bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: kolik oleje na novou pístní sadu a nikasil???
13.12.2014 v 16:49
zdravým, mám nový nikasil a novou pístní sadu, včera jsem tam dával nový benzín s olejem a namíchal jsem to 1:45 mám dát víc nebo míň?? A po zajetí bych dal 1:50? Koupil jsem si odměrku takže to chci, aby to bylo přesný, abych se na tom poměru nevytrestal.
Předchozí
1 2
Následující

kolik oleje na novou pístní sadu a nikasil???

16.12.2014 v 09:00 | Nahoru | #31
Lion> U Freccie výrobce žádný doporučení ohledně dávkování oleje nedával, protože předpokládal, že uživatel bude spoléhat na oilmaster (velmi naivní představa). U prvních Mit to v manuálu taky není uvedený, nevím, jak u těch novějších.

Mad_Rockstar> Nebudu rozplejtat tu hromadu nesmyslů, cos sem napsal, nemám na to energii. Každopádně ale nesouhlasím s tím, že jen používání syntetických olejů a moderní konstrukce motoru ti umožní zásadním způsobem snížit poměr oleje. Jedinou cestou, jak spotřebu oleje skutečně snížit, je důvěřovat oilmasteru (dokud jsem ho používal, byla průměrná spotřeba oleje kolem 1:90). Pokud leju olej přímo do benzínu, tak samozřejmě musím používat bohatší směs, která pokryje špičky spotřeby oleje. To, že potom při plným plynu většina velká část oleje vyletí výfukem, je nevyhnutelný fakt.

Jako celkem blbuvzdornej poměr bych pro jakýkoliv moderní dvoutakt viděl 1:50. Pokud jsem zkušený jezdec, který dokáže stylem jízdy tyto špičky zkrátit (nepohybovat se ve vysokých otáčkách s polozavřenou škrticí klapkou, nebrzdit motorem ani v nízkých otáčkách atd...), můžu si dovolit přejít na chudší směs. Osobně leju jak do Freccie, tak do Jawy směs 1:60. Opravdu zkušení jezdci dokážou jezdit i na extrémně chudou směs 1:100 a to i na Jawě (viz pan Šíma).

Velkou výhodu moderních syntetických olejů spatřuju v tom, že tvoří míň karbonových usazenin. Vždy po dvou sezonách čistím přívěru a nepřijde mi, že by na ní bylo nějak výrazně víc usazenin, než když jsem používal oilmaster. Pokud tedy nepotřebuju extrémně šetřit za každou deci oleje (extrémní šetření se vůbec s provozem dvoutaktu trochu vylučuje), nevidím moc důvodů, proč na extrémně chudé směsi přecházet.

(reakce na) kolik oleje na novou pístní sadu a nikasil???

18.12.2014 v 09:25 | Nahoru | #32

Mad_Rockstar píše: Jinak pro Dráťu: S minerálním olejem jak radíš, budou spíš vznikat rejhy



Kdo tu mluvil o technologii výroby oleje? Já rozhodně, já se bavím o výkonnostních normách.

kolik oleje na novou pístní sadu a nikasil???

18.12.2014 v 11:06 | Nahoru | #33
Proč to dohánět olejem?
Pokud to zabíháš v takto studeným počasí, zvedni o zoubek jehlu a dej větší trysku - klidně o 0,03-0,05.
Na toto počasí je letní nastavení chudý - obzvlášť pro záběh. A jak jistě víš, na chudou směs se to víc hřeje a snadněji se to pak dřípne.

kolik oleje na novou pístní sadu a nikasil???

19.12.2014 v 20:02 | Nahoru | #34
alesmoto> Mito je vodník, pokud neni pod nulou, nevidim důvod šahat do bohatosti směsi.

kolik oleje na novou pístní sadu a nikasil???

19.12.2014 v 20:59 | Nahoru | #35
pre:JohnyS08, alesmoto Ti to napísal správne, nezáleží či je Mito vodník a či nie, tam záleží od zloženia zmesi. Keď je chladnejšie počasie, tak sa nastavuje bohatšia zmes, lebo vo vzduchu je viac kyslíka. Nastavenie zmesi sa mení aj pri zmene nadmorskej výšky. Keď máš chudobnú zmes tak tam môžeš nadrbať oleju do benzínu koľko chceš a aj tak zadrieš, alebo prepáliš piest. Preto sa karbec nastavuje inak pre zábeh a inak po zábehu. Po vyškolení od IvanDvoutakťák dokonca si dovolím tvrdiť, že po odpojení oilmasteru sa má nastaviť u motoru bohatšia zmes.

kolik oleje na novou pístní sadu a nikasil???

22.12.2014 v 22:37 | Nahoru | #36
krokoš> Nikde se mi nepovedlo dohledat nějakou tabulku se závislostí složení vzduchu na teplotě, ale myslím si, že nutnost nastavovat na zimní období bohatší směs souvisí s nižsím tlakem par benzínu při nižší teplotě (horším odpařováním benzínu).

Moje praktická zkušenost je taková, že zatímco Freccia se při teplotách vzduchu kolem 5° nevykazuje (po ohřátí na provozní teplotu) žádný ze znaků provozu na chudou směs, tak JAWA 350 ano a je třeba přesadit jehlu, jak zmínil alesmoto. Obě motorky jsou jinak naladěné na mírně bohtší směs, i když tohle nejsem schopen nijak přesně kvantifikovat. Jak by se to chovaly při teplotách pod nulou netuším, v takový zimě už nejezdím Samozřejmě, jedná se jen o zkušenost opřenou o provoz dvou konkrétních strojů, která nemusí být zrovna vypovídající.

Původně jsem si myslel, že tohle chování souvisí se schopností vodou chlazeného motoru dosáhnout stejé provozní teploty bez ohledu na teplotu vzduchu, ale když teď o tom přemýšlím, tak nevím...

PS: to s tím odpojením oilmasteru a bohatší směsí jsem nějak nepochopil, můžeš to rozvést?

Naposledy editováno 22.12.2014 22:40:07

kolik oleje na novou pístní sadu a nikasil???

27.12.2014 v 20:49 | Nahoru | #37
JohnyS08: Čau, nebol som tu. To s tým olejom je tak, že zmes benzínu s olejom je hustejšia, ako čistý benzín. Čiže na nasatie zmesi je treba vyšší podtlak v saní čiže zmes je chudobnejšia ako pri použití oilmasteru, lebo vtedy saje čistý benzín a olej tam strieka až do sania. Ďalšia vec je, že v benzíne rozpustený olej degraduje a pri oilmasteri sú kvapky oleja väčšie a lepšie mažú, je tam teória ešte nejaká o prívode čerstvého paliva a chladení piestu a blablabla, veľmi múdre pre mňa. Tieto múdrosti som sa dozvedel od pána IvanaDvoutakťáka a podľa mňa tomu rozumie veľmi dobre, lebo jazdil závodne okruhy a závodný stroj dvojtakt mal s oddeleným mazaním tak mi to takto nejak vysvetľoval. Proste podľa mňa, keď tam čerpadlo je tak ho tam treba nechať. Keď to bude čítať pán sered, tak sa do mňa hneď pustí, lebo on je nepriateľom čerpadiel . Síce u niektorých motorov som videl pohon čerpadla takým tenkým remienkom, no neviem, neviem. O tej bohatosti zmesi sa dočítaš na skúterforach, tam o tom pekne píšu ladiči závodných dvojtaktných skútrov. Zhruba, čím chudobnejšia zmes, tým vyšší výkon, s väčším rizikom zadretia, preto oni sledujú teplotu výfukových plynov nalepenými páskami na výfuku, až do hraničnej medze, ja som o tom len čítal.

kolik oleje na novou pístní sadu a nikasil???

5.5.2016 v 11:30 | Nahoru | #38
Vytahuji toto staré téma. Sám jsem zachoval oilmaster a olej pravidelně ubývá, kontrolka signalizuje jeho minimální hladinu. Výfuk je téměř čistý a suchý! Žádná mastnota se nikde neobjevuje. Jen bych chtěl ujasnit jak je to s používanými palivy. V návodu je požadován oktanový nárok min. 98. Používám Racing 100, který mimo čistící složky obsahuje i nějaké mazivostní přísady a k tomu používám ještě přísadu od Boriginal do dvoutaktů.
Jak je to s používáním aditivovaných benzínů u dvoutaktů, u aut se jejich vlastnosti osvědčili, já myslím, že na dvoutakty musí mít též pozitivní vliv, zvlášť ta mazivostní složka?
Jak je to s oktanovovu náročností dvoutaktů?

kolik oleje na novou pístní sadu a nikasil???

5.5.2016 v 11:42 | Nahoru | #39
Jak to tak pročítám... jezdím TDR 125 2t a mažu do benzínu 1:40 a mám všechno zašlehané od oleje, chčije to na spojí koncovky a kolene a i po koncovce, mám teda ubrat? Motor je zajetý a používám motul 710

kolik oleje na novou pístní sadu a nikasil???

28.7.2017 v 23:15 | Nahoru | #40
Ještě k tomu obohacení po odpojení oilmasteru - objem oleje v benzínu vlastně ochuzuje směs, protože předtím tam byl tento objem benzínu navíc a olej šel až za karburátor. Studený vzduch mění bohatost směsi né kvůli obsahu kyslíku, ale protože má vyšší hustotu a tím se ho tam nasaje při stejném objemu vyšší hmotnostní množství a k tomu je potřeba přidat palivo pro zachování správné směsi.

kolik oleje na novou pístní sadu a nikasil???

19.11.2017 v 17:55 | Nahoru | #41
1:33 a jednu nádrž a pogoda
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Typy retezu [1, 2] Cagiva Mito 125 EVO Davud 32 5.7.2022 v 12:03 Properitus
Světýlko v autě [1, 2, 3] Cagiva Mito 125 EVO mito7 61 21.6.2022 v 08:56 mito7
Neodemknutelné auto [1, 2] Cagiva Mito 125 EVO mito7 38 19.6.2022 v 13:04 Hitak128CZ
Kde kupujete brzdové hadice Cagiva Mito 125 EVO mito7 18 3.6.2022 v 16:05 mariano
Snížení spodního objemu u 2T. Cagiva Mito 125 EVO mito7 6 12.10.2021 v 00:42 zbynda125288


TOPlist