bbg_listopad_2





Téma: Co s lambda sondou.
7.2.2015 v 20:55
Ahoj všem.
Mám dotaz.Má někdo zkušenost s výměnou výfuků na vn 1700 tourer? Jelikož originály jsou fakt tichý,rozhodl jsem se pro změnu.Chci tam dát Cobry ale co se sondou?Pokud ji odpojím naskočí na displeji závada,pokud ji jenom vyndám z výfuku neobjeví se nic ale nevím co to bude dělat za jízdy.
Pokud s tím má někdo nějakou zkušenost budu rád za každou radu. Díky.




Předchozí
1 2
Následující

Co s lambda sondou.

7.2.2015 v 21:00 | Nahoru | #1
ty laufy co kopíš budou... musí mít dírku na lambdu ne? Jestli jsou přímo na tento model tak na 100% budou mít otvor na lambdu. Jednoduše ji našroubuješ do nových laufů.

Naposledy editováno 07.02.2015 21:02:44

Co s lambda sondou.

7.2.2015 v 21:51 | Nahoru | #2
No a kdyby tu dírku neměly, tak dáš lambdu pryč a místo ní dáš odpor, ať ti nesvítí na displeji závada.

Co s lambda sondou.

7.2.2015 v 21:59 | Nahoru | #3
no to by ten motor asi neměl moc radost... Z nějakýho důvodu tam ta lambda je. Svůj úkol by měla plnit.

Co s lambda sondou.

7.2.2015 v 22:16 | Nahoru | #4
No měl, neměl, dělá se to tak běžně a funguje to. Kdo nechce dávat docela dost peněz za lambdu, tak to tak řeší. Někdo tu posledně dokonce dával odkaz, kde se dá takové udělátko přímo koupit.

Co s lambda sondou.

7.2.2015 v 22:27 | Nahoru | #5
Viděl jsem i nějaký "aktivní" odpory (záslepky) místo lambda sondy. Ale džuznu se závitem by to mít mělo ...

1 reakcí na tento příspěvek Co s lambda sondou.

7.2.2015 v 22:31 | Nahoru | #6
V té džuzně necháš tu nefunkční lambdu...

(reakce na) Co s lambda sondou.

7.2.2015 v 22:35 | Nahoru | #7

Bafan21 píše: V té džuzně necháš tu nefunkční lambdu...



Ale ne. Pokud ty výfuky mají závit na lambda sondu, normálně jí tam našroubuješ, připojíš a není co řešit. Pokud závit nemáš, lambdu tam logicky nedáš a pak přichází na řadu ten "odpor" ...

Co s lambda sondou.

7.2.2015 v 23:13 | Nahoru | #8
Máš pravdu předsedo, špatně jsem to po tobě přečetl...

Naposledy editováno 07.02.2015 23:14:10

1 reakcí na tento příspěvek Co s lambda sondou.

8.2.2015 v 08:22 | Nahoru | #9
No a dá se to pořešit i tak, že svody ponecháš původní (v nich je umístěna sonda) a koupíš, nebo necháš vyrobit, pouze laděné koncovky a je vyřešeno, dokonce za přijatelnější peníz. Tak jsem to pořešil já. Nechal jsem vyrobit a instalovat nerezové koncovky podle mých požadavků a představ na tvar, délku, průměr a zvuk a ..... plná spokojenost. Dokonce se to projevilo kladně na výkonu motoru, který jde lépe od spodu.

Co s lambda sondou.

8.2.2015 v 09:06 | Nahoru | #10
Čím novější mašina a řídící elektronika,tím hůře reaguje ŘJ na odpojení lambdy , různé odpory a oblbováky.pokud to trošku půjde,tak tam tu lambdu nechej.

(reakce na) Co s lambda sondou.

8.2.2015 v 09:13 | Nahoru | #11
dědoušek> Jo jo, to samozřejmě lze. Koukal jsem na partsdepot a VN 1700 má zvlášť svody a koncovky takže proč ne. Ale třeba když jsem to řešil u svý Kawy VN 900 Custom, měl jsem smůlu se samotnejma koncovkama - tam byl svod i koncovka jeden kus takže maximálně řezat, ale to zas u zánovní motorky byla dost škoda. Nicméně předchozí majitel ji měl rok a stihnul rozvrtat výfuky, navrtal poslední přepážku, zvuk to stejně nemělo hlubší, ale tak podivně to syčelo. Podle návodu jsem vyrval všecno z výfuku ven (zbyly de facto holý roury). Zvuk to mělo geniální, ale třeba do Rakous bych se s tim dost bál. Nechal jsem si na to udělat tlumivky (dB killery) a pak to nemělo chybu a ještě jsem je mohl podle nálady vyndavat. No a hlavně od spoda to mělo úplně jinou šťávu, spaliny nebyly tolik bržděný, zjevně se to líp vyplachovalo a mnohem líp motor táhnul a ochotněji se vytáčel.

1 reakcí na tento příspěvek Co s lambda sondou.

8.2.2015 v 09:38 | Nahoru | #12
U kámoše jsme na VN 17 Nomad měnili origo za ty Cobra Triovale co máš na foto, protože origo koncovky maj zvuk jak skutr a tu mašinu to přímo deklasuje. Jsou to sice jen koncovky, ale origo lambda je chycená až v koncovce, ne ve svodu a zrovna tyhle koncovky ač určený na tenhle model uchycení lambdy NEMAJÍ!. Takže jsme milou lambdu odpojili - a hlásilo to chybu. Pak jsme lambdu připojili a zabalili do kousku vysokoteplotní izolace a pak do alobalu. Moto sice jela, ale žrala 10 litrů a černě kouřila - moc bohatá směs. Nakonec se do koncovky na adekvátním místě jako u origo vyvrtala dirka, navařila vytočená mufna a zašroubovala sonda. Vše jede jak má, výkon se ve spodku zvednul, maximálka trochu taky a zvuk je luxusní, ale pořád akceptovatelnej.
Takže rada - na soustruhu vytočit mufničku (už nevim co je tam za závit, ale je to s jemným stoupáním!) - ideálně z nerezu, navařit na novou koncovku nerezem a lambdu připojit.

Co s lambda sondou.

8.2.2015 v 09:51 | Nahoru | #13
Ty koncovky jsme brali TADY

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co s lambda sondou.

10.2.2015 v 19:24 | Nahoru | #14
charlie.vtx1800>
Zdarec.Tak to mám potvrzený přímo od výrobce.Na Tri Oval otvor na lambdu nedělaj,takže to budu řešit stejným způsobem jak jsi popisoval Ty.Takovej pakec to neni a ta lambda tam bejt musí.
Jinak všem díky za odpověď.Už se těšim až je tam namontuju,ty origo jsou fakt děsný.To i Babeta mojí ženy má daleko lepší zvuk a úprava trvala cca 20 minut.




1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co s lambda sondou.

10.2.2015 v 20:41 | Nahoru | #15
mižu> Tos´ mě ranil na citech, žes´ mi nevěřil a musel si ověřit u výrobce že soudruzi z JůEsEj na to dlabou a uchycení lambdy neřeší... Nás to teda při montáži zaskočilo, protože o lambdě jsme věděli, ale netušili sme že není ve svodu ale v koncovce. Jo, čuměl sem jak puk - renomovanej výrobce a zákazníku - "Dodělej si to doma..." Při demontáži koncovek buď připravenej, že to nemusí jít snadno rozebrat a může se poškodit těsnění mezi svodem a koncovkou - je s tim pěkná drbačka a to těsnění nový je raketa. Ale ten zvuk je fakt luxusní a vzhled těch koncovek taky.

1 reakcí na tento příspěvek Co s lambda sondou.

27.2.2015 v 00:56 | Nahoru | #16
Na co je tam vlastně ta Lambda sonda? Kvůli katalyzátoru? Nikde jsem se nedočetl, že by VN 1700 katalyzátor měla...

(reakce na) Co s lambda sondou.

27.2.2015 v 08:46 | Nahoru | #17
Kuťas1> lambda sonda měří obsah kyslíku ve výfukových plynech.podle toko kolik výfukové plyny obsahují kyslíku,lze určit jaká byla směs vzduchu a paliva před zapálením-a podle toho směs dále ochudit,nebo obohatit....

s katalyzátorem to nutně nemá nic společného,ale bývá pravidlem,že když je lambda,tak je i kat.

Co s lambda sondou.

28.2.2015 v 19:25 | Nahoru | #18
To Dolph-cz: díky za objasnění.

(reakce na) Co s lambda sondou.

4.4.2015 v 14:16 | Nahoru | #19
charlie.vtx1800> Tak jsou namontovaný.S jednim těsněním byla trochu pakárna (zůstalo přilepený na starým svodu) ale nakonec vše klaplo.Zvuk je to fakt dobrej,takže z mé strany spokojenost.



1 reakcí na tento příspěvek Co s lambda sondou.

24.2.2018 v 02:29 | Nahoru | #20
Diskutovaly se tu lambda sondy vs. katalyzátor. Co jsem se dočetl, tak lambda sonda se používá právě k řízení bohatosti směsi tak, aby ve výfokuvých plynech nebylo nespálené palivo, které snižuje životnost katalyzátoru.

V souvislosti s tímto bych se chtěl zkušených zeptat, kde se katalyzátor nachází? U některých modelů motorek (ne nutně kawa) je ve svodech, tedy před mafflerem/tlumičem. Tady by stačilo při výměně tlumičů zachovat umístění lambda senzoru. Byl-li by až v "tlumiči", tedy s výměnou tlumičů by došlo i k odstranění katalyzátoru, tak lambda senzor postrádá smysl a šel by nahradit eliminátorem/odporem.

Co s lambda sondou.

24.2.2018 v 06:54 | Nahoru | #21
katalyzátor není v tlumiči, tedy alespoň jsem o takovém modelu nic nečetl. Lambda má smysl nejen kvůli katalyzátoru ale i kvůli spotřebě a samozřejmě ekologii. Nahrazení odporem je většinou možné ale technicky je to prostě krok zpět a motor je o nějaké možnosti ochuzen. Smysluplné je nahrazení originální sondy odporem při použití Powercommanderu s vlastní lambdou.
Pokud nový výfuk nemá nátrubek na lambdu, pak je rozhodně lepší ho tam navařit. Jestli se v budoucnu budou měřit emise tak bez lambdy to neprojde.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co s lambda sondou.

24.2.2018 v 06:56 | Nahoru | #22
Hofos> VN 900 má katalyzátory v prední části tlumiče, za svodama.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co s lambda sondou.

24.2.2018 v 07:28 | Nahoru | #23
Piwell> tedy výměnou tlumiče taková motorka přijde o katalyzátor. Te uřčitě není dobře a já osobně bych si to dost rozmyslel.

(reakce na) Co s lambda sondou.

24.2.2018 v 09:29 | Nahoru | #24
se-se> Je to tak. Jak jsem psal výše, VN900 má svody a tlumiče jeden díl. Teda jako dva díly - z předního a zadního válce, ale prostě tlumič je i se svodem jeden celek.

Co s lambda sondou.

24.2.2018 v 21:17 | Nahoru | #25
Já mám VN1700 (r 2016). V manuálu se píše, že to katalyzátor má, ale to mi přijde na rok 2016 jako samozřejmost

Nicméně se snažím dopátrat, jestli je kat až v "tlumiči" (maffleru), tj. pokud vyměním tlumič za řekněme V&H, jestli tím přijdu i o katalyzátor, což bych nechtěl, pokud nebudu muset?
Další věc je, že port na lambda sondu je v továrním tlumiči - na spojovacím krčku. Tedy odmotnováním továrního maffleru by šla i lambda pryč. Samozřejmě by šla nechat na nový maffler navařit matka pro lambdu, ale při absenci katalyzátoru a s úpravou řidicí jednotky mi přijde zbytečné řezat do nového výfuku....

Co s lambda sondou.

25.2.2018 v 10:17 | Nahoru | #26
Žasnu co se tady člověk dočte za hovadiny... od odporu až po zbytečnost. Možná by to chtělo nastudovat nejdříve management řízení motoru, k čemu všemu, že ta sonda je. Pak možná dojde, jak asi je prospěšný odpor v systému řízení paliva (asi jako odpor místo airbagu), co udělá sonda v al, co udělá kat bez sondy atd. Natož co tu pak poletuje kolem nás. Když to udělá každý...chudáci děti.
Vyvrtat díru a přivařit mufnu, to není snad tak náročné, ne?

1 reakcí na tento příspěvek Co s lambda sondou.

26.2.2018 v 00:26 | Nahoru | #27
...

Naposledy editováno 27.02.2018 14:45:56

(reakce na) Co s lambda sondou.

26.2.2018 v 12:18 | Nahoru | #28
Hofos> Ne, Vaší žádosti se nevyhovuje, plným krokem šlapat na paty nesmyslům, které jsou zde někým uvedeny. K tématu je správné říci... zachování sondy. Když bude někdo nutně chtít vědět proč, může si nastudovat na (FCD.eu, Google) již uvedené...management řízení motoru...nastavení poměru palivo/vzduch, pendl pro kat, adaptace atd.
Jaké důsledky to má, to co zde radíte (odpor) to si přečtěte v textu u ostatních nahoře (spotřeba, opotřebení motoru, likvidace katu, narušení adaptací, emise atd.).
A můžete to s plnou hubou interpunkcí obhájit. Děkuji

Co s lambda sondou.

26.2.2018 v 16:42 | Nahoru | #29
Dle vyjádření technika Kawasaki, katalyzátor se nachází až v maffleru/koncovce za lambda sondou

Naposledy editováno 27.02.2018 14:44:58

1 reakcí na tento příspěvek Co s lambda sondou.

13.3.2018 v 14:55 | Nahoru | #30
Nechal jsem tam navařit mufnu a šlape to jak má... (tj. řídící jednotka nehlásí chybu, ale střílí to)










Naposledy editováno 01.06.2018 08:49:13
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pevné boční kufry na cruiser (Highw... Kawasaki VN 1700 Classic Tourer, Moto Guzzi Californ... fatman 4 6.6.2016 v 07:18 fatman
excentrická pneu Kawasaki VN 1700 Classic Tourer dobry.duch 10 4.5.2011 v 16:57 banda1250

TOPlist