globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Palivo a jeho kvalita!
1.12.2014 v 22:34
Ahoj všem.
Nevěděl jsem přesně kam svoji zkušenost napsat, ale končila opravou, nepříjemnostmi a placením, tak že jsem tady asi dobře.
Byl to den blbec. Jel jsem se podívat na Stadin cup a píchl jsem zadní kolo - pech. Při vší smůle kolega v práci sundal skoro nejetou, ale starou gumu. Tak jsem si ji přhodil a se zpožděním pokračoval. Zajet si kousek do města k OMV jsem považoval v tu chvilku za další ztrátu času! Natankoval jsem po cestě za asi 300kč u Globusu a vyjel.
Na silnici z jedné strany plot a za ním areál staré fabriky, na druhé straně roští. Bez provozu - tak jsem zkusil gumu po hranách jestli alespoň trochu drží. Policie byla toho názoru že v obci ohrožuju lidi a tak mě za 72 km/h podle zákona potrestala. Sviňa den - ale můžu si za to sám.
Na Stadin cup jsem dojel, pokoukal, odreagoval , snad i zapoměl. Jaké však bylo překvapení, když jsem chtěl odjet a moje Kočka - hodná a poslušná ne a ne naskočit. V zoufalství jsem si vzpoměl na mladá léta kdy tlačili všichni a téměř všechno a Kočku potupně roztlačil. Šla na tři válce, i tak jsem za ně byl v tu chvilku rád. Domu jsem s pomocí sytiče dojel ale zážitek v tom pravém slova smyslu to opravdu nebyl.
Čištění nádrže, karburátorů a všeho kudy benzín teče mě stálo 2500kč. Na vině bylo něco jako palivo, které jsem ve spěchu u již zmíněného Globusu natankoval. Podotýkám, nikdy jsem u podobných institucí netankoval a jistojistě už nikdy tankovat nebudu. Drahá zkušenost!!! Neřeším o pár haléřů nebo korun dražší kvalitní benzín. Tolik toho nenajezdím, aby mě to zrujnovalo. Pospíchat se nemá. Byla to nouzovka a vím, že to už nikdy neudělám.
Závada byla překvapivá. Z nádrže se vysypalo cosi, co připomínalo vlákna sklolaminátu. Mezi prsty se nechal tento "materiál" promnuot a mazal!! Zřejmě něco jako přísada do biopaliva nebo co? Nevím?
Podobná lapálie se opakovala ještě jednou - asi týdnu se "utrhnul" někde nějaký dobře uschovaný kousek. Naštěstí jsem se rozhodl, že vyjedu nádrž a pak s tím něco udělám. Závada tentokrát odezněla sama. 2800 kč za opravu a špatné palivo a spousta nervů. To je účet za - spěch a snad i hloupost -.
A právě proto jsem se rozhodl se s vámi o svoji zkušenost podělit. Ať už máte skutra nebo cokoli většího a máte svoji motorku rádi - dejte pozor kde a co do ní natankujete.
Děsím se, když slyším "natankujte třeba támhle tam mají laciný benzín"! On to třeba ani benzín nebude.
Na fóru je spousta dotazů 95 nebo 98 a nebo snad 100 oktanů. To je na každém z vás - ale hlavně kvalitu !!! Ať se nespálíte jako já. Někdo třeba tankuje jenom u takových čerpaček a vyhovuje mu to. Jeho volba. Ale jak jsem už psal - já měl prostě den blbec!
Přeju hodně prima kilometrů - jasně že až se oteplí.


Předchozí
1... 4 5 6 7
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Palivo a jeho kvalita!

6.4.2015 v 12:53 | Nahoru | #181
ppll> přínos cíleně pěstované biomasy,která je následně fermentována za účelem výroby bioplynu a jeho následné spalování v kogeneračních jednotkách,kde vzniká drahá elektřina a teplo je výplodem EVROPSKÉ UNIE!!! Nějaký chytrák s tím přišel,dostal za to Řád Práce a chytlo se toho pár "správně vlivných" a bylo to. To,že se Česká Republika bezhlavě zavázala,že do konce roku 2010 se zde v ČR bude 8% celkově spotřebovávané el.energie bude vyrábět právě z obnovitelných zdrojů což jsou BPS,FVE a VE.
Takže vysvětlení ekologického přínosu hledej v EU.
Zemědělci se toho chytili,protože je co pěstovat na dlouhou dobu,díky dotacím je to stabilní záležitost,tak je je logické,že kdyby měli dělat i jinou činnost garantovanou na 15 let,dělat ji budou,jen jdou tam kde se dají vydělat peníze. Hezký den přeji

(reakce na) Palivo a jeho kvalita!

6.4.2015 v 21:27 | Nahoru | #182
.

Naposledy editováno 11.05.2015 12:38:58

Palivo a jeho kvalita!

8.4.2015 v 16:24 | Nahoru | #183
Novelu zákona o spotřebních daních má dnes na stole PS parlamentu ČR .
Její schválení předtím podpořil ministr zemědělství, který na tiskové konferenci
řekl, že se Česko v rámci EU před lety zavázalo k navýšení podílu biopaliv
v pohonných hmotách, a pokud závazek nenaplní, bude mu hrozit pokuta.

Výrobce biopaliv prý nedostává žádné dotace, sleva na spotřební dani je určena
pro dopravce a distributory a pro konečné zákazníky, to znamená občany,
kteří tankují na čerpacích stanicích biopaliva" ...

Takže ""Račte vstoupit do té boudy podívat se na velbloudy",
t.j. kupujme biopaliva, máme na ně slevu ...

Palivo a jeho kvalita!

8.4.2015 v 19:16 | Nahoru | #184
IvanDvoutakťák> lidi si ho zvolili, a on se ted stara o svuj business. Na tom neni nic divnyho. Doufam, ze kazdej kdo dal tomu mafianovi hlas si da pri kazdym tankovani alespon virtualni facku...

Palivo a jeho kvalita!

9.4.2015 v 09:34 | Nahoru | #185
Ekonomický pro některý... přesně tak to je. Od začátku 70. let je v Evropě zaváděn socialismus. Ex-římský klub. Nově biopaliva. Účel stále stejný, svět je prý přelidněn, těžko se mu kroutí. Přijdou politici a vyřeší to. Zdeformují trh, 3x stoupne cena potravin v rozvojových zemích, jejich obyvatelstvo se nažene do Evropy a vymalováno. Cíl splněn a trvalo to jen 50 let. Teď v roce 2015 je to 45 let od doby, kdy s tím začali. Ještě 5 let a nepoznáte to tu. Tak hezké kulaté výročí...

Palivo a jeho kvalita!

9.4.2015 v 10:29 | Nahoru | #186
rrss
Dodám "jen", že vše se děje v zájmu udržet si "teplý fleky"
v institucích EU, generováním dalších a dalších nesmyslů,
co mají potvrzovat jejich "genialitu a nepostradatelnost" ...

Palivo a jeho kvalita!

9.4.2015 v 11:41 | Nahoru | #187
.

Naposledy editováno 11.05.2015 12:38:40

Palivo a jeho kvalita!

17.9.2015 v 19:58 | Nahoru | #188
Pro příznivce benzinů bez biosraček, t.j. stooktanových Verva, případně MaxxMotion :












Šiřte tento seznam A KUPUJTE stooktanové benziny jak jen můžete - nebude-li jejich odbyt dost
velký, "zelení" je za čas zruší ...

Palivo a jeho kvalita!

17.9.2015 v 20:04 | Nahoru | #189
Na straně č.2 Seznamu čerpacích stanic benzinu VERVA 100
"razítko" Motorkáři.cz zakrylo následukící prodejce :

Varnsdorf Studánka 529 40752 Ústecký
Lovosice D8 - 44km, č.p. 131 41002 Ústecký
Rynoltice Rynoltice 151 46353 Liberecký

Palivo a jeho kvalita!

17.9.2015 v 20:43 | Nahoru | #190
Chci upozornit, že závod v Kyjově se ani letos nejede,
přesto že ve dnešních ČMN 19/2015 je v Kalendáři akcí (na str.14) uveden ... !
Jen aby tam diváci nejeli zbytečně .

1 reakcí na tento příspěvek Palivo a jeho kvalita!

11.1.2017 v 11:58 | Nahoru | #191
Tak dnes zamrzla tátovi nafta v Golfu. Tankuje u Albertu v Průhonicích. Druhý případ od této pumpy. Vždy, když mu zamrzla nafta, tak pokaždé z této pumpy. A když jim to člověk řekne, tak žádná domluva. Já bych tam netankoval už po první zkušenosti.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Palivo a jeho kvalita!

11.1.2017 v 12:54 | Nahoru | #192

Zorba píše: Tak dnes zamrzla tátovi nafta v Golfu. Tankuje u Albertu v Průhonicích. Druhý případ od této pumpy. Vždy, když mu zamrzla nafta, tak pokaždé z této pumpy. A když jim to člověk řekne, tak žádná domluva. Já bych tam netankoval už po první zkušenosti.


Za zamrznuti nafty pri teplotách jako byly dneska -15C téměř vždy muze neudrzovany palivový filtr v aute. Bezna nafta vydrzi filtrovatelnosti do -20. Kdyby to bylo skutecne nevyhovující naftou z pumpy, tak by pri techto teplotach zamrzala pres noc už ve filtru ve stojanu na pumpě a pumpa by byla mimo provoz.

Palivo a jeho kvalita!

11.1.2017 v 19:46 | Nahoru | #193
Jj , na filtry někdo / někdy zapomínáme ...
VUT expert na spalovací motory mně dokonce jednou upozornil, že NE OLEJOVÝ filtr
( který teda " my dvoutakti " nepotřebujeme ) ,

ALE o perfektní kondici VZDUCHOVÝHO filtru je především třeba pečovat , což znamená
čistit - čistit - čistit (jedná-li se např. o "molitan" ), anebo vyměňovat za nový podstatně
dříve, než předepisuje "manuál" ... !
Zdůvodnil to tím , že i při filtrování "papírem" prochází mikročástice,
jejichž množství však dosahuje až neuvěřitelných hodnot

a zdokumentoval to okamžitě snadným a rychlým výpočtem,
jak bombastický objem vzduchu projde filtrem
A TEDY MOTOREM , PRO SNADNÝ VˇYPOČET 1000ccm / 1 litr , když ho točíme průměrně 10 ( a více ! ) tis. ot. / min ,

třeba 2 hodiny při nějaké joyride, X hodin denně při cestování, nebo zhruba spočítáme motohodiny za jedinou sezonu ...
a když ty objemy vzduchu přepočítal na desítky a stovky metrů krychlových a srovnal s objemem nějaké větší místnosti
či sálu školní tělocvičny, TAK MNĚ PADALA BRADA ...........

Naposledy editováno 12.01.2017 10:44:32

Palivo a jeho kvalita!

11.1.2017 v 22:00 | Nahoru | #194
Stechiometrický poměr benzinu je cca 12 - 18:1 a u diesel motoru 18 - 70:1. Ideální poměr pro benzin je udáván 14,7............ale je to vše daleko složitější, než by se na první pohled mohlo zdát. Dnes už lze spalovat i velmi "chudou" směs, ale stále je problém s materiály a s odvodem tepla.....................no a hlavně do všeho kecá ekologie, což je největší brzda vývoje v procesu spalování.

Palivo a jeho kvalita!

13.1.2017 v 06:52 | Nahoru | #195
Poslušně hlásím, že přibyly nové čerpačky s Vervou 100 a to Žatec(výpadovka na Plzeň, uplně na konci města) a Klášterec nad Ohří(hlavní průtah městem, skoro na konci města směr Chomutov)

Palivo a jeho kvalita!

13.1.2017 v 08:29 | Nahoru | #196
Díky za informování těch, co svým miláčkům dopřávají jen to nejlepší ...
Nevím nakolik je to aktuální, ale taky za Svitavami směr Litomyšl je jedna nová (?)
Benzina +

Naposledy editováno 13.01.2017 08:31:10

1 reakcí na tento příspěvek Palivo a jeho kvalita!

13.1.2017 v 09:25 | Nahoru | #197
Dá se někde dohledat norma pro čepování, resp. kolik je litr na počítedle VS. realita? nějaká odchylka dovolená zákonem? Protože si nedokážu zdůvodnit větu: v rakousku je lepší benzín. Výroba přece takového OMW Maxxmation probíha na stejném místě nebo jak to je? Takže kde se bere tvzení že v rakousku na litr dojedu dál? To přece nemůže být jinde než v samotném množství paliva. Má k tomu někdo něco?

Palivo a jeho kvalita!

13.1.2017 v 09:37 | Nahoru | #198
Sonicek> krom jineho je to i stylem jizdy. V Rakousku se jezdi obecne plynuleji, kazda prdel ma obchvat a clovek se chova zpravidla jako na navsteve - tedy jezdi slusneji. Navic jejich omezeni rychlosti na dalnici na nesmyslnych 100kmh ma taky vliv, takze spotreba jde samozrejme dolu.

Palivo a jeho kvalita!

13.1.2017 v 12:08 | Nahoru | #199
Podle mých zkušeností a informací od přátel, v Rakousku (i Německu) velká většina řidičů ( aut !)
opravdu nejezdí u nás obvyklým stylem "plyn - brzdy", ať už je to vrozenou "šetřivostí" nebo snahou
nedostat se do kolizní situace s jiným účastníkem provozu, nebo, nedejbože , s policejní hlídkou ...
Takže i když můj vztah k petrolejářským / čerpadlářským "sockám" je léty špatných zkušeností
zafixován, myslím, že " se v Rakousku na litr dojede dál " především z důvodu všeobecně užívaného
stylu jízdy a ne díky "poštelovaným" měřidlům na českých výdajových stojanech .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Palivo a jeho kvalita!

13.1.2017 v 12:54 | Nahoru | #200

Sonicek píše: Dá se někde dohledat norma pro čepování, resp. kolik je litr na počítedle VS. realita? nějaká odchylka dovolená zákonem? Protože si nedokážu zdůvodnit větu: v rakousku je lepší benzín. Výroba přece takového OMW Maxxmation probíha na stejném místě nebo jak to je? Takže kde se bere tvzení že v rakousku na litr dojedu dál? To přece nemůže být jinde než v samotném množství paliva. Má k tomu někdo něco?


Povolena tolerance vydavaneho množství je 0,5%. Vychází to tuším z nejake CSN pro prutokove měřiče pro kapaliny, které jsou jine nez voda, ted to hledat nemůžu. Ale zadne problémy v téhle oblasti množství nejsou, COI totiž tohle kontroluje stejne jako kvalitu, a zatímco okolo kvality je spousta kecu, tak okolo množství je ticho.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Palivo a jeho kvalita!

13.1.2017 v 13:36 | Nahoru | #201

splasenytrubky píše: Povolena tolerance vydavaneho množství je 0,5%. Vychází to tuším z nejake CSN pro prutokove měřiče pro kapaliny, které jsou jine nez voda, ted to hledat nemůžu. Ale zadne problémy v téhle oblasti množství nejsou, COI totiž tohle kontroluje stejne jako kvalitu, a zatímco okolo kvality je spousta kecu, tak okolo množství je ticho.


Jako jsou revize na vše od aut přes hasičáky po kotle, tak i každej výdejní stojan musí mít revizi měřidla a je na něm nalepená plomba s vycvaknutým datem. Přijede maník, natočí do certifikovanýho odměrnýho válce, zkontroluje a vystaví glejt a nalepí známku s datem kontroly jak v STKčku - schválně si toho na stojanu všimni. ČOIka běžně kontroluje glejt + plombu, ale může provést i kontrolní měření.

(reakce na) Palivo a jeho kvalita!

13.1.2017 v 16:20 | Nahoru | #202

charlie.vtx1800 píše: Jako jsou revize na vše od aut přes hasičáky po kotle, tak i každej výdejní stojan musí mít revizi měřidla a je na něm nalepená plomba s vycvaknutým datem. Přijede maník, natočí do certifikovanýho odměrnýho válce, zkontroluje a vystaví glejt a nalepí známku s datem kontroly jak v STKčku - schválně si toho na stojanu všimni. ČOIka běžně kontroluje glejt + plombu, ale může provést i kontrolní měření.


Jo, přesně tak, a ČOIka ty kontrolní odměry i dělá.

1 reakcí na tento příspěvek Palivo a jeho kvalita!

13.1.2017 v 16:29 | Nahoru | #203
K tý toleranci měření objemu. Na začátku podzimu jsem tankoval v Miličíně, kousek před dálnicí směr Tábor. Nejlevnější pumpa v okolí, do auta, který má nádrž na 33 litrů, jsem tam natankoval 34,5 litru. Nutno uznat, že už jsem jel na benzínový výpary. Ale i tak si myslím, že to byl ten důvod, proč to tam měli tak levný, prostě nízkou cenu dohnali na špatně počítaným objemu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Palivo a jeho kvalita!

13.1.2017 v 16:55 | Nahoru | #204

Dráťa píše: K tý toleranci měření objemu. Na začátku podzimu jsem tankoval v Miličíně, kousek před dálnicí směr Tábor. Nejlevnější pumpa v okolí, do auta, který má nádrž na 33 litrů, jsem tam natankoval 34,5 litru. Nutno uznat, že už jsem jel na benzínový výpary. Ale i tak si myslím, že to byl ten důvod, proč to tam měli tak levný, prostě nízkou cenu dohnali na špatně počítaným objemu.


Těch 33 litrů je jen asi 90 nebo 95% brutto objemu. Pokud třeba u jakékoliv škodovky odmáčkneš odvzdušňovací ventilek, který je v hrdle nádrže, dostaneš do ní 3 až 5 litrů navíc, podle typu auta. To je běžná, normální věc. A třeba u nafty hodně záleží na tom, jak moc pění. Když pění víc, vypne pistole dřív. Do aditiv nafty pro pumpy se přidávají i protipěnové přísady. Pumpaři se pak vytahují, že na plnou nádrž ujedeš dál. Přesně tohle dělal nedávno Shell. A nelžou. Ale ve skutečnosti dojedeš dál proto, že se ti do nádrže díky antipěnidlu víc vešlo.

(reakce na) Palivo a jeho kvalita!

13.1.2017 v 21:53 | Nahoru | #205
splasenytrubky: Souhlas, pění i benzín. Z vlastní zkušenosti mám ověřeno, že když motorku natankuju opravdu po víčko a minutu-dvě počkám, dokapu ještě pár deci, jen co bublinky utečou. U větších nádrží (v autě mám 70 litrů) to udělá rozdíl několika litrů.

Palivo a jeho kvalita!

14.1.2017 v 09:33 | Nahoru | #206
No to " sou mi věci " , pánové
Napříště si na toto taky "dám pozor", abych s Gammou nemusel k "pumpě" TAK často ...

Palivo a jeho kvalita!

14.1.2017 v 19:58 | Nahoru | #207
Musím povedať, že aj ja som tankoval na nejakých pumpách u vás a vyhodilo mi chybu motora - lambda sonda a tak čierny výfuk som ešte nemal. Tankoval som na benzina - Velké Losiny a tú druhu no name traktor pumpu niekde neviem kde si už ani nepamätám ako sa volala, ak mala vôbec nejaký názov. Keď si spomeniem napíšem.

Palivo a jeho kvalita!

19.1.2017 v 15:30 | Nahoru | #208
To nesmíš mixovat diesel s benzínem

(reakce na) Palivo a jeho kvalita!

20.1.2017 v 16:26 | Nahoru | #209
.

Naposledy editováno 21.01.2017 19:33:03

Palivo a jeho kvalita!

20.1.2017 v 16:37 | Nahoru | #210
Jj tak to znám, taky sem to měl podobně-sopel ale de sceš tankovat?
Předchozí
1... 4 5 6 7
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Thundercat - karburátor Yamaha YZF 600R Thundercat Okin1 11 6.11.2023 v 23:51 2stroke
Motorka 35 kW pro A2 - silniční Yamaha YZF 600R Thundercat, Kawasaki ZZR 600, Honda ... Joel1 4 6.7.2023 v 19:54 Joel1
Sada na snížení výšky Yamaha thunde... Yamaha YZF 600R Thundercat R.a.F 5 2.11.2022 v 19:53 assassin
HJC IS 17 Yamaha YZF 600R Thundercat Malibu86 10 7.1.2021 v 14:20 vopák
Motor cukne spadne otáčkoměr a zase... Yamaha YZF 600R Thundercat Kalich94 3 26.8.2020 v 15:27 FiZzeR


TOPlist