bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: kolečko o zub menší
ahoj, chystám se na výměnu řetězovky ( vfr 1996 ), přemýšlím dát kolečko o zub menší. Teoreticky snad vím (lepší zátah, nižší maximálka, vyšší spotřeba, bude fixlovat tachometr)
ještě něco ?, No hlavně nějakou praktickou zkušenost - kdo máte.Díky

kolečko o zub menší

Skvělá odpověď, děkuji! 6.11.2014 v 11:20 | Nahoru | #1
Měl jsem ve předu o zub větší a pak jsem dal originál ( o zub menší než bylo). Motorka se lépe rozjíždí, je živější, zmizelo cukání při nízkých rychlostech. Co to udělal se spotřebou nevim, ale možná i klesla, nemusim za to tolik brát aby se to rozjelo

1 reakcí na tento příspěvek kolečko o zub menší

Skvělá odpověď, děkuji! 6.11.2014 v 11:54 | Nahoru | #2
vse co jsi napsal. nic vic.

1 reakcí na tento příspěvek kolečko o zub menší

Skvělá odpověď, děkuji! 6.11.2014 v 12:51 | Nahoru | #3
S tím tachošem jsi si jist? Co si pamatuju, tak lanko vede k přednímu kolu tak docela nechápu co by se změnou převodu mělo dít s tachometrem. Budou jiné otáčky, ale rychlost jako taková bude stejná.

(reakce na) kolečko o zub menší

6.11.2014 v 13:00 | Nahoru | #4

Kalimerro píše: S tím tachošem jsi si jist? Co si pamatuju, tak lanko vede k přednímu kolu tak docela nechápu co by se změnou převodu mělo dít s tachometrem. Budou jiné otáčky, ale rychlost jako taková bude stejná.



pokud je k prednimu kolu tak rychlost se nemeni, jedine ze by jsi dal jinou gumu s jinym obvodem

kolečko o zub menší

Skvělá odpověď, děkuji! 6.11.2014 v 13:01 | Nahoru | #5
spotřeba se nezmění... resp. taková kterou bys změřil

kolečko o zub menší

Skvělá odpověď, děkuji! 6.11.2014 v 13:07 | Nahoru | #6
Měl jsem na XJR rozdíl 2 zuby, a bylo to na spotřebě znát, ale styl jízdy (s mozkem / bez mozku) byl na spotřebě znát podstatněji. Jak už bylo řečeno, pokud máš tachometr z předního kola, pak se nic nezmění.

(reakce na) kolečko o zub menší

Skvělá odpověď, děkuji! 6.11.2014 v 13:57 | Nahoru | #7

Zx-10RCarlos píše: vse co jsi napsal. nic vic.



No, možná by ještě stálo sem tam za zkouknutí, jak moc bude zvrchu přes kyvku (v místě čepu kyvky) došponovanej řetěz, aby se neprodřela kyvka. Třeba to jeden zub neovlivní, ale neznám zblízka VFR...

1 reakcí na tento příspěvek kolečko o zub menší

6.11.2014 v 16:21 | Nahoru | #8
Jeden je malo bracho

1 reakcí na tento příspěvek kolečko o zub menší

6.11.2014 v 19:34 | Nahoru | #9
Dal jsem na Magnu přední kolečko o 2 zuby menší a ještě jsem dodal nové programovatelné zapalování, kde jsem hlavně "vymazal" nesmyslné omezení předstihu nad 10tis ot/min.

Nižší maximálku určitě nemám. Již dříve jsem jí prakticky dosahoval na 4ku. 5ka byla a je pouze cestovní kvalt.

kolečko o zub menší

7.11.2014 v 11:00 | Nahoru | #10
A o kolik % pak to tacho kecá? Resp. je ta chyba znatelná?

1 reakcí na tento příspěvek kolečko o zub menší

Skvělá odpověď, děkuji! 7.11.2014 v 12:24 | Nahoru | #11
Udělal jsem to samé na VFR 800, vše jak popisuješ až na to, že maximálka je vyšší, protože motor je i na 6. schopný rozmotat se na plné otáčky. Spotřeba +0,5 L, ale víc se bavím a o to jde. Tacho kecá na 50 o cca 8km, při 140 o cca 15.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolečko o zub menší

7.11.2014 v 13:54 | Nahoru | #12
VeFeRák> Ale to snad to tacho kecá pořád stejně už od výroby ne, nebo se snad něco změnilo změnou toho převodu?
Danke: četl jsi i ostatní příspěvky kromě prvního? Mi to tu někdy připadá jak v práci, taky na poradě vysvětluji absolutní banalitu i desítky minut a stejně to pořád někdo nechápe.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolečko o zub menší

9.11.2014 v 10:05 | Nahoru | #13
Kalimerro>

Ale to snad to tacho kecá pořád stejně už od výroby ne, nebo se snad něco změnilo změnou toho převodu?



napsal -li jsi tohle... jsi jeden z těch na tý poradě, co to stále nechápe

(reakce na) kolečko o zub menší

9.11.2014 v 15:56 | Nahoru | #14

AndělČK píše: Dal jsem na Magnu přední kolečko o 2 zuby menší a ještě jsem dodal nové programovatelné zapalování, kde jsem hlavně "vymazal" nesmyslné omezení předstihu nad 10tis ot/min.

Nižší maximálku určitě nemám. Již dříve jsem jí prakticky dosahoval na 4ku. 5ka byla a je pouze cestovní kvalt.



Jo o já se s původní rozetou nad 200 sotva dostanu... S min zuby 250... Tacho mám v elektru..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolečko o zub menší

10.11.2014 v 06:52 | Nahoru | #15
t_freedom> Ano, většinou se poznali tak, že nacpali alespoň dva smajlíky do jedné věty. Měli však bohudík ten dar, že po použití "jejich jazyka" nakonec porozuměli.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolečko o zub menší

10.11.2014 v 06:58 | Nahoru | #16
Kalimerro> pochopitelně, že se to změnilo, to snad není možný, že se na to ptáš, popřemýšlej, kde je snímač tacha a co s tím udělá změna převodu proti sérii

(reakce na) kolečko o zub menší

10.11.2014 v 08:09 | Nahoru | #17
Kalimerro> nevím proč odkazuješ na smajlíky... jestliže nechápeš jádro pudla... (jsou dva)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolečko o zub menší

10.11.2014 v 13:02 | Nahoru | #18
Tak díky pánové, že jste mě upozornili na to, že to je blbost a že tacho vede k přednímu kolu.
Edit: Tak jsem VeFeRáku teda popřemýšlel a pořád mi to není jasné. Nevím jak u VFR800 (o té stejně není řeč), ale u mé 750 šlo lanko k přednímu kolu. Prosím o opravdové vysvětlení (ne imbecilní smajlíky) jak se změnilo měření rychlosti na Tvojí mašině změnou převodu, fakt by mě to zajímalo. Díky.

Naposledy editováno 10.11.2014 13:25:15

2 reakcí na tento příspěvek kolečko o zub menší

10.11.2014 v 13:39 | Nahoru | #19
diky všem za odpovědi, hlavně véferákovi za jeho "ale víc se bavím a o to jde" = takže je ten zub znát,(a samozřejmě i za ostatní údaje). Tu teorii jsem psal, abych nebyl za vola, nenajezdím toho tolik, aby mě trápila spotřeba, většinou na pohodu, tak ani ta maximálka není podstatná, tacho si ohlídám.Dík

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolečko o zub menší

10.11.2014 v 13:45 | Nahoru | #20

(reakce na) kolečko o zub menší

10.11.2014 v 13:50 | Nahoru | #21
KapitanMasakr> i takovou odpověď jsem čekal, možná časem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolečko o zub menší

10.11.2014 v 13:56 | Nahoru | #22
mara-zx7r>
jo, než jsem napsal dotaz, tak jsem projel forum a tento odkaz našel, šlo mi spíš o pocitové, jak je to znát

(reakce na) kolečko o zub menší

10.11.2014 v 15:06 | Nahoru | #23
GL1> NP

(reakce na) kolečko o zub menší

10.11.2014 v 15:09 | Nahoru | #24
Kalimerro> u tvé 750 je lanko na přední kolo? VFR750? jinak otáčky se snímají z hřídele a jsou přepočítané pro rozměr pneu a převod 17/43 u vfr800, pokud převod změníš, hřídel se točí stejně, kolo už ne...

Naposledy editováno 10.11.2014 15:10:00

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolečko o zub menší

10.11.2014 v 15:13 | Nahoru | #25
GL1> jo, zkoušel jsem i 18/43,na delší cestování, kolega si to nemohl vynachvílit na DL-650, bože, ukrutná nuda ve dvou a bída v jednom...ale ano, ušetřil jsem, protože mně to nebavilo, VFR je slabé, neroztočí to

(reakce na) kolečko o zub menší

10.11.2014 v 16:02 | Nahoru | #26
VeFeRák>
o zub navíc jsem ani neuvažoval, o 2 méně mi zas přišlo dost

kolečko o zub menší

Skvělá odpověď, děkuji! 10.11.2014 v 17:41 | Nahoru | #27
Ne, ten jeden zub je fakt prima a jak jsem zkousel, budes mít nakonec vyšší maximálku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolečko o zub menší

11.11.2014 v 08:40 | Nahoru | #28
Kalimerro> víš ono pokud tu ostatní častuješ větama typu, že se tu "absolutní banalita" probírá hromadu času, pak bys aspoň mohl vědět jak je to se snímáním rychlosti.
Zatímco většina japonců bere signály z čidla (většinou) na vačkách a přepočítaným algoritmem převádí na rychlost (tedy změnou sekundáru změníš poměry mezi otáčkama na motoru a kola) Evropa má často snímače přímo na kolech - jako měli japonci "za krále klacka"
¨

GL1 > já to mám o dva zuby a nic kromě pozitiv jsem zatím neregistroval. Spotřebu vůbec, ale jestli to nebude tím, že můj messerschmit žere běžně v rozmězí 8-11 l/100km

(reakce na) kolečko o zub menší

11.11.2014 v 12:35 | Nahoru | #29
t_freedom>
mam červený zlato chvíli, spotřebu jsem řešil kvůli dojezdu a na kolika litrech se rozsvěcí kontrolka paliva, takže jsem při tankování koukl na km a litry, někdy to vyšlo na 5,5 , jindy na 7. Já mám vfr pro radost

kolečko o zub menší

18.11.2014 v 15:37 | Nahoru | #30
A jak je to u těch stuntových biku, když tam maj mega talíře... a tady ještě zmenšuješ original nějak mi to nejde do palice
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Bajonetové šrouby na kapotáž VFR 75... Honda VFR 750 PetrZephyr 6 25.7.2023 v 16:18 Gahan37
Bajonetové šrouby na kapotáž VFR 75... Honda VFR 750 PetrZephyr 3 2.7.2023 v 18:22 PetrZephyr
Držáky spolujezdce Honda VFR 750 Lech 12 27.4.2023 v 16:33 Gahan37
VFR 750 F-jaký rok výroby Honda VFR 750 Mates_Rider 10 26.1.2023 v 13:44 bocusvfr
Honda VFR750F RC36 Honda VFR 750 Honda_VFR 14 26.1.2022 v 12:10 Slávek-TDM


TOPlist