bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Lakování vidlí
24.1.2015 v 20:59
Zdravím sluníčko mi vypálilo barvu z vidlí na motorce nevíte někdo čím to stříknout aby to vydrželo spětnou montáž a nesloupalo se? Díky




Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Lakování vidlí

25.1.2015 v 16:34 | Nahoru | #31
A co je vyleštit.Nejlevnější varianta po smolepce asi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lakování vidlí

25.1.2015 v 17:12 | Nahoru | #32

ratatui píše: neviem preco by mal stiahnut pasku aj s lakom ,ak to bude dobre nastriekane a budes mat normalnu pasku,nie nejaky smejd co bud lepi jak hovado alebo nelepi nic,tak neni problem.ale stou paskou to cez bryle asi neprejde,ak ich mierne roztiahnes a budes opatrny das to tam pekne aj bez pasky no ak bryle dotiahnes lak sa poskodi no kym to nepojde zas von tak to vidno nebude.



jakto chceš pořádně nastříkat když tam je místo sotva na barvu to aby si to nejdřív ubral než se ti tam vejde podklad barva i lak

Naposledy editováno 25.01.2015 17:13:31

(reakce na) Lakování vidlí

25.1.2015 v 17:50 | Nahoru | #33
Demon90> Dobrý nápad ale jeden co tu přispíval mi nabídl stažení starého eloxu na čistě stříbrnou za velmi dobrou cenu takže akorát přemýšlím kolik bude stát nový elox nebo jestli je mám nechat stříbrné :DDD jinak děkuju všem za rady

1 reakcí na tento příspěvek Lakování vidlí

25.1.2015 v 19:18 | Nahoru | #34
Zdarec,kdysi mi takovy drobny nedostatky na kráse vadily na starym SV-čku,bylo z anglie a sůl z pobřeží udělala svoje... tak jsem sundal oba ráfky + vidle,rozebral,nechal opískovat - samozřejmne ne plochy pro gufera a loziska,a nechal to právě nastříkat práškovou barvou a vypálit a při tý přílezitosti pomněnil gufera,loziska atd. A nestálo to až takovej ranec... Hlavne to vypadalo fakt luxusně...

(reakce na) Lakování vidlí

25.1.2015 v 19:55 | Nahoru | #35
BladeRider> strieknut sa to da aky je vtom problem?problem bude ak to bude davat do okularu,ale aj ten sa da jemne roztiahnut.to ze poskodi lak v mieste okularu ak to stiahne to je jasne ale vidno mu to nebude.

(reakce na) Lakování vidlí

26.1.2015 v 02:45 | Nahoru | #36
V_i_c_i> tak zrovna podle týhle stránky jsem zkoušel před pár lety naeloxovat pár věcí Ale nevím teda jestli uzavření povrchu ve vodní lázni je pec Btw tvrdoelox dělá nebo si nechává dělat na přepákování PP Tuning a nemyslím že by svoje výrobky nechávali eloxovat někde za hranicema.

Lakování vidlí

26.1.2015 v 06:59 | Nahoru | #37
Nejlevnější varianta je asi čínská carbon folie...Dělají ti i zlatou či bílou!Nic nerozebíráš jen vyměříš,nalepíš a jdeš od toho. Kluci na endurech to mají velmi často-kvuli odletávajícím kamínkum od moto před sebou...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lakování vidlí

26.1.2015 v 08:29 | Nahoru | #38

V_i_c_i píše: Tak pár věcí už jsem eloxovat nechal a uzavření povrchu se dělá v peci. Nevím přesně teploty a časy, pokud tě to zajímá studuj třeba zde a přečti si něco o uzavírání povrchu.
Navíc se tady všichni baví o designovém eloxu a ne tvrdém eloxu co se na motorkách používá u namáhaných částí. Ten designový by tam podle mne na těch vidlicích dlouho nevydržel. A až zjistíte kdo tady v republice umí dobře tvrdý elox budu rád za kontakt.



Už prosím nic nepiš. To, co jsi napsal v předchozích odpovědích, jsou všechno nesmysly.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lakování vidlí

26.1.2015 v 10:24 | Nahoru | #39

honzabiker píše: Už prosím nic nepiš. To, co jsi napsal v předchozích odpovědích, jsou všechno nesmysly.



Tak budu rad kdyz mi je pane chytry objasnis a upřesníš co všechno jsou nesmysly ...
Rád se poučím. Sice nejsem technolog eloxování, ale docela dost jsem si toho nechal dělat a řešil co na jaký díl použít...

Naposledy editováno 26.01.2015 11:13:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lakování vidlí

26.1.2015 v 13:26 | Nahoru | #40
V_i_c_i> No zrovna tvůj první příspěvek. Nitrid Titanu. Blbost jak vrata.

E.: Zinek je další nesmysl. Tvrdej elox je jen pokračování.

Naposledy editováno 26.01.2015 13:27:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lakování vidlí

26.1.2015 v 14:11 | Nahoru | #41

honzabiker píše: V_i_c_i> No zrovna tvůj první příspěvek. Nitrid Titanu. Blbost jak vrata.

E.: Zinek je další nesmysl. Tvrdej elox je jen pokračování.



Tak koukám, že o tom víš hovno a nic nového mě nepovíš.

a) pokovením nitridem titanu se standardně upravují teleskopy vidlic (zlatá barva)
b) zinek je levná povrchová úprava a dělá se nejen modrý (stříbrný), žlutý ale i olivový, černý a co já vím jaký
c) tvrdý elox se na motorkách používá běžně (třeba brzdové třmeny) a je tady spousty debat že neumíme dělat elox jako je na originálních dílech a je to tím že se jedná o dekorativní elox a ne tvrdý

Než zase začneš sypat sračky z huby tak se zkus poptat nebo pohledat. Potkal jsem se se všemi výše uvedenými povrchovkami (nechával dělat) a diskutoval o jejich vhodnosti použití s lidma co je provádí...tak asi tak.

E: A aby ti to nedalo práci, tak o té "první blbosti jak vrata" si pročti třeba tady

Naposledy editováno 26.01.2015 14:13:47

Lakování vidlí

26.1.2015 v 14:58 | Nahoru | #42
polyuretan ten jenom tak nesedřeš

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lakování vidlí

26.1.2015 v 15:06 | Nahoru | #43

V_i_c_i píše: Tak koukám, že o tom víš hovno a nic nového mě nepovíš.

a) pokovením nitridem titanu se standardně upravují teleskopy vidlic (zlatá barva)
b) zinek je levná povrchová úprava a dělá se nejen modrý (stříbrný), žlutý ale i olivový, černý a co já vím jaký
c) tvrdý elox se na motorkách používá běžně (třeba brzdové třmeny) a je tady spousty debat že neumíme dělat elox jako je na originálních dílech a je to tím že se jedná o dekorativní elox a ne tvrdý

Než zase začneš sypat sračky z huby tak se zkus poptat nebo pohledat. Potkal jsem se se všemi výše uvedenými povrchovkami (nechával dělat) a diskutoval o jejich vhodnosti použití s lidma co je provádí...tak asi tak.

E: A aby ti to nedalo práci, tak o té "první blbosti jak vrata" si pročti třeba tady



A ty už si viděl někdy nosný trubky (ne kluzáky) na USD vidlicích ocelový? Drtivá většina je ze slitin hliníku, takže střílet povrchovky pro ocelový díly je úplně mimo. Tvrdej elox je varianta, ale rozhodně ne pohledová, takže na funkční díly, jako jsou právě pístky v brzdovejch třmenech, je to úprava vhodná. Na povrch vidlic ale ne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lakování vidlí

26.1.2015 v 16:06 | Nahoru | #44

honzabiker píše: A ty už si viděl někdy nosný trubky (ne kluzáky) na USD vidlicích ocelový? Drtivá většina je ze slitin hliníku, takže střílet povrchovky pro ocelový díly je úplně mimo. Tvrdej elox je varianta, ale rozhodně ne pohledová, takže na funkční díly, jako jsou právě pístky v brzdovejch třmenech, je to úprava vhodná. Na povrch vidlic ale ne.



Meleš sračky a ještě v nich šlapeš ....

Psal jsi, že pokovením nitridu titanu je blbost jako vrata a já ti doložil že se to běžně používá. To jsem mu taky radil jako první. A taky že to bude kurva drahý. Tak proč je to blbost jako vrata?

Když chtěl něco levného, radil jsem mu jako nápad zinek a dokonce věř nebo ne spousty slitin se dá zinkovat. Samo bych toto konzultoval se zinkovnou zda to půjde nebo ideálně provedl test než to namočí a nic nevyndají. Mluvím o galvanickém zinku, když už jsme u toho. Žárový je pro tohle nevhodný. Cenově podle mě nejlevnější povrchovka se slušným vzhledem. Navíc se dá dělat třeba před dokončením akvareal a další blbosti aby to vypadalo. Tak to neber podle šroubů ze železářství a vysvětli proč je to nesmysl.

Psal jsi že tvrdý elox je jen pokračování dalšího nesmyslu a teď píšeš že je to další varianta? Tak si kurva stůj za tím co píšeš. Navíc trvý elox je pohledový stejně jako normální dekorativní elox. Nebo třeba řídítka Renthal ti přijdou nepohledové? Proč by to nemohla být varianta podle tebe pro vidlice?

... tímto s tebou končím na toto téma debatu, protože jen něco plácneš viz tvůj prní příspěvěk v tomto topicu a když se chci něco dozvědět tak pak vaříš z vody a vsadím boty že jsi si v životě nenechal nic zinkovat, eloxovat, nitridovat ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lakování vidlí

26.1.2015 v 16:12 | Nahoru | #45

V_i_c_i píše: Meleš sračky a ještě v nich šlapeš ....

Psal jsi, že pokovením nitridu titanu je blbost jako vrata a já ti doložil že se to běžně používá. To jsem mu taky radil jako první. A taky že to bude kurva drahý. Tak proč je to blbost jako vrata?

Když chtěl něco levného, radil jsem mu jako nápad zinek a dokonce věř nebo ne spousty slitin se dá zinkovat. Samo bych toto konzultoval se zinkovnou zda to půjde nebo ideálně provedl test než to namočí a nic nevyndají. Mluvím o galvanickém zinku, když už jsme u toho. Žárový je pro tohle nevhodný. Cenově podle mě nejlevnější povrchovka se slušným vzhledem. Navíc se dá dělat třeba před dokončením akvareal a další blbosti aby to vypadalo. Tak to neber podle šroubů ze železářství a vysvětli proč je to nesmysl.

Psal jsi že tvrdý elox je jen pokračování dalšího nesmyslu a teď píšeš že je to další varianta? Tak si kurva stůj za tím co píšeš. Navíc trvý elox je pohledový stejně jako normální dekorativní elox. Nebo třeba řídítka Renthal ti přijdou nepohledové? Proč by to nemohla být varianta podle tebe pro vidlice?

... tímto s tebou končím na toto téma debatu, protože jen něco plácneš viz tvůj prní příspěvěk v tomto topicu a když se chci něco dozvědět tak pak vaříš z vody a vsadím boty že jsi si v životě nenechal nic zinkovat, eloxovat, nitridovat ...



Uveď mi prosím příklad Nitridování hliníkových slitin.

Lakování vidlí

26.1.2015 v 19:39 | Nahoru | #46
No chlapi nevím že by se dal nitridovat hliník a jeho slitiny sem nikdy neslyšel a zinkovat taky ne ?Nebo se pletu?Nechci se s nikým hádat nebo tak nejak rád se poučím ale tohle se mi zdá jako nesmysl .

Lakování vidlí

26.1.2015 v 21:18 | Nahoru | #47
Na tohle jedině elox, ale kvalitní ne jako ten origo s číny, který po dvou letech takhle vybledne Klasický lak na tom asi moc nevydrží, komaxit sice jo, ale nenarveš to brýlí protože komax tvoří docela silnou vrstvu. Takže opravdu jedině elox aby to k něčemu bylo.
Mrkni na poslední příspěvek v tomhle vlákně, nechal sem si eloxovat vidle na stavbu na které pracuju a takhle vypadá výsledek Samozřejmostí je, že ty vidle musí být komplet rozebrané, díl který chceš eloxovat musí být čistý hliník.

1 reakcí na tento příspěvek Lakování vidlí

26.1.2015 v 21:50 | Nahoru | #48
Nitrid titanu se běžně používá právě na kluzáky vidlic, třeba GSX1000R atd... většinou v černé barvě, Ohlins ve zlaté - lepší než tvrdochrom - lepší kluzné vlastnosti a tvrdost povrchu - větší odolnost proti otěru... Na tubusech vidlic je to asi zbytečná úprava a ani nevím zda to lze na dural použít...nevím

(reakce na) Lakování vidlí

26.1.2015 v 21:57 | Nahoru | #49

dewwil píše: Nitrid titanu se běžně používá právě na kluzáky vidlic, třeba GSX1000R atd... většinou v černé barvě, Ohlins ve zlaté - lepší než tvrdochrom - lepší kluzné vlastnosti a tvrdost povrchu - větší odolnost proti otěru... Na tubusech vidlic je to asi zbytečná úprava a ani nevím zda to lze na dural použít...nevím



No na kluzáky ano ale na tubusy to pravě nevím no.Já mám třeba nitridováné vačky byly vydřené tak se vyvařily vybrousily a nitridovaly.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lakování vidlí

27.1.2015 v 10:33 | Nahoru | #50

honzabiker píše: Uveď mi prosím příklad Nitridování hliníkových slitin.



Mno tak musím uznat, že nikoliv nitridování (to je něco jinýho) ale nanášení nitridu titanu je možný na hliník, obecně kovy, sklo,... Je to PVD technologie, která je ale ve velké většině případů používaná pro zvýšení odolnosti např řezných nástrojů atd. "Pohledové" použití ale možné je.
Tímto se omlouvám. Dosud jsem se s touto povrchovou úpravou nesetkal jinde než na oceli ( řezné nástroje, kluzáky USD vidlic).
Pozinkování hliníku...rád se nechám poučit.
Tvrdý elox je povrchovka určená na díly, u kterých je primárně vyžadovaná odolnost proti otěru. Viz. ty pístky v brzdičích. Pokud to má vypadat, pak jedině dekorativní elox s barvením.
Když to shrnu, povrchové úpravy, které tu Vici uvedl (TiN, zinkování, tvrdý elox) možné jsou (nevím to zinkování) ale nepoužívají se, protože je tu výrazně vhodnější alternativa ve formě dekorativního eloxování.
Konkrétně naposledy jsem si nechal eloxovat tohle:

a čepy zinkování + modrý chromát. Takže Vici, jaký máš číslo bot?

Naposledy editováno 27.01.2015 10:34:14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lakování vidlí

27.1.2015 v 11:45 | Nahoru | #51
honzabiker> Tak jsem rád, že jsi konečně dříve pohledal než někoho napadal. Omluva přijata, ale budeme se asi hádat dál

1. Pokovení nitridem titanu
Jsem rád, že jsme se na tomhle dohodli že možné je. Úmyslně jsem od začátku psal pokovení nitridem titanu, nikoliv nitridováním. To jste z toho ke konci udělali vy

2. Galvanické zinkování
Zinkovat hliník ani dural samozřejmě nejde. Ale kdysi jsem se na čínském skůtru potkal s předníma vidlicema, které byly vyžrané od soli. Samo to nebyly Up Side Down vidlice, ale zase se jednalo o spodky. Nevím co to bylo za slitinu, ale vypadalo to jako hliník nebo dural až na to, že to bylo neúměřně težké na tyhle materiály a při broušení to nečernilo a nešpinilo jako hliník. Asi nějaká čínská levnější varianta když nemusí řešit váhu. A protože jsem tenkrát jezdil často do zinkovny s věcmi na M-72 tak jsem přibral i tohle. V zinkovně to na kousku něčím potřeli aby zjistili jestli se to v lázni nerozpustí a normálně galvanicky pozinkovali.Tedy normálně ne. Byl to černý zinek s akvarelem. Vypadalo to něco čerstvě naolejovaný brynýr.
Proto jsem radil tuhle variantu. Při ceně cca 35Kč/kg nebude moc levnějších s pěkným výsledkem. Pokud tedy ale číňan na Yuki opravdu použil dural tak to použít nejde. Bral jsem čínu jako čínu po zkušenosti s tím skůtrem.

3. Tvrdý elox
Stojím si za tím, že se jedná o povrchovku vhodnou i pro pohledové díly. Problém je dle mě pouze s omezenou barevností.
Co je třeba na brzdičích nebo brýlých na téhle stránce nepohledového?
Přední vidlice docela trpí na bordel (mouchy, zbytky asfaltu, kamínky atd.) a myslím že by šel dekorativní elox příliš brzy do řiti.
A pístky v brzdičích podle mě nejsou eloxovány ale bude tam nějaký broušený tvrdochrom nebo něco takového...jsi se asi upsal ne?

PS: Na boty ti seru, chlastám dobrý rum a příště nejdřív pořádně čti než se do někoho pořádně obuješ nebo to rozporuj nějak normálněji

Naposledy editováno 27.01.2015 11:47:13

1 reakcí na tento příspěvek Lakování vidlí

27.1.2015 v 11:48 | Nahoru | #52
A už na Vás dlabu, natřete to třeba štětkou a stříbřenkou na kamna

(reakce na) Lakování vidlí

27.1.2015 v 13:18 | Nahoru | #53

V_i_c_i píše: A už na Vás dlabu, natřete to třeba štětkou a stříbřenkou na kamna



No konečně

(reakce na) Lakování vidlí

27.1.2015 v 13:43 | Nahoru | #54
...Stojím si za tím, že se jedná o povrchovku vhodnou i pro pohledové díly. Problém je dle mě pouze s omezenou barevností.
Co je třeba na brzdičích nebo brýlých na téhle stránce nepohledového?...

V tom odkazu nešlo o brýle ale o čep řízení. Omezená barevnost znamená různě tmavá šedozelená? Smiř se s tím, že standardní povrchová úprava nosnejch trubek USD vidlic je dekorativní eloxování. Tvrdej elox patří jinam. Třeba na Al pístky v Brembo třmenech.

Jsem rád, že si ustoupil od zinkování, byť ještě včera to byla plnohodnotná alternativa.

Lakování vidlí

27.1.2015 v 14:49 | Nahoru | #55
Taková jebka, škoda peněz za povrch vidlí. Takže plivnout do ruk a rozleštit.

(reakce na) Lakování vidlí

15.10.2021 v 12:21 | Nahoru | #56
jiuka21>
Zdravím, chtěl bych také přes zimu dát pár doplňků a hlavně vidím nový kabát, otázka zní jestli je musím komplet rozebrat nebo stačí pro praskovou barvu oblepit.
Jedná se mne O vysoké teploty při vypalování. Díky všem za info
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
yuki 125 RS - kufry Yuki RS 125 Šharky. 19 3.8.2023 v 14:56 Luba98
Zadní brzda- nebrzdí Yuki RS 125 WhiteTiger 6 29.12.2021 v 19:20 milanekmp
Nová nebo motorka z bazaru Yamaha YBR 125, Yuki RS 125 Silente 9 27.6.2021 v 20:31 callowsick
nestartuje [1, 2] Yuki RS 125 zajdas51 49 21.2.2021 v 16:31 vmz00
Repas prednych tlmičov yuki rs 125 Yuki RS 125 pato138 0 8.1.2021 v 22:58 pato138


TOPlist