Mad_Rockstar> Nebudu rozplejtat tu hromadu nesmyslů, cos sem napsal, nemám na to energii. Každopádně ale nesouhlasím s tím, že jen používání syntetických olejů a moderní konstrukce motoru ti umožní zásadním způsobem snížit poměr oleje. Jedinou cestou, jak spotřebu oleje skutečně snížit, je důvěřovat oilmasteru (dokud jsem ho používal, byla průměrná spotřeba oleje kolem 1:90). Pokud leju olej přímo do benzínu, tak samozřejmě musím používat bohatší směs, která pokryje špičky spotřeby oleje. To, že potom při plným plynu většina velká část oleje vyletí výfukem, je nevyhnutelný fakt.
Jako celkem blbuvzdornej poměr bych pro jakýkoliv moderní dvoutakt viděl 1:50. Pokud jsem zkušený jezdec, který dokáže stylem jízdy tyto špičky zkrátit (nepohybovat se ve vysokých otáčkách s polozavřenou škrticí klapkou, nebrzdit motorem ani v nízkých otáčkách atd...), můžu si dovolit přejít na chudší směs. Osobně leju jak do Freccie, tak do Jawy směs 1:60. Opravdu zkušení jezdci dokážou jezdit i na extrémně chudou směs 1:100 a to i na Jawě (viz pan Šíma).
Velkou výhodu moderních syntetických olejů spatřuju v tom, že tvoří míň karbonových usazenin. Vždy po dvou sezonách čistím přívěru a nepřijde mi, že by na ní bylo nějak výrazně víc usazenin, než když jsem používal oilmaster. Pokud tedy nepotřebuju extrémně šetřit za každou deci oleje (extrémní šetření se vůbec s provozem dvoutaktu trochu vylučuje), nevidím moc důvodů, proč na extrémně chudé směsi přecházet.
Pokud to zabíháš v takto studeným počasí, zvedni o zoubek jehlu a dej větší trysku - klidně o 0,03-0,05.
Na toto počasí je letní nastavení chudý - obzvlášť pro záběh. A jak jistě víš, na chudou směs se to víc hřeje a snadněji se to pak dřípne.
Moje praktická zkušenost je taková, že zatímco Freccia se při teplotách vzduchu kolem 5° nevykazuje (po ohřátí na provozní teplotu) žádný ze znaků provozu na chudou směs, tak JAWA 350 ano a je třeba přesadit jehlu, jak zmínil alesmoto. Obě motorky jsou jinak naladěné na mírně bohtší směs, i když tohle nejsem schopen nijak přesně kvantifikovat. Jak by se to chovaly při teplotách pod nulou netuším, v takový zimě už nejezdím Samozřejmě, jedná se jen o zkušenost opřenou o provoz dvou konkrétních strojů, která nemusí být zrovna vypovídající.
Původně jsem si myslel, že tohle chování souvisí se schopností vodou chlazeného motoru dosáhnout stejé provozní teploty bez ohledu na teplotu vzduchu, ale když teď o tom přemýšlím, tak nevím...
PS: to s tím odpojením oilmasteru a bohatší směsí jsem nějak nepochopil, můžeš to rozvést?
Naposledy editováno 22.12.2014 22:40:07
Jak je to s používáním aditivovaných benzínů u dvoutaktů, u aut se jejich vlastnosti osvědčili, já myslím, že na dvoutakty musí mít též pozitivní vliv, zvlášť ta mazivostní složka?
Jak je to s oktanovovu náročností dvoutaktů?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Typy retezu [1, 2] Cagiva Mito 125 EVO | Davud | 32 | 5.7.2022 v 12:03 Properitus |
Světýlko v autě [1, 2, 3] Cagiva Mito 125 EVO | mito7 | 61 | 21.6.2022 v 08:56 mito7 |
Neodemknutelné auto [1, 2] Cagiva Mito 125 EVO | mito7 | 38 | 19.6.2022 v 13:04 Hitak128CZ |
Kde kupujete brzdové hadice Cagiva Mito 125 EVO | mito7 | 18 | 3.6.2022 v 16:05 mariano |
Snížení spodního objemu u 2T. Cagiva Mito 125 EVO | mito7 | 6 | 12.10.2021 v 00:42 zbynda125288 |