Téma: Pružiny spojky
27.12.2014 v 11:25
Zdarec, rozebral jsem spojku na mém TA600 r.v. 98. Změřil jsem pružiny a k mému překvapení mají 42,0mm. Jenže podle Haynese mají mít nové 39,0mm a servis 37,4mm. Ten můj rozměr odpovídá opotřebeným pružinám z TA650. Tak jsem z toho teď jelen a nevím co mám objednat.
Moto má najeto 55tis a spojku nikdo nikdy nedělal, takže tyhle pružiny jsou tam z výroby. Tož co fčíl ???
Moto má najeto 55tis a spojku nikdo nikdy nedělal, takže tyhle pružiny jsou tam z výroby. Tož co fčíl ???
1 reakcí na tento příspěvek Pružiny spojky
jediný mínis delší pružiny je použití větší síly při mačkání páčky. změř plechy a lamely popř vymněn.je taky možný že už spojka klouzala a někdo to řešil výmněnou pružin
ja1> Myslím že to nikdo neřešil, jelikož z těch 55tis jsem najel 47tis já. Spojka prokluzovala akorát když jsem tomu dával čočku, např. řazení ve vysokých otáčkách.
Třecí lamely jsou o.k., plechy lehce duhovy od tepla ale průhyb mi změří až po svátcích až otevřou fabriku. Ale myslím že budou taky o.k., takže to vidím na unavený pružiny. Akorát ta délka mi nesedí.
Třecí lamely jsou o.k., plechy lehce duhovy od tepla ale průhyb mi změří až po svátcích až otevřou fabriku. Ale myslím že budou taky o.k., takže to vidím na unavený pružiny. Akorát ta délka mi nesedí.
1 reakcí na tento příspěvek Pružiny spojky
co si tam lil za olej?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pružiny spojky
alesmoto> Jezdím na motul 5100 10W40 ale nevím co to má společnýho s pružinama
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pružiny spojky
MyšákTA> Já myslel, že si spojku rozebíral, že klouže a tam má olej toho hodně co říct.
1 reakcí na tento příspěvek Pružiny spojky
Proč rozebíráš spojku? klouže? Jestli jen tak preventivně po 50ti tisících tak věz, že mě spojka spojkuje už nějakých 130 tisíc a kdoví kolik kilometrů spojkovala před tím...
Jestli klouže, to je jiná...
Jestli klouže, to je jiná...
kuzmič> Ano, rozebral jsem spojku protože lehce prokluzuje. Nechci čekat až umře úplně. Třecí lamely jsou ok, pro přesnost mají 2,85mm. šíře nových je 3mm a servisní interval 2,6mm. Plechy myslím taky ok, přeměření proběhne až po svátcích ve strojírenské firmě. Tedy si myslím že důvod prokluzu by mohli být unavený pružiny. Jenže nový pružiny na TA600 mají mít délku 39,0mm servis 37,4mm. Ty moje mají 42,0mm, což odpovídá spíš pružinám z TA650 u kterýho mám taky zrovna rozebranou spojku(nové 44,0 servis 42,2mm)
Asi jsem to v původním příspěvku nenapsal zřetelně. Ale jde mi o to jaké nové pružiny mám koupit? Možná je v manuálu překlep, nebo se na tenhle ročník dávaly jiné pružiny( r.v. 98, typ PD10). Je to poslední model před 650.
Asi jsem to v původním příspěvku nenapsal zřetelně. Ale jde mi o to jaké nové pružiny mám koupit? Možná je v manuálu překlep, nebo se na tenhle ročník dávaly jiné pružiny( r.v. 98, typ PD10). Je to poslední model před 650.
1 reakcí na tento příspěvek Pružiny spojky
Z Tvého prvního příspěvku nebylo zřejmé, že Ti spojka prokluzuje...
nicméně, přikláněl bych se k názoru pana "ja1", že někdo asi vyměnil pružiny na spojce za delší, kvůli prokluzu...
Kamarád třeba měl spálené lamely, byly dost silné, ale klouzaly díky tepelnému narušení povrchu...
nicméně, přikláněl bych se k názoru pana "ja1", že někdo asi vyměnil pružiny na spojce za delší, kvůli prokluzu...
Kamarád třeba měl spálené lamely, byly dost silné, ale klouzaly díky tepelnému narušení povrchu...
1 reakcí na tento příspěvek Pružiny spojky
Jestli ti u TA s pocitvými 55t km klouže spojka, tak to je nejspíš problém teplem prohnutých ocelových lamel, když se spojce dával kouř někde zapadnutý v bahně. Ocelové lamely se přehřátím prohybají do tvaru C (v příčném řezu), takže styčná plocha s další lamelou je minimální. Rozhodně u nich vůbec nemá cenu měřit tloušťku, ale rovinnost.
Jestli se pro tvůj ročník dávaly jiné pružiny poznáš tak, že zadáš tvé VIN do Honda EPC katalogu a porovnáš to s ostatními ročníky TA 600 i 650.
Naposledy editováno 29.12.2014 13:32:36
Jestli se pro tvůj ročník dávaly jiné pružiny poznáš tak, že zadáš tvé VIN do Honda EPC katalogu a porovnáš to s ostatními ročníky TA 600 i 650.
Naposledy editováno 29.12.2014 13:32:36
1 reakcí na tento příspěvek Pružiny spojky
jesti jsou plechy fialové tak je vymněn nebot jsou vyhřáté a budou zlobit. pružiny taky nové origo at máš jistotu. nezáleží jen na délce ale i na tuhosti
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pružiny spojky
chlapi trochu se tady natlačím do tohoto vlákna. mám sice transalpa jen krátce,proto se chci na něco zeptat zkušenějších.
Já když vytočím na jedničku transalpa a chci tam dát dvojku,tak to jde přes zuby.když jsem v nižších otáčkách tak to jakž takž jde,ale ve vysokých to je docela hnus.dělá to i z 2 na 3 a z 3na 4. myslíte že je problém ve spojce a nebo se s tím mám smířit? má to prý najeto 50 000km
Já když vytočím na jedničku transalpa a chci tam dát dvojku,tak to jde přes zuby.když jsem v nižších otáčkách tak to jakž takž jde,ale ve vysokých to je docela hnus.dělá to i z 2 na 3 a z 3na 4. myslíte že je problém ve spojce a nebo se s tím mám smířit? má to prý najeto 50 000km
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pružiny spojky
vilemx> No pružiny jsem objednal na partsdepot origo, plechy mi změří po svátcích ve fabrice. Měřili mi tam před svátkama i plechy z 650 o odchylka byla 0,1mm, haynes povoluje 0,3. Mají normální barvu takže v poho. Ty plechy z mojí 600 jsou fialovy takže budou asi K.O.
U 650 vyměním akorát pružiny, ostatní by mělo být O.K. U 600 vyměním pružiny a plechy. Doufám že to klapne nerad bych to dělal znova. Už jen kvůli ceně tý zajištovací matice která se musí roklepnout a při povolení se většinou zničí. Jasně že můžu vyměnit všechno ale kupovat všechno origo je dost drahý a měnit starej ale funkční díl za novej z druhovýroby mi přijde jako blbost.
Každopádně díky všem za rady, dám pak vědět jak to dopadlo.
U 650 vyměním akorát pružiny, ostatní by mělo být O.K. U 600 vyměním pružiny a plechy. Doufám že to klapne nerad bych to dělal znova. Už jen kvůli ceně tý zajištovací matice která se musí roklepnout a při povolení se většinou zničí. Jasně že můžu vyměnit všechno ale kupovat všechno origo je dost drahý a měnit starej ale funkční díl za novej z druhovýroby mi přijde jako blbost.
Každopádně díky všem za rady, dám pak vědět jak to dopadlo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pružiny spojky
juradu> Měl jsem podobný problémy s XT 600. Koupil jsem ho málo jetý a řadilo to hrozně tvrdě. A pak to zmizelo. Ne tak najednou - vypustil jsem z toho Castrol GPS 10w40 a dal polosynťák od Motorexu. Motor byl jak vyměněnej, řadit šlo o poznání líp, tupý rány zmizely a na světlech jsem už nelovil, jak kdyby jsem jel poprvé na motorce. Později jsem nalil jako náplň Elf a měl jsem obavy, že se řazení zhorší, ale bylo taky bez problémů. Od tý doby Castrol do žádnýho svýho mota nedám a mám klid.
Tak že co tam máš za olej?
Tak že co tam máš za olej?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rodíl mezi typy TA600 Honda XL 600V Transalp | sekáčmagor | 11 | 22.3.2024 v 19:52 Destroyer |
Ľahké enduro na ryby [1, 2] Honda XL 600V Transalp | Miro1769 | 49 | 18.3.2024 v 18:09 callowsick |
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp | Kongošt | 2 | 20.2.2024 v 09:08 Kongošt |
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp | Kongošt | 1 | 17.2.2024 v 00:35 vilemx |
Náhradní díly z Polska Honda XL 600V Transalp | gryzli | 12 | 19.1.2024 v 18:51 Pedl |