bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Yuki SM250- pár postřehů
5.12.2014 v 07:48
Bavím se teď touhle motorkou a podařilo se mi dohledat pár věcí , tak si říkám že by byla škoda se nepodělit s ostatními.

Pár uživatelů si stěžovalo na nekvalitní čínské brzdové destičky kterými jsou tyhle motorky po dodání vybaveny, tak jsem v katalologu TRW podle rozměrů dohledal následující destičky - Sintrované - které by dle mě měli být to nejlepší co jde na tenhle stroj sehnat

Přední TRW MCB 582 Si
Zadní TRW MCB 510 Si

Co se spojky týče - většině lidí prokluzuje a výrobce to vyřešil nejdříve silnějšími pružinami a potom spojkou ze 6-ti lamelami místo 5-ti , ta ale stojí úplně nekřesťanské peníze. Pár lidí to dle info dostupných tady na fóru vyřešilo odstraněním kroužku který tlačí proti pružinám a slouží k lepšímu rozlepení lamel a podložením sériových pružin. Ale je to jen provizorní řešení a spojka prý stejně občas klouzne.

Chtěl bych to vyřešit už nějak definitivně když jsem to rozebral a proto jsem hledal alternativu zase v katalogu TRW protože mají okótované rozměry lamel i plechů , které dodávají. Lamely by nebyl problém .. Originál odpovídá spojce ze Suzuki DR250 82-87 :o) .. ale plechy jsou problém .. je tam použitý jiný - o něco menší koš než mělo DR 250 :o(( Asi v Ekvivalent toho co tam je, je ale dostupný jen v tloušťce 2mm místo 1,6mm originálu , proto budu muset použít o něco slabší lamely silné 5 x 2,8mm místo 4ks 3mm a 1ks 3,5mm co je v originálu pak budu celkovou šíří spojky cca na stejno.(v originálu je jedna lamela silnější aby se pod ní vešel ten kroužek co pomáhá rozlepovat lamely a který stejně většina lidí odstranila. Věřím že oleje pro mokrou spojku jsou dnes o mnoho dál než v roce 82 kdy tuhle spojku Japonci vymysleli a tak slepování lamel už nebude tak žhavý problém.

Spojka originál:

Lamely 152-138-116-3mm 4ks
152-138-121-3.5 1ks
tahle sada odpovídá TRW MCC 304-5


Plechy 139-111-104-1.6mm 4ks

Já jsem nakonec objednal lamely TRW MCC 333-6, plechy TRW MES 333-5 a pružiny TRW MEF 104-4
Lamely 2,8mm jsou bohužel strašně atypické takže doba dodání cca 4 týdny :o(

Až to budu mít v kupě, tak dám vědět jak se tahle úprava podařila.

Jinak žárovka předního světlometu je klasická stará BA20D 35w/35w ale na ebay se dá pro tuhle patici sehnat halogenová žárovka která svítí podstatně lépe a nebude s ní problém ani na technické a nebo pro otrlé existuje i spousta LED alternativ různých provedení a výkonů.

Svíčka klasika NGK - D8EA a nebo iridium DR8EIX

Baterka 12N10-BS 10Ah LxWxH 135x90x145(max. místa na výšku jsem ale naměři 140) takže jako kvalitní alternativu k té čínské gelovce doporučuju asi Motobatt MB9U

Koukám že jsem se celkem rozepsal ... pokud má někdo nějaké zajímave postřehy informace nebo zkušenosti s tímhle čínským samohybem ať se o ně také podělí .

Berry


Yuki SM250- pár postřehů

5.12.2014 v 08:33 | Nahoru | #1
Halogenu BA20D nemusíš lovit na ebay. Dá se normálně koupit.

1 reakcí na tento příspěvek Yuki SM250- pár postřehů

5.12.2014 v 17:13 | Nahoru | #2
Tiež odporúčam vykuchať ten rádoby kat z originálneho zvodu vlákno na m.cz

(reakce na) Yuki SM250- pár postřehů

5.12.2014 v 22:46 | Nahoru | #3
Woozie02> Woozie díky za příspěvek. Udělal jsem tu úpravu na Tvoje doporučení - všechny 3 katy jsou pryč. Zvuk vypadá slibně ale zatím jsem kvůli té rozebrané spojce neměl možnost udělat jízdní test.

1 reakcí na tento příspěvek Yuki SM250- pár postřehů

8.12.2014 v 16:18 | Nahoru | #4
ty uz mas zase dalsi novou hracku.... ts ts ts... :D:D:D... ... musim si taky neco poridit :D

(reakce na) Yuki SM250- pár postřehů

9.12.2014 v 13:00 | Nahoru | #5
Hela> Helčo mno to si teda pořiď! .. ale tohle by ti asi nevyhovovalo .. je to moc montování a málo ježdění :o)

1 reakcí na tento příspěvek Yuki SM250- pár postřehů

26.1.2015 v 13:15 | Nahoru | #6
Takže přátelé konečně po delší době sem měl chvíli čas kutit , takže spojka je osazená a funguje perfektně takže výše zmiňovanou úpravu vřele doporučuju. Při té příležitosti sem se konečně trochu projel a zjistil další drobné mouchy

1) Přední Upside-down tlumiče jsou strašně tvrdé .. Při pumpování na místě se zmáčknutou přední brzdou je ponořim stěží o 5cm. Měnil jste někdo olej v těhle čínskejch vidlicích? .. bojim se že je tam nalitý strašný bahno.

2) Motor startuje naprosto bezproblémově i v mrazu a po dlouhé odstávce ale všimnul sem si že i po opravdu důkladném prohřátí nejde vytočit do maximálních otáček .. cca tipuju kolem 5500 (Tenhle lifan nemá otáčkoměr ) se zakoktá a začne vynechávat .. ale omezovač to není. Myslel jsem si že to mam moc bohaté, tak jsem sundal filtr ale chová se to stejně. Takže to bude nějspíš chudé nebo něco plně jiného. Svíčka je nová , tak podle ní toho zatím moc nepoznám .. Nějaké nápady ?

Já mám zatím v plánu napojit to na externí otáčkoměr aby věděl jestli po to motoru náhodou nechci moc .. ale 8000 by točit měl když max. výkon je v 7500ot/min. A případně zkusit větší trysku (120) jak doporucoval v jimém vláknu o této motorce Wozzie02

Díky ... Berry











1 reakcí na tento příspěvek Yuki SM250- pár postřehů

17.2.2015 v 16:55 | Nahoru | #7
Tak mám další poznatky .. pokud by někdo zlomil některou z páček, tak obě páčky jsou kopie Honda CBF 250(04-07)..jsou shodné s více modely.
Přesné označení:
spojka: Vicma 75152
brzda : Vicma 72042

Řídítka na téhle Yukině jsou dost vysoká a prý moc nevydrží.Nejpodobnější takhle široká a vysoká jsou:

RENTHAL ENDURO HIGH 613-01

Malé řetězové kolečko: JTF 434 - 15 zubů .. minimum s odřenejma ušima je 14 .. takže převod do síly bych řešil spíše větší rozetou

Rozeta: JTR 273 - standard 40 zubů- maximum co jde sehnat je 45 zubů ,střed 58mm,rozteč 90mm,
Řetěz 520

Takže maximální dosažitelný rozdíl v převodovém poměru ze standardně koupitelnými řetězovými koly je - 17% (15:40 vs 14:45) takže pokud s původním převodem byla Vmax 100km/h tak ted bude 83km/h

Naposledy editováno 18.02.2015 09:33:30

Yuki SM250- pár postřehů

14.4.2015 v 11:36 | Nahoru | #8
Tak je hotovo .. jede to moc pěkně ... už mě čeká jen olej do předních tlumičů ... Zatím jsou strašně tvrdé a málo citlivé ...














1 reakcí na tento příspěvek Yuki SM250- pár postřehů

15.4.2015 v 18:18 | Nahoru | #9
Jakou má šířku ta přední guma? Taky jsem pátral po původu motoru a nejpodobnější je to suzuki gz 250 marauder (nebo gn,tu). Všechno vyvažovák za klikou pod karbem. To jsou koumáci, dodělali chlazení, přehodili rozvod na druhou stranu a maj hotový vývoj.

lifan 250:


gz 250:
http://partsdepot.cz.../2009/GZ250+/257434/

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yuki SM250- pár postřehů

16.4.2015 v 08:33 | Nahoru | #10
bledemon> k těm gumám nepodařilo se mi sehnat přiměřenej teréní vzorek v origo rozměru 110/70 R17 tak tam teď mám 120/90 R17 (Mitas E-09) a když sem o 10mm přidal na předku , tak sem o 10mm přitlačil i na zadku . ( origo zadek 130/70/R17 - mám 140/80 R17 ) .. jinak co se původu motoru týče .. Tak hodně číňanů je zkopírovaná DR 125 .. tohle jsem myslel že bude DR 250 ale kartery jsou trochu jiný .. a spojkovej koš je taky malinko jinak velkej ... tak nevim ... přijde mi že splácali co měli po ruce :o)

Yuki SM250- pár postřehů

26.7.2015 v 22:50 | Nahoru | #11
Ahoj. Měl jsem yuki 200sm a byla absolutně bez problému. Jediná chyba byly vibrace motoru!
Tak jsem koupil TR250 novější - najeto pouze 2500km, ale jsem zklamaný!
Vše reziví. Spojka nefunguje dobře. Přední vydle je velmi tuhá! Vytahaný řetěz, hrozné čínské pneu, plastové chrániče předních tlumičů dřou o vydli a není je možnost jinak uchytit. přerušovač blinkrů vydává hrozné zvuky a říditka jsem už vyměnil.
Spoustu problémů, na které jsem zde většinou našel odpovědi a budu je muset řešit.
Pouze motor z 250 nemá oproti 200 takové vibrace a je zpřevodovaný na vyšší rychlost. Měnil už někdo ten olej v předních tlumičích?

2 reakcí na tento příspěvek Yuki SM250- pár postřehů

2.8.2015 v 23:39 | Nahoru | #12
berry 78, pekne Tr-ko.

Ako sa ti podarilo vyriesit problem motorky nejducej do otacok?

Mam Manxmana (zaslepeny sekundarny privod vzduchu, tryskovanie podla GN-ka) a podobny problem sa mi vyskytuje od cca 70 km/h, vynechava akoby mal motor nedostatok paliva, pritom sviecka zafarbena na cierno, t.j. bohata zmes, sviecka bola menena pred 1000 km.

(reakce na) Yuki SM250- pár postřehů

3.8.2015 v 09:03 | Nahoru | #13
drspilmann> Ahoj drspilmanne . Díky . Jinak prosim tě já tam těch problému měl víc:

1) Čínan dal do karburátoru spatně podtlakovou membránu - to ale u Tebe nehrozí , ty máš šoupátkový karburátor
2) Plovákovka karburátoru má odvětrání napojené na hadičku - čistil jsem karburátor a zjistit že to odvětrání nejde profouknout - v té hadičce se usídlila a vyrostla nějaká larva která jí kompletně ucpala a chcipla.
3) Po odstrannění všech 3 katalizátorů a redukční gumy na airboxu jsem to měl příliš chudé ... dal jsem větší trysku a jehlu posunul o zářez výše - od té doby super.

Je otázka jestli je ta svicka tak cerná , protože to občas nepalí a nebo protože je tak bohatá směs .. Tryskovaní podle GN je zajímyvý nápad je otázka jestli GN používá stejný karburátor ? Kolik tam byla tryska od výrobce a jakou jsi tam dal ? Svíčka dle originálu a nebo nějaká tunigová ? Před tím to jezdilo normálně ?

1 reakcí na tento příspěvek Yuki SM250- pár postřehů

23.9.2015 v 18:58 | Nahoru | #14
Zdarec borci, potřeboval bych poradit... 250TR mi pořádně nedobíjí... Vydrží tak měsíc a musí zase dobíjet. Baterku jsem kupoval novou. Dráty dobíjení mi sice přetrhal řetěz, ale spájel jsem je nazpátek. Nevíte čím by to mohlo bejt ?

(reakce na) Yuki SM250- pár postřehů

24.9.2015 v 08:27 | Nahoru | #15
Jonysss> Při tom přetrhání mohlo dojít k nějaké elektro kolizi a něco vypálit, např. jeden dobíjecí okruh a pak je jedno že je to dobře spájené.

Yuki SM250- pár postřehů

2.6.2016 v 19:34 | Nahoru | #16
CDI jednotka na Yuki 250 SM a TR je shodná se Suzuki GN 250. Dá se levně objednat z AliExpressu (cca 16$)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yuki SM250- pár postřehů

30.12.2018 v 23:14 | Nahoru | #17
berry78>
Ahoj, prosim tě když jsi předělával spojku, kde jsi kupoval lamely, plechy a pružiny. Taky mě to čeká. Když jsi to dával dohromady, dával jsi nějaké těsnění na víko? U té mojí je bud jen hodně tenkej papír, nebo tam neni vůbec nic.
díky za odpověď.

(reakce na) Yuki SM250- pár postřehů

2.1.2019 v 10:37 | Nahoru | #18
mr.vap> Člověče to už si nepamatuju .. ale myslím že jsem projel podle čísla dílu , ebay.com , zbozi.cz a objednal tam kde to bylo nejlevnější . Někdy to maj v katalogu i firmy jako třeba intercars nebo autokelly .. ale většinou je tam problém s dostupností . Těsnění jsem kupoval přímo u Yuki na jejich eshopu s dílama.

Yuki SM250- pár postřehů

10.3.2019 v 20:03 | Nahoru | #19
Loni se mi utrhlo uchycení jedné pružiny na spojkovém koši, tak jsem musel shánět nový. Z Yuki shopu se dá objednat jen komplet spojka a stojí fakt ranec! Takže jsem musel improvizovat a trochu to risknout. Ale vyplatilo se... inu objednal jsem koš na novější typ EFI, který je na prodej i samotný a hádejte co... SEDÍ!!! Naprosto stejný díl. Řekl bych, že bude stejná komplet celá spojka. Tak třeba i tento postřeh bude užitečný. Abych povolil matici na koši, vyrobil jsem si ze starých spojkových plechů forichtunk... no líp zní PŘÍPRAVEK PS20191003 MARK II viz foto:

(reakce na) Yuki SM250- pár postřehů

10.3.2019 v 20:07 | Nahoru | #20
Jinak díky chlapi, všechny informace jsou užitečné. V mnohých jsem se inspiroval

Naposledy editováno 10.03.2019 20:09:12

Yuki SM250- pár postřehů

23.5.2020 v 09:07 | Nahoru | #21
Ahoj, chtěl bych se zeptat jaký je výchozí nastavení karburátoru u TRka? Nemůžu to nikde najít.

(reakce na) Yuki SM250- pár postřehů

13.6.2021 v 22:07 | Nahoru | #22
drspilmann>
Podarilo a to vyriešiť tento problém?

Mám rovnaký problém,najprv som si myslel že sa prehrieva lebo sa mi zdala byť až príliš horúca a mal som pocit že nezopina ventilátor. Vymenil som termostat a je to v poriadku ale problém s výkonom je stále ako píšeš aj ty akurát že ja stratím úplne výkon a zdochne. Keď naštartujem na novo ide ale problém sa opakuje. Neviem čo ďalej.

Yuki 250 sme 2011 20K km.
Po výmene spojky a všetkých kvapalín plus olejový filter

(reakce na) Yuki SM250- pár postřehů

29.8.2022 v 09:35 | Nahoru | #23
berry78> Zdravím, vím, že už je to pár let.. Jsem v tomto trochu amatérem, musely se dávat i jiné duše? Díky.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Minirocket 250 rx (totožné s xmotos... Yuki TR 250 Jarda8770 1 10.11.2021 v 06:27 sirr
Renovace plastu Yuki SM 250 Prochyňo 3 30.7.2020 v 16:03 ThomsonMotorson
YUKI 250 Tr Yuki TR 250 Eleah-Beton 2 29.7.2020 v 16:44 Prochyňo
Yuki sm 200 vs. sm 250 Yuki SM 200, Yuki SM 250 Davesv 10 11.9.2018 v 16:54 Julip
Baterie 12N10-BS Yuki TR 250 Lockas 5 9.9.2018 v 23:31 kavol


TOPlist