bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Technické okénko Moto Guzzi V11
5.1.2015 v 18:39
Tímto zakládám diskuzi, nebo spíš poradenství, s technickými dotazy,problémy, vychytávkami, tipy na zdokonalování týkající se již tak dokonalého motocyklu, kterým je Moto Guzzi V11 všech typů a ročníků Myslím, že by bylo dobré, kdyby se záležitosti kolem této krásky(radostné i neradostné) mohly řešit na jednom místě, byly dostupné všem a tím byly informace co nejkomplexnější


Naposledy editováno 05.01.2015 18:54:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Technické okénko Moto Guzzi V11

19.12.2018 v 14:34 | Nahoru | #331
dva_hrnce> A další co má štěstí ...
Hrnku, čistě vypnout lambu jde velmi snadno, ale funguje to jak na které motorce, rozuměj některé mapy mají tak mizerně napsanou palivovou tabulku, že vysloveně spoléhají na doladění podle sondy. Ale mám teď k dispozici jednu pečlivě odladěnou, která by u tebe mohla fungovat.

Naposledy editováno 19.12.2018 14:35:20

1 reakcí na tento příspěvek Technické okénko Moto Guzzi V11

19.12.2018 v 14:44 | Nahoru | #332
Spis nez ze bych byl nenechavy, chci vedet co nejvic o tom, na cem se vozim a chci se tu motorku co nejvic naucit. Proto se vyptavam na veci, ktery mi nejsou uplne jasny.

Jednotku sem se snazil precist, ale ta nalepka na ni je nejaka rozmocena. Zkusim to jeste prozkoumat pozorneji a neco tam vycist. Guzzidiag mam nastaveny na RC a i to neco ukazovalo

Na Guzze mam najeto jen par stovek km. Funguje. Ale jakmile jedu delsi dobu 50km/h kolem 3000ot/min, jednou za cca 1km jizdy uplne vynecha motor. Rekneme tak na pul sekundy. Diagnostika ukazala chybu cidla tlaku vzduchu, tak nevim, jestli to muze mit spojitost s timto problemem.

Pokud by bylo pro ty Mivvy lepsi mapu upravit, je moznost tuto upravu udelat u tebe? Mapy si asi zmaknu potom prehravat podle toho, jaky koncovky bych nasadil. Ale vytvorit/upravit puvodni na miru Mivvum asi nezmaknu a predpokladam, ze bez brzdy to ani nejde.

Naposledy editováno 19.12.2018 15:07:20

(reakce na) Technické okénko Moto Guzzi V11

19.12.2018 v 16:05 | Nahoru | #333
Koudy01> Chybu vymaž a po další vyjíždce zkontroluj jestli nenaskočila znovu. Taky zkoukni co čidlo ukazuje v diagnostice, měl by to být běžný barometrický tlak, takže okolo 990 mBar. Občasné vynechání motoru některé V11 dělají rády, tak udělej ventily, svíčky, vzduch.filtr, kontrolu/nastavení TPS a synchronizaci klapek. S mapou pro MIVV ti určitě můžu pomoct.

Technické okénko Moto Guzzi V11

19.12.2018 v 16:48 | Nahoru | #334
Vse krome TPS a synchronizace sem uz udelal. Cidlo ukazuje 1019. Jeste sem to ale nebyl projet, tak nevim, jestli chyba naskoci znovu. Dekuju za rady. S mapou se ozvu z jara, az pujde normalne jezdit.

Technické okénko Moto Guzzi V11

23.12.2018 v 16:31 | Nahoru | #335
Dnes jsem s Guzzou vyjel poprvé od výměny svíček a seřízení ventilů a ani jednou během 70km nevynechala Možná to bylo těma svíčkama. Byly tam nějaký Brisky s tenkou stříbrnou elektrodou.

Tu jednotku mám IAW15RC.

Naposledy editováno 23.12.2018 16:32:49

Technické okénko Moto Guzzi V11

2.1.2019 v 12:28 | Nahoru | #336
Tak už mám za sebou i tu kontrolu TPS a synchronizaci klapek. TPS bylo v pořádku, podtlaky to chtělo doladit. Motorka se znatelně zklidnila při volnoběhu, takže mise splněna

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Technické okénko Moto Guzzi V11

3.1.2019 v 16:07 | Nahoru | #337

geloš píše: dva_hrnce> A další co má štěstí ...
Hrnku, čistě vypnout lambu jde velmi snadno, ale funguje to jak na které motorce, rozuměj některé mapy mají tak mizerně napsanou palivovou tabulku, že vysloveně spoléhají na doladění podle sondy. Ale mám teď k dispozici jednu pečlivě odladěnou, která by u tebe mohla fungovat.



Prima, stejně Ti to dovezu (až bude jaro) kvůli té převodovce, tak pokud by se podařilo vrazit do otvoru po lambdě korkovej špunt, vůbec se nebudu zlobit
Mě prostě sere, že můžu funkční lambdu hodit do popelnice kvůli mizernýmu závitu..

Stačí že teď vyteču dvacet litrů za nový světla na plechofku, bo jsou paraboly po 14 letech vyhřátý a křehký jak vánoční ozdobičky..

Takže kvůli kousku posranýho plastu celé světlo, kvůli posranýmu závitu celou lambdu.. Posraná konzumní společnost

(reakce na) Technické okénko Moto Guzzi V11

4.1.2019 v 09:44 | Nahoru | #338
dva_hrnce> nešlo by to u někoho nechat stočit na soustruhu a použít vložku?

1 reakcí na tento příspěvek Technické okénko Moto Guzzi V11

4.1.2019 v 10:25 | Nahoru | #339
Co Tohle?

(reakce na) Technické okénko Moto Guzzi V11

4.1.2019 v 10:36 | Nahoru | #340
Ventil-TP> On serval závit na sondě

1 reakcí na tento příspěvek Technické okénko Moto Guzzi V11

4.1.2019 v 11:37 | Nahoru | #341
Tak to potom jo V tom případě když koukám na číslo tak je tam naroubovaná lambada z Punta. Tak to by nemusel být problém levně sehnat. Tady třeba Delphi

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Technické okénko Moto Guzzi V11

4.1.2019 v 16:03 | Nahoru | #342
Ventil-TP> no neke, proč já tohle nenašel? Mě to podle čísla našlo díl za 4500Kč
Hele jestli tam bude fachat tohle, tak

I když to je stejně váha navíc, ten špunt bude levnější a víc racing

(reakce na) Technické okénko Moto Guzzi V11

4.1.2019 v 16:31 | Nahoru | #343
dva_hrnce> nebo tam jen dej kolínko, které bude plyny směrovat někam, kde nevadí a to teprve bude racing zvuk

(reakce na) Technické okénko Moto Guzzi V11

4.1.2019 v 17:01 | Nahoru | #344
dva_hrnce> Ono je tam víc věcí použitých z aut. Třeba čidlo na olej je z benzínového BMW E30

2 reakcí na tento příspěvek Technické okénko Moto Guzzi V11

15.1.2019 v 10:58 | Nahoru | #345
Malá zkušenost s MG pro pobavení...
Jezdím MG Californie III (stříkačka z 1991) 18 let, má najeto 185 000 tisíc (co jen já vím). Dovezená z Italie a také (kupodivu) měla najeto 30 tisíc.
Ventily, na začátku 2x seřizovány, ale od cca 80 tisíc jen kontrola 0,15/0,20. Od 60 tisíc hlučné - každý odborník mě upozorňuje, že mám seřídit ventily.
Ale oni jsou dobré vůle. Kolegové co jezdí déle na MG mě upozornili, že moje Guzzi chce dělat takový rámus, tak at si toho nevšímám. Tak jsem je poslechl.
Oleje v motoru. Výrobce předepsal 20-50 tak ho poslouchám. Olej měním každých 10 tisíc (jako BMW) - dolévám max 0,5 l.
Sice mě bylo doporučeno dávat 10-60 že to je lepší. Možná že mají kolegové pravdu, ale já to své MG neřekl, takže si nestěžuje
Tlaky válců. Odchován ČZ, Jawa, skutr.. při dovezení mě zajímali tlaky ve válcích. Byly 10 + 10 atm.
Nyní po 180 tis maji 11 +11 (stejný tlakoměr, stejné podmínky). Ale proti většině, vše brzdím motorem (krom výjímek). Proto kopce v Alpách klidně sjíždím na jedničku, která to udrží do 3 tisíc otáček. Když tak pomůže dvojka. Takže "za studena" stále leštím píst s válcem. Alespoň to je moje laické vysvětlení. A když se vypne zapalování a brzdí motorem na plný plyn, má to velice zajímavý zvuk. Vyzkoušejte, také se za Vámi budou otáčet (proč to nevím).
A poznámka. MG má duši. Příklad. Začal prolínat olej pod hlavou válce v cca 100 tis. Notně mě to umazalo kalhoty. Takže řešení ? Vynadal jsem MG, spreiem čističem na brzdy jsem válec umyl a MG sdělil, že se nic opravovat nebude. Pochopila, už je čistotná Olej neteče.
To jen pro odlehčení, zima je ještě tady, jaro daleko...
Všechny zdraví JVK

(reakce na) Technické okénko Moto Guzzi V11

17.1.2019 v 07:58 | Nahoru | #346
JVK> Dobře ty .Někdy je nejlepší cesta-prostě se s tím nesrat

Naposledy editováno 17.01.2019 07:59:33

(reakce na) Technické okénko Moto Guzzi V11

18.1.2019 v 20:56 | Nahoru | #347
JVK> Nejhorší je přeúdržbování a smrt z vyděšení

Technické okénko Moto Guzzi V11

19.1.2019 v 10:40 | Nahoru | #348
A zase něco zajímavého ze života Moto Guzzi
Když měla moje MG cca 120 tisíc, byl jsem varován, že spojka je už sjetá a je ji nutno vyměnit, I poslechl jsem. Rozdělal motor a převodovku (motor na ponk)
udělal si kafe a demontoval spojku. Mám jeden kotouč spojky. Podle výrobce má mýt tlouštku 8 mm a při 6 mm se má vyměnit. Moje šupléra naměřila 7 mm,
takže zbytečná práce. Škoda že to nejde změřit bez demontáže. Skládání ? Vzpoměl jsem na naše dědy. Spojka šrouby jen lehce přichycena, aby se dala menší silou posunovat. Nasazeno na motor (dřevěná palička pomohla) a spojka se vystředila. Poté teprve definitivně utaženo a složeno. Takže vystředit bez přípravku lze.
Moje spojka tedy po 120 tisicích se opotřebola na 50 %. Faktem je, že zbytečně "nespojkuji". Volnoběžné otáčky mají dost síly, aby zvládly většinu situací při rozjezdech.
Takže - zima je dlouhá, jaro přijde A příště zase o něčem jiném. Zdraví JVK

1 reakcí na tento příspěvek Technické okénko Moto Guzzi V11

22.1.2019 v 08:40 | Nahoru | #349
Zima je dlouhá, tak další zpetření : z MG občas trochu kape olej. Držím se faktu, že čistá motorka je v obyváku, ta co trochu jezdí je od oleje. Těm, kteří zjistili, že jim prosakuje gufero u spojky z převodovky, dám námět k přemýšlení. Převodovka je odvzdušněna. Jak se ohřívá, potřebuje "odfukovat" . Kolega si "zničil" gufero tím, že hadičku od převodovky skřípl pod nádrží. Mě začalo gufero prolínat v cca 100 tisících. Jsouc líný, řešil jsem co dělat, abych nemusel dělat nic. A ejhle, je řešení.
V "airboxu" (snad jsem to napsal dobře), prostě krabice se vzduchovým fitrem , je na spodní části otvor, kudy odteče benzin když mašinu přeplavíme ( a také kondenzát a pod). V této krabici je podtlak. Malý ale je. Hadičku od převodovky jsem ukončil na tomto otvoru (je tam továrnou připravený vývod). Takže podtlak udržuje v převodovce olej a problém je vyřešen, do výměny gufera. Nějak se mě zatím nechce motor rozdělávat, protože už gufero neteče. Tož tak. Zdraví JVK

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Technické okénko Moto Guzzi V11

22.1.2019 v 09:06 | Nahoru | #350
JVK> počkej až ti to začne téct kolem víčka na vačce. To je potom teprve sranda

(reakce na) Technické okénko Moto Guzzi V11

22.1.2019 v 11:36 | Nahoru | #351
kubacech> tak nevím, které víko je myšleno. Asi ho moje MG nemá - nebo o něm ještě nevím.

1 reakcí na tento příspěvek Technické okénko Moto Guzzi V11

16.4.2019 v 19:55 | Nahoru | #352
Tak sem tu zas. Jedním z důvodů, proč jsem chtěl Ballabio, bylo to, že by u něj měla být inovovaná taková ta řadící páka, na které je ona praskací pružina řazení. Což by mělo praskání odstranit. Tu páku tam mám. Nicméně dnes mi pružina praskla.

Je normální, že to praská i u těchto novějších ročníků?
Jde pružina sehnat někde u nás nebo musím objednat z ebay nebo tak někde?
To vozíte pořád jednu rezervní nebo jak se k tomu postavit?

Ještě doplnění. Podle toho, kolik tam bylo silikonu a jak je ožvýkaná hlavička toho šroubu uprostřed soudím, že už do toho někdo lezl. Což mě trošku znepokojuje a nabádá k tomu, že se to děje i na těchto novějších ročnících opakovaně.



Naposledy editováno 16.04.2019 20:31:47

(reakce na) Technické okénko Moto Guzzi V11

16.4.2019 v 20:56 | Nahoru | #353
Koudy01> Zkusil bych Vladimíra, myslím, že něco vyřešil .

1 reakcí na tento příspěvek Technické okénko Moto Guzzi V11

17.4.2019 v 06:00 | Nahoru | #354
Tak u pružinky co vím jsou dva rozměry , s větším a menším otvoem. Praská to dle ohlasu postižených oboje. Já jsem do toho vlez preventivně a pružina byla ok, tak jsem to zavřel a jezdim. Co si pamatuju tak mám myslím tu menší.

(reakce na) Technické okénko Moto Guzzi V11

17.4.2019 v 08:34 | Nahoru | #355
Vladimir> Že by byly dva různý rozměry pružinky nevím. Ale možná mají ty náhradní větší průměr. To porovnám, až mi příjde nová.

Ale vím, že existují dva průměry toho čepu, na kterým je pružina nasazená. Starší páky mají čep s průměrem 16mm a mladší potom s průměrem 15mm. Průměr se zmenšoval asi proto, aby měla pružina prostor k dotáhnutí oka při napružení. Na tom větším průměru se nemá pružina kam dotáhnout a tak nepruží v oku ale pruží ty volný konce, který potom praskají. Tak sem to pochopil, podle toho, co sem o tom načetl.

Jenže ani 15mm čep očivídně není řešení Pružinu objednám, vyměním a druhou budu vozit pod sedlem.

Je tu ještě někdo další s Ballabiem nebo novějším ročníkem V11ctky (od 2003-2004 cca) komu pružina praskla?

e: Tak sem vyčetl, že to praská i na těch novějších. Objednal jsem v DMotu dvě a budu vozit náhradní.

Naposledy editováno 17.04.2019 09:32:08

Technické okénko Moto Guzzi V11

24.4.2019 v 21:14 | Nahoru | #356
Mam na V 11 r.v. 2003 najeto 55 tis. Koupil jsem ji ve 13 tis a 3x měnil pružinu, kurva fix. .
Pospík podobně a neměnil ani jednou.A jezdí taky zhruba stejně,.Pročetl jsem hodně, zkoušel různě nastavovat, a stejně nic nevymysle.
Naštěstí, mi praskla jednou skoro před domem , potom někde cca 130 km domů. a nějak se mi tam podařila dostat 4 ka. takže dobrý.
Taky ji vozím náhradní, ale to potřebuješ i imbus a nejlépe i malé kleštičky na segerovky, protože bez těch to ani úplně jednoduše nerozděláš.

Technické okénko Moto Guzzi V11

25.4.2019 v 07:21 | Nahoru | #357
Podas> Díky za reakci. Na V11lemans kdosi psal, že má taky přes 50 tis. km (nebo mil, teď nevím) na původní pružinu. Ale to budou asi spíš výjimky.
Prasklo mi to kousek od baráku a zůstala mi tam jednička. Takže dobrý. Nejlepší je, že vyjížďku před tím sem natočil 350km po Javorníkách a Slovensku. Stát se mi to někde na Kohútce, tak nevím nevím. Štěstí jak něco.
V polních podmínkách bych to totiž v tom stavu, v jakým to bylo, nerozdělal. Šrouby dorvaný na krev a ke spodním se s normálním inbusem, co je v orig. nářadí, člověk nedostane, protože tam zavazí trubka rámu. Tam byl třeba inbus s kuličkou. Pak na ten ožvýkané šroubek s drážkou, co drží plech nad kolama, to chtělo velké kvalitní šroubovák a potom ty segrovky...

No, dám pod sedlo náhradní pružinu, dovybavím nářadí a vyměním šrouby tak, abych se s tím popral i mimo civilizaci.

Technické okénko Moto Guzzi V11

26.4.2019 v 10:12 | Nahoru | #358
Pružina vyměněná. Ale při skládání a zkoušení, jestli to řadí sem objevil "problém", které tam byl od počátku, co jsem motorku koupil. Akorát sem to považoval za normální. Musel jsem řadit tak nějak na dvakrát. Totiž v půlce dráhy se řadící páka jakoby lehce zasekla a musel se překonat nějaké odpor. Ve zbytku dráhy pak šlo dořadit zase lehce.
Po rozdělání jsem si všimnul, že při přeřazování drhl výstupek na páce o kolík (obojí v kroužku na obrázku). Kolík je na excentru a jde s ním otáčet. Pootočil jsem ho teda trochu dál, aby výstupek kolík těsně minul a teď to řadí jako po másle.
Podle mě tam je ten kolík proto, že v tom místě, kde se míjí s výstupkem na páce, je páka v největším tahu. Nebo nejnáchylnější na přeskočení nebo jak bych to řekl. A kolík má zamezit právě tomu, aby páka i přesto, že ji na kolo přitlačuje pružina, přeskočila.

Tak jsem snad zabil zase na několik tisíc km dvě mouchy.



Naposledy editováno 26.04.2019 10:45:13

Technické okénko Moto Guzzi V11

27.4.2019 v 09:44 | Nahoru | #359
Já to měl naposled takto:

1 reakcí na tento příspěvek Technické okénko Moto Guzzi V11

27.4.2019 v 18:40 | Nahoru | #360
Ahoj všem.
Prosím o radu.
Kamarát má MotoGuzzi V11 Balabio r.v. 2005.
Po havárce shání náhradu za palivové čerpadlo. Originál stojí nekřesťanský peníze. Nevíte někdo o nějaké druhovýrobě..náhradě co by pasovala do nádrže na týhle motorce?
Předem děkuji.

Tomik
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vliv předstihu na detonace při dece... [1, 2, 3] Moto Guzzi V11 Koudy01 76 27.6.2022 v 10:22 Anti
Italské železo v detajlech(mouchy a... [1 ... 10, 11] Moto Guzzi V11 Markus.1 301 14.8.2020 v 23:59 Koudy01
Tachometr Moto Guzzi V11 štylák 0 21.9.2019 v 01:29 štylák
Problém s otáčkoměrem Moto Guzzi V11 Koudy01 3 24.7.2019 v 06:42 Koudy01
Griso vs V11 Moto Guzzi V11, Moto Guzzi Griso 850, Moto Guzzi Gri... Lof87 24 16.7.2019 v 13:37 Koudy01


TOPlist