globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výména chladící kapaliny - problém při odvzdušnění
11.11.2014 v 17:52
Včera jsem se pustil do výměny chladící kapaliny. Neměnil jsem ji poprvý, takže jsem nečekal, že nastane nějaký problém. Ale stalo se. Púvodní kapalinu (Castrol motocycle coolant) jsem vypustil přes hadičku. Asi půl litru mi tam zbylo, ale to nikdy neřeším. Přes plnící hrdlo jsem dolil novou kapalinu (Motul Motocool FactoryLine) a s otevřeným plnícím hrdlem jsem nastartoval motor a začal odvzdušňovat. Když se kapalina ohřála na víc jak 80 stupňú začala vytýkat ven přes plnící hrdlo. Začal jsem ji chytat zpátky do flašky a když měla kapalina 90 stupnu, najednou vyprsklo půl litru... Dneska jsem to zkusil znova a vždycky jsem motor vypnul a chvíli počkal. Na víc jak 85 stupnu jsem se stejně nedostal. V čem může být problém? Poradí mi někdo? Předem děkuji.
Předchozí
1 2
Následující

Výména chladící kapaliny - problém při odvzdušnění

11.11.2014 v 18:07 | Nahoru | #1
To bude rukama

1 reakcí na tento příspěvek Výména chladící kapaliny - problém při odvzdušnění

11.11.2014 v 18:11 | Nahoru | #2
kdybych to dělal poprvý tak by to bylo rukama... Tohle bude něčím jiným...

(reakce na) Výména chladící kapaliny - problém při odvzdušnění

11.11.2014 v 18:12 | Nahoru | #3

Kreuz_GSR píše: kdybych to dělal poprvý tak by to bylo rukama... Tohle bude něčím jiným...

když k vypouštění kapaliny nepoužíváš výpušták na pumpě tak to rukama asi nebude mno

Výména chladící kapaliny - problém při odvzdušnění

11.11.2014 v 18:15 | Nahoru | #4
Já to vždy přes výpušťák na pumpě vyleju. Okruh propláchnu destilkou. Naplním chladič po hrdlo a expanzku mezi rysky. Vše zavřu, nastaruju, nechám ohřát do sepnutí sahary. Pak to nechám vychladnout následně doleju chladič a expanzku a hotovo.

Výména chladící kapaliny - problém při odvzdušnění

11.11.2014 v 18:21 | Nahoru | #5
Jen dotaz. Proč to necháváš ohřát s otevřenym chladičem?

Výména chladící kapaliny - problém při odvzdušnění

11.11.2014 v 18:22 | Nahoru | #6
Postupuju podle servisního manuálu pro GSR. Vypouštěcí šroub je jenom na čerpadle a to je výš než je ta hadička. Proto to vypouštím přes hadičku. Do chladiče i do expanzky naleju potřebný množství. Nechám hrdlo otevřený (to dělám jinak než ty)a nastartovaný motor až dokud se nepustí větrák, pak zavřu hrdlo a hotovo. Ale tentokrát to tak nejde...

Výména chladící kapaliny - problém při odvzdušnění

11.11.2014 v 18:38 | Nahoru | #7
Nechavam to otevreny aby mohly ty bublinky ven. Píšou to tak v manuálu...

Výména chladící kapaliny - problém při odvzdušnění

11.11.2014 v 19:01 | Nahoru | #8
já to zatím u motorek (929, R1) co jsem měnil chladící kapalinu dělal úplně jednodušše
otevřel víčko chladiče, dolu pod výpušťák dal nádobu (prd platný, pokaždý jsem stejně spálil trávník ) vypustil starou kapalinu, výpušťák utáhnul, nalil novou kapalinu (cca 2 litry) zavřek víko chladiče a bylo po prdeli. nic jsem nestartoval ani neodvzdušňoval

Výména chladící kapaliny - problém při odvzdušnění

11.11.2014 v 19:02 | Nahoru | #9
Tak jsem si stahl tvuj manual. Nezapoměl jsi na odvzdušňovák pozice 1? servisní manuál 34 strana

1 reakcí na tento příspěvek Výména chladící kapaliny - problém při odvzdušnění

11.11.2014 v 19:20 | Nahoru | #10
Mas pravdu, tenhle krok vždycky vynechavam, zejtra zkusim povolit odvdusnovak a napíšu jestli byl problém v tomhle...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výména chladící kapaliny - problém při odvzdušnění

11.11.2014 v 19:32 | Nahoru | #11

Kreuz_GSR píše: Mas pravdu, tenhle krok vždycky vynechavam, zejtra zkusim povolit odvdusnovak a napíšu jestli byl problém v tomhle...

že by to bylo vážně rukama

Jinak co jsi teď napsal a co jsi napsal v příspěvku #6 ("Postupuju podle servisního manuálu pro GSR") si docela odporuje že

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výména chladící kapaliny - problém při odvzdušnění

11.11.2014 v 19:51 | Nahoru | #12
Rebel83> si zlej.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výména chladící kapaliny - problém při odvzdušnění

11.11.2014 v 19:59 | Nahoru | #13

XTeZeto píše: Rebel83> si zlej.


Ale jinak prima kluk...

(reakce na) Výména chladící kapaliny - problém při odvzdušnění

11.11.2014 v 20:30 | Nahoru | #14

maciiik píše: Ale jinak prima kluk...

(reakce na) Výména chladící kapaliny - problém při odvzdušnění

11.11.2014 v 20:49 | Nahoru | #15

maciiik píše: Ale jinak prima kluk...

Výména chladící kapaliny - problém při odvzdušnění

11.11.2014 v 22:21 | Nahoru | #16
To je nápad nechávat otevřený víko na chladiči při spuštěným motoru ,odvzdušní se ti to do expanzky a nebo máš odvzdušňovák na vodní pumpě nebo termostatu

Výména chladící kapaliny - problém při odvzdušnění

12.11.2014 v 00:54 | Nahoru | #17
No jasně že to bude probém, když nepoužiješ při odvzdušňování odvzdušnovák. To je jako bys odvzdušnoval brzdy jen s otevřenou nádobkou na brzdovou kapalinu. Asi by to taky neklapalo, že ?

5 reakcí na tento příspěvek Výména chladící kapaliny - problém při odvzdušnění

12.11.2014 v 06:22 | Nahoru | #18
Jenom dotaz, jak často by se měla měnit chladící kapalina? Ptám se, protože nevidím důvod na výměnu, kapalina snad tolik nedegraduje jako brzdová kapalina. Pouze každý rok zkontrokluju vizkozitu a jestli je čistá. Tak proč měnit?

U auta mám jednu náplň už osmím rokem a nevidím důvod k výměně. Do -28 je a to snad stačí. Poučte mě

(reakce na) Výména chladící kapaliny - problém při odvzdušnění

12.11.2014 v 07:31 | Nahoru | #19
AnihilatorCZ> co sem slyšel, tak kluci říkali po pěti letech měnit.. Mě to po nějaké době zaneslo elektrody co hlídají hladinu - stačilo očistit, ale radši sem náplň vyměnil.. (u auta, u moto nevím, ale taky jsem už měnil, kdo ví, esi tam nebyla ještě origo z výroby..)

(reakce na) Výména chladící kapaliny - problém při odvzdušnění

12.11.2014 v 08:21 | Nahoru | #20
AnihilatorCZ> prej to po pár letech rádo žere těsnění

(reakce na) Výména chladící kapaliny - problém při odvzdušnění

12.11.2014 v 08:26 | Nahoru | #21

maciiik píše: Ale jinak prima kluk...

o tom žádná

(reakce na) Výména chladící kapaliny - problém při odvzdušnění

12.11.2014 v 08:47 | Nahoru | #22

AnihilatorCZ píše: Jenom dotaz, jak často by se měla měnit chladící kapalina? Ptám se, protože nevidím důvod na výměnu, kapalina snad tolik nedegraduje jako brzdová kapalina. Pouze každý rok zkontrokluju vizkozitu a jestli je čistá. Tak proč měnit?

U auta mám jednu náplň už osmím rokem a nevidím důvod k výměně. Do -28 je a to snad stačí. Poučte mě

u mě píšou co dva roky. Já tam mám kapalinu nyní rok a ze -40 klesla odolnost na -35

(reakce na) Výména chladící kapaliny - problém při odvzdušnění

12.11.2014 v 08:50 | Nahoru | #23
AnihilatorCZ> a ztrácí antikorozní vlastnosti u moto nevím jestli tam má co reznout, ale mám auto z 95 a moc to asi nikdo neměnil a byl to hnus měnil jsem potom chladič, radiátor topení jak to bylo zanesený těma sračkama a několikrát proplachoval a pořád to není ono ... takže kdyby se to měnilo jak má, tak by to tak dopadnout nemuselo

Naposledy editováno 12.11.2014 08:51:23

Výména chladící kapaliny - problém při odvzdušnění

12.11.2014 v 09:47 | Nahoru | #24
ja menim po 2-3letech,jak se mi chce, udajne to rado zere tesneni a to pod hlavou prej nejradeji,ale nevim...

Výména chladící kapaliny - problém při odvzdušnění

12.11.2014 v 17:53 | Nahoru | #25
Ne

Naposledy editováno 13.03.2015 05:42:27

Výména chladící kapaliny - problém při odvzdušnění

12.11.2014 v 20:32 | Nahoru | #26
medvěde,pamatuješ náš rozhovor o idiotech?tady to máš na živo

Výména chladící kapaliny - problém při odvzdušnění

12.11.2014 v 21:51 | Nahoru | #27
Tak jak dopadlo odvzdušnění

Zajisté to tím nebylo

1 reakcí na tento příspěvek Výména chladící kapaliny - problém při odvzdušnění

13.11.2014 v 12:58 | Nahoru | #28
Asi uz v pohode.... bylo to zavzdusneny u toho sroubu...

(reakce na) Výména chladící kapaliny - problém při odvzdušnění

13.11.2014 v 13:11 | Nahoru | #29

Kreuz_GSR píše: Asi uz v pohode.... bylo to zavzdusneny u toho sroubu...

(reakce na) Výména chladící kapaliny - problém při odvzdušnění

13.3.2019 v 21:49 | Nahoru | #30
AnihilatorCZ> Kapalina má také mazací schopnosti, které časem ztrácí. Maže kluzné ucpávky čerpadla, pouzdra.... U nových aut je to z tohoto důvodu také důležité, když je elektronicky řízená vodní pumpa za 5tis. :-/
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
garáž Suzuki GSR 600 Jankosaro 4 1.12.2023 v 16:13 Juraj22
Řetěz [1, 2] Suzuki GSR 600 Ebčak 31 15.10.2023 v 23:32 assassin
Suzuki GSR x Kawasaki ER 6N | Ktero... Suzuki GSR 600, Kawasaki ER 6N ERINN 4 31.7.2023 v 08:57 Animals21
Řešení pro cukání plynu , kolísání ... Suzuki GSR 600 Blackaligator 2 7.6.2023 v 10:01 Blackaligator
Vybita baterie po týdnu stání Suzuki GSR 600 Hunterkill 16 15.5.2023 v 11:29 Hunterkill


TOPlist