Téma: Výběr cestovního endura pro věk 40 let
22.12.2014 v 23:06
Zdravím všechny. Výběr srpávné diskuze byl pro mě tak trochu nepochopitelný, ale snad se to tak nějak zobrazí.
Rád bych si koupil nějaké to cestovní enduro, ale... je mi přes 40, na motorce jsem jezdil naposledy v roce 1992 a tak jsem v tomhle úplný a samozřejmý laik. Jen mě to tak trochu táhne k tomu, že než odejde zdraví a než dospěji k důchodu, kdy nebudu mít na benzín, tak bych si ještě rád zajezdil. Plánuji občasné vyjížďky po silnici, žádný terén, maximálně okresky III. třídy.
Tak nějak jsem výběrem dospěl k cestovnímu enduru. Nemíním utratit příliš mnoho, ale rád bych pořídil něco "relativně" spolehlivého a odpovídajícího. S ohledem na váhu 115kg a výšku 186cm bych výběr směřoval k něčemu od 500ccm a výše, ovšem nejdříve se s tím musím naučit jezdit -:) Přeci jenom Jawa 250 naposledy mnou ježděná v roce 1992 byla o něčem jiném.
Vzhledem k tomu, že opravdu motorkám vůbec nerozumím, požádal bych tady o radu či spíše doporučení na konkrétní vhodné typy. Líbí se mi něco ve stylu ( ponechme stranou to, že stojí mnoho ) Yamaha XT1200Z Super Ténéré či Triumph Tiger 800/800XC , Moto Guzzi Stelvio 1200 NTX a naopak nechci nic ve stylu KTM 690 LC4 Enduro R. Jednoduše něco pohodlnějšího na cestování. Jezdil bych většinou sám, zcela výjimečně ve dvou.
Problém je cena, uvažuji samozřejmě o něčem starším v cenách kolem 40-50 tisíc, ročně bych s tím najel počítám tak maximálně 2000km.
Děkuji velmi za radu a omlouvám se dopředu za zcela laický dotaz. Každý nem§žeme být motorkář tělem i duší -:)
Rád bych si koupil nějaké to cestovní enduro, ale... je mi přes 40, na motorce jsem jezdil naposledy v roce 1992 a tak jsem v tomhle úplný a samozřejmý laik. Jen mě to tak trochu táhne k tomu, že než odejde zdraví a než dospěji k důchodu, kdy nebudu mít na benzín, tak bych si ještě rád zajezdil. Plánuji občasné vyjížďky po silnici, žádný terén, maximálně okresky III. třídy.
Tak nějak jsem výběrem dospěl k cestovnímu enduru. Nemíním utratit příliš mnoho, ale rád bych pořídil něco "relativně" spolehlivého a odpovídajícího. S ohledem na váhu 115kg a výšku 186cm bych výběr směřoval k něčemu od 500ccm a výše, ovšem nejdříve se s tím musím naučit jezdit -:) Přeci jenom Jawa 250 naposledy mnou ježděná v roce 1992 byla o něčem jiném.
Vzhledem k tomu, že opravdu motorkám vůbec nerozumím, požádal bych tady o radu či spíše doporučení na konkrétní vhodné typy. Líbí se mi něco ve stylu ( ponechme stranou to, že stojí mnoho ) Yamaha XT1200Z Super Ténéré či Triumph Tiger 800/800XC , Moto Guzzi Stelvio 1200 NTX a naopak nechci nic ve stylu KTM 690 LC4 Enduro R. Jednoduše něco pohodlnějšího na cestování. Jezdil bych většinou sám, zcela výjimečně ve dvou.
Problém je cena, uvažuji samozřejmě o něčem starším v cenách kolem 40-50 tisíc, ročně bych s tím najel počítám tak maximálně 2000km.
Děkuji velmi za radu a omlouvám se dopředu za zcela laický dotaz. Každý nem§žeme být motorkář tělem i duší -:)
Naposledy editováno 22.12.2014 23:11:07
1 reakcí na tento příspěvek Výběr cestovního endura pro věk 40 let
Jen malinký dotaz - ještě tu nezaznělo BMW / možná kvůli ceně /. Jak byste zhodnotili s ohledem na zde již doporučené motorky BMW F 650 ( starší verze 35kw ) a BMW F 650 GS ( 37 kw ). Nemám na mysli F 650 CS, neboť ten "čumák" u tohoto typu je prostě nějaký " divný"...
Zdar, nějakej TA by byl asi ideální, jestli chceš i pohodlí, tak starší jednoválec bude asi nicmoc. Teď mám Tigera 900 (předtím mimo jiné TA600) a taky supr stroj, ale možná spíš až po něčem s čím se naučíš. Ani ne kvůli výkonu, ale manipulaci, je to těžká potvora, ale taky dobrá volba
Naposledy editováno 24.12.2014 16:55:39
Naposledy editováno 24.12.2014 16:55:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr cestovního endura pro věk 40 let
rdc> Souhlasím a vím o čem mluvím. Je mi 63 a od jara 2008 jezdím už drué BMW F 650 GS (rv2004, 2007) a max spokojenost. Ročně najíždím 10-15tisíc km. Jak sám tak ve dvou. Výkon je dostačující, spotřeba nízká (3,5-5 l/na 100km). Vzhledem ke tvé výšce bych volil verzi Dakar, která je vyšší než klasické GS. Několik cm se dá dohnat sedlem(3 druhy výšky). Nároky na údržbu jsou minimální. Za těch 50 tis by se dalo i sehnat,. ale bude mít asi víc najeto. Pokud bys něco přidal, tak se dá koupit i s origo kuframa a padákama, protože je budeš stejně časem dokupovat.
Jen pro inspiraci: http://motorky.bazo...628/BMW-F-650-GS.php
Jen pro inspiraci: http://motorky.bazo...628/BMW-F-650-GS.php
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
XT1200Z - elektrika - Blikaju pravé... Yamaha XT1200Z Super Tenere | hudekd | 11 | 4.3.2024 v 19:22 hudekd |
Yamaha XT1200Z super ténéré Yamaha XT1200Z Super Tenere | jannyjohn112 | 8 | 7.1.2024 v 11:03 _pat_ |
Pyreneje,Sardinie,Korsika 2024 Yamaha XT1200Z Super Tenere | 31081 | 10 | 22.12.2023 v 23:20 Banditpavel |
Teploměr vzduchu kecá Yamaha XT1200Z Super Tenere | MartyBar | 7 | 19.12.2023 v 06:30 Lopp |
Spojka Yamaha XT1200Z Yamaha XT1200Z Super Tenere | Boda | 11 | 17.12.2023 v 22:59 Slávek-TDM |