globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Technické okénko Moto Guzzi V11
5.1.2015 v 18:39
Tímto zakládám diskuzi, nebo spíš poradenství, s technickými dotazy,problémy, vychytávkami, tipy na zdokonalování týkající se již tak dokonalého motocyklu, kterým je Moto Guzzi V11 všech typů a ročníků Myslím, že by bylo dobré, kdyby se záležitosti kolem této krásky(radostné i neradostné) mohly řešit na jednom místě, byly dostupné všem a tím byly informace co nejkomplexnější


Naposledy editováno 05.01.2015 18:54:21

1 reakcí na tento příspěvek Technické okénko Moto Guzzi V11

30.7.2020 v 08:41 | Nahoru | #391
Ahoj Vláďo,
elektroinstalace na V11 patří k vrcholným dílům italské elektrotechnické školy, složitější zapojení snad neexistuje na celé zeměkouli.
Máš barevné schéma? Když ne napiš mi do SMS tvůj email, pošlu ti to.
Na kontrolku dobíjení (a taky tlaku oleje+brzdové spínače) jde plus z 10A pojistky č.5 přes startovací relé a světelné relé, k "uzemnění" slouží světle modrý vodič na relé.
Dále je ve hře spínací skříňka a pojistka 10A č.4 pro aktivaci světelného relé. Složitá cesta aby se ti rozsvítila jedna kontrolka.

Proč běží motor jen volnoběh? Zkus palivovou pumpu /zase pojistky a relé) nebo TPS.

(reakce na) Technické okénko Moto Guzzi V11

30.7.2020 v 10:41 | Nahoru | #392
geloš> Děkuji Tomáši.
ze začátku šel motor jen na volnoběh, při přidání hned chcípl. Po druhé demontáži se rozsvítila kontrolka dobíjení /po zapnutí klíčku/ a při startu motor vyletí na cca 2000 otáček a hned zdechne.
je edit 31.7.
To vypnutí při určitých otáčkách mně navedlo i díky Tomášově radě na snímač otáček. Magneti marelli sen 8i3 je u elitu záměnné za facet FA 9.0032 který uvádi ohmovou hodnotu 700. Při změření u obou stejná hodnota.
Po namontování nového čidla vše ok. Motor chytne a dá se vytočit dle potřeby.
Díky Tome.
Na Guzzitech je tam trochu debata která se týká stelvia ohledně stejného čidla.
https://www.guzzitec...riangle-again.18966/

Naposledy editováno 31.07.2020 10:49:52

(reakce na) Technické okénko Moto Guzzi V11

13.8.2020 v 18:48 | Nahoru | #393

Koudy01 píše: Měl bych takový dotaz na majitele spíš asi kousků s dvoulamelovou spojkou. Stává se mi, že na neutrál má motor po každým puštění spojky jiný zvuk. Někdy po puštění spojky neslyším nic. někdy lehce klepe, někdy klepe víc. Prostě když na neutrál opakovaně mačkám a pouštím spojku, slyším od motoru (asi od spojky) po puštění klepání různé intenzity od 0 po celkem dost hlasitý. Klepání je ustálený. Není to tak, že by to třeba po deseti vteřinách nebo po vrknutí plynem přestalo.

Nedokážu říct, jestli to začalo dělat postupem času a nebo to tam je od začátku. Všiml jsem si toho až teď. Připadá mi to, jako kdyby byla spojka nevyvážená a záleželo na momentu, kdy pustím spojku/přitlačí se lamely - jestli je to vůči sobě pootočený zrovna tak, že je to hodně nevyvážený (klepe) a nebo naopak, že je do vyvážený (neklepe).

Pozorujete někdo taky něco takovýho?


Dnes jsem to nahral. Co na to rikate? I po vrknuti plynu se zvuk na volnobeh zmeni - stejne jako po zmacknuti a pusteni spojky.

Technické okénko Moto Guzzi V11

2.9.2020 v 09:22 | Nahoru | #394
Vyskočilo hodně zajímavý vlákno: ECU limited by stock O2. Podstatou je to, že lambda montovaná z výroby je nějaké staré typ montované na auta v roce 94. Její pomalý reakce způsobují zmatky v řídicí jednotce. Pokud se tato lambda nahradí novějším o hodně rychlejším typem LSH-24, dost podstatně se změní chování motoru.

Naposledy editováno 02.09.2020 09:27:54

Technické okénko Moto Guzzi V11

6.9.2020 v 20:19 | Nahoru | #395
Tak já už to testuju. Až něco najedu, dám vědět.

Technické okénko Moto Guzzi V11

19.10.2020 v 14:54 | Nahoru | #396
mohl bych poprosit o radu jak ten zadní tlumič dostat ven? nějak se mi to nedaří, tak jen jestli na to nejdu špatně. diky

1 reakcí na tento příspěvek Technické okénko Moto Guzzi V11

19.10.2020 v 17:03 | Nahoru | #397
Co konkrétně se ti nedaří? Drží ho čtyři šrouby - dva tlumič, dva nádobku. Ale pro dobrý přístup je potřeba sundat nádrž, podsedlový plast, boční plasty na airboxu a airbox.

(reakce na) Technické okénko Moto Guzzi V11

19.10.2020 v 22:06 | Nahoru | #398
Koudy01> nemuzu dostat ven sroub kterym je tlumic chycenej ke kyvce, motorku jsem vyvesil , ale nevim jaky je presne postup

Nadrz se chystam sundavat , tam bych rovnez pozadal zkusenejsi o postup abych neco neutrhl

Diky

Naposledy editováno 19.10.2020 22:07:36

2 reakcí na tento příspěvek Technické okénko Moto Guzzi V11

20.10.2020 v 06:29 | Nahoru | #399
Musíš to vyvěsit tak, aby to na tom šroubu, co drží tlumič v kyvce neviselo. A nebo naopak, aby to do něj netlačilo. Není tam nic zákeřnýho. Sundáš matičku a vytáhneš šroub. Pokud nejde vytáhnout, tak lehce přes nějakou kulatinu (třeba prodloužení na malou golu, šroubovák,...) vyklepat.

K nádrži. Jakej máš ročník? Máš vývody z nádrže vlevo nebo vpravo? Pokud máš novější ročník, jsou vývody vpravo (dvě hadičky na rychlospojkách a dva konektory) a postup je následující.
Nádrž drží jeden šroub pod sedlem. Šroub vyšroubuješ a nádrž vzadu lehce pozvedneš a podložíš nějakým špalíčkem (cca 5cm vysokým). To z toho důvodu, aby si měl lepší přístup k hadičkám a konektorům. Odpojíš ty dva konektory a zkusíš nastartovat motorku. Nejspíš nechytne a nebo jen na chvilku (nejede čerpadlo). To proto, aby poklesl tlak v hadičkách a šly líp rozpojit rychlospojky hadiček. Ty teda rozpojíš (to jde dost blbě). Ještě jsem nepřišel na ten správný grif. Otlačený prsty a spousta nadávek. Pomáhám si páčením šroubovákem, ale není to moc šikovný. Potom nádrž ještě víc přizvedneš a koukneš pod ní. Zhruba v půlce délky nádrže je napojená hadička od přepadu, která vede někam pod motorku. Jsou tam dva vývody. Hadička jen jedna. Zapamatuj si teda, na kterým vývodu je hadička nasazená a hadičku odpoj. Teď máš vše vypojený a můžeš nádrž sundat. Vpředu je nasunutá na dvou gumách. Takže nádrž opět vzadu přizvednout, směrem dozadu vysunout z gum a je hotovo.

Jak je to s nádrží na starším typu nevím.

Naposledy editováno 20.10.2020 06:35:54

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Technické okénko Moto Guzzi V11

20.10.2020 v 20:46 | Nahoru | #400

Koudy01 píše: ... a šly líp rozpojit rychlospojky hadiček. Ty teda rozpojíš (to jde dost blbě). Ještě jsem nepřišel na ten správný grif...

Jak je to s nádrží na starším typu nevím.



Rychlospojka - nejprve zatlačíš hadici proti nátrubku nádrže (jako by jsi ji chtěl nasadit), potom zatlačíš velký kroužek rychlospojky proti hadici a pak současně táhnout hadici a tlačit kroužek dolů z nátrubku, stále tlačit/tahat v ose hadice, nic se nestlačuje zboku kroužku, jak jsem si kdysi myslel. Video to snad ukáže nejlépe
www.youtube.com/watch

Starší V11 do 2002 s pumpou mimo nádrž mají na levé straně klasický kohout (elektrický nebo šroubovací) s hadicí pr.10mm a na pravé straně regulátor tlaku paliva s hadicí pr.8mm, na obou hadicích jsou běžné šroubovací sponky. Nalevo je ještě konektor od čidla pro kontrolku rezervy.

Koudy, jak ti funguje nový typ lambda sonda, cos o tom psal někdy v září?
Ciao
Geloš

(reakce na) Technické okénko Moto Guzzi V11

21.10.2020 v 06:33 | Nahoru | #401
geloš> Ahoj, princip té rychlospojky znám. Taky jsem to gůglil. Ale jde to strašně blbě. Někdy se to haluzově podaří hned a někdy se tomu vůbec ale vůbec nechce. Takový ty rychlospojky, jak se mačkají zboku (myslím na Suzuki sem to viděl), mi připadnou šikovnější.

Co se týká lambdy. V otáčkách pod 3000 bych řekl, že se motor dost zklidnil. Ale pocitově to víc kecá do akcelerace. Je to takový vlažnější. Cítíš, že by to chtělo jet, ale něco tomu trochu brání. Nechám to tam. Jde poznat, že to reguluje líp. Ale rozhodně to není takový terno, jak se píše v tom vlákně na v11lemans. Aspoň na mojí motorce ne.
Kdyby ta lambda stála všude 2500, jak to někteří prodávají, už bych to znovu nekoupil. Za tu tisícovku, za kterou jsem to koupil, bych do toho kvůli pocitu, že jsem tam dal něco lepšího, zase šel.

Technické okénko Moto Guzzi V11

21.10.2020 v 07:51 | Nahoru | #402
Jinak to občasný vynechání motoru při stálé jízdě kolem 3000 ot. tam mám pořád. V létě, když je teplo, to je v pohodě. Vynechá to jen výjimečně a lehce. Ale čím je chladněji, tím je vynechávání častější a razantnější. V cca 10°C už je to i obtěžující. Taky jsem vypozoroval, že v létě to v tomto spektru otáček nejvíc topí. Když jedu dlouhodobě kolem 3000, topí to víc, jak když jedu o kvalt níž na vyšší otáčky. Z tohoto chování si myslím, že to je v tomhle spektru otáček a zatížení chudý. Zkusil jsem v mapě trochu přidat v air temp trim tabulce, ale ještě jsem to nevyzkoušel. Trim by asi mohl vyřešit to častější a silnější cukání v nižší teplotě vzduchu (jaro, podzim). Pro pořádný odladění (i toho vyššího zahřívání v létě) by to ale asi chtělo přidat kolem těch 3000 ve fuel mapě.

A taky je tam při větší akceleraci odezva na plyn po přeřazení někde mezi 4500-5500 ot. na vyšší stupeň. Po přeřazení se chvíli nic neděje a pak to vystřelí.

Zkoušel jsem jezdit i s origo výfukama. Spíš pro klid duše skrz policajty na dovolené v Německu. A chová se to víceméně stejně.

Možná to k té motorce patří. Ale tak trochu mě i baví tady ty projevy sledovat a zkoušet řešit.

Naposledy editováno 21.10.2020 08:00:22

Technické okénko Moto Guzzi V11

21.10.2020 v 19:41 | Nahoru | #403
Koudy01> Přečetl jsem si to vlákno na V11LeMans.com až z tvého odkazu a naprosto souhlasím s Lucky Philem, že nejlepší je hodit lambda sondu do koše a fungovat s dobře udělanou mapou. Sonda je dobrá snad jen k tomu aby katalyzátor nešel za rok do kopru, motorka sice jezdí hůře než dříve ale Ital má úkol splněný, jaképak divení. A že při akceleraci je lambda sonda skoro vždycky mimo hru, to asi víš. Na to pocukávaní by ti možná pomohlo upravit předstih, buď v základní mapě nebo i teplotní korekce (engine temp / air temp).
Líbí se mi jak se tě V11-ka baví svýma neduhama, ať se ti daří ji vylepšovat. Já teď jezdím více na mých 8V kozách, ale když občas vytáhnu V11 je to taky pecka svezení (i když ne teda kvůli vynechávání při 3k rpm).
Geloš

1 reakcí na tento příspěvek Technické okénko Moto Guzzi V11

21.10.2020 v 20:55 | Nahoru | #404

Přečetl jsem si to vlákno na V11LeMans.com až z tvého odkazu a naprosto souhlasím s Lucky Philem, že nejlepší je hodit lambda sondu do koše a fungovat s dobře udělanou mapou.


Je to možný. Třeba k tomu taky dospěju a někdy se za tebou podívám. Větší radost ale mám, když k nějakýmu výsledku dospěju sám (když nejde o život). I když mě to většinou stojí víc úsilí a někdy i peněz

A že při akceleraci je lambda sonda skoro vždycky mimo hru, to asi víš.


Vím. Nicméně, když lambdu v mapě vypnu, rozdíl v akceleraci je znatelný. Zkoušel jsem to hned po sobě (noťas v kufru a na parkovišti přehrát mapu).
Mně ani tak nejde o to, aby to mělo co největší prdy. Ať si do toho klidně lambda kecá (zatím). Ale toho občasnýho kucknutí bych se zbavil rád.

(reakce na) Technické okénko Moto Guzzi V11

21.10.2020 v 21:54 | Nahoru | #405
Koudy01> Lambda může mít samozřejmě částečný vliv i na akceleraci, neřídí bohatost jen při volnoběhu, ale i do určitého otevření klapky a nějakých otáček. V softwaru je to určitě nadefinováno, ale zatím to v žádném XDF co mám pro různé jednotky Marelli nikdo nedohledal, hranice té řízené oblasti by se daly zjistit i diagnostikou při zkouškách na brzdě, ale jednoduše všichni kluci ze světa co jsme v kontaktu děláme mapy s vypnutým lambda řízením, co si do mapy napíšeš, to v ní máš nafurt a nerozjebou to po čase korekce z primitivního snímače co umí detekovat jen dva okrajové stavy.
Jestli tě teda dobře chápu, motorka ti s novou lambda sondou hůř akceleruje. Mohl bys teda zkusit namísto vypnutí lambdy zresetovat autoadaptační parametry a hned nato vyzkoušet akceleraci, ještě jako bez načtených korekcí.

1 reakcí na tento příspěvek Technické okénko Moto Guzzi V11

22.10.2020 v 06:45 | Nahoru | #406

Jestli tě teda dobře chápu, motorka ti s novou lambda sondou hůř akceleruje.


No, určitě hůř akceleruje než s vypnutou lambdou. Rozdíl mezi starou a novou sondou jsem tam pocitově taky nějaký zaznamenal. Ale nedokážu říct, jestli tam fakt byl a nebo to bylo placebo. Nezkoušel jsem prohazovat lambdy opakovaně, abych to skutečně ověřil. Adaptační parametry jsem při výměně lambdy zresetoval. Teď po nějaké době jsem to nezkoušel resetovat znovu.

Ty na svojí V11 máš předpokládám nějaký úpravy a k tomu precizně vyladěnou mapu. A jezdí ti to bez nějakýho cuknutí? A prodlevu při přeřazení tam taky nemáš? Jel jsem třeba na oldynovo Stelviu a tam to po přeřazení při akceleraci jede hned (jasně - jinej motor, jednotka,...moc to porovnávat nejde..). Mně V11 chvilku nedělá nic (cca 1 sekundu) a pak zabere.

Já tam mám asi něco jinak. Třeba ta mapa, kterou si mi tenkrát poslal k vyzkoušení, mi vůbec nefunguje. Nedrží to volnoběh a jede to, jak kdyby to mělo o takových 20 kW míň.

Jen aby tady nenastal pocit, že na tu motorku nadávám. Nebo že mi tady ty věci nějak kazí požitek. To vůbec. Normálně jezdím, jezdím rád a užívám si to. Ale jak jsem psal. Baví mě zjišťovat a zkoušet. Takže ti opravdu upřímně děkuju, že reaguješ a dělíš se o své dlouholeté zkušenosti.

Naposledy editováno 22.10.2020 06:46:11

(reakce na) Technické okénko Moto Guzzi V11

22.10.2020 v 21:53 | Nahoru | #407
Koudy01> Čau, já myslím že V11-ka má správně fungovat podobně jako Stelvio, běžná jízda po městě od 2000 ot/min, žádné prodlevy po přidání plynu, čekat vteřinu než se motor sebere to si neumím představit. Je pravda, že modely od 2003 s katem trpí na občasné vynechání při lehkém plynu okolo 3000 ot/min a někdy se to ani nepodaří úplně odstranit, ale opravdu se to vyskytuje nepravidelně, 10x projedeš kruháč normálně a pak to zničehonic zase projeví. Před časem jsem četl něco o elektroinstalaci, V11CAT má trochu změněné zapojení, a někdo (Kiwi Roy?) to uvedl jako možnou příčinu toho flusu, bohužel už mi to někam zapadlo a podrobnosti si nepamatuju, informací dnes koluje po síti kvanta.
Tak hobluj, jak říká Honza Průcha, ale já myslím že bez nějakého vybavení na sledování odezvy budeš každou úpravu mapy dělat ve stylu střelby se zavázanýma očima. Klidně někdy vyraz k nám na sever, scuknem se s Pospou a Podasem a aspoň budeš moct porovnat svoji vránu s našima.
Ciao
Geloš

Technické okénko Moto Guzzi V11

23.10.2020 v 06:44 | Nahoru | #408
Do cca 2500 otáček to jede krásně. Jemně. Plynule. To vynechávání kolem 3000 ot. je jak píšeš. Teda když je teplo. Když je chladno udělá to na tom kruháču téměř vždy. A odezva na plyn po přeřazení je jen, když řadím někde mezi 4500 - 5500 ot. Jinak je to taky v pohodě. Já si na to zvykl. Ale když se na tom projede někdo z kamošů, je to první věc, kterou po vrácení zmiňují. Jo a vypnutí/zapnutí lambdy na ani jeden z těchto dvou jevů nemá vliv.

Tak hobluj, jak říká Honza Průcha, ale já myslím že bez nějakého vybavení na sledování odezvy budeš každou úpravu mapy dělat ve stylu střelby se zavázanýma očima.


Jsem si toho vědom. A jak jsem už psal, je možný a i dost pravděpodobný, že využiju tvých služeb. Ale nechci to vzdát bez boje.

Klidně někdy vyraz k nám na sever, scuknem se s Pospou a Podasem a aspoň budeš moct porovnat svoji vránu s našima.


Když čas dovolí, bylo by to super Chtěl bych i na nějaký ze srazů, kde bych tě poprosil, aby ses na tom aspoň projel a řekl mně svůj názor a postřehy. Ale zatím mi to nevycházelo termínově.

Naposledy editováno 23.10.2020 06:49:03

Technické okénko Moto Guzzi V11

29.10.2020 v 14:42 | Nahoru | #409
Tak jsem včera chvílu jezdil a zkoušel mapy, který jsem si nachystal.

Prvně mapu, kde jsem přidal trošku v air temp. Cukaní i odezva plynu po přeřazení se dost zlepšila. Potom jsem zkusil ještě trochu přidat v hlavní mapě v oblasti, kde to cuká. A opět další zlepšení. Naposled jsem vypnul lambdu. A to bylo nejlepší. Ale v úplně nízkých otáčkách to nejde tak hladce jako s lambdou. Minimálně tam to bude chtít určitě doladit.

No, koupil jsem wideband lambdu s budíkem a zkusím si s tím ještě pohrát.

Kdyby někdo chtěl, mám i mapu od meinolfa překlikanou na jednotku 15RC.

Ještě zoufale sháním mezisvod od Stucchiho. Tak kdyby se ho chtěl někdo zbavit

A taky kotouče. Z nějakýho důvodu začaly lehce kopat. Nikde sem s tím nesekl a ani na limitu zdaleka nejsou. Zaregistroval jsem to chvílu po přezutí přední gumy. Tak jestli to nespadlo mechošům v pneuservisu při přezouvání...Kdo ví. Ale ty mají zatím čas. Není to nijak hrozný. Cítit to jde jen při vlažným dojezdu na křižovatkách.

Naposledy editováno 29.10.2020 14:56:43

Technické okénko Moto Guzzi V11

29.10.2020 v 22:29 | Nahoru | #410
Koudy01> No pecka, jseš šikovný. Co sis pořídil za WB lambdu? To musel být docela rychlý výběr, ještě před pár dny jsi nic nezmiňoval.

Mezisvod Stucchi je fakt povedený, měl jsem kdysi štígro a sehnal ho za 150 Eur, snad se ti zadaří, ale asi je ti jasné, že to najdeš spíš ve světě než u nás v CZ. Nový se dá snad ještě pořád u Luigiho objednat. Hlavně neber Mistral, to je shit, však jsi jistě viděl moje grafy z brzdy.

Mapu od Meinolfa jsi konvertoval z 15M na 15RC sám? To musí být jebačka, on fakt neváhá hrábnout do spousty věcí včetně breakpointů na osách, já myslím že ten perfekcionismus někdy už trochu přehání, ale zas je dobře že existují týpci jako on, a někdy má i docela dobré frky.

Taky jsem o víkendu ještě trochu zkoušel dolaďovat Stelvio, okolo 4000 rpm cítím nějaké větší vibrace než u Grisa, ale zjistil jsem že bohatostí to nebude.

Tak hobluj dál a piš.

Geloš

1 reakcí na tento příspěvek Technické okénko Moto Guzzi V11

30.10.2020 v 07:01 | Nahoru | #411

Co sis pořídil za WB lambdu? To musel být docela rychlý výběr, ještě před pár dny jsi nic nezmiňoval.


To byla spíš taková rychloakce (a můj osobní vývoj v jednom). Zkusil jsem vypnout tu lambdu a fakt se mi líbilo, jak to jede. Hlavně v dědinách bez pohupování. Asi si tušil, že k vypnutí lambdy dřív nebo později taky dojdu. A náhodou byl na bazoši zrovna čerstvej inzerát na rok starej set AEM 30-0300. Měla by tam být lambda Bosch LSU4.9.

ale asi je ti jasné, že to najdeš spíš ve světě než u nás v CZ.


Sjíždím hlavně ebay (anglicky, německy i italsky ).. Že se dá objednat nový, jsem netušil. Zkusím poptat cenu. Tvoje grafy jsem právě viděl a Mistral zavrhl. Dík za ně

Mapu od Meinolfa jsi konvertoval z 15M na 15RC sám? To musí být jebačka, on fakt neváhá hrábnout do spousty věcí včetně breakpointů na osách, já myslím že ten perfekcionismus někdy už trochu přehání, ale zas je dobře že existují týpci jako on, a někdy má i docela dobré frky.


Klikal sem to tak 2-3 hodiny. Včetně breakpointu, předstihu,... Prostě vše.
Ta mapa i dost dobře funguje. Taky jsem ji zkoušel. Ale bylo to takový vlažný při akceleraci. Jednotka 15RC má v tabulce akcelerace skoro všude hodnotu 107. Mapy na jednotku 15M májí většinu hodnot v této tabulce o dost menších. Tuším to začíná někde na 12. Nevím, jestli to může být tím. Ještě bych možná mohl zkusit dát do té akcelerace meinolfa hodnoty z mojí mapy. Ale to nevím, jestli na to dojde. A taky teda nemám splněný ty podmínky, co tam k tomu píše (zavřený bypassy, ventily na 0,3). Zkusím moji mapu a i tu jeho projet s tou wideband lambdou a tu lepší pak zkusím dopilovat na moju motorku.

Chtěl bych ty hodnoty i zkusit logovat do ntb. Z AEM budíku hodnotu A/F a k tomu přidat čas, úhel TPS a otáčky z Guzzidiag. Zkusím na to vytvořit prográmek, ale nevím, jestli to dám. Zima je dlouhá Ale byly by to super vstupní data pro ladění - z jedné projížďky bych měl grafy pro všechny sloupečky hlavní palivové mapy.

Naposledy editováno 30.10.2020 08:15:07

(reakce na) Technické okénko Moto Guzzi V11

31.10.2020 v 08:59 | Nahoru | #412
Koudy01> Souhlas, logování záznamu je asi jediná cesta jak se něčeho dobrat, koukání na budík za jízdy v provozu je horor. GuzziDiag má na záznamu i časovou osu, jestli budeš tak šikovný že si ty záznamy spojíš, máš vyhráno. Poradím ti udělej si na klapku stavitelný doraz, u V11 to mám na levé klapce, a nastav si vždy příslušný sloupec TPS podle mapy, ještě s cca 25° se dá normálně fungovat v provozu.I Meinolf mě za tento jednoduchý vynález pochválil.
Sondou chceš měřit oba válce ve svodu nebo ji dáš přes adaptér do levého kolena? Já jsem pro druhou variantu a pak ověřit ještě znovu i pravý válec. Jen to chce při změnách base fuel nechávat stále stejný RH trim procentuálně, ne absolutně.
Fungování hodnost akcelerační korekce jsem dodnes úplně nepochopil, zkoušel jsem radikálně měnit nahoru/dolů a měřitelná změna se nedostavila, kromě případů kdy jsem napsal 0, to pak byla směs extrémně chudá i když jsem skoro netahal za plyn, fakt divné. Já si za těmi čísly spíš představuju nějakou prahovou rychlost otevírání klapky, od které se začíná obohacovat pro zrychlování. Dost se dá ale ovlivnit i v základní palivové tabulce.
Tak snad ještě letos něco naměříš, klukům v Austrálii začíná sezóna a my už to tady asi pomalu zabalíme.
Držím palce a piš dále.
Ciao Geloš

1 reakcí na tento příspěvek Technické okénko Moto Guzzi V11

31.10.2020 v 13:17 | Nahoru | #413
Časová osa v Guzzidiag logu nějaká je. Bohužel tam není uvedený přesný okamžik, od kterýho se počítá. Včera jsem si s tím chvílu zkoušel hrát a víc by se mi hodilo, kdyby to logovalo systémový čas Windejsů. Zkusil jsem napsat mail na Guzzidiag s žádostí o tuhle maličkou úpravu. Tak uvidím, jestli se ozve nebo ne. Za zkoušku prý člověk nic nedá.

Moc děkuji za rady a tipy k měření a ladění. Dost mi to urychlí moje snažení. Zejména ta připomínka o procentuálním doladění trimu druhýho válce je dost na místě. To mě totiž nenapadlo řešit.

Pokud lze použit doraz jen pro 25° a výš (asi jen 1/3 mapy), jak ladíš ten zbytek?

Chtěl jsem to měřit v koleně, ale nenašel jsem žádný adaptér. Ty jsi si ho vyráběl?

Doufám, že se mi nebudeš smát, ale trošku mi není jasný z jakýho pohledu se bere levý a pravý válec? Už jsem se nad tím pozastavoval i v tabulkách mapy.
Jsem si myslel, že hlavní mapa je pro válec s TPS. Ale TPS je podle mě vpravo.

e: Už jsem vyčetl, že s určením stran nemám problém jen já. To mě trošku potěšilo To TPS je tam matoucí. Takže odpověď na tuto otázku už znám.

Naposledy editováno 31.10.2020 13:24:48

(reakce na) Technické okénko Moto Guzzi V11

1.11.2020 v 20:58 | Nahoru | #414
Koudy01> Já si myslím, že čas logu GD se počítá od začátku diagnostického spojení. Ale věř, že Bernd ti určitě odpoví a pokud to půjde, poradí ti nebo udělá prográmek. Ono něco takového používají kluci s Ducati pod názvem ScanST, tady se o tom debatuje už dlouho https://www.ducati.ms/threads/how-use-scanst-3-0-3-free-dignostic-utility-afr-datalogger-for-p8-15m-16m-59m-5am.445665/page-7 , ale Ducati jednotku 15RC nikdy nepoužívala, z 15M přešli rovnou na 59M.

Já loguju A/F, výstup z konektoru TPS a otáčky přímo do LM-2 od Innovate motosport, jejich program LogWorks na vizualizaci a úpravy je hodně geniální, Bernd dokonce napsal pro Meinolfa prográmek k převodu dat z jiného lambda kontroleru do LogWorks. Na displeji LM-2 vidím i napětí z TPS, takže pro malé úhly otevření klapky si vypíšu hodnoty, přilepím do zorného pole a za jízdy se je snažím klidnou rukou na plynu vychytat a udržet. Naštěstí mám nablízku vhodnou testovací silnici, několik kilometrů rovinka s mírným stoupáním i klesáním, tam se dají vyzkoušet i takové režimy, co se běžně moc nepoužívají a nasbírám hodnoty do celé plochy mapy. Zkoušet někde na klikaté okresce nemá moc smysl, cílem je udržet ustálené stavy klapky aspoň na pár vteřin. Motorka přitom samozřejmě zrychluje, takže na dodržování pravidel provozu zapomeň.

Jestli se nepletu tak máš Ballabio, to má na kolenech zátky pro CO tester kousek nad propojovací rourou, závit je M10x1, lambda sonda má M18x1,5, udělal jsem si redukce z šestihranu 24mm, funguje to spolehlivě. Důležité pro životnost sondy je nechat ji dobře předehřát, už mi jich pár odešlo. A taky umí ten tvůj kontroler kalibraci sondy? Na vzduch by měla ukazovat 20,8-20,9, ale to asi znáš ještě z fyziky na základní škole.

No už se těším až přijdeš s nějakými objevy, měj se fajn.

Technické okénko Moto Guzzi V11

2.11.2020 v 07:33 | Nahoru | #415
Vlákno na Ducati si pročtu. Díky.

Zkoušet někde na klikaté okresce nemá moc smysl, cílem je udržet ustálené stavy klapky aspoň na pár vteřin.


To nebude problém. U nás pod Brnem jsou zatáčky vzácností.

Motorka přitom samozřejmě zrychluje, takže na dodržování pravidel provozu zapomeň.


Ono mi to moc nejde, ani když nic neladím

Důležité pro životnost sondy je nechat ji dobře předehřát, už mi jich pár odešlo. A taky umí ten tvůj kontroler kalibraci sondy?


Předehřev by si měl řídit ten kontroler při zapnutí, ne? Na budíku chvílu svítí "Heat". To moc neovlivníš. Nebo jako myslíš, že třeba nastartovat, až se to předehřeje? Nebo jak to jde ovlivnit?
Kalibrace tam je nějaká "ze vzduchu" (pro běžného uživatele) a druhá podle resistoru (pro výrobce). V manuálu píšou, že pokud to neukazuje na první pohled blbiny, tak nekalibrovat. Zkusím, co to ukazuje na volným vzduchu a uvidím. Ještě to nemám doma. Pošťák se někde zasekl.

Naposledy editováno 02.11.2020 08:04:04

1 reakcí na tento příspěvek Technické okénko Moto Guzzi V11

3.11.2020 v 05:37 | Nahoru | #416
Tak jsem kouknul na ten ScanST a vypadá to, že to bude fungovat i pro 15RC. Takže super Teď ještě, aby to požralo i výstup z té mojí lambdy a bude to paráda. To snad do konce týdne vyzkouším.

(reakce na) Technické okénko Moto Guzzi V11

3.11.2020 v 19:38 | Nahoru | #417
Koudy01> dekuji

(reakce na) Technické okénko Moto Guzzi V11

3.11.2020 v 19:38 | Nahoru | #418
geloš> dekuji

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Technické okénko Moto Guzzi V11

5.11.2020 v 08:51 | Nahoru | #419
Tak zatím prohrávám. ScanST mně s ECU funguje. Ale s lambdou si nerozumí. Je to udělaný přímo pro lambdu od Innovate.

Napsal jsem si prográmek, kterej čte hodnoty z mojí lambdy a slučuje to za chodu do jednoho souboru s hodnotama ze ScanST (otáčky, TPS). Ale skrz přístup k hodnotám ze ScanST je to pomalý (cca jeden zápis za sekundu).

Upravit ScanST nebo i Guzzidiag pro čtení toho mýho lambda kontroleru by bylo na chvilku - jen tam zakomponovat ten můj jednoduchej prográmek pro čtení A/F z druhýho portu. Zkusím opět napsat Beardovi. Vývoj ScanST je podle toho, co jsem pochopil, po příchodu Guzzidiag ukončenej.



Naposledy editováno 05.11.2020 10:56:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Technické okénko Moto Guzzi V11

5.11.2020 v 15:34 | Nahoru | #420
Koudy01> Mám doma případně nevyužitej Innovate LC-2 i s Bosch wide band lambdou. Chtěl jsem to kvůli Grisu ale pak se mi to tam nechtělo bastlit natrvalo a mapu mám OK. No a na Stelviu jedině kvůli ověření jeden válec a pak druhej a na to teď vůbec nemám čas. A tam si s tím dal práci Xlratr a samozřejmě Geloš
Ten kontroler ti klidně můžu půjčit. Bych ti ho i prodal ale když už něco máš ... No a dalo se to i spojit se ScanM5X pro Android a k tomu připojit přes BT-serial výstup z LC-2 ale myslím že úplně ideálně to nikdy nechodilo. Logovat s Innovate LM-2 je asi jistota
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vliv předstihu na detonace při dece... [1, 2, 3] Moto Guzzi V11 Koudy01 76 27.6.2022 v 10:22 Anti
Italské železo v detajlech(mouchy a... [1 ... 10, 11] Moto Guzzi V11 Markus.1 301 14.8.2020 v 23:59 Koudy01
Tachometr Moto Guzzi V11 štylák 0 21.9.2019 v 01:29 štylák
Problém s otáčkoměrem Moto Guzzi V11 Koudy01 3 24.7.2019 v 06:42 Koudy01
Griso vs V11 Moto Guzzi V11, Moto Guzzi Griso 850, Moto Guzzi Gri... Lof87 24 16.7.2019 v 13:37 Koudy01


TOPlist