globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Cestovní enduro pro vysokého začátečníka
Ahoj, potřebuji poradit s výběrem. Jsem začátečník s čerstvým řidičákem, 198cm a 92 kg. Jaké cestovní enduro byste poradili s rozpočtem kolem 100 000 Kč? Předpokládané využití: delší cesty, především na východ (samozřejmě po nabrání nějakých zkušeností) se spolujezdcem i bez. Transalp by byl asi ideální pro začátek, ale nevím, jak bych se na něj vešel. A spolujezdec asi nepřichází v úvahu. BMW by mým proporcím asi sedělo lépe, ale jako první motorka je dost těžká a silná. Nemám přehled o dalších možných variantách, takže uvítám vaše rady. Díky.


Naposledy editováno 02.02.2015 22:01:12

1 reakcí na tento příspěvek Cestovní enduro pro vysokého začátečníka

30.1.2015 v 21:27 | Nahoru | #31
doporucim varadero (je ale tezky) nebo caponord

1 reakcí na tento příspěvek Cestovní enduro pro vysokého začátečníka

30.1.2015 v 21:41 | Nahoru | #32
Za mě - Varadero XL 1000 Je sice těžké,ale na tu váhu si za krátko zvykneš a především cestování na delší trasy ve dvou je super a pohodlné.Oproti Transalpu-ten je na delší cesty ve dvou docela utahanej.To že jsi začátešník a že ti ještě nezaschnuly razítka na řidičáku? Můžu ti říct, že já si pořídil varana k padesátinám a před tím moje největší mašina byla 250 panelka. Takže jsem vlastně začínal jako ty od píky.Člověk nesmí mít srach z tak velké mašiny,ale určitý respekt musí mít vždycky.Přeju dobrý výběr mnoho šťasných kilometrů

(reakce na) Cestovní enduro pro vysokého začátečníka

30.1.2015 v 22:01 | Nahoru | #33

jawasy píše: Za mě - Varadero XL 1000 Je sice těžké,ale na tu váhu si za krátko zvykneš a především cestování na delší trasy ve dvou je super a pohodlné.Oproti Transalpu-ten je na delší cesty ve dvou docela utahanej.To že jsi začátešník a že ti ještě nezaschnuly razítka na řidičáku? Můžu ti říct, že já si pořídil varana k padesátinám a před tím moje největší mašina byla 250 panelka. Takže jsem vlastně začínal jako ty od píky.Člověk nesmí mít srach z tak velké mašiny,ale určitý respekt musí mít vždycky.Přeju dobrý výběr mnoho šťasných kilometrů

za mě, Varadero není těžký, pokud při parkování přemýšlíš a neuděláš třeba blbost že zastavíš čumákem k baráku z kopce. U těchto motorek se musí přemýšlet. Varadero je velmi snadno ovladatelný a jeho vyšší hmotnost se ti bohatě vrátí v jízdní stabilitě, komfortu. No, však sám víš.
A jestli má chlápek 100 kilo a skoro 2 metry, tak si s manupulací na místě hravě poradí

(reakce na) Cestovní enduro pro vysokého začátečníka

31.1.2015 v 06:54 | Nahoru | #34
crxjet> Caponord je pro velkýho chlapa špatnej kvůli převisům nádrže po stranách, pod který se nevejdou nohy (kolena). Mám 201 cm a seděl jsem na tom jak medvěd v cirkuse.

1 reakcí na tento příspěvek Cestovní enduro pro vysokého začátečníka

31.1.2015 v 07:25 | Nahoru | #35
Transalpa neber, to je na tebe maly. Ja mam 188 a vubeec.
Hele, jako zacatecnik nebo pokrocilejsi, Vstrom 650 a budes spokojen. Nebo litr, ale asi bych se priklanel k mladsi 650. Tahle motorka je proste za ty penize super a to se shodneme vsichni.
Jiste, Varadero, stary BMW, Caponord, Tiger... Super stroje, ale za me a za tve dane situace rikam: Vstrom 650

1 reakcí na tento příspěvek Cestovní enduro pro vysokého začátečníka

31.1.2015 v 07:59 | Nahoru | #36
Crowley: Zatial som nic take nezistil.... to bude tým, že mam 191

Naposledy editováno 31.01.2015 08:00:17

2 reakcí na tento příspěvek Cestovní enduro pro vysokého začátečníka

31.1.2015 v 11:16 | Nahoru | #37
Proč to všichni tak řešej. Jsem stejně vysokej jako ty, mám o 30 kilo víc a jezdím na ybr125 nebo cb125 z roku 1972. Na obě se docela pohodlně naskládám.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní enduro pro vysokého začátečníka

31.1.2015 v 11:35 | Nahoru | #38
gulliver> Mě by zajímalo co je na tom V-Stromu 650 tak atraktivního.Měl jsem tu čest,sice jen krátce,ale ničím mě nezaujal.Jeden z mnoha.

Cestovní enduro pro vysokého začátečníka

31.1.2015 v 11:48 | Nahoru | #39
Pro cestování poměr cena výkon. Nic jinýho. Už tu toho je na téma strom mraky, nemá cenu to znova rozebírat. Musí si vybrat sám, tipů dostal dost.

Cestovní enduro pro vysokého začátečníka

31.1.2015 v 12:21 | Nahoru | #40
rozpocet malej nemas ale zkusenosti pro zacatek asi jo...sel bych do neceho strasiho,co nejni tolik citlivy a naucil se na tom...jelikoz si psal o vychodu,V storm nejni spatna volba ale nejni to na nauceni v hrubsim terenu...pokoukal bych po tenerce,africe ci elefantu...jinak temer u zadnyho poctivyho endura vysku resit nemusis...nebo aspon rozhodne min nez kdybys byl naopak malej...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní enduro pro vysokého začátečníka

31.1.2015 v 12:31 | Nahoru | #41

pragovak píše: Proč to všichni tak řešej. Jsem stejně vysokej jako ty, mám o 30 kilo víc a jezdím na ybr125 nebo cb125 z roku 1972. Na obě se docela pohodlně naskládám.

to musí být hodně vtipnej pohled

1 reakcí na tento příspěvek Cestovní enduro pro vysokého začátečníka

Skvělá odpověď, děkuji! 31.1.2015 v 12:31 | Nahoru | #42
Doporučuji Ti Transalpa. Proč? Cestovní stroj naprosto ideální, se svou výškou na něm nebudeš mít problémy. V nejhorším se dají upravit stupačky trochu níž, existují nástavce (viz foto) atd.. Že to je ve dvou utahaný jak někdo píše? No však máš mokrej řidičák, přece bys s batohem nechtěl hned jezdit na východě 180km/h. Máš jistě rozum a šestikilo na důstojné cestování postačuje, aspoň si nenatlučete. Hlavně, ten stroj projede téměř cokoli. Já na něm najezdil přes 50.000 km než jsem jej vyměnil za GSo, ale nedám na něj dopustit.



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní enduro pro vysokého začátečníka

31.1.2015 v 13:22 | Nahoru | #43
Potok01> Kdyby byl Transalp tak super,tak by jsi přeci nepřešel,ne?Při vší úctě,mít sto tisíc na motorku tak mě TA ani nenapadne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní enduro pro vysokého začátečníka

31.1.2015 v 13:28 | Nahoru | #44

Anti píše: Potok01> Kdyby byl Transalp tak super,tak by jsi přeci nepřešel,ne?Při vší úctě,mít sto tisíc na motorku tak mě TA ani nenapadne.

tak určitě.
Hlavně zkus na toho břichoplaza naložit 180 kilo posádky a nedejbože ještě nějaké kufry. A budeš rád když pojedeš 130, natož abys to roztočil na 180kmh

(reakce na) Cestovní enduro pro vysokého začátečníka

31.1.2015 v 13:51 | Nahoru | #45

seikos píše: to musí být hodně vtipnej pohled

¨
Taky že je

(reakce na) Cestovní enduro pro vysokého začátečníka

31.1.2015 v 13:59 | Nahoru | #46
seikos> Transalp(600,650) není břichoplaz.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní enduro pro vysokého začátečníka

31.1.2015 v 14:01 | Nahoru | #47

Anti píše: gulliver> Mě by zajímalo co je na tom V-Stromu 650 tak atraktivního.Měl jsem tu čest,sice jen krátce,ale ničím mě nezaujal.Jeden z mnoha.



Taky jsem vybíral enduro, porovnával různé varianty a V strom mi vyšel nejlépe. Je mezi šestkama prostě bezkonkurenční v motoru. Krom Versyse, který je ale ještě více silniční a subjektivně hrozně ošklivý. Transalp, 650GS apod. jsou prostě zdechliny navíc s 5 kvalty. Proti Transalpu 650 má Strom +10kw +10Nm +1kvalt. Zkrátka je to jediná šestka se kterou se dá díky výkonu a charakteristice motoru dobře cestovat v pohodě ve dvou a zátěží. (nesrovnávat s litry a ano, cestovat se dá na všem)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní enduro pro vysokého začátečníka

31.1.2015 v 15:22 | Nahoru | #48
fidlimydli> Já se na ten motor těšil a nijak mě nenadchnul.Na druhou stranu je to pochopitelné pokud to srovnávám s tím co mám teď doma.Ale máš pravdu,v kategorii "šestek" patří spolu s versysem k tomu nejlepšímu co se týče motoru.Nebude to špatný stroj,jen prostě nemusím ty situace,kdy je předem jasné jaké moto bude doporučeno...

(reakce na) Cestovní enduro pro vysokého začátečníka

31.1.2015 v 17:20 | Nahoru | #49
Anti> Už klasik Cimrman řekl: Každé očekávání následuje zklamání.

Edit: Ono těch typů moto zase tolik není, tak se holt doporučuje pořád to samé. POkud někdo chce třeba doporučit endurovou šestku, ozvou se postupně majitelé Transalpa, BMW650GS, Stroma a sem tam nějaká exotika Canyon, nebo Freewind. K tomu samozřejmě pár doporučení na Bandita 1200 a XJR 1400, protože to je ta jediná motorka pro chlapy.

Naposledy editováno 31.01.2015 17:31:27

(reakce na) Cestovní enduro pro vysokého začátečníka

1.2.2015 v 01:05 | Nahoru | #50

ludom píše: Crowley: Zatial som nic take nezistil.... to bude tým, že mam 191


Fakt to neposoudím, protože nejsem takový prcek, jako ty , ale to, že se mi kolena nevejdou ze strany pod převisy nádrže Caponordu je prostě fakt.
Musel jsem si sednout hodně dozadu, abych se tam poskládal, ale pak už to bylo nepohodlné a byla z toho jednomístná motorka.
To už se líp vejdu na Afriku a předtím na TA600.

Cestovní enduro pro vysokého začátečníka

1.2.2015 v 08:28 | Nahoru | #51
Je to mozne, mne to vychadza tak na knap.
Da sa vsak upravi sedlo a stupacky, ale to uz je zbytocne laborovanie. Skusil by som na tvojom mieste Tigra 955i.

Cestovní enduro pro vysokého začátečníka

1.2.2015 v 13:29 | Nahoru | #52
kdybys chtěl budu mít na prodej apriliu caponord

1 reakcí na tento příspěvek Cestovní enduro pro vysokého začátečníka

1.2.2015 v 17:04 | Nahoru | #53
Tazatel shání enduro pro jízdy na východ. Po asfaltu se dá jezdit i na východě třeba s R1, pokud bude chtít lehce mimo asfalt, tak vás prokleje. Doporučujete samou těžkou mrchu.
Bohužel vstupních informací je zoufalý nedostatek. S jeho rozpočtem bych se díval i na stroje typu Yamaha XT 660 Z Tenere, BMW G 650 X challenge, KTM LC640 , DR 650 SE .............při požadavku jízdy na východ si vybavím lehčí OFF.
Olepit ostrou stanem a spacákem je skoro stejná blbost, jako jezdit v horách v Varaderem nebo Caponordem.
Pokud bude chtít na východě jen asfalt, tak jakoukoli motorku v jeho cenové relaci......volil bych Hondu,to je nejrozšířenější značka a opraví to na cestách velký počet lidí.

(reakce na) Cestovní enduro pro vysokého začátečníka

1.2.2015 v 18:47 | Nahoru | #54
Brůča.> Já si zas u tvého výčtu představím otlačenou prdel,vyskákané záda a ruce bez citu od vibrací...Jednoválec mám moc rád a chci se k němu vrátit,ale na delší cesty ve dvou bych ho nevzal.

1 reakcí na tento příspěvek Cestovní enduro pro vysokého začátečníka

1.2.2015 v 23:48 | Nahoru | #55
Ono je vše o informacích. Na cestování je třeba výkon, krouťák a pohodlí - vše lepší než jednoválec. Na enduro (i soft) je třeba co nejlehčí stroj - což třeba čtyřválec jako motorizace nesplňuje.

Třeba když si potom přečtu v jiném vlákně (KOV o Rumunsku), že tři kilometry od cíle to museli otočit a nedojeli tam - věčné ohně - jel Varadero ve dvou a nastrojené, asi bych na tom byl podobně i s mým Triumphem. Prostě na silnici jeden stroj, do terénu druhý - mezičlánky jsou jen o kompromisech, které se přikládají jednou více k asfaltu, jednou více k terénu.
Rada ohledně výběru neexistuje - jen jsem upozornil na stroje více se přiklánějící k terénu. Což by třeba mě vyhovovalo více. Jezdím silnici na cestování a ostrou na zábavu.

Na silnici s námi jezdí kluk na Pegassu, a v Rumunsku s námi jezdil i kluk na KLXu 650 od Kawasaki. A dokázal jí dostat do pěkných terénů. Kde je chuť, je i vůle.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní enduro pro vysokého začátečníka

2.2.2015 v 06:09 | Nahoru | #56
Brůča.> V tomhle máš naprostou pravdu.Já tyhle lidi rozděluju na "dva typy magorů".Jedni dávají dlouhé porce kilometrů na jednoválcích a druzí se zas dokážou přímo rvát s těžkýma almarama v nepřístupném terénu.Obě skupiny mají můj obdiv.Já jsem v tomto schozofrenní.Když mám lehký a obratný jednoválec,stýská se mi po komfortu dvouválu.Když to vyměním tak jsem nešťastný z té váhy a vzpomínám na ten parádně ovladatelný stroječek.
Ale co se týče delších cest ve dvou,tam bych si radši odpustil těžší terén na úkor komfortu.

Cestovní enduro pro vysokého začátečníka

2.2.2015 v 10:18 | Nahoru | #57
K těm jednobuchům ve dvou a ke všemu na delší cestování:
Moc si nedovedu představit jet třeba na Baklal na trialce jen z toho důvodu, kdybych náhodou potřeboval přeskákat zával jedné serpentiny někde na Urale
Tyhle cesty jsou hlavně o hltání kilometrů...

(reakce na) Cestovní enduro pro vysokého začátečníka

2.2.2015 v 14:39 | Nahoru | #58

Anti píše: Brůča.> ...Já jsem v tomto schozofrenní.Když mám lehký a obratný jednoválec,stýská se mi po komfortu dvouválu.Když to vyměním tak jsem nešťastný z té váhy a vzpomínám na ten parádně ovladatelný stroječek.
Ale co se týče delších cest ve dvou,tam bych si radši odpustil těžší terén na úkor komfortu.



absolutní souhlas....přešel jsem z LC8 na 690 ..70 kg dole v terénu super, ale na silnici a to i hodně špatné se slzou v oku vzpomínám na 2vál - větší hmotnost s lepší stabilitou, ochranou, rychlostí...

Cestovní enduro pro vysokého začátečníka

2.2.2015 v 14:47 | Nahoru | #59
Zastávám názor, že moto se má vybírat v závislosti na pásmu použití v největším počtu km či motohodin. Asi by byla blbost kupovat lehké jednoválcové enduro kvůli tomu, že někde budu potřebovat projet 40km náročný offroadový kousek (stejně není nutný) ke kterému pojedu na špuntech 4dny 2000km.

Tazatel sám píše, že se na velké těžké enduro necítí, tak ze šestek patří k největším a nejsilnějším opravdu výše zmiňovaný V Strom, který je zároveň nejvhodnější na silnici, kde najede 99% km a cenovka je ideál. Jelikož je naprostý začátečník, nějaký divočejší terén by stejně byl o průser, nejistý bude i na polňačce .

Samozřejmě cestovat se dá na čemkoliv a sám jsem na naháči SV650 objel okruh přes Théti v AL a spoustu terénů po Balkáně, ale nikomu bych to nedoporučil. Proč se třepat na zmrzlině, když si můžu pořídit vhodnější moto pro své účely.

K Varaderu, BMW GS a podobným mastodontům se vyjadřovat nebudu. Mám rád lehké motorky a proti mastodontům jsem zaujatý, tak by z toho nic rozumného nevzešlo i když uznávám, že na polykačku asfaltových cest v jakémkoliv stavu a polňaček ve dvou jsou ideál.

2 reakcí na tento příspěvek Cestovní enduro pro vysokého začátečníka

2.2.2015 v 17:28 | Nahoru | #60
Heledte, my se tady hadame ktera masina je nejlepsi a zakladatel tematu ani jednou nereagoval. Myslite ze to aspon cte?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Je 50000 tkm pro varadero moc? [1, 2] Honda XL 1000V Varadero, Honda FJS 600 Silver Wing Rocco10000 38 24.3.2024 v 18:29 karlos-transalp
Seřízení klapek sání Honda XL 1000V Varadero mkl33 6 15.3.2024 v 23:48 Fiko
Nefunkční tachometr Honda XL 1000V Varadero kanar1970 8 7.3.2024 v 06:04 vilemx
LED Žárovky H4 Honda XL 1000V Varadero JadaH 13 2.3.2024 v 07:15 mibor
Transalp - limit rozvodů Honda XL 650V Transalp Kongošt 0 16.2.2024 v 18:21 Kongošt


TOPlist