bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tipy na drobné díly, doporučené drobné vylepšení
Ahoj všem. Pořídil jsem si po mnoha letech motorku a výběr se ustálil na Jawa 350/640. Vzhledem k tomu, že nemám příliš mnoho zkušeností a z blízkého okolí neznám mikoho, kdo se zajímá o motorky Jawa, požádal bych o pár konkrétních rad či doporučení.

Pokud by to bylo možné a budete doporučovat konkrétní náhradní díly, poprosím o odkaz, nejlépe na obchod, kde by bylo možné sehnat téměř vše ( ale alespoň odkaz pro představu )

Po první prohlídce motorky jsem se prozatím rozhodl upravit, vyměnit či vylepšit následující:

- páčky spojky a přední brzdy. Ne že by nebyly funkční, ale jsou trochu odrbané a rád bych je vyměnil. Můžete doporučit konkrétní, hliníkové či případně dáváte a jste spokojeni s plastovými?

- víčko nádrže : bylo by nějaké uzamykatelné s logem Jawa ( plast či chrom ) ?

- přerušovač blinkrů: funguje, ale trochu pomaleji. S jakým jste osobně spokojeni ? ( snad typ AEV 3003 ) ?

- šrouby, podložky, matky do kapotáže: je jich tam celkem dost a osobně se mi ty, které tam jsou nelíbí. Rád bych vyměnil za nějaké ozdobné s půlkulatou hlavou a pod matky z vnitřní části dát asi ještě gumové podložky kvůli rezonanci ( popřípadě k tomu matky s tím plastem proti povolení )

- šrouby plexi : viz to samé co kapotáž

- šrouby přístrojová deska, uchycení řidítek : měnili jste za nějaké ozdobné, popřípadě lépe vypadající než originální

- barva: potřeboval bych poopravit pár škrábanců ve spodní části kapotáže a vyřešil bych to asi přestříkáním sprejem a následně lakem. M8m barvu modrou / viz profil / - znáte někdo číslo barvy k namíchání, případně jestli se již někde prodává sprej s origo barvou?

- nástřik koncovek výfuků: čím jste stříkali ( případně čím doporučuje stříkat nebo natřít ) černé koncovky výfuků ?

- ochranné kryty rukou: doporučují se z Jawa Tramp - dali jste a jaké jsou případně nutné úpravy ?

- lepší rukojeti : někde jsem četl, že Progrip s měkčenými rukojeťmi

- samolepy Jawa 350/640 ( ty bych našel ) ale co byste doporučili na celokapotáž? To co tam je nyní, půjde pryč z celé motorky

- zámek na motorku: solidní, avšak nepředražený

Případně jiná praktická doporučení na výměnu lépe fungujících součástek a spotřebního materiálu?
Děkuji všem a omlouvám se za příůiš mnoho otázek v jednom příspěvku.


Předchozí
1 2
Následující

Tipy na drobné díly, doporučené drobné vylepšení

4.1.2015 v 17:36 | Nahoru | #1
Máš mašinu na ježdění nebo na tunění?

1 reakcí na tento příspěvek Tipy na drobné díly, doporučené drobné vylepšení

4.1.2015 v 17:39 | Nahoru | #2
No na ježdění, ale pár vylepšení ( praktických ) bych rád udělal. To snad není tunění, ale jde o praktické úpravy

(reakce na) Tipy na drobné díly, doporučené drobné vylepšení

4.1.2015 v 17:39 | Nahoru | #3

Tipy na drobné díly, doporučené drobné vylepšení

4.1.2015 v 18:21 | Nahoru | #4
Přesně tuhle jsem měl. Týden jsem opravoval a den jezdil. Mohu doporučit sehnat náhradní motor a hlavně drátěná kola ( tyhle rádi praskaj ).

Tipy na drobné díly, doporučené drobné vylepšení

4.1.2015 v 18:25 | Nahoru | #5
Co se týka barvy tak ve spreji to moc nevydrží a na výfuk jsem použil klasickou žáruvzdornou barvu na krby ale je to tak na rok dva.

1 reakcí na tento příspěvek Tipy na drobné díly, doporučené drobné vylepšení

4.1.2015 v 18:57 | Nahoru | #6
Cos to koupil? Cos provedl?

Jak píše Sieg, zkontroluj zadní kolo, loukotě praskají. Nejdřív to vypadá, že praská jen barva, ale zdání klame.

Kup si pořádný kabely k fajfkám, ŽÁDNÁ MĚĎ, a pořádný fajfky, žádnej pertinaxovej oplechovanej sráč nebo jiný jawí výmysly.

Výfuk jsem stříkal přímo barvou na výfuky. Nevypadalo to tak zle.

A kup si nějaký pořádný nářadí.

2 reakcí na tento příspěvek Tipy na drobné díly, doporučené drobné vylepšení

4.1.2015 v 18:57 | Nahoru | #7
Mas to moc dlouhy, tak se vyjadrim jenom k necemu.

Prerusovac blinkru sem daval z felicie a fungoval skvele. Pokud nemas velky VAPE - je fajn udelat taky usmernovac z usmernovacich mustku (na netu se da najit navod) a dat tam elektronicke regulator ze 120ky. Pak bylo dobijeni naprosto spolehlivy.

Vicko nadrze sem mel chromovy uzamykatelny, ale bez loga.

Charanice na ruce z Trampa sou spatne dostupny, ale suprovy. K montazi neni nic treba (vse je u toho v baleni), ale kdyz chces, aby to trochu vypadalo, je potreba si s tim pohrat.

Naposledy editováno 04.01.2015 19:02:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tipy na drobné díly, doporučené drobné vylepšení

4.1.2015 v 19:06 | Nahoru | #8

Koudy01 píše: ...dat tam elektronicke regulator ze 120ky. Pak bylo dobijeni naprosto spolehlivy...



Regulátor byl stejnej jako škodováckej už z výroby snad na všech 640, ne? Viděl jsem ho i na 638.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tipy na drobné díly, doporučené drobné vylepšení

4.1.2015 v 19:09 | Nahoru | #9

Dráťa píše: Regulátor byl stejnej jako škodováckej už z výroby snad na všech 640, ne? Viděl jsem ho i na 638.


Tuten



se meni za tuten. Jestli ho maji novejsi 640 uz "z vyroby", to nevim.



Naposledy editováno 04.01.2015 19:09:59

(reakce na) Tipy na drobné díly, doporučené drobné vylepšení

4.1.2015 v 19:16 | Nahoru | #10
Koudy01> Tak beru zpět, já tam měl ten starší, i ve stopátý Jsem ani netušil, že byl takovejhle pokrok.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tipy na drobné díly, doporučené drobné vylepšení

Skvělá odpověď, děkuji! 4.1.2015 v 19:16 | Nahoru | #11

Koudy01 píše:
Charanice na ruce z Trampa sou spatne dostupny, ale suprovy. K montazi neni nic treba (vse je u toho v baleni), ale kdyz chces, aby to trochu vypadalo, je potreba si s tim pohrat.

Bacha, na kapotované jawky ty trampácké chrániče nejdou bez úpravy kapot! Trochu je to vidět třeba na tomhle obrázku.

-Pokud máš žárovky v blinkrech 10W, tak přepínač AEV 3003. Pokud 21W, tak AEV 3001 (ten z feldy). Doporučuji ještě izolovat silikonem a omotat molitanem kvůli vibracím.

-Rukojeti jakékoliv měkké, jen si změř délku.

-Na loukotě bacha-viz Dráťa.

-Barva na výfuky-vypalovací, třeba Aluksyl a pod.

(reakce na) Tipy na drobné díly, doporučené drobné vylepšení

4.1.2015 v 19:17 | Nahoru | #12
Koudy01>Originál byl ten horní.

(reakce na) Tipy na drobné díly, doporučené drobné vylepšení

4.1.2015 v 19:20 | Nahoru | #13

Sema píše: Bacha, na kapotované jawky ty trampácké chrániče nejdou bez úpravy kapot! Trochu je to vidět třeba na tomhle obrázku.



To sem netusil. Dik za upresneni

1 reakcí na tento příspěvek Tipy na drobné díly, doporučené drobné vylepšení

5.1.2015 v 01:10 | Nahoru | #14
Díky zatím za tipy.

Dráťa: nějak nemohu najít nějaké "lepší" kabely, případně "lepší" fajfku. Zkus mi prosím dát odkaz. Loukotě jsou v pohodě ( zatím ) a nářadí mám doma dost - něco se samozřejmě dokoupí.

Koudy01: děkuji za obrázek

Sema: na žárovky mrknu, nejsem si jistý jaké tam jsou. Teď jsem si uvědomil, že budeme časem až se oteplí natírat gril na prase tak použuji tu barvu na gril...

rancher: zběžně jsem kouknul, ale není to vlákno o srazech, jízdách atd..?

Jinak pár lidí doporučuje instalovat palivový filtr mezi kohout a karburátor, tak ho raději dodám. Investice malá a předejde se případným problémům. Kvůli míchání benzinu s olejem by bylo asi lepší vzít bez papíru a spíše se sítkem že? Dále k oleji - spousta témat, rozdílné názory. Budu používat Castrol Power 1 Racing 2T, případně Valvoline COMPETITION 2-T ( podle toho co bude u nás dostupnější v krámu ) jelikož se mi nechce mazat M2T, který na čistotu motoru a výfuků není nic moc co si pamatuji z doby před xx lety... a úspora by byla proti Castrolu možná 8 haléřů na kilometr

Naposledy editováno 05.01.2015 01:13:21

Tipy na drobné díly, doporučené drobné vylepšení

Skvělá odpověď, děkuji! 5.1.2015 v 07:00 | Nahoru | #15

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tipy na drobné díly, doporučené drobné vylepšení

5.1.2015 v 09:15 | Nahoru | #16

rdc píše: Díky zatím za tipy.

Jinak pár lidí doporučuje instalovat palivový filtr mezi kohout a karburátor, tak ho raději dodám. Dále k oleji - spousta témat, rozdílné názory. Budu používat Castrol Power 1 Racing 2T, případně Valvoline COMPETITION 2-T ( podle toho co bude u nás dostupnější v krámu ) jelikož se mi nechce mazat M2T, který na čistotu motoru a výfuků není nic moc co si pamatuji z doby před xx lety... a úspora by byla proti Castrolu možná 8 haléřů na kilometr



Lít do jawy (nízkovýkonnej nízkootáčkovej motor konstrukčně z roku 1947) olej se specifikací JASO FD (pro motory od roku 2007) je jako házet perly sviním. To už ti bílej pruh na nádrži zvedne výkon víc.

Palivovej filtr ano, kabely jakýkoliv bez mědi (měď snad poznáš, ne? Kdyby ne, Chánov poradí)

Klasifikace olejů pro zážehové dvoutaktní motory

Motorové oleje pro dvoutaktní motory motocyklů, mopedů, skútrů, travních sekaček a motorových pil se klasifikují nejčastěji podle norem API (USA) a JASO (Japonsko).

API TA - oleje pro mopedy a jiné malé motory
API TB - oleje pro skútry a jiné vysokozatížené motory 50 až 200 ccm
API TC - oleje pro vysokozatížené, vysokoobrátkové motory
JASO FA - oleje pro mopedy a jiné malé motory
JASO FB - oleje pro skútry a jiné vysokozatížené motory 50 až 200 ccm
JASO FC - oleje pro vysokozatížené, vysokoobrátkové motory

Doporučené viskozitní třídy SAE motorových olejů podle vnějších teplot



Naposledy editováno 05.01.2015 09:29:38

Tipy na drobné díly, doporučené drobné vylepšení

5.1.2015 v 10:00 | Nahoru | #17
No jaksi na použití kvalitního oleje do "archaického" motoru mám kapken jiný názor...
Motor Moskviče při používání kvalitních AD olejů za éry nedávno minulé najel s odřenýma ušima neco málo přes sto tisíc a už byl patrný pokles výkonu a zhoršení ekonomických parametrů, po opravě a jetí na polosyntetiku mělo auto při prodeji najeté lehce přes tři sta a pokud ho rez nesežrala, jezdí u zelináře v Ústí dodnes.
To samé mám vyzkůšané z dalším špičkovým technickým unikátem - Žukem.
Je to o tom, zda-li chci dělat výbrus co chvíla a nebo enom jezdit. Aj moja motorová pila, majíc přes dvacet let, funguje jak zamlada. S kvalitním omastkem. Zatížení nic moc, enom každů zimu je potřeba pár kubíků dřevka ...
Taky su trochu alergický na takové řeči, že když je to Jawa (nebo Moskvič, Gaz, Žuk, Volha a podobné verky), že "...to je dobrý, to pojede..." a nebo "...to stačí" a podobně.
Podle teho ty stroje mnohdy tak vypadajů a aj fungujů.
Třebas v origo návodu na auto Gaz-69 je napsaná věta, kerů do kamene tesati: "Automobil pojede i bez patřičné údržby. Otázkou je, jak dlouho."

Naposledy editováno 05.01.2015 10:01:06

(reakce na) Tipy na drobné díly, doporučené drobné vylepšení

5.1.2015 v 10:22 | Nahoru | #18

Dráťa píše: Lít do jawy (nízkovýkonnej nízkootáčkovej motor konstrukčně z roku 1947) olej se specifikací JASO FD (pro motory od roku 2007) je jako házet perly sviním. To už ti bílej pruh na nádrži zvedne výkon víc.



Já bych s tím nesouhlasil. M2T co si pamatuji zasíral motor a výfuk až dost a pokud použiji olej specifikace API TC pro dvoutakt a zachovám doporučené ředění dle výrobce 1:40 tak mi to ( možná ) nezvedne výkon, ale motor a výfuky budou rozhodně čistší.

Jinak měď poznám, jen jsem psal, že jsem zatím pro Jawku nenašel kabel bez toho oblíbeného chánovského kovu...

Tipy na drobné díly, doporučené drobné vylepšení

5.1.2015 v 11:49 | Nahoru | #19
jako první bych se zbavil púvodní svorkovnice těch konektorů spojených pod nádrží.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tipy na drobné díly, doporučené drobné vylepšení

5.1.2015 v 12:35 | Nahoru | #20

Dráťa píše: Cos to koupil? Cos provedl?

Jak píše Sieg, zkontroluj zadní kolo, loukotě praskají. Nejdřív to vypadá, že praská jen barva, ale zdání klame.

Kup si pořádný kabely k fajfkám, ŽÁDNÁ MĚĎ, a pořádný fajfky, žádnej pertinaxovej oplechovanej sráč nebo jiný jawí výmysly.

Výfuk jsem stříkal přímo barvou na výfuky. Nevypadalo to tak zle.

A kup si nějaký pořádný nářadí.



Trochu nechápu co myslíš tím, že pořádnej kabel k fajfce nesmí obsahovat měď ?

Tipy na drobné díly, doporučené drobné vylepšení

5.1.2015 v 12:39 | Nahoru | #21
Ano, svorkovnice, patice přední žárovky a pojistkovka, to se všechno rádo taví, takže měj připravený náhradní, záložní pojistkovku vždy s sebou.

Kabely bez mědi jsem taky nemohl sehnat, a na měď to nejelo, takže jsem pak vystříhal uhlíkový kabely ze starýho vraku auta a bylo po problému, ty už jsem pak nikdy měnit nemusel.

Ještě k olejům. Ano, MeDvěT zasírá laufy. Bez diskuse. Do vyhoněnýho motoru, kterej to má za pár, budiž. Ale lít do jetýho motoru, u kterýho nikdo nezná historii, olej do výkonných moderních motorů a s cenou (dle Heuréky) cca 200,-/L mi přijde jako opačnej extrém. Pro příklad, Mogul TS je API TC JASO FC, a stojí půlku.

Tipy na drobné díly, doporučené drobné vylepšení

5.1.2015 v 12:42 | Nahoru | #22
Dráťa: motor je necelé 2000km po celkové GO . MOžná i ten Mogul TS bych dal, jen ne M2T

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tipy na drobné díly, doporučené drobné vylepšení

5.1.2015 v 12:46 | Nahoru | #23
PEPAFJR> Jo, to je přesně má rada, žádná měď. Možná mi tu bude pár majitelů tohohle V-hiklu nadávat do pitomců, na to už jsem zvyklej, ale mám na jawě najeto pár desítek tisíc kiláků a mám hodně špatných zkušeností. Dokud jsem kupoval měděný kabely a ty zkurvený originální pertinaxový oplechovaný fajfky, tak jiskra přeskakovala maximálně mezi fafkou a hlavou, nebo mezi kabelem a hlavou. Nedej bože, že to zmoklo, pak se to nehlo z místa. Zkoušel jsem spoustu věcí, ale zabralo jediné - ty kabely naházet do popelnice a dát tam uhlíkový. A bylo po problému, jednou provždy.

1 reakcí na tento příspěvek Tipy na drobné díly, doporučené drobné vylepšení

5.1.2015 v 12:54 | Nahoru | #24
Dráťa: tak mi prosím dej nějaký odkaz na kabely a fajfku, se kterými a se kterou máš případně dobré zkušenosti. Díky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tipy na drobné díly, doporučené drobné vylepšení

5.1.2015 v 13:00 | Nahoru | #25

Dráťa píše: PEPAFJR> Jo, to je přesně má rada, žádná měď. Možná mi tu bude pár majitelů tohohle V-hiklu nadávat do pitomců, na to už jsem zvyklej, ale mám na jawě najeto pár desítek tisíc kiláků a mám hodně špatných zkušeností. Dokud jsem kupoval měděný kabely a ty zkurvený originální pertinaxový oplechovaný fajfky, tak jiskra přeskakovala maximálně mezi fafkou a hlavou, nebo mezi kabelem a hlavou. Nedej bože, že to zmoklo, pak se to nehlo z místa. Zkoušel jsem spoustu věcí, ale zabralo jediné - ty kabely naházet do popelnice a dát tam uhlíkový. A bylo po problému, jednou provždy.



V tom případě nechápu proč funguje tisíce a tisíce veteránů na měď, asi Tvá chyba a právě já jsem měl nejvíce problémů na staré škodovce s kabelama uhlíkovýma, kterých se stačilo když byly starší dotknout, uhlík se vevnitř zlomil a přerušil a byly hned problémy. S dnešníma to zřejmě již nehrozí. Pokud jsi měl problém s tím,že jiskra přeskakovala za deště mezi kabelem a hlavou, tak to 100% nebylo vinou mědi, ale špatné izolace a nevhodně zvoleného kabelu.

Tipy na drobné díly, doporučené drobné vylepšení

5.1.2015 v 13:06 | Nahoru | #26
Ja mel med a uplne obycejny neutesneny fajky. Mohlo lit, jak chtelo, motorka furt jela. A ze sem toho v destu a mokru najezdil.

Tipy na drobné díly, doporučené drobné vylepšení

5.1.2015 v 13:09 | Nahoru | #27
Jinak tady mas spoustu uprav. Vcetne doporuceni dobrych fajek atd. atd..
Jenik

(reakce na) Tipy na drobné díly, doporučené drobné vylepšení

5.1.2015 v 14:02 | Nahoru | #28

rdc píše: Dráťa: tak mi prosím dej nějaký odkaz na kabely a fajfku, se kterými a se kterou máš případně dobré zkušenosti. Díky



Jak jsem psal, kabely jsem vystříhal z vraku auta, myslím, že to byl Opel Ascona, jestli to chceš přesně . Víc ti k tomu neřeknu, je to 10 let.

1 reakcí na tento příspěvek Tipy na drobné díly, doporučené drobné vylepšení

5.1.2015 v 14:04 | Nahoru | #29
Ah sorry, to jsem přehlédl

(reakce na) Tipy na drobné díly, doporučené drobné vylepšení

5.1.2015 v 14:11 | Nahoru | #30

PEPAFJR píše: V tom případě nechápu proč funguje tisíce a tisíce veteránů na měď, asi Tvá chyba a právě já jsem měl nejvíce problémů na staré škodovce s kabelama uhlíkovýma, kterých se stačilo když byly starší dotknout, uhlík se vevnitř zlomil a přerušil a byly hned problémy. S dnešníma to zřejmě již nehrozí. Pokud jsi měl problém s tím,že jiskra přeskakovala za deště mezi kabelem a hlavou, tak to 100% nebylo vinou mědi, ale špatné izolace a nevhodně zvoleného kabelu.



Uznávám, byla to má chyba, že jsem jezdil k oficiálnímu prodejci Jawy v jednom krajském městě (na jihu Čech, Baarova ulice - nechci dělat ani negativní reklamu), kde jsem všechny ty měděný kabely a pertinaxový/bakelitový fajfky (a spoustu další hovadin, který nefungovaly) kupoval - a které mi byly doporučeny jako originál. Tenkrát jsem totiž ještě nechápal, že z jawy je třeba spoustu originálních věcí vyndat, zahodit a vymyslet a použít něco lepšího, co ty mantáky v Brodcích ani nenapadlo
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 Včera v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist