bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Skřípot z kardanu...
Ahoj všem co honí Triumphy a Explorery zvlášť. Mám problém s kardanem . Něco v něm skřípe a to tak že : Sundáte motorku ze stojánku a zařadíte rychlost (bez nastartovaného motoru) pak s motorkou cuknete kus dopředu a zase dozadu. To samo jde u každé motorky protože vůle mezi ozubenými koly v převodovce umožní jistý pohyb motorky než dojde k zabrždění vlastní kopresí motoru. A právě při tomto pohybu kdy dojde k napětí mechanismu vyluzuje kardan divné skřípavé zvuky. Dokonce se mi to stalo i při nasedání na motorku kdy propružila zadní kyvka a opět ten divný zvuk. Výzkumem jsem došel k tomu že to vychází z uložení "hrušky kardanu" Tím myslím ten poslední díl kde se skrývá převod a upevnění kola a zadní brzdy. Ty zvuky ale jdou nejspíše z uložení spojení této "hrušky" se samotnou "kyvkou" toto spojení je samo pohyblivé ačkoliv je nahoře ještě upevněná tyč "reakce" Už jsem to i rozebral a jsou tam dvě kuželíková ložiska která jsem vyčistil a namazal ale mnoho nepořádku tam nebylo a tak nevím zda to pomůže. Ještě je problém že to pravé ložisko se utahuje na nějaký utahovací moment a to zatím nevím jaký to je... No a tak se ptám zda nemáte podobný trabl.... ??? PS: dělá mi to asi tak už 3-4000km beze změny k horšímu...dokonce když jedu v dešti tak to pak nedělá ale jak bylo teplo a sucho tak to skřípalo víc.

Skřípot z kardanu...

Skvělá odpověď, děkuji! 4.1.2015 v 08:31 | Nahoru | #1
Jestli je to krátké hlasité skřípnutí:
1) při ručním zatlačení motorky.
2) při velmi pomalé jízdě a v okamžiku brzdění zadní brzdou.

Pak odpověď je - poškozené jedno z ložisek zadního kola.

Skřípot z kardanu...

4.1.2015 v 08:52 | Nahoru | #2
a nekřupe to kloubek na kardanu, ty jehličky?

Skřípot z kardanu...

Skvělá odpověď, děkuji! 4.1.2015 v 09:26 | Nahoru | #3
Nemají kříže kardanu mazničky pro mazání?

1 reakcí na tento příspěvek Skřípot z kardanu...

Skvělá odpověď, děkuji! 4.1.2015 v 11:41 | Nahoru | #4
jestli ti prostě jen nevrže ta gumová manžeta

Skřípot z kardanu...

Skvělá odpověď, děkuji! 4.1.2015 v 12:23 | Nahoru | #5
může to být hodně věcí,klidně i pružina na centrálu-taky někdy skřípe.

nic jiného,něž rozborku/sborku ti neporadím,už jen pro ten klid že víš,že nic vážného to není.

předpokládám,že olej v rozvodovce měníš,jo a taky tisícihran na kadranu by se měl mazat speciální pastou...

(reakce na) Skřípot z kardanu...

Skvělá odpověď, děkuji! 4.1.2015 v 12:46 | Nahoru | #6

....dokonce když jedu v dešti tak to pak nedělá ale jak bylo teplo a sucho tak to skřípalo víc....



seikos píše: jestli ti prostě jen nevrže ta gumová manžeta



Jestlipak on ten seikos pravdu má?

Skřípot z kardanu...

Skvělá odpověď, děkuji! 4.1.2015 v 14:25 | Nahoru | #7
Pokud to nemá vliv na maximálku nechal bych to bejt

Skřípot z kardanu...

Skvělá odpověď, děkuji! 4.1.2015 v 19:21 | Nahoru | #8
Ahoj tak nevím jak, že je ta motorka stará?
Osobně bych neváhal Triumph servis

Skřípot z kardanu...

Skvělá odpověď, děkuji! 4.1.2015 v 20:55 | Nahoru | #9
Velmi často tohle vyrzání dělá gumové uložení zadního tlumiče. Ale možná se ti tam taky něco vysralo.

1 reakcí na tento příspěvek Skřípot z kardanu...

5.1.2015 v 01:04 | Nahoru | #10
No tak zatím dík všem za rady. ..zkusím se některými řídit ale rovnou vám povím to že např. rada jít do Triumphu v Praze je marná. Tam jsem se na to ptal když jsem tam byl s motorkou. Chování mechanika bylo docela arogantní až přehlíživé neb jsem si motorku dovolil koupit jinde než u nich. Použil vulgární slova jako že je to celý v pr..i atd .. Na moji argumentaci že motorka má najeto cca. 20000km a vzhledem k tomu že je to ročník 2012 (starší být nemůže to se nevyráběli) tak i kdyby někdo stočil tachák tak že nebude mít najeto i tak víc než cca.50000km tak že se mi to zdá poněkud brzo na klasifikaci "je to celý v pr..li" něco zabručel a řekl že nemá čas tak když to tam nechám vymění celý kardan....Popravdě nechat si vyměnit celý kardan jen proto že někde např je jen špína v uložení...se mi zdá poněkud blbé. Klidně jsem na tom jezdil dál a jak jsem psal výše ujel jsem na tom celou Černou Horu a Bosnu a když pršelo tak to bylo v klidu což nevypadá na to že by bylo v pytli ložisko zadního kola... Kdyby bylo toto ložisko špatné tak bude v uložení vůle a bude se to zhoršovat až přestane těsnit simering a poteče olej. Což se nestalo.... Olej neuniká, kolo se nehýbe. Já bych řekl že je to v těch kuželíkových ložiskách uložení té hrušky. Ty musí být totiž utažené na nějaký utahovací moment a pokud budou např přetažené tak kdoví?? Ten kardan se jízdou zahřívá (to je normální a porovnával jsem to s kámošem co má Explorera a hřeje se stejně) Co když vůle v ložiskách ohřátím se změní a začne to skřípat a když prší tak se kardan chladí a tento problém nenastane?? No každopádně dík za každý příspěvek. Pokračujte v psaní. Čím více toho budu vědět tím líp.... Díky všem

Skřípot z kardanu...

Skvělá odpověď, děkuji! 5.1.2015 v 07:24 | Nahoru | #11
Kdyby nebyla správná vůle v ložiskách hrušky, tak věř že by to daleko nedojelo. Kdyby byla malá tak, po ohřátí by se to totálně zakouslo.
Tak zkus vyndat kardan a nějak promazat kříže, možná tam bude stačit promazat nějaký drážkování.

1 reakcí na tento příspěvek Skřípot z kardanu...

5.1.2015 v 10:57 | Nahoru | #12
psal jsi,že to v dešti nedělá-takže se zaměř na to co je venku-na dešti.
kardam,diferák ani ložiska v kole to nejsou.

tipuju centrál,nebo přepákování..

(reakce na) Skřípot z kardanu...

Skvělá odpověď, děkuji! 5.1.2015 v 11:10 | Nahoru | #13

Dolph-cz píše: psal jsi,že to v dešti nedělá-takže se zaměř na to co je venku-na dešti.
kardam,diferák ani ložiska v kole to nejsou.

tipuju centrál,nebo přepákování..


Nj to je možný u velkýho stroma mi to taky dělalo
Přepákování

1 reakcí na tento příspěvek Skřípot z kardanu...

Skvělá odpověď, děkuji! 5.1.2015 v 13:06 | Nahoru | #14
Já myslim že pravdu měl mechanik z Triumph servisu. Je to starý, moc ojetý, celý v pr..., pošlete to raději ze skály. :D :D

Skřípot z kardanu...

Skvělá odpověď, děkuji! 5.1.2015 v 13:30 | Nahoru | #15
Prohlídnul bych uložení vpředu (rameno) i vzadu (hruška) včetně uložení záchytu momentu. Mohl se někam dostat bordel. Jinak ve 20tkm je hodně brzo na nějaký problémy "uvnitř"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skřípot z kardanu...

Skvělá odpověď, děkuji! 5.1.2015 v 15:22 | Nahoru | #16

dave-lister píše: Já myslim že pravdu měl mechanik z Triumph servisu. Je to starý, moc ojetý, celý v pr..., pošlete to raději ze skály. :D :D

no jasně. Triumph po 20 tis je totálně v prdeli. Tak to pak nechápu proč to ti lidé vůbec prodávají.
Podle popisu tipuji na DK Moto. Ostuda značky Triumph ve střední evropě.

Skřípot z kardanu...

Skvělá odpověď, děkuji! 5.1.2015 v 22:14 | Nahoru | #17
Pokud to přestane v dešti, tak je to něco, co se vodou dočasně "namaže"...podle mě nějaká prkotina, co je vcelku v pohodě přístupná, protože se k ní může dostat voda...pátrej a pak dej vědět.

Skřípot z kardanu...

6.1.2015 v 07:05 | Nahoru | #18
vezmi silikon olej ve spreji a stříkni všechny manžety, simeringy a klouby co venku jsou na kyvce, přepákování a tyčkách kardanu. Pokud to přestane dělat, je to nejpravděpodobněji něco venku, co vyluzuje tyhle zvuky (i tím , že s tím pohneš na místě se může nějaký rameno, čep, kloub pohnout a zavrzat)
Kdyby to bylo uložení ložisek kuželovýho soukolí, asi by to po 4tkm začalo bejt hlučnější už i za jízdy. Krom toho, asi bys poznal stabilní zvuk "hlučnýho" převodu...

Skřípot z kardanu...

Skvělá odpověď, děkuji! 8.1.2015 v 08:25 | Nahoru | #19
Ahoj,sice neznám tuto motorku,ale něco podobného jsem měl na svém Goldwingu. Taky to skřípalo u kardanu vzadu. Sundal jsem zadní kolo které je spojeno s kardanovým převodem drážkovanou spojkou (jakoby tisícihran)na silenblocích,ta spojka byla totálně suchá, rezatá a zuby ze 2/3 omačkané. V kardanovém převodu protikus k té spojce taky z 1/3 omačkané. Takže oprava a hlavně namazání spojeni (drážkové spojky kola a kardanu) a je klid. Ale ještě jednou píšu neznám tuto motorku - spojení kola s kardanovým převodem. Určitě to za zkoušku stojí a je to zadarmo.

Skřípot z kardanu...

11.1.2015 v 10:03 | Nahoru | #20
Ahoj všem!! Opět díky za příspěvky. Vše jsem namazal a složil. Samo se uvidí až to pořádně projedu. Zatím to vypadá O.K. !! Vrátím se ještě k těm kuželovým ložiskám které drží hrušku kardanu na místě. Ty jsou sice namáhány dost protože spojují kyvnou vidlici s koncem (hruškou kardanu) Jejich pohyb je však za jízdy minimální. V podstatě při pohybu kyvky nahoru a dolů dojde k pootočení v těchto ložiskách jen pár stupňů na jednu nebo druhou stranu. Uložení se podobá uložení řízení (brejle v krku rámu) I zde pokud dojde k přidření ložisek dojde "jen" k ztížení otáčení řídítky a k nějakým odporným zvukům. Naštěstí jsem nějaké postupy a utahovací momenty sehnal(ke kardanu). V DK to nebylo... Triumphy se zabývám tak 15let a jen tak pro dokreslení přístupu jiných firem vám povím že asi před 10ti lety jsem potřeboval na starého Tigra (ještě karburátor) jistý speciální nástroj pro úpravu motorového bloku. Úprava spočívala v tom že kvůli instalaci nové volnoběžky startéru bylo třeba do bloku vyfrézovat větší otvor. Aby se kvůli tomu nemusel půlit motor tak továrna svým zastoupením rozeslala tento speciální nástroj. Původní (malé volnoběžky nic nevydržely a srali se) Mě se porouchala též a proto že v ČR nebylo kde ji objednat tak jsem ji objednal v Německu. O nutnosti vyfrézování jsem nic nejdříve nevěděl. Prostě jsem objednal díl. Oni sami mě pak na to upozornili že díl mi sice pošlou ale budu mít tento problém. Sami mi poslali i onen nástroj s tím že jim ho jistě poctivě pošlu co nejdřív zpět. A tak poštou došla volnoběžka (tu jsem samo zaplatil) a s ní i onen nástroj (s návodem). Ten jsem jednou použil a spolu s flaškou Bechera poslal zpět do Německa. Tak to asi k tomu jak může fungovat jiné zastoupení Triumph... Podotýkám že svou motorku (tu bývalou) jsem koupil sice v Německu ale úplně jinde.... Tak asi tak....

(reakce na) Skřípot z kardanu...

11.1.2015 v 10:04 | Nahoru | #21
Ahoj!! Dík za komentář. Možná by tě zajímala jedna moje historka s jiným zastoupením Triumphu.
Triumphy se zabývám tak 15let a jen tak pro dokreslení přístupu jiných firem vám povím že asi před 10ti lety jsem potřeboval na starého Tigra (ještě karburátor) jistý speciální nástroj pro úpravu motorového bloku. Úprava spočívala v tom že kvůli instalaci nové volnoběžky startéru bylo třeba do bloku vyfrézovat větší otvor. Aby se kvůli tomu nemusel půlit motor tak továrna svým zastoupením rozeslala tento speciální nástroj. Původní (malé volnoběžky nic nevydržely a srali se) Mě se porouchala též a proto že v ČR nebylo kde ji objednat tak jsem ji objednal v Německu. O nutnosti vyfrézování jsem nic nejdříve nevěděl. Prostě jsem objednal díl. Oni sami mě pak na to upozornili že díl mi sice pošlou ale budu mít tento problém. Sami mi poslali i onen nástroj s tím že jim ho jistě poctivě pošlu co nejdřív zpět. A tak poštou došla volnoběžka (tu jsem samo zaplatil) a s ní i onen nástroj (s návodem). Ten jsem jednou použil a spolu s flaškou Bechera poslal zpět do Německa. Tak to asi k tomu jak může fungovat jiné zastoupení Triumph... Podotýkám že svou motorku jsem koupil sice v Německu ale úplně jinde.... Tak asi tak....

Skřípot z kardanu...

1.2.2015 v 23:36 | Nahoru | #22
Čus Marťas....mám to tam všechno jinak,ale mě to taky divně vrzalo,pískalo,skřípalo při různých pohybech a nakonec to byli v pytli ty jehlový ložiska na kyvce. Vzal sem olej ve spreji a postupně sem stříkal na vše co se hýbe až sem to našel. Já bych to taky hledal spíš někde venku jak už tu někdo psal než v diferáku když se to v dešti ztrácí ....to přepákování nebo tak něco ale ty to vyřešíš

Skřípot z kardanu...

30.3.2015 v 09:59 | Nahoru | #23
Ví se jak to nakonec dopadlo??

Skřípot z kardanu...

14.11.2015 v 16:35 | Nahoru | #24
Zdravím, chtěl bych se zeptat jaká ma být teplota kardanu po jízdě? Zda se mi že se mi kardan hodně zahřiva. Diky

Skřípot z kardanu...

14.11.2015 v 17:36 | Nahoru | #25
musíš tam ruku udržet. Tak do 60.

(reakce na) Skřípot z kardanu...

14.11.2015 v 18:37 | Nahoru | #26

MartyBar píše: No tak zatím dík všem za rady. ..zkusím se některými řídit ale rovnou vám povím to že např. rada jít do Triumphu v Praze je marná. Tam jsem se na to ptal když jsem tam byl s motorkou. Chování mechanika bylo docela arogantní až přehlíživé neb jsem si motorku dovolil koupit jinde než u nich. Použil vulgární slova jako že je to celý v pr..i atd .. Na moji argumentaci že motorka má najeto cca. 20000km a vzhledem k tomu že je to ročník 2012 (starší být nemůže to se nevyráběli) tak i kdyby někdo stočil tachák tak že nebude mít najeto i tak víc než cca.50000km tak že se mi to zdá poněkud brzo na klasifikaci "je to celý v pr..li" něco zabručel a řekl že nemá čas tak když to tam nechám vymění celý kardan....Popravdě nechat si vyměnit celý kardan jen proto že někde např je jen špína v uložení...se mi zdá poněkud blbé. Klidně jsem na tom jezdil dál a jak jsem psal výše ujel jsem na tom celou Černou Horu a Bosnu a když pršelo tak to bylo v klidu což nevypadá na to že by bylo v pytli ložisko zadního kola... Kdyby bylo toto ložisko špatné tak bude v uložení vůle a bude se to zhoršovat až přestane těsnit simering a poteče olej. Což se nestalo.... Olej neuniká, kolo se nehýbe. Já bych řekl že je to v těch kuželíkových ložiskách uložení té hrušky. Ty musí být totiž utažené na nějaký utahovací moment a pokud budou např přetažené tak kdoví?? Ten kardan se jízdou zahřívá (to je normální a porovnával jsem to s kámošem co má Explorera a hřeje se stejně) Co když vůle v ložiskách ohřátím se změní a začne to skřípat a když prší tak se kardan chladí a tento problém nenastane?? No každopádně dík za každý příspěvek. Pokračujte v psaní. Čím více toho budu vědět tím líp.... Díky všem


S praktikami pana "mechanika" v tomto servisu jsem se už taky potkal. S tímto servisem na základě vlastní zkušenosti omezuji kontakt na nejnižší nutnou míru. Nicméně to, kde jsi koupil moto, na jeho schopnosti, empaii, inteligenci a přístup k zákazníkům má nejspíš úplně minimální vliv.

Naposledy editováno 14.11.2015 22:19:56
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Montáž centrálního stojanu na Trium... Triumph Tiger 1200 Mraf 8 22.2.2024 v 18:36 Houba1982
Koupě Triumph Tiger 1200 XRt Triumph Tiger Explorer sir_AleS 16 24.9.2023 v 11:05 Tri
Triumph Tiger 1200 XRx Triumph Tiger 1200 Mraf 2 18.8.2023 v 12:05 Mraf
Triumph tiger explorer spolehlivost [1, 2] Yamaha XT1200Z Super Tenere, Triumph Tiger Explorer,... Bingi 41 16.6.2023 v 23:34 Tiger1200


TOPlist