bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Spojka...
Zdravím.. Potřeboval bych poradit se spojkou na mojí Jawě 50/220. Jde o to, že spojka vypíná, ale jde velmi ztuha. Už jsem ji měl dvakrát rozebranou, dal jsem nové pružiny a vyměnil lamely. Tyčky jsou určitě správně. Normálně by mi to nevadilo, ale nejsem takovej kulturista, abych zvládal mačkat takhle tuhou páčku. Díky za odpovědi

Spojka...

30.11.2014 v 18:51 | Nahoru | #1
dej tam nové lanko

Spojka...

30.11.2014 v 20:15 | Nahoru | #2
Dej kuličku mezi rozpěrné tyčky a pak ještě mezi tyčku a štelovací šroubek na pravém deklu. Už si nejsem jistý ,jestli nebude třeba zkrátit některou tyčku, anebo to pobere ten štelovací šroub.

Spojka...

30.11.2014 v 21:26 | Nahoru | #3
Taky bych zacal spis lankem...

Spojka...

1.12.2014 v 00:32 | Nahoru | #4
Jak píší ostatní. Prvně zkontroluj lanko. Nejlépe klouže bowden s teflonovou vložkou . I na síle té pružiny, co je dole na lanku může dost záležet. A pak bych koukal jestli jsou v pořádku tyčky a jestli někde neváznou. Musí jít v pohodě dvěma prsty.

Naposledy editováno 01.12.2014 00:34:06

Spojka...

1.12.2014 v 01:52 | Nahoru | #5
Lanko jsem dal nové a stále stejný problém. Tyčky jsem koupil přímo na pionýra dělané takže ty by snad měly být v pořádku. S tou další kuličkou to zkusím a uvidím. Zatím díky za všechny odpovědi

Spojka...

1.12.2014 v 09:23 | Nahoru | #6
Je spojka správně sestavená?
Zkoušels ji bez levého deklu, jestli při vypínání už nedosedají závity pružin na sebe?
Nové lanko?
A namazals ho?
Jednou ze zásad vedení bowdenu je taky - co největší oblouky...

Spojka...

1.12.2014 v 11:24 | Nahoru | #7
Vim, že si to asi zkoušel, ale stejnej problém jsem měl na fichtlu a byl způsobenej špatným vedením bowdenu pod plechama - docházelo ke kroucení a vyššímu odporu při mačkání spojky.

Spojka...

1.12.2014 v 12:48 | Nahoru | #8
Lanko jsem mazal a spojka je složená určitě správně podle origo manuálu a lamely jsou k sobě dané tou užší stranou. Lanko mám vedené co možná nejméně zohýbanou cestou a stejně jde stále ztuha. Už se mi kvůli tomu zníčil závit štelovacího šroubku v pravém deklu motoru.

1 reakcí na tento příspěvek Spojka...

Skvělá odpověď, děkuji! 1.12.2014 v 14:42 | Nahoru | #9
No tak to vypadá, že je chyba od šrůfku ke spojce...vyhákni lanko a zkus s ním pohýbat, musí jít lehko.
Potom rozdělej spojku a zkus, jestli neváznů vypínací tyčky.
No a pokud až sem bude všecko v cajku, tak je chyba kde...?
V tem zbytku.
Akorát teda nevím, co je to za typ Jawa 50/220 .

(reakce na) Spojka...

1.12.2014 v 15:56 | Nahoru | #10
Zdenalbenal> Je to typ z roku 1978 byla to poslední generace pionýrů viz. http://www.jawamani...ail.aspx?motoid=6953
http://www.pajka.inf...1-pionyr-cerveny.php
No a prakticky všechny věci co jsi popsal tak jsem zkusil, vyměnil a rozebral..
Teď koupím nový pravý dekl a podle toho se uvidí jak to bude dál.

Naposledy editováno 01.12.2014 15:58:08

1 reakcí na tento příspěvek Spojka...

Skvělá odpověď, děkuji! 1.12.2014 v 15:57 | Nahoru | #11
Sundej ten pravy dekl a koukni se dirou v lozisku pro hridel retezoveho kolecka do teho deklu smerem k serizovacimu sroubku spojky. Musi tam byt videt nalisovana plechova podlozka, ktera ma v sobe diru akorat tak na tu spojkovou tycku a drzi ji v ose seriz sroubu. A touhle dirou je pak videt konec toho serizovaciho sroubu.
Kdyz tam ta podlozka neni (nebo se uvolni a nevede tycku), tak muze dojit k tomu ze se serizovaci sroub castecne sveze z konce tycky a tlaci tycku do strany a sprajcuje ji o vnitrni stenu vyvrtu hridele retezoveho kolecka.
Uz si to nepamatuju, ale myslim ze ta podlozka muze spadnou vedle toho loziska a pac ma podstatne mensi prumer nez vnejsi prumer diry pro lozisko tak nebrani sice tyccev pohybu, ale taky ji nevede. Zkratka mezi tym loziskem a vnitrkem deklu byla mezera do niz ta podlozka vypadla. Reseni vylisovat lozisko, zalisovat nebo jinak zajisti podlozku, dat novy lozisko. Moje reseni bylo vymenit cely dekl za jiny

(reakce na) Spojka...

1.12.2014 v 16:04 | Nahoru | #12
JaraX> No tak to bych to musel vidět takhle si to nevybavím..

Spojka...

1.12.2014 v 16:18 | Nahoru | #13
No to pocitam, ze to musis videt, ja se ti do diry divat nebudu
Proste kdyz v deklu za loziskem bude velika dira az k seriz sroubu, tak je neco spatne
Ta podlozka je ten krouzek 39 nebo 38 viz foto, je to na kutas videt



Spojka...

4.12.2014 v 10:43 | Nahoru | #14
Jaké jsi tam dal nové pružiny?

Spojka...

17.12.2015 v 00:38 | Nahoru | #15
Koupené v moto obchodě. Nakonec to bylo vážně pouze špatným lankem. Vyměněný bowden vedený bod krytem prsíček to vyřešil.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jak poznat kdy byl vyroben pionýr p... [1, 2] Jawa 50/21 Pionýr macgiver66 40 Včera v 13:59 FJRPEPA
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr AdaM123456 9 15.4.2024 v 11:47 pavelgl1
Pístní kroužky Jawa 50/21 Pionýr ales799 29 12.4.2024 v 20:35 elvis78
Pionýr se dusí Jawa 50/21 Pionýr Jawa_Babetta 14 10.4.2024 v 11:00 FJRPEPA
Jawa pionýr 50/05 Jawa 50/21 Pionýr _bublina 13 5.4.2024 v 10:30 Frantas


TOPlist