnosti

Naposledy editováno 12.02.2015 22:08:39

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?

13.2.2015 v 07:04 | Nahoru | #28

hrnous píše: Jak už jsem psal, powercommander je naprosto odlišné zařízení. ty tupé pouze čekají na signál z řídící jednotky a posléze jenom impulz do vstřikovače prodlouží o čas jaký si manuelně nastavíš a ty chytřejší verze se dají propojit s lambdou a podle směsi si doladí to prodloužení impulzu na potřebnou hodnotu samy.


Chci se zeptat jako úplnej laik, protože jím sem. U PWC kupuju nejen "krabičku", ale i nějakou službu - alespoň základní mapu + jsou lidi, co to umí naladit. Zde sice koupím "krabičku" - ale co dál?
Mám mašinu a chci ji osadit PWC, kvůli změněným výfukům a sání a rád bych i nějaký šemíky navíc. Kdybych zauvažoval o vašem produktu - je to vůbec reálný rozchodit? Jestli to dobře chápu, tak by se vyhodila origo řídící jednotka motoru - jenže ta je připojená dvěma konektory - kde je vzít? Protože bych se dost bál konektory prachsprostě ustřihnout - to je nevratný proces a co když bude všechno špatně? Věřim, že pro nějakej soft by nebyl problém nasimulovat funkci origo jednotky alespoň v nějakým základním režimu, aby se motor vůbec rozběh - ale předpokládám, že to by se nějak musely odečítat vstupní a výstupní hodnoty za běhu origo jednotky? Jak by se to udělalo?
Říkám, sem laik, možná se ptám blbě. Ale pokud chcete prorazit v segmentu motorek, tak nás, laiků, bude většina a my potřebujem koupit celou službu - tady máš mašinu a zapoj to a zprovozni to! Je tohle u vás, či nějakýho vašeho partnera reálný?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?

13.2.2015 v 08:22 | Nahoru | #29

charlie.vtx1800 píše: Chci se zeptat jako úplnej laik, protože jím sem. U PWC kupuju nejen "krabičku", ale i nějakou službu - alespoň základní mapu + jsou lidi, co to umí naladit. Zde sice koupím "krabičku" - ale co dál?
Mám mašinu a chci ji osadit PWC, kvůli změněným výfukům a sání a rád bych i nějaký šemíky navíc. Kdybych zauvažoval o vašem produktu - je to vůbec reálný rozchodit? Jestli to dobře chápu, tak by se vyhodila origo řídící jednotka motoru - jenže ta je připojená dvěma konektory - kde je vzít? Protože bych se dost bál konektory prachsprostě ustřihnout - to je nevratný proces a co když bude všechno špatně? Věřim, že pro nějakej soft by nebyl problém nasimulovat funkci origo jednotky alespoň v nějakým základním režimu, aby se motor vůbec rozběh - ale předpokládám, že to by se nějak musely odečítat vstupní a výstupní hodnoty za běhu origo jednotky? Jak by se to udělalo?
Říkám, sem laik, možná se ptám blbě. Ale pokud chcete prorazit v segmentu motorek, tak nás, laiků, bude většina a my potřebujem koupit celou službu - tady máš mašinu a zapoj to a zprovozni to! Je tohle u vás, či nějakýho vašeho partnera reálný?

.master je plně programovatelná řj pro opravdu profesionální využití.samozřejmě je potřeba mít opravdu široké znalosti a tecnické zázemí aby z té jednotky něco dostal...jinak PWC taky není žádný zázrak,zapojení je sice jednoduché ,ale bez odladění na brzdě,nebo bez dokoupení systému autotune s lambdasondou to moc nefunguje,ty mapy co jsou ke stáhnutí jsou z mých zkušeností k hovnu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?

13.2.2015 v 08:28 | Nahoru | #30
charlie.vtx1800> Aktuálně se bližší služby spojené s laděním motorek a spol neplánují, není na to zázemí a aktuálně ani čas. Jak už sem říkal, jednotka má svoje maximální využití v trošku jiných oblastech, ale jde o to získat obecné povědomí o tom, že jednotka existuje, co umí a myslím, že je jenom otázkou času, kdy se toho chytne nějaký profesionální servis případně ladiči a pokud je o to požádáte, že chcete zrovna master, tak Vám jej pomohou rozchodit stejně jako cokoli jiného.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
TL1000R/S zadní napínák rozvodu - k... Suzuki TL 1000S, Suzuki TL 1000R, Suzuki TL1000R Als... Wanislav 4 29.7.2023 v 19:16 assassin
TL1000R střílí do výfuku [1, 2] Suzuki TL 1000R Wanislav 35 7.5.2023 v 16:09 assassin
Hledá se mý bývalý Tele [1, 2] Suzuki TL 1000S, Suzuki TL 1000R dewwil 39 15.4.2023 v 19:21 dewwil
Motor TLR/TLS Suzuki TL 1000S, Suzuki TL 1000R Rolda89 2 23.10.2022 v 09:06 Rolda89
Seřízení motoru Suzuki TL1000R a Tl... [1, 2] Suzuki TL 1000R JENDA426 31 2.9.2021 v 10:24 Anti


TOPlist