paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Skutr 125 do kempu a na malé výlety pro dva.
Ahoj, zvažuju koupi ojetiny 125 na drobné výletování. Máme "auto s postelí" (nikoliv obytné), dovolené a víkendy trávíme občas po kempech, takže by se nám hodil skutřík jak na cesty pro rohlíky ráno, tak třeba na delší výlety po okolí. Naše srdeční země pro dovolenou je itálie, takže tam by se skůtr dvakrát uplatnil.

To znamená že na něm nebudeme trávit moc času, nájezd cca 200 km za den, ale rozhodně ne denně. Do merku se mi dostali tři modely: Yamaha Majesty 125, Suzuki AN 125 Burgman, Honda PCX 125.
Forum čtu, takže jsem se tady toho již hodně dočetl, zajímá mě hlavně jestli má někdo zkušenost jak se dané modelu složíme ve dvou trochu výraznějších postavách Mám na výšku asi 187, žena je výrazně menší, nikoliv však drobnější Dohromady máme něco přes dvěstě kilo. Sedadlo pro spolujezdce na Hondě se mi zná takové nouzové. Nebudeme na tom nikde závodit, cestovní rychlost 80 po rovině bych považoval za fajn, když pojede míň, taky se nic neděje.
A druhá věc, kde se na to dá posadit a ideálně alespoň pár set metrů popojet? Jako je mi jasný že svezení je ideální zkušenost, ale kde k ní přijít.
Případně pokud byste někdo měl na prodej jeden z modelů, nebo věděl o někom kdo se toho chce zbavit, tak se rozhodně nestyďte nabídnout
Kuju moc

EDIT: odstraněna provokující informace o přepravě, kteří se někteří uživatelé aktivně chytili a nebyli schopni se pustit, včetně věštění z koule jak velkou mám kouli

Naposledy editováno 02.02.2015 13:57:24
1 2

2.2.2015 v 10:32 | Nahoru | #1
No, tož mnoho zdaru s tém pertinaxem

2.2.2015 v 10:45 | Nahoru | #2
Pri vašej hmotnosti a kvoli bezpečnosti,by som si dal podmienku 11kw.Tie skutre sú ale už dosť ťažšké na ťahanie za autom.

2.2.2015 v 10:59 | Nahoru | #3
Ani jednim z vyberu neudelas krok vedle, na rozdil treba od korejskych a cinskych skutru, pouziti je vec druha, no....

2.2.2015 v 11:04 | Nahoru | #4
Ale než něco prdne,tak i pro dva 200+ .

2.2.2015 v 11:11 | Nahoru | #5
Dekuju za reakce, co se týká použití jsem si opravdu vědom omezení daných hmotností posádky. Nejsem ani úplně nedotčený, mám dvě čtyřkolky, první jsme koupili ojetou v roce 2009. Je to Linhai, tedy čína s čínským motorem Yamaha. je to převrtaná 250 co se dává do Majesty, kompatibilita dílů je tam opravdu veliká Papírový výkon to má 14,5kW, cestovní hmotnost 360 kg. Když k tomu připočtete náhon na zadek bez difereáku, tedy kola pořád ve smyku, je celkem těžké ji potlačit na asfaltu v jednom jen o několik metrů. A sjezdili jsme na ní co jsme potřebovali, tedy cesty na houby, na chatu a tak. Cestovní rychlost kolem 50 Km/h, je tedy potřeba lépe plánovat čas

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skutr 125 do kempu a na malé výlety pro dva.

2.2.2015 v 11:14 | Nahoru | #6

-HARYS- píše: 125 skůtr váha cca 150-170 kg a nosnost tak 150 kg !!! Tak nevím ! Nejlíp pro jednoho!
Ale než něco prdne,tak i pro dva 200+ .

No, chápu no, ale hubnout kvuli tomu nebudu Proto sem se ptal, jestli někdo podobný s tím třeba na fóru nemá zkušenost. Tvl neříkejte mi, že český národ nemá takto otestovaný skůtry. Nebo na tom jezděj jenom nějaký podvýživy??? :-p

2.2.2015 v 12:36 | Nahoru | #7

2.2.2015 v 12:48 | Nahoru | #8

2.2.2015 v 13:05 | Nahoru | #9
Já tedy nechci dělat chytrého, ale nemá koule za autem většinou svislé zatížení +/-70kg? Pokud to tak je, tak se obávám, že to s tím držákem nebude v případě skůtru asi velká výhra.

2.2.2015 v 13:13 | Nahoru | #10
Předpokládám, že na to mají nějakého offroada nebo dodávku a tam bývá 150 i více.

2.2.2015 v 13:17 | Nahoru | #11

-HARYS- píše: Cammouflage> Já mám taky s baťůžkem 230 kg,jeli jsme na Yuki 50 kolem vesnice a taky to jelo!? Ale to byly cca 4 km. Jasně,že ta 125 na tom bude líp!

No, taky sme kdysi jezdili na pionýru ve dvou, já 120 + děda 100 kilo Ale výkon bych fakt neřešil, to problem opravdu nebude

2.2.2015 v 13:35 | Nahoru | #12

Davidp41 píše: PCX měl spolužák a pro 2 je to moc malý (vyjma kámoše co má 155cm a 50kilo ) a ve 2 ta dváca nemá nárok udržet nějakou slušnou rychlost obzvlášť v kopci. Navíc si nedovedu představit jak musí být ten rám přidělaný k rámu auta (koule má nosnost 50 - 75kg) a zvedat na to pomalu 2 metráky co má skůtr bych byl pro variantu udělat si řidičák a koupit větší obsah a jezdit bez auta.

Děkuju za reakci, měl jsem u toho PCX stejný názor i jen z fotky.

Jinak dotaz nezněl zda udrží slušnou rychlost v kopci, na to si umím odpovědět sám A dopravu na místo dovolené tu neřeším vůbec, jet na skutru je kravina.

Nosič drží na kouli, je to tento: http://www.hakrbrno...akr-nosic-na-motorku

Majesty váží 130 kilo, to tam bez problemu dostanu, navíc to má nájezd.

No a co se nostností týče . . . za uložení nákladu odpovídá řidič a potáhnu to já na svý kouli. Jinými slovy jsem si také přečetl nosnost nosiče a koule. Ale na to sem neptal, ja myslel že se na motorkarich resi motorky :-p .

Jako druhá varianta pro me je že za auto dám vozík se 4kolkou a nemusim kupovat skutr. Ale zase se mi nechce se nechat buzerovat za rychlost v zahraničí, navíc pokud máš vozík + kolku, znamená to v kempu docela vos*r s místem a v zahraničí docela mastnej příplatek. Navíc v čechách jsou 4kolky z nějakýho důvodu dost neoblíbený, takže ze zkušenosti bych čekal nějkakou nepříjmenost v kempu, ale to už zabíhám do podrobností . . .

2.2.2015 v 13:46 | Nahoru | #13

když už,tak bych vybral nějakýho komára - MadAss, Vity, K-Pipe, DAX. Pohodlí si moc neužijete, ale na krátký vejlety to bude stačit.
pohodlnou (=velkou) mrchu bych na tenhle nosič osobně nedával.

2.2.2015 v 13:54 | Nahoru | #14

callowsick píše: to celý zní jako blbej nápad - na kouli s nosností 75kg dát nosič s nosností 100kg a na to motorku s váhou 140kg (tolik má majesty bez benzínu). s váhou nosiče jsi metrák nad povolený zatížení koule - to není úplně zanedbatelný.

pohodlnou (=velkou) mrchu bych na tenhle nosič osobně nedával.

A kde si vzal 75 kg na kouli?

Tak ještě jednou, snažil jsem se jen popsat na co bych to rád používal když žádám o radu, byla to očividně chyba. Neřeště nosnosti a ostatní kokotiny, kuju moc

2.2.2015 v 14:25 | Nahoru | #15

Skvělá odpověď, děkuji! 2.2.2015 v 14:51 | Nahoru | #16

2.2.2015 v 15:13 | Nahoru | #17

Hughes.de.Payns píše: Vzhledem k tomu, že o skůtrech vím úplné hovno a že jsem si dovolil ve tvém vlákně vznést nemístnou připomínku, se uctivě omlouvám. Ať tedy vybereš něco ke spokojenosti.

Tomu říkám chlapskej přístup D Hele, jako neni potřeba to brát nijak vážně, život je prdel Mě jenom mrzí že se člověk na foru zeptá a cca 20% odpovědí se zhruba pohybuje kolem tématu dotazu. Zbytek odpovědí nebere vůbec v potaz že tazatel může mít pro své konání nějaké důvody a předpoklady. Ale furt je to lepší než sousední quadmania, tam pro jistotu hned dostaneš čočku že máš tlustou manželku a Tvýmu psovi smrdí z huby D

2.2.2015 v 15:14 | Nahoru | #18

2.2.2015 v 15:20 | Nahoru | #19

p.a.t.r.i.k.7 píše: Cammouflage> na motorkářích se řeší motorky,jak říkáš...proto jeď na dovolenou na motorce a neobtěžuj se skůtrem

Tvl vy my davate . Ja sem viděl že je tu kategorie 125 tak sem to zkusil. Já se na motorce už bojim, takže to neklapne. Navíc se držím pravidla, že člověk přežije v jakýchkoliv podmínkách, když má dostatek luxusu. Nebudu lemtat teplý pivo jenom proto že se mi na motku nevejde kompresorová lednička, a nebudu žrát u stánku protože se mi tam nevejde velkej grill . Jako standardní vybavení auta považuju taky centrálu, a to sem opět na motorce v koncích . . . no prostě to máme každej jinak. Doufám že jsem neurazil pravověrné motorkáře.

2.2.2015 v 15:22 | Nahoru | #20

kuzmič píše: Kámoš vlastní PCX a sedlo je docela tragedie, funguje přesně jak vypadá, spolujezdec je spíš nouzovka, ta malinká opěrka řidiče je blbě umístěna, jinak motor vás utáhne...

Jj. Já bych asi byl pro tu Majesty, ale fakt bych si na tom někdě chtěl popoje no . . . zkusim mezi kámošema, ale to se bojim že takovýto méněcený stroj mít nebudou

2.2.2015 v 15:58 | Nahoru | #21
Kamarát má Hondu FES 125 Pantheon Vykon 11kw/15ko koníkov.Ťahá jak sviňa kopec nekopec.Sedadlo veĺké a pobodlné.Ak pojdeš do skutr tak znova opakujem,ber 11kilowatové.Na trhu je velký vyber napr Peugeot,Piago.,Kymco.P.S. 16palcove kolesá sú pohodlnejšie,no zmenšujú velkosť úložneho priestoru

2.2.2015 v 17:30 | Nahoru | #22
Ahoj. Máme v práci Hondu Dylan. S kolegou jsme už taky nad-centi a když mi ten vůl chtěl ukázat kde budu další den bagrovat, přilít na tomhle a aď si sednu za něj. Já se válel smíchy, když jsem se ho musel držet za tu pneumatiku co má kolem pasu.... Má to 13kola, ale slušně to táhne. Cca 14k. Variátor to nemá zrovna z nejakčnějších od křižovatek, ale je to držák..Když se to nakonec s náma rozjelo, je to tank. Měl sem to taky na dovolený, ale Já si to vezl ve vozejku a jen u nás. Skutrem sem tahal stromy z lesa a tak mi to začalo bavit, že jsem za něj zapřáhnul takovej ten čtyřkolovej žebřiňáček. Ten sem v lese narval kulatinou a do kopce, na docela rozbahněný mokrý travnatý cestě, mu dal takovýho čápa, že se nebojim, že by 2 prostorově výraznější lidi neuvezlo
Je to vodník s podtlakovim karbanátkem a automatickym sytičem. Na 90 se to po rovince vyšplhá i s velkou zátěží.
Někerý skutry 125 maj v zadu jen jeden tlumič a nebo 2chatrný. Dylan má docela slušnou nosnost. Nevim tedy jak je to s nakládáním na to zařízení co se špendlí za auta, ale nahazovat na něco bych to sám nechtěl...
Jediný co mohli soudruzi v Japonsku udělat líp, jsou řidítka. (Neni to oser, ale když seš zvyklej na hrazďáky, nebo když i moje padina má držení jak kroska, mohlo to být širší) Jo a ještě jedna slabina. Sice se Tě asi nebude týkat, neb Já rád sahám na limity každýho stroječku, ale...... Při klopení levotočivý zatáčky maj hl.stojánek dík tý zašlapovací pačičce dost nízko a když to tam pošleš alá Valentino, brzo jiskříš. To neni tak hrozný jako že když to tam zlomíš na poslední chvíli, katapultuje to ven ze silnice. To jsou ale extrémy. Na kochání krajinou ten variátor fuguje skvěle a stojánkem neškrtáš ani při skocích Já mám na padině divočinu. Buď nic, nebo všechno a to pak při popojíždění za něčím musíš mít nervózní zápěstí, aby se to sunulo vpřed. U Dylana tam dáš něco plynu a ono to tolik jede, aniž bys pociťoval nějaký záškuby od spojky či variátoru. Je to prostě betelně udělaný.
A že by se Vám na tom smáli? Vždyť to je právě ono. Já lítám od určí doby na malejch motorkách a děsně si to užívám.

2.2.2015 v 17:53 | Nahoru | #23
Díky, to zní jako recenze Juknu na Hondu. Škrtání v zatáčkách si pamatuju z 20 Pionýra

2.2.2015 v 18:08 | Nahoru | #24
Sancu> Dylana bych taky doporučil, sám jsem na něm byl ve dvou ve Vídni a v pohodě, je to fakt držák, ale 200+ kg náklad už by na něj bylo fakt dost, ale to asi na každou 125 ccm. Ideál aspoň těch 400 ccm...

2.2.2015 v 18:20 | Nahoru | #25
Cammouflage>

Tohle neni tak hrozný jako u pincka. Tlumiče maj v zadu ladění ale i nejtvrdší poloha umí jít na doraz Ovšem bezbolestně.
Nemám lepší fotku. Tady veze tulilka malou ledničku.Měří 178cm. Zajeli sme něco omrknout a když se nám jedna zamlovala, koupili sme ji. V tu chvíli kdy nám vyskladnili krabici jak televize, sem si uvědomil že tam jsme na motorkách.
Má to na dvácu krátkej rozvor a když za sebe naložíš, tak si jako řidič na tom připadáš jak v šuplíku, ale dá se to. Ony ty Piagia Beverli jsou jako delší dík větším kolům, ale jestli to má delší i sedlo, aby se na to dva oběmnější posadili rozumě???? ŽIVOT JE PLNEJ KOMPROMISŮ....

2.2.2015 v 18:34 | Nahoru | #26
Muzu ti sem připsat, že kamarád má Yamahu majesty a měl problémy s baterkou nebo regulátorem nebo co to ... a přes variátor to těžko rozltačíš a konkrétně tenhle skůtr nemá nakopávačku. Takže ho kamarád nejednou tlačil domů (pokud neměl poruce kabely) :D. Nevim jak na skutrech ale kdybys nechal zaplé světlo nebo něco a vymlátilo ti to baterku tak bys mohl dopadnout stejně. Takže pokud možno tak skůtr s nakopávačkou.

2.2.2015 v 19:37 | Nahoru | #27
No...něco ke skútrům.Burgmana bych vyloučil pro ne zrovna spolehlivý motor Franco Morini.
Kouknul bych na Piaggio Fly!Liberty...Nebo i Skůtrmoped Honda Innova...
Jinak velký a pohodlný je určitě Aprilia Atlantic!Nevím,kolik má v papírech 125ka,ale já jsem svoji 250 vybral i díky max.nosnosti 210kg !!!Ale vypadá stejně,jako 250,tak snad má i stejný rám.Je to vodník,motor Piaggio a opravdu velký prostor pod sedlem(dvě integrálky)...
Jinak Italové jsou ve skútrech špička!Motory Piaggio používají i jiní výrobci...
Na ježdění po itálii italský skůtr!

Naposledy editováno 02.02.2015 19:45:52

3.2.2015 v 09:12 | Nahoru | #28
Danke> Jj, juknu na to. Jako rozhodně chápu že to není ideal, ale je to opravdu jen nouzovka na popojíždění, doma mám silnější stroj na výlety

3.2.2015 v 09:15 | Nahoru | #29
Sancu> Tohle znám, přijedeme na chatu a tchýně říká "mohl bys dojet do jednoty pro nějaký pití, tady máš seznam . . ." a takle to pak dopadne cammouflage.cz/led-linhai02.jpg

V zadním boxu je dalších 25 piv a část je za mnou ještě nenaložená

3.2.2015 v 09:18 | Nahoru | #30
JohnnySX> Jako nakopávačka je bonus, ale asi ne nezbytná. Prostě nesmíš nechávat nic svítit a pokud máš elektriku v pořádku tak bych se toho nebál. Na skutr stačej slabý kabely, takže by se dali i vozit sebou, ale to fakt asi jenom při slabý baterce. Dost lidí si nacpe na jednostopa alarm a pokud to nemají na nějaký inteligentní nabíječce tak se diví . . .
1 2
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Burgman 125 Suzuki AN 125 Burgman Marek112 1 18.3.2024 v 20:31 ja1
Majesty 125 nestartuje Yamaha Majesty 125 DavidSen 14 15.3.2024 v 21:55 Chosse123