globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Palivo a jeho kvalita!
1.12.2014 v 22:34
Ahoj všem.
Nevěděl jsem přesně kam svoji zkušenost napsat, ale končila opravou, nepříjemnostmi a placením, tak že jsem tady asi dobře.
Byl to den blbec. Jel jsem se podívat na Stadin cup a píchl jsem zadní kolo - pech. Při vší smůle kolega v práci sundal skoro nejetou, ale starou gumu. Tak jsem si ji přhodil a se zpožděním pokračoval. Zajet si kousek do města k OMV jsem považoval v tu chvilku za další ztrátu času! Natankoval jsem po cestě za asi 300kč u Globusu a vyjel.
Na silnici z jedné strany plot a za ním areál staré fabriky, na druhé straně roští. Bez provozu - tak jsem zkusil gumu po hranách jestli alespoň trochu drží. Policie byla toho názoru že v obci ohrožuju lidi a tak mě za 72 km/h podle zákona potrestala. Sviňa den - ale můžu si za to sám.
Na Stadin cup jsem dojel, pokoukal, odreagoval , snad i zapoměl. Jaké však bylo překvapení, když jsem chtěl odjet a moje Kočka - hodná a poslušná ne a ne naskočit. V zoufalství jsem si vzpoměl na mladá léta kdy tlačili všichni a téměř všechno a Kočku potupně roztlačil. Šla na tři válce, i tak jsem za ně byl v tu chvilku rád. Domu jsem s pomocí sytiče dojel ale zážitek v tom pravém slova smyslu to opravdu nebyl.
Čištění nádrže, karburátorů a všeho kudy benzín teče mě stálo 2500kč. Na vině bylo něco jako palivo, které jsem ve spěchu u již zmíněného Globusu natankoval. Podotýkám, nikdy jsem u podobných institucí netankoval a jistojistě už nikdy tankovat nebudu. Drahá zkušenost!!! Neřeším o pár haléřů nebo korun dražší kvalitní benzín. Tolik toho nenajezdím, aby mě to zrujnovalo. Pospíchat se nemá. Byla to nouzovka a vím, že to už nikdy neudělám.
Závada byla překvapivá. Z nádrže se vysypalo cosi, co připomínalo vlákna sklolaminátu. Mezi prsty se nechal tento "materiál" promnuot a mazal!! Zřejmě něco jako přísada do biopaliva nebo co? Nevím?
Podobná lapálie se opakovala ještě jednou - asi týdnu se "utrhnul" někde nějaký dobře uschovaný kousek. Naštěstí jsem se rozhodl, že vyjedu nádrž a pak s tím něco udělám. Závada tentokrát odezněla sama. 2800 kč za opravu a špatné palivo a spousta nervů. To je účet za - spěch a snad i hloupost -.
A právě proto jsem se rozhodl se s vámi o svoji zkušenost podělit. Ať už máte skutra nebo cokoli většího a máte svoji motorku rádi - dejte pozor kde a co do ní natankujete.
Děsím se, když slyším "natankujte třeba támhle tam mají laciný benzín"! On to třeba ani benzín nebude.
Na fóru je spousta dotazů 95 nebo 98 a nebo snad 100 oktanů. To je na každém z vás - ale hlavně kvalitu !!! Ať se nespálíte jako já. Někdo třeba tankuje jenom u takových čerpaček a vyhovuje mu to. Jeho volba. Ale jak jsem už psal - já měl prostě den blbec!
Přeju hodně prima kilometrů - jasně že až se oteplí.



(reakce na) Palivo a jeho kvalita!

14.12.2014 v 18:38 | Nahoru | #151

rrss píše: Více v poště jsem četl. Čím se liší Shell od ONO, jsi neuvedl. Kámoš měl 2, teď už 1 benzínku v nájmu. Proto vím - přijede cisterna, to je celé. Že by někdo úmyslně zahnojoval cisternu (třeba Popilka, jak jsem uváděl, na Shell i ONO jezdí stejná) - to nemyslíš vážně.
A samozřejmě tam, kde je větší výtoč (což je ONO) je daleko menší šance, že benál zvodnatí.


Popilka že jezdí na ONO??? To je mi novinka.

1 reakcí na tento příspěvek Palivo a jeho kvalita!

17.12.2014 v 15:59 | Nahoru | #152
Je to řada let, co prošlo až do TV, jak stejná cisterna zásobila Shell i ONO v HK.
Na Shell v našem městě tutově jezdí Popilka, na ONO je to jiná firma, ale to neřeším.
Jde o princip.

Palivo a jeho kvalita!

17.12.2014 v 16:59 | Nahoru | #153
Když bylo v tom ""našem"" absurdistánu všechno tak dobře zprivatizováno,
tak nechápu, ST, že se vůbec ještě něčemu divíš ...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Palivo a jeho kvalita!

17.12.2014 v 20:59 | Nahoru | #154

rrss píše: Je to řada let, co prošlo až do TV, jak stejná cisterna zásobila Shell i ONO v HK.
Na Shell v našem městě tutově jezdí Popilka, na ONO je to jiná firma, ale to neřeším.
Jde o princip.


Ano, Popilka pro Shell sice jezdí, asi i HK, ale to neznamená, že jezdí současně i na ONO. Divím se proto, že ho znám. Hodně bych se divil, kdyby to tak bylo, přes některé jeho zásady prostě nejede vlak. Současně s ním jezdí pro Shell i Petrotrans a Bonifer.
To, co prochází televizními zprávami mě pravidelně podobnými pitomostmi pobaví. No, ale jestli věříš televizi ...... tvůj boj. Fascinuje mě ale, jak si pamatuješ takovouhle volovinu, která byla v TV možná někdy před lety, ani jsem to tehdy nezaznamenal.
Popilka taky často své staré ojeté návěsy prodává. To, že je to žluté, furt ještě vůbec neznamená, že by tam jezdila zrovna jeho firma. Pár žlutých beček používal třeba Korf, ten ONO jezdil běžně, Z fleku bych si vzpomněl i na další firmy, pro Paramo jezdily taky nějaké žluté cisterny. Považuji to ONO s Popilkou za kravinu. Ostatně, stejně víc záleží na tom, kdo tam sedí za volantem, a ne až tolik to, pod jakou vlajkou to auto jede, a dnešní nové cisterny jsou už o něčem jiném.

(reakce na) Palivo a jeho kvalita!

17.12.2014 v 22:04 | Nahoru | #155
-

Naposledy editováno 11.05.2015 12:40:59

1 reakcí na tento příspěvek Palivo a jeho kvalita!

17.12.2014 v 22:45 | Nahoru | #156
Cisterny na PHL se nečistí, komory vytékají prakticky beze zbytků. Za čistotu a vyprázdnění cisterny odpovídá dopravce. Naprostá většina pokut za nekvalitu od ČOI je u nafty za snížený bod vzplanutí - kontaminace nafty benzínem, a u benzínu za vysoký konec destilace - zpravidla kontaminace benzínu naftou. Za tyto nekvality prakticky vždy může dopravce nebo jeho řidič. U benzínů je to ještě během přechodových období často nesprávný tlak par (ano, málokdo to ví, ale i benzín je letní a zimní), a u nafty zimní vlastnosti. Za ty může zase prakticky vždy pumpař, který včas neobměnil zásoby.
Kvalita paliva je tak prakticky skoro přímo úměrná kvalitě aut a řidičů dopravce. Co bys čekal za palivo na pumpě, když je řidič prase nebo zloděj?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Palivo a jeho kvalita!

17.12.2014 v 22:53 | Nahoru | #157
.

Naposledy editováno 11.05.2015 12:40:40

(reakce na) Palivo a jeho kvalita!

17.12.2014 v 23:01 | Nahoru | #158

ppll píše: splasenytrubky>Hmm předpokládal jsem že je vše zaplombované a podloženo papírem i vzhledem k ADR, asi jsem moc naivní


z toho si nic nedělej.

1 reakcí na tento příspěvek Palivo a jeho kvalita!

18.12.2014 v 07:09 | Nahoru | #159
Při vší úctě a slušnosti vůči Tobě, ppll,
V "ÉŘE LEHKÝCH TOPNÝCH OLEJŮ" a desítek podobných tunelů,
jsi BYL hodně naivní ...

Naposledy editováno 18.12.2014 07:09:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Palivo a jeho kvalita!

18.12.2014 v 07:13 | Nahoru | #160

splasenytrubky píše: Ano, Popilka pro Shell sice jezdí, asi i HK....



Mě stačí, žes konečně něco uznal. Zbytek úmyslně nekomentuji. Sám jsi mi poslal 2 dlouhé SZ s tím, ať se nešířím o detailech, přitom k tomu mám co dodat. Ale nedodám.

Níže ses zaměřil na naivního učivetele, nad nímž teď "slavně zvítězíš". To, že jsi něco "nezachytil v TV a divíš se, že si to pamatuji". Pamatuji, protože zcela výjimečně v TV říkali něco, co byla pravda :) a co jsem spolehlivě věděl. Tak se k tomu prosím postav, ne jinak, podsouváním, tvrzením, že v TV melou kraviny atd.

Tenkrát kraviny nemleli, zákazníci nárokovali škody a domohli se náhrad. Stejný benál v tancích Shell i ONO, pár km od sebe vzdálené pumpy, zcela jasný případ.

Je super, že tím zcela padá tvá teorie o aditivaci při stáčení do cisteren. A pumpař už nic neaditivuje, to potvrdilo více lidí.

Palivo a jeho kvalita!

18.12.2014 v 08:39 | Nahoru | #161
Tak jste, pane SSRR, slavně zvítězil nad ST a přestaňte zamořovat i tuto debatu svým
všeználkovstvím. A to pomíjím Vaši indiskreci stran korespondence s panem ST .

Naposledy editováno 18.12.2014 09:09:12

(reakce na) Palivo a jeho kvalita!

18.12.2014 v 10:56 | Nahoru | #162
.

Naposledy editováno 11.05.2015 12:40:19

(reakce na) Palivo a jeho kvalita!

18.12.2014 v 19:06 | Nahoru | #163

rrss píše: Mě stačí, žes konečně něco uznal. Zbytek úmyslně nekomentuji. Sám jsi mi poslal 2 dlouhé SZ s tím, ať se nešířím o detailech, přitom k tomu mám co dodat. Ale nedodám.

Níže ses zaměřil na naivního učivetele, nad nímž teď "slavně zvítězíš". To, že jsi něco "nezachytil v TV a divíš se, že si to pamatuji". Pamatuji, protože zcela výjimečně v TV říkali něco, co byla pravda :) a co jsem spolehlivě věděl. Tak se k tomu prosím postav, ne jinak, podsouváním, tvrzením, že v TV melou kraviny atd.

Tenkrát kraviny nemleli, zákazníci nárokovali škody a domohli se náhrad. Stejný benál v tancích Shell i ONO, pár km od sebe vzdálené pumpy, zcela jasný případ.

Je super, že tím zcela padá tvá teorie o aditivaci při stáčení do cisteren. A pumpař už nic neaditivuje, to potvrdilo více lidí.


Je mi tě líto, více si tvých komentářů všímat nebudu. Nevšiml jsem si, že by se tu o něco bojovalo, ale jestli si chceš poměřovat přirození a máš tu touhu, tak jo, máš ho delší. Já tohle opravdu nemám zapotřebí. Čus. Já tu totiž vůbec žádné teorie nepředkládám. To tady přece děláš ty. Já jsem přece nikde nezpochybnil, že by se v HK nestala ta mixna. Ale je nemožné, aby ji na ONO udělal Popilka, a ještě ke všemu v rámci jedné jízdy cisterny se zásobováním Shellu. Jestli máš u Popilky známého řidiče, tak se ho zeptej, jak si dělá Shell zásobování. Jestli máš problém chápat psané slovo, tak to je mi líto, neumím s tím vůbec nic udělat. Tak si tu dál omílej ty svoje teorie.

Naposledy editováno 18.12.2014 19:22:28

Palivo a jeho kvalita!

4.1.2015 v 12:19 | Nahoru | #164
Mám vlastní zkušenost s rozpoznáním kvality paliva! Nejlépe se pozná po zimě! Mám docela hodně motorek a po špatné zkušenosti z let minulých jsem začal vypouštět palivo z nádrže i plovákových komor na zimu. Ovšem jednou jsem se chtěl projet i v zimě (zima byla jen kalendářně)a nechal jsem v motorce asi 5l. Po dvou měsících motorka na tohle palivo běžela jak má a nic nenasvěčovalo problému s palivem. Tankoval jsem já a na benzině (noname) kde běžně tankuji. Teďka jsem na vánoce koupil manželce Suzuki GS 500 a předchozí majitel měl v motorce také benzín asi 3 měsíce. Motorku se mi nepodařilo nastartovat, tak jsem dokoupil čerstvý benál, aby se palivo promíchalo. Mašina nastartovala, ale plováky mi nezavírají a motorka se uchlastává. To vše po třech měsících (předchozího majitele znám a vím co s motorkou dělal). Ten předchozí majitel tankoval na Benzině a palivo po třech měsících totálně v prdeli. Tady asi nebude něco v pořádku. Takže poznatek je ten, že když necháte palivo v nádrži nějakou dobu (cca 3-5 měsíců) a i po tomto čase motorka pojede bez problému, je palivo kvalitní, pokud ne, poohlédněte se po jiné čerpačce!

Palivo a jeho kvalita!

7.1.2015 v 09:44 | Nahoru | #165
"Miláčci", díky nimž provozujeme naše hobby si zasluhují jen to nej- ,
protože jak zmínil už na úvod Fa.m , těch "blbejch pár korun" o co dáme navíc
za "plnou" toho nej- OPRAVDU NESTOJÍ za trable, jaké přináší ta biosračka,
případně pančování některých prodejců. Omyly / chyby se stát mohou i těm nej-
dodavatelům / prodejcům - i letadla padají a přesto letecká doprava zůstává
nejbezpečnější mezi těmi "lidskými hrátkami s rychlostí" ! Proč ale čerpáním
u obskurních prodejců chodit riziku vstříc ??

Palivo a jeho kvalita!

7.1.2015 v 10:03 | Nahoru | #166
Komu by ta naše "česká síť čerpadel, nejhustší na světě" nepřipoměla
českou fotovoltaiku, kde TAKY licenci "dostal" každej kamarádíček ...

1 reakcí na tento příspěvek Palivo a jeho kvalita!

7.1.2015 v 15:34 | Nahoru | #167
udinar to je snad logicke ze kvalitne palivo ma vplyv na startovanie moto po zime. A nielen moto. Frezy, sekacky, pily. To je fuk co. Sranda je ze minuly rok sme nechali v Scarverovi asi 5l benalu z Globusu. po 4 mesiacoch to nastartovalo pohodovo (a to je prosim pekne jednovalec, rv 2004). Dolezite je nepresdazovat znacku ale konkretnu pumpu. Ked vidim Tank Ono pri Popovicich u Brna, kde u kazdeho stojanu stoja 2-3 auta prakticku furt a fakt to nie su ziadne plecky, mam k tej pumpe skor doveru ako k nejakemo OMV, kde su pavuciny na stojanoch

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Palivo a jeho kvalita!

7.1.2015 v 16:48 | Nahoru | #168
.

Naposledy editováno 11.05.2015 13:57:10

1 reakcí na tento příspěvek Palivo a jeho kvalita!

7.1.2015 v 17:09 | Nahoru | #169
IMHO vetsina karburatorovych motorek dnes po pauze delsi nez 2-3 mesice nenastartuje bez potizi na prvni brnknuti. Schvalne jsem si rozebral karburator po mesicnim stani (a zkousel jsem ruzny benzinky) a vzdy to byl hnus zelenej uplne vsude. Jedina sance je benzin bez bioslozky a jeste se stabilizatorem. Toto napriklad na svych strankach pise o benzinu Honda (zdroj http://engines.hond...-recommendations#gas):

How long can I leave gas in the tank?
The length of time that gasoline can be left in your fuel tank and carburetor without causing functional problems will vary depending on a variety of factors.

•Fuel formulations vary by region. Depending on where you operate your engine, fuel may deteriorate and oxidize more rapidly (in as little as 15 days). Please check with your servicing dealer for storage recommendations and precautions specific to your region.

Other factors include:

•The air volume in a partially filled fuel tank promotes fuel deterioration.

•Very warm storage, high humidity and variable temperatures accelerate fuel deterioration.

•Fuel deterioration problems may occur in less than 30 days, particularly if the gasoline was stored in your portable fuel container for an extended period of time. We recommend that you purchase fresh fuel from a busy, reputable gas station in a volume that will be used in less than 3 months.

Palivo a jeho kvalita!

7.1.2015 v 17:34 | Nahoru | #170
Dovoluji si , Slávku, ze stejného článku sem přidat další zajímavá FAKTA :

Other interesting facts about ethanol
****************************************

Ethanol is produced from corn, soybeans, sugar cane, or other organic material. It is blended with gasoline (10% ethanol, 90% gasoline) to produce E10.

Ethanol has 28% less energy density than gasoline, so it reduces fuel efficiency. ( !!! )

Ethanol is an excellent solvent, drying agent and cleanser. It will clean or dissolve some parts of, and deposits in, fuel storage and fuel delivery systems, including some fuel tank materials. ( !!! )
The dissolved material can clog filters or pass through and leave deposits on fuel injectors, fuel pumps, fuel pressure regulators, carburetor jets, intake tracts, valves, and valve guides. ( !!! )

ALE TO JSOU VLASTNĚ "notoricky" ZNÁMÉ POZNATKY (že BIOSRAČKA nemůže motorům prospět) .

Naposledy editováno 07.01.2015 17:35:19

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Palivo a jeho kvalita!

7.1.2015 v 19:28 | Nahoru | #171

Slávek-TDM píše: IMHO vetsina karburatorovych motorek dnes po pauze delsi nez 2-3 mesice nenastartuje bez potizi na prvni brnknuti. Schvalne jsem si rozebral karburator po mesicnim stani (a zkousel jsem ruzny benzinky) a vzdy to byl hnus zelenej uplne vsude. Jedina sance je benzin bez bioslozky a jeste se stabilizatorem. Toto napriklad na svych strankach pise o benzinu Honda (zdroj http://engines.hond...-recommendations#gas):

How long can I leave gas in the tank?
The length of time that gasoline can be left in your fuel tank and carburetor without causing functional problems will vary depending on a variety of factors.

•Fuel formulations vary by region. Depending on where you operate your engine, fuel may deteriorate and oxidize more rapidly (in as little as 15 days). Please check with your servicing dealer for storage recommendations and precautions specific to your region.

Other factors include:

•The air volume in a partially filled fuel tank promotes fuel deterioration.

•Very warm storage, high humidity and variable temperatures accelerate fuel deterioration.

•Fuel deterioration problems may occur in less than 30 days, particularly if the gasoline was stored in your portable fuel container for an extended period of time. We recommend that you purchase fresh fuel from a busy, reputable gas station in a volume that will be used in less than 3 months.



Ano, to je pravda, ale to se týká E10. U nás je jako běžný natural v prodeji E5. Což sice taky není žádné štěstí, ale taky zase je ta trvanlivost omezena o hodně méně. Takže to, co se tam píše, se u nás týká hlavně E85. Ostatně, dneska, když je na Tank Ono rozdíl mezi E85 a Naturalem cenový rozdíl jen 3 koruny, a s tou biosračkou je jednoznačně vyšší spotřeba, musí tankovat tenhle neřád snad už jen skalní masochista.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Palivo a jeho kvalita!

7.1.2015 v 20:22 | Nahoru | #172

ppll píše: Komorerth> A není to spíš cenou, než známkou kvality?Naopak pochybuji že by se u nás tvořily fronty u sice 100 % kvalitní ale i nejdražší pumpy .



samozrejme je to cenou. Len nepricetny mimon alebo clovek s CCS bude tankovat na pumpe, ktora ma ten isty benal zo skladu CEPRA zo Strelic a predava ho draho. No dobre, mozno ten brnesky Globus vozi naftu zo Slovnaftu a Tank ono ma svoje zdroje. Ale aj tak.. preco by mal clovek tankovat za 33 kc N95, ked vedla je za 28. Za 33 kc som tankoval Vervu 100 pred zazimovanim na kurhaci v Tisnove a bolo mi luto ze som do nadrze napchal len cca 10 litrov

Palivo a jeho kvalita!

7.1.2015 v 20:57 | Nahoru | #173
Řadu let už moje"bába"přezimuje s Vervou100(+"kapkou"oleje)v nádrži bez jediného problému !

(reakce na) Palivo a jeho kvalita!

7.1.2015 v 21:06 | Nahoru | #174
.

Naposledy editováno 11.05.2015 12:39:48

1 reakcí na tento příspěvek Palivo a jeho kvalita!

7.2.2015 v 17:13 | Nahoru | #175

(reakce na) Palivo a jeho kvalita!

7.2.2015 v 17:50 | Nahoru | #176
IvanDvoutakťák> Agipka, kdo by to byl řek...

Palivo a jeho kvalita!

7.2.2015 v 18:54 | Nahoru | #177
Ne, žeby se toto nemohlo stát i u benzinu, ale představa šťastného majitele "dieselova
motoru" za mnoho set ticíc Kč, který se pak bude léta "soudit" o náhradu škody, je pro
mně něco jako děsivý sen, že na člověka jede lokomotiva a on se nemůže pohnout ...

Naposledy editováno 07.02.2015 18:55:42

1 reakcí na tento příspěvek Palivo a jeho kvalita!

1.4.2015 v 21:23 | Nahoru | #178
Není třeba nikterak komentovat ...

http://www.novinky.c...to-volaji-vedci.html

(reakce na) Palivo a jeho kvalita!

6.4.2015 v 09:11 | Nahoru | #179

Komorerth píše: samozrejme je to cenou. Len nepricetny mimon alebo clovek s CCS bude tankovat na pumpe, ktora ma ten isty benal zo skladu CEPRA zo Strelic a predava ho draho. No dobre, mozno ten brnesky Globus vozi naftu zo Slovnaftu a Tank ono ma svoje zdroje. Ale aj tak.. preco by mal clovek tankovat za 33 kc N95, ked vedla je za 28. Za 33 kc som tankoval Vervu 100 pred zazimovanim na kurhaci v Tisnove a bolo mi luto ze som do nadrze napchal len cca 10 litrov



Přesně tak, ONO má své zdroje, hlavně naftu z Německa :)
Že si někdo nevšímá mých komentářů - jéé, ten mi to nandal.
Indiskrece? Těžko, nikdo tu SZ necitoval, jen uvedl, proč už se nehádá s jedním postiženým tady ve fóru - proč fórum zamořovat, ať se tím realizují jiní.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Palivo a jeho kvalita!

6.4.2015 v 11:12 | Nahoru | #180
.

Naposledy editováno 11.05.2015 12:39:28
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Thundercat - karburátor Yamaha YZF 600R Thundercat Okin1 11 6.11.2023 v 23:51 2stroke
Motorka 35 kW pro A2 - silniční Yamaha YZF 600R Thundercat, Kawasaki ZZR 600, Honda ... Joel1 4 6.7.2023 v 19:54 Joel1
Sada na snížení výšky Yamaha thunde... Yamaha YZF 600R Thundercat R.a.F 5 2.11.2022 v 19:53 assassin
HJC IS 17 Yamaha YZF 600R Thundercat Malibu86 10 7.1.2021 v 14:20 vopák
Motor cukne spadne otáčkoměr a zase... Yamaha YZF 600R Thundercat Kalich94 3 26.8.2020 v 15:27 FiZzeR


TOPlist