Téma: Motor Jawa 625 cm3
5.2.2015 v 13:10
Nedavno jsem narazil na stranky spolecnosti AMS-JAWA, ktera vyraby tento motor:
Motor delali puvodne v Divisove a vychazi z pohone jednotky pro plochou drahu. Jedna se o ostrou verzi pro ruzne zavodni specialy. Nekde jsem se ale docetl, ze byla nebo se chystala i komercni verze.
Kdyby Jawa tento motor vyuzila, mohla by postavit nejaky jednoduchy a vykony enduro. Zadny zbytecnosti. Popripade cokoliv jineho, do ceho by se tento motor hodil. Zde jako inspirace, finska stavba s motorem z plochodrazky z Divišova:
Nebo by se do toho mohli pustit v Mates moto v ramci nejakeho comebacku endura z sestideni. Upravit ram ze Sportardu a mame tu skoro ryze ceskej stroj. V clanku, co nedavno vysel na motorkarich jsem videl, ze pasovali nejakej motor Rotax do ramu 350ky, takze by si s tim urcite nejak vyhrali...:)
Je mi jasny, ze se jedna o labuti pisen... ale, co si o tom myslite?
Motor delali puvodne v Divisove a vychazi z pohone jednotky pro plochou drahu. Jedna se o ostrou verzi pro ruzne zavodni specialy. Nekde jsem se ale docetl, ze byla nebo se chystala i komercni verze.
Kdyby Jawa tento motor vyuzila, mohla by postavit nejaky jednoduchy a vykony enduro. Zadny zbytecnosti. Popripade cokoliv jineho, do ceho by se tento motor hodil. Zde jako inspirace, finska stavba s motorem z plochodrazky z Divišova:
Nebo by se do toho mohli pustit v Mates moto v ramci nejakeho comebacku endura z sestideni. Upravit ram ze Sportardu a mame tu skoro ryze ceskej stroj. V clanku, co nedavno vysel na motorkarich jsem videl, ze pasovali nejakej motor Rotax do ramu 350ky, takze by si s tim urcite nejak vyhrali...:)
Je mi jasny, ze se jedna o labuti pisen... ale, co si o tom myslite?
Naposledy editováno 05.02.2015 14:39:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Jawa 625 cm3
jawa350Basic píše: laďa-prášil> Vies ty akoze chces konkretne cislo 100 ludi by si to kupilo a 1000 nie.
100 je produkce něčeho čemu se dá říkat malá továrna tak na 2 dny, co budou dělat ve středu, ve čtvrtek a v pátek? A co potom? U nás se pracuje teda většinou 5 dní v týdnu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Jawa 625 cm3
jawa350Basic píše: laďa-prášil> Vies ty akoze chces konkretne cislo 100 ludi by si to kupilo a 1000 nie.
Jde o to že ani 100 lidí by nekoupilo. Tolik se neprodalo třeba Sportardu za celou dobu co ho dělaj, prostě při objemu výroby kterej JAWA má je to šílenství, protože nikdy nedostane cenu za motor tak nízko aby se to vyplatilo.
Naposledy editováno 09.02.2015 20:45:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Jawa 625 cm3
tomas.s.> Sportarda si vela ludi nekupi,ved pozri ako vyzera,a jawa 1000 este horsie.bavili sme sa o tej moto na fotke ktoru som sem dal,ten retro styl od firmy MASH,ze by mohli Jawaci aj nieco take vyrobit...Ale ako som uz pisal pre par ludi je lepsie keby to hned zavreli lepsi uz vcera ako dnes..Hou domluvil sem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Jawa 625 cm3
jawa350Basic> Zavření se nebráním. Ať to zavřou. Byl by to 3. krok od socialismu v jawě po změně vlastníka a propuštění dělníků. A ať dělají za svoje na sebe, ten systém dotací je fakt na palici. Ve všem, pojebaná doba.
CZludol píše: To mas sice pravdu, ale jak jsem uz psal, uveden motor pouze vychazi z motoru pro plochou drahu. Tedy prevodovku uz ma urcite a u starteru si nejsem jistej, ale rekl bych ze taky...
Ten motor nema s plochou drahou lautr nic spolecnyho, je to motor od zacatku udelany jako enduro motor s prevodovkou(4-6 rychlosti). Elektrostarter to dodnes nema, ale to je vlastne jen proto, ze ho nikdo z uzivatelu nepotreboval. Jak by ti jeho tvurci rekli, s plochodrazkou to ma spolecny leda tak zatku na kontrolu napnuti rozvodaku.1 reakcí na tento příspěvek Motor Jawa 625 cm3
Jindra650: Ani ten co delali puvodne v Divisove nevychazel okrajove z plochodraky?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Jawa 625 cm3
laďa-prášil> co myslis preco to inde funguje a v cechach nie?nie je to dobou,ale ludmi,ja totiz na slovensku nepracujem a ani nezijem,preco???????ale sam si dal odpoved,ludia ktory maju v hlavach este socializmus ale to je tema inde a nie sem do motorkarov
CZludol píše: Jindra650: Ani ten co delali puvodne v Divisove nevychazel okrajove z plochodraky?
Jak ani ten? On je jeste jiny motor? Bavime se o motoru typ 870? AMS to jen od Jawy koupilo jako hotovou vec a ted dela nejaky nasledny vyvoj. Ono jednu dobu hrozilo, ze se zakaze methanol na plochy draze, takze vyvijeli novou generaci vodou chlazenych plochodraznich motoru ktere nemely s puvodnimi vlastne nic spolecneho. Na zaklade toho 870 ma takovy zvlastni format vrtani x zdvih aby bylo vrtani jen o malo vetsi nez u planovanyho plochodrazniho motoru, ktery by podedil hlavu. Jenze jediny co vzniklo v zeleze nakonec byla 870, takze to bylo spis naopak. Coz je paradox, ze maly vrtani kvuli plochodrazce nakonec vubec nebylo potreba a limitovalo vysku celyho motoru. Ale byl i prototyp 450ccm, ktery mel kratsi zdvih, takze se motor proporcne "vylepsil". S elektrickym starterem by z toho byla asi hezka motorka.Na obrazku dole je porovnani motoru Jawa 870 a Praga ED610, kde je videt v meritku rozdil stavebni vysky
Naposledy editováno 10.02.2015 14:04:24
jawa350Basic> Mám pocit, že to momentálně nefunguje nikde v Evropě: nějaká malovýroba moto. Proč by to mělo a mohlo fungovat u nás? Fungují velké továrny a možná několik větších k tomu.
Úryvek o BMW:
Zatímco v roce 1967 pracovalo na výrobní lince 30 pracovníků a produkce byla 40 motocyklů denně, k dnešnímu dni zde pracuje 1 861 zaměstnanců a výsledkem jejich práce je až 550 motocyklů denně.
BMW asi prosperuje. Úvaha:
Čili +- 4 lidi vyrobí motorku. Za rok 200 pracovních dní 4 lidi 200 motorek.
Při 20 lidech by to bylo 1000 motorek a to pořád by byli asi v červených číslech, protože až velkoseriovost a velkovýroba přináší úspory....
Jestli např. pracuješ v ČR, tak část tvých daní jde do dotací, např. do "luxusní moto", tu si pak někdo koupí a ty mu na ni vlastně přispěješ. Tak jako když z daní někdo zatepluje barák - ty na to nemáš, ale ani mít nebudeš, protože pořád přispíváš někomu, kdo už nějaké prostředky má. A pořizuje si věci, které ty nemůžeš.
Úryvek o BMW:
Zatímco v roce 1967 pracovalo na výrobní lince 30 pracovníků a produkce byla 40 motocyklů denně, k dnešnímu dni zde pracuje 1 861 zaměstnanců a výsledkem jejich práce je až 550 motocyklů denně.
BMW asi prosperuje. Úvaha:
Čili +- 4 lidi vyrobí motorku. Za rok 200 pracovních dní 4 lidi 200 motorek.
Při 20 lidech by to bylo 1000 motorek a to pořád by byli asi v červených číslech, protože až velkoseriovost a velkovýroba přináší úspory....
Jestli např. pracuješ v ČR, tak část tvých daní jde do dotací, např. do "luxusní moto", tu si pak někdo koupí a ty mu na ni vlastně přispěješ. Tak jako když z daní někdo zatepluje barák - ty na to nemáš, ale ani mít nebudeš, protože pořád přispíváš někomu, kdo už nějaké prostředky má. A pořizuje si věci, které ty nemůžeš.
Jindra650: Ano, myslime jeden a ten samej motor. Defakto jsi jen jinak rekl to, co jsem tu nastinil uz predtim... ze motor byl vyvinut v Divisove a pote ho odkoupila AMS. Akorat, co jsem uvedl spatne, ze motor nevychazel z plochodrazky, ale byl pro ni vyvijen. Kazdopadne vidim, ze se v tom celkem dost orientujes. Ty jsi ve vyrobe techto motoru nejak zainteresovan? Koukam, ze mas k dispozici i paradni rezy. Od Pragy se mi libil motard, skoda jen, ze VM udelala jiz jen krosku...
Naposledy editováno 10.02.2015 18:56:19
Naposledy editováno 10.02.2015 18:56:19
1 reakcí na tento příspěvek Motor Jawa 625 cm3
Jindra:
kamarádovo dílo: dvouvačková hlava na husaberg (2 zimy, 3. verze)
rám, který vyrobil, protože původní neumožňoval posunutí dopředu ( jedna zima) Motorka už jezdí, první brzda 85 koní s nedoladěným vstřikováním (vrstřik Duc1098). Dělá téměř vše sám, po práci, včetně "vývoje technologie" (např. ohýbání trubek, rám , lisování dílů výfuku atd. Výsledek Jawy je podle toho trochu mdlý
kamarádovo dílo: dvouvačková hlava na husaberg (2 zimy, 3. verze)
rám, který vyrobil, protože původní neumožňoval posunutí dopředu ( jedna zima) Motorka už jezdí, první brzda 85 koní s nedoladěným vstřikováním (vrstřik Duc1098). Dělá téměř vše sám, po práci, včetně "vývoje technologie" (např. ohýbání trubek, rám , lisování dílů výfuku atd. Výsledek Jawy je podle toho trochu mdlý
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Jawa 625 cm3
laďa-prášil> Tohle jsou paradni domaci projekty Co dodavaj odvahu ostatnim Kolega asi pred pul rokem zacal taky jeden podobny projekt, kdy prave ted pujde v dohledny dobe hlava do slevarny. No a to me konecne dostatecne namotivovalo na to o cem jsem uz hooodne dlouho premyslel. Dostat se do podobny faze, tak to uz bude jen radost. TEn Husaberg stavi pro Supermono a nebo je to jen tak pro radost?
CZludol> Ne, s vyrobou nemam nic spolecneho, to je jen tupa reprodukce toho co zainteresovani lide povidali. Ten rez ma ukazat proporce, takze dotycny tam nakopiroval treba stejnou prevodovku do obou motoru.
CZludol> Ne, s vyrobou nemam nic spolecneho, to je jen tupa reprodukce toho co zainteresovani lide povidali. Ten rez ma ukazat proporce, takze dotycny tam nakopiroval treba stejnou prevodovku do obou motoru.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Jawa 625 cm3
2 reakcí na tento příspěvek Motor Jawa 625 cm3
No, on je Švéd, na road race se moc nehrne, ale je to ve stadiu úvah. Loni jsme objeli Hořice a říkal, že si myslel, že to bude horší... hlavně spíš ve smylsu delší. Je problém trochu s dopravou, čas, náklady.
laďa-prášil> Fakt parada! Nasel jsem nejaky fota na webu ....akorat jsem jeste nejak nerozklicoval, jak se vyporadal s vodnim prostorem, protoze ten se treba u hrabanych hlav na dragstrech vubec nepouziva - kdyz to jede tak kratkou chvili.
Naposledy editováno 10.02.2015 22:10:08
Naposledy editováno 10.02.2015 22:10:08
1 reakcí na tento příspěvek Motor Jawa 625 cm3
Já to měl v ruce 2012 myslím, už si to moc nepamatuju, Myslím je to obrobený z boku a na to místo je dovařený díl s vývodem kapaliny. Ale z hlavy teď nevím.
rám je v pohodě a stačí, je ale dělaný na 2t a prostor za hlavou rámu je pořádná "skříň", kam se vysoká hlava nedala dobře umístit resp motor do dobré pozice, tak se prostě udělal jiný rám, původně to v plánu nebylo.
Jinak je vidět i ta hlava lépe. Jeden vodní kanál je z boku došroubovaný a myslím z druhé strany je to vařené, jak jsem říkal.
Jinak je vidět i ta hlava lépe. Jeden vodní kanál je z boku došroubovaný a myslím z druhé strany je to vařené, jak jsem říkal.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Jawa 625 cm3
.
Naposledy editováno 22.01.2020 18:27:34
Naposledy editováno 22.01.2020 18:27:34
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Jawa 625 cm3
.
Naposledy editováno 20.01.2020 21:49:24
Naposledy editováno 20.01.2020 21:49:24
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Starý motor Jawa Nezařazené | Dajdo84 | 5 | 6.4.2021 v 10:48 Dolin |
Babetta BVH-1 - veteránisti a znalc... [1, 2] Jawa Nezařazené | FiZzeR | 58 | 21.9.2020 v 21:58 FiZzeR |
Jawa 175/505 rykša, problém s couvá... Jawa Nezařazené | Johny79 | 23 | 11.11.2019 v 07:42 jawarmaniak |
Jawa 500/824 Boxer - kde je k viděn... Jawa Nezařazené | Bert-Jawatesty | 12 | 1.6.2019 v 12:34 MartinED250 |
Sedadla na veterána Jawa Nezařazené | chmatak1973 | 4 | 25.11.2017 v 08:12 V_i_c_i |