Téma: volný řetízek olejové pumpy
25.12.2014 v 11:48
Zdravím, mám rozdělanou spojku jelikož prokluzovala(vyřešeno), ale všimnul jsem si že řetízek za spojkovým košem sloužící k pohonu olejové pumpy má docela velkou vůli, je to normální? Případně jaká vůle je v toleranci? V Haynesovi jsem nic nenašel(možná blbě hledám). Dík za rady.
1 reakcí na tento příspěvek volný řetízek olejové pumpy
Co to je velká vůle? Jaký má průvis v mm na své nejdelší straně?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) volný řetízek olejové pumpy
SniperFM> Nechci psát nesmysly, po obědě zajdu do garáže a změřím.
MyšákTA> Tak koukam ze se mi podařilo vložit toto téma jinam než jsem chtěl. Jde to nějak přesunout na diskuzi přímo o TA650?
Jinak řetízek jsem změřil. Když ho natlačím na doraz do leva a pak do prava tak vůle je 12mm. Zkoušel jsem ho i nadzvednout jestli nemůže vypadnout z ozubených kol, ale zas taková vůle tam není.
Jinak řetízek jsem změřil. Když ho natlačím na doraz do leva a pak do prava tak vůle je 12mm. Zkoušel jsem ho i nadzvednout jestli nemůže vypadnout z ozubených kol, ale zas taková vůle tam není.
1 reakcí na tento příspěvek volný řetízek olejové pumpy
Ahoj, nemám sice transalpa, ale řešila jsem něco podobného na VFR. Má v podstatě stejně řešený náhon olejové pumpy, jen řetěz je jednoduchý - jednořadý. Měl docela velkou vůli, ale ničemu to nevadilo a v manuálu jsem žádnou mezní hodnotu nenašla. Nicméně preventivně jsem ho vyměnila za nový(originál) a nový měl překvapivě úplně stejnou vůli
Na TA je víceřadý, vydrží mnohem víc. Pokud nebyl žádný problém a ničeho se za běhu nedotýká, nechej ho být.
Na TA je víceřadý, vydrží mnohem víc. Pokud nebyl žádný problém a ničeho se za běhu nedotýká, nechej ho být.
olejový řetízek je choulostivá věc.
vůle je tam vždycky,ale nesmí být moc.
často na něm bývá i malý napínak.
i takový malý řetěz může způsobovat za jízdy vibrace a chrastění.
no a když se urve,tak je to průser.
takže pokud máš stroj u kterého nejsou jasné skutečné najeté kilometry,tak je vhodné ho vyměnit(stává většinou pár stovek) a nebo ho alespoň vytáhnout a zkontrolovat jak moc je vytahaný a hlavně jestli není vytahaný nerovnoměrně-to je pak hodně špatně....
vůle je tam vždycky,ale nesmí být moc.
často na něm bývá i malý napínak.
i takový malý řetěz může způsobovat za jízdy vibrace a chrastění.
no a když se urve,tak je to průser.
takže pokud máš stroj u kterého nejsou jasné skutečné najeté kilometry,tak je vhodné ho vyměnit(stává většinou pár stovek) a nebo ho alespoň vytáhnout a zkontrolovat jak moc je vytahaný a hlavně jestli není vytahaný nerovnoměrně-to je pak hodně špatně....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) volný řetízek olejové pumpy
Clostridia> TA má taky jednořadý řetízek.
Ještě jsem dnes rozebral svého TA600 taky potřebuju udělat spojku, řetízek je taky volný ale vůle je menší, je tam 10mm.
Ten můj TA600 má najeto 55tis a věřím že poctivých(akorát dostává čočku v terénu) TA650 mé kolegyně má na tacho 50tis ale je to dovoz z I takže tomu moc nevěřím(v blátě nejspíš nikdy nebyl).
Ještě jsem dnes rozebral svého TA600 taky potřebuju udělat spojku, řetízek je taky volný ale vůle je menší, je tam 10mm.
Ten můj TA600 má najeto 55tis a věřím že poctivých(akorát dostává čočku v terénu) TA650 mé kolegyně má na tacho 50tis ale je to dovoz z I takže tomu moc nevěřím(v blátě nejspíš nikdy nebyl).
MyšákTA> Tak jsem koukal kolik ten řetízek stojí, docela mazec. Na wemotu ho nemají a na partsdepot mají jen origo honda. Jsou tam v nabídce tři v cenovým rozpětí 2500-3000Kč. To je docela mazec, takže není-li to nutné tak měnit nebudu.
1 reakcí na tento příspěvek volný řetízek olejové pumpy
Ten řetízek je velmi krátký a čerpadlo má plynulý odpor(ne jako třeba na rozvodech,kde je řetěz namáhán "cyklicky" dle odporu nabíhajících vaček) je normální stav, že řetízek je poměrně volný a na novějších moto 15-20let se žádný napínák nepoužívá, za chodu se dopne odstředivou silou a je to jedna z věcí na moto, kterou sem za 35 let praxe asi ještě neměnil ani jednou...
PETARDAK píše: Ten řetízek je velmi krátký a čerpadlo má plynulý odpor(ne jako třeba na rozvodech,kde je řetěz namáhán "cyklicky" dle odporu nabíhajících vaček) je normální stav, že řetízek je poměrně volný a na novějších moto 15-20let se žádný napínák nepoužívá, za chodu se dopne odstředivou silou a je to jedna z věcí na moto, kterou sem za 35 let praxe asi ještě neměnil ani jednou...
tady s tebou vyjímečně nesouhlasím.
je faktem,že vycházím především z motorů aut,ale ten princip je stejný a už jsem viděl řetězy natolik opotřebované,že se utrhly,nebo vydřely svým průvěsem rýhu do okolního materiálu.
a k těm napínákům na moto-moje BMW ho má..
akurat robim jeden motor na R1 a retiazka je tiez dost volna,na ozub.kole ol.cerpadla je plechova krytka ktora je na jednej strane dost osuchana od retiazky takze predpokladam ze je to preto ze je vytahana objednal som novu takze ak pride porovnam a dam vediet ci tam bude rozdiel a aky.no cena oproti Alpu je rozpravkova 180kc,to moze clovek menit aj kazdu sezonu .
1 reakcí na tento příspěvek volný řetízek olejové pumpy
je dobre, ze si to dal sem,,, taky sem menil "primarni retez" na zxr 750/viz foto/ - a to je retez/jednoduchej-ma automat i manual napinak/, kterej nikdo nikdy nevidel
..petardak to napsal presne, ten retez by tam betzak vydrzel jeste dalsich 15+let,, ale pro me ok, vlastne sem rad, zxr vypada ze zustane doma-yountimer....
..petardak to napsal presne, ten retez by tam betzak vydrzel jeste dalsich 15+let,, ale pro me ok, vlastne sem rad, zxr vypada ze zustane doma-yountimer....
georgiss píše: je dobre, ze si to dal sem,,, taky sem menil "primarni retez" na zxr 750/viz foto/ - a to je retez/jednoduchej-ma automat i manual napinak/, kterej nikdo nikdy nevidel
no jo,jenže ty tam nemáš jen čerpadlo,ale i vyvažovací hřídel,nebo co to tam je....
1 reakcí na tento příspěvek volný řetízek olejové pumpy
ja nevim, spis bych rek vodni pumpu,oil pumpu, alternator...
..vyvazovak nerekbych,,
,je to cca 1,5roku zpet rozborka,,, motoru bylo od tej doby moc, uz nevim,.
..vyvazovak nerekbych,,
,je to cca 1,5roku zpet rozborka,,, motoru bylo od tej doby moc, uz nevim,.
1 reakcí na tento příspěvek volný řetízek olejové pumpy
Ten řetízek by měl být stejný typ, jako je rozvodový. Takže nákup z metráže vyjde o dost levněji než originál.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Transalp - limit rozvodů Honda XL 650V Transalp | Kongošt | 0 | 16.2.2024 v 18:21 Kongošt |
Transalp výstupní hřídel Honda XL 650V Transalp | Kongošt | 9 | 26.1.2024 v 23:46 HANZTE |
Cukání motoru v nízkých otáčkách Honda XL 650V Transalp | Glaucous | 3 | 18.1.2024 v 16:24 kokoška. |
Laďený výfuk SBK Leo Vince (transal... Honda XL 650V Transalp | Punisher | 13 | 7.1.2024 v 21:15 Pepino-1981 |
Hledám parťáka na vyjížďky Tachov a... Honda XL 650V Transalp | OskarKilo | 5 | 2.1.2024 v 13:02 FaktNeníCoŘešit |