Téma: lithiová baterie - zkušenosti?
5.11.2014 v 14:14
Prosím, máte osobní zkušenosti s tímto druhem baterek... životnost? provoz? háklivost? fungování? přínos(mimo úsporu váhy)?
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 20
Následující

2 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?

5.11.2014 v 14:19 | Nahoru | #1
mám zkušenost s lifepo4 články, jen tu nejlepší. Už na to jezdím několik let. Háklivost jen na vybití do mrtva, to jí pravděpodobně zničíš, a taky nemá ráda chytrý nabíječky co dávaj impulzy při desulfataci. Životnost teoreticky dvojnásobná myslím.

Technicky Ti víc poví assassin, já jezdím první co dělal

e: přínos je jen úspora váhy, ale 4 kila jinde tak lehce nenajdeš ...

Naposledy editováno 05.11.2014 14:20:07

2 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?

5.11.2014 v 14:21 | Nahoru | #2
Myslíš jako provoz lithiové baterie v motorce namísto olověné? Osobní zkušenost nemám. Ale 100% budeš muset vyřešit úplně jiné dobíjení, pokud nechceš zažít výlet do kosmu.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

5.11.2014 v 14:23 | Nahoru | #3
Stev> Jj. u přestavby C.R. potřebuju schovat aku nahoru do "bobku" a tak vysoko mít 4 nebo 1kg už je znát

(reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

5.11.2014 v 14:24 | Nahoru | #4
vilemx> důvod???

(reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

5.11.2014 v 14:31 | Nahoru | #5

vilemx píše: pokud nechceš zažít výlet do kosmu.



vylet do kosmu snad ani ne, jen mu shori motorka

2 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?

5.11.2014 v 14:38 | Nahoru | #6
Důvodem může být úplně jiná charakteristika nabíjení a háklivost na překročení napětí, resp. teploty. Když ti odejde regulátor (vivat Honda), tak olověnou baterku vyvaříš a v nejhorším případě odpráskneš elektoniku motorky + žárovky. Lithiová baterie udělá bum.

1 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?

5.11.2014 v 14:41 | Nahoru | #7
Nulové samovybíjení. Co do ní na podzim dobiješ, to tam na jaře najdeš.

1 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?

5.11.2014 v 14:41 | Nahoru | #8
dalsi komplikujici faktor muze byt to, ze li-ionky potrebujes alespon 3 do serie, aby jses dostal na 12V. pak ale nestaci vyvest + drat z regulatoru na + baterek a - na -, ale musis jednotlive clanky balancovat. jinak se ti muze stat, ze jedna baterka po case ztrati kapacitu a zbyle dve pak zacnou horet

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

5.11.2014 v 14:43 | Nahoru | #9

radi5 píše: Nulové samovybíjení. Co do ní na podzim dobiješ, to tam na jaře najdeš.



co toto? stale mluvime o li-ion?

Self-discharge rate
8% at 21 °C
15% at 40 °C
31% at 60 °C
(per month)[

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

5.11.2014 v 14:45 | Nahoru | #10
dna> jsi trochu mimo, už pár let se lithiové aku přímo pro moto prodávají... proto se ptám na zkušenosti

např.: http://www.motorkar...tobaterie-21847.html

Naposledy editováno 05.11.2014 14:47:48

(reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

5.11.2014 v 14:47 | Nahoru | #11
vilemx> Do motorek se obvykle používají LiFePo4. Mají delší životnost a nejsou tak háklivý a nebezpečný v rukách laiků jako LiPo - ty bych opravdu neriskoval.... . Nevýhodou je, že jsou oproti LiPo trochu větší. U LiPo je trochu problém i napětí na článek max/nominál a jeho průběh.

Naposledy editováno 05.11.2014 14:51:59

(reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

5.11.2014 v 14:54 | Nahoru | #12
dna> Ne, mluvíme o LiFePo4. Tam je samovybíjení prakticky nulové.

Naposledy editováno 05.11.2014 14:55:04

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

Skvělá odpověď, děkuji! 5.11.2014 v 15:03 | Nahoru | #13
PETARDAK> počkej jestli přijde assassin nebo mu napiš.

Chceš jí kupovat, nechat vyrobit, nebo vyrobit? Určitě bych jí nekupoval hotovou.

Já bych hotovou nekupoval. Asi budeš mít větší motorku, takže potřebuješ 8 článků spojit dohromady 4 páry do série, a udělat vývody na baterku. Buď pěkným konektorem (já mám anderson), nebo na šrouby.

tady je prověřenej obchod kde ti je i spájej dohromady, pak už jen potřebuješ vývody a nějak to zabalit

Jen pro info proč se tak rozepisuju. Překecal jsem tenkrát assassina ať mi jednu udělá, trochu jsme k tomu bádali co a jak, ale technicky ti to řekne líp. Od tý doby jich už pár udělal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

5.11.2014 v 15:08 | Nahoru | #14

Stev píše: mám zkušenost s lifepo4 články, jen tu nejlepší. Už na to jezdím několik let. Háklivost jen na vybití do mrtva, to jí pravděpodobně zničíš, a taky nemá ráda chytrý nabíječky co dávaj impulzy při desulfataci. Životnost teoreticky dvojnásobná myslím.

Technicky Ti víc poví assassin, já jezdím první co dělal

e: přínos je jen úspora váhy, ale 4 kila jinde tak lehce nenajdeš ...



LiFepo4 podvybitím pravděpodobně nezničíš jako LiPo, ale tleskat Ti za to nebude. Samozřejmě by se měla nabíjet nabíječkou na LiFePo4.....

(reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

5.11.2014 v 15:09 | Nahoru | #15
Stev> chci jí do litrové DUC... a máš SZ

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

5.11.2014 v 15:10 | Nahoru | #16

radi5 píše: LiFepo4 podvybitím pravděpodobně nezničíš jako LiPo, ale tleskat Ti za to nebude. Samozřejmě by se měla nabíjet nabíječkou na LiFePo4.....



není třeba, jestli narážíš na balancování článků. Assassin to občas dělá, já nikdy a nemám problém Motorka to taky nenabíjí nějak extra. Nabíječku používám takový to levný trafo do zásuvky za 300, plně dostačující.

lithiová baterie - zkušenosti?

5.11.2014 v 15:28 | Nahoru | #17
Předpokládám, že pokud by nějaký výrobce do motorky (auta) dodával už z výroby lithiové baterie, jistě bude baterie chráněna jak před nefunkčním regulátorem/usměrňovačem, tak i před možností starovat nebo nechat svítit světla, když poklesne napětí pod kritickou mez. Tyhle dvě ochrany proto musí být buďto přímo v baterii nebo v elektroinstalaci motorky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

5.11.2014 v 15:32 | Nahoru | #18
Stev> a proč nekupovat hotovou? už to vyrábí docela dost známých firem a ceny jdou taky hodně dolů. Navíc se mi líbí, že to vypadá jak klasická baterka, těch několik článku v igelitu slisovaných mi přijde divné

(reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

5.11.2014 v 15:37 | Nahoru | #19
Mileek> tak samozřejmě jestli je cena ok tak není důvod, ale co jsem dosud viděl bylo o 100% dražší. Asi to šlo dolů. Samodomo dostaneš asi tak do 2500 bez záruky +/- ...

1 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?

Skvělá odpověď, děkuji! 5.11.2014 v 15:39 | Nahoru | #20
Petardak: liion je cela kategorie baterii - to se dal deli na jednotlive druhy, podle konstrukce clanku. Do motorky jedine clanky s technologii LIFePO4. Je tu par lehce zavadejicich informaci - ohledne toho nabijeni atd - ktery vychazej ze zkusenosti s vyrazne rozsirenejsim druhem lion baterii a to LiPol .

Finta je v rozdilnejch napetich na clanek u ruznych konstrukci - LiPol maji cca 3,6V na clanek a pokud sestavis baterii ze 3clanku seriove - budes se pri palubnim napeti motorky (14V) pohybovat tesne na hranici plneho nabiti, ne za hranici = to se samozrejme baterce nelibi. Pokud bys ji sestavil ze 4clanku seriove - naopak zase pri palubnim napeti bude temer vybita.

U lifepo4 je napeti na clanek nizsi (kolem 3,2V) a kdyz udelas baterii se 4clanku tak pri palubnim napeti ses nekde kolem 80%nabiti baterie - tzn nemusis nic hlidat, baterie se neprebiji a presto je v ni dost energie pro start atd.

Pokud funguje ok nabijeni a nenechas nikde svitit svetla apod - tak baterka funguje trvale v rezimu 50-80% nabiti (po startovani klesne dejme tomu na 50, behem jizdy se se rychle dostane na tech 80 a tam se drzi) je vyzkousene ze pri tomto pouzivani se clanky proti sobe "nerozhodi" a nemusi se tudiz pri nabijeni "balancovat" jak tu opet znaji nekteri z modelariny a z pouzivani lipol baterii...

Pokud se baterka nejak hluboce nevybije (dejme tomu pod 10-11V) tak jde v pohode dobit baterkou na "gelovky" - libovolna nabijecka co udrzuje 14V - lidlovka treba. U tech drazsich nepouzivat desulfatacni program ....

Sklada se to z 2300mAh clanku od firmy A123 batteries, valecek prumer cca 20mm, delka asi 50mm - pro mensi motory staci 4clanky(start proud max kolem 120A) pro vetsi motorky davam dva tyhle 4clanky paralelne - tzn 4,6Ah kapacita, teoreticky 240A start proud. S tima uz jezdi soousta mistnich ducastistu, a snad vsichni TLkari :) nejstarsi ma stev - ta uz bude mozna 3-4roky stara?
Delal jsem jich celkem tak 30ks - registruju 3mrtve - vsechno jasek :)
Tady naky fotky: s988.photobucket.com/user/assassin_tl/library/LiFe

Dalsi dotazy klido sem, nebo PM

1 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?

5.11.2014 v 15:43 | Nahoru | #21
Stev: jo jde to dolu - osobne uz obvykle radeji doporucuju nakup hotove nez te svoji - ja na tom spis prodelam a jsem na nakejch 2300 za osmiclanek - nejlevnejsi u nas je co vim shorai - baterka stejnejch parametru cca 3500
Za to hezky baleni a zaruku uz mi to prijde jako OK... ( shorai to nedela z tehle A123 clanku, ale maj svoje spesl clanky, vypadaj jako plastovy pytlicky, ostatni vyrobci co znam delaj z tech A123- ballistic batteries atd)

(reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

5.11.2014 v 15:48 | Nahoru | #22
assassin> tak asi jo, ale zase jestli nemá nějakej druh ochrany proti vybití nebo přebíjení, tak bych do toho asi nešel, tahle je zas poměrně snadno opravitelná když zůstanou některý články dobrý. A záruka občas dost abstraktní pojem

lithiová baterie - zkušenosti?

5.11.2014 v 18:00 | Nahoru | #23
Jo skoda ze to nejde udelat z LI ion, tech mam 3 prdele za slusnou cenu, ale presne je tam problem stim spravnym napetim.

(reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

5.11.2014 v 18:15 | Nahoru | #24

PETARDAK píše: Stev> Jj. u přestavby C.R. potřebuju schovat aku nahoru do "bobku" a tak vysoko mít 4 nebo 1kg už je znát


Ta Assassinovo baterka z 8mi článků má hluboko pod kilo nemůžu najít fotku na váze a prd si pamatuju čísla,ale tuším lehce přes 600g

Naposledy editováno 05.11.2014 20:28:12

2 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?

5.11.2014 v 19:45 | Nahoru | #25
Dobré téma a palec nahoru Assassinovi!

Co říkáte na tuto značku - LP Battery ?

Přemýšlím, že jí šoupnu do Ducati - láká mě hlavně ta hmotnost.

(reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

5.11.2014 v 19:47 | Nahoru | #26
Smrči-GSX-F> tuhle má známý v RSV4, už asi 2 roky a pohoda...

(reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

5.11.2014 v 20:29 | Nahoru | #27
Smrči-GSX-F> těžká

1 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?

5.11.2014 v 20:37 | Nahoru | #28
Ta z toho elitu bude uvnitr to same co ta "moje", naka vaha navic je tam ten plastovej obal. Vypada to ze to delaj holandani.

Gugo: no on by se dal asi stvorit nejakej obvod pro nabijeni tech lipol - ale oni jsou stejne navic jeste nebezpecne- samovzniceni, takze asi celkem zbytecny...

(reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

5.11.2014 v 20:56 | Nahoru | #29
assassin> Pod prdel bych si je nadaval. Mam je na akku vrtacce a delam znich baterky co nosime na potapeni a OK. Ale na motorce kde se to porad nabiji ani omylem.

2 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?

5.11.2014 v 22:20 | Nahoru | #30
U složených lithiových baterek jsou potřeba balancery - musí býr součástí baterky atd. Nemá cenu používat , snad jen u přestavby, když není místo....
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 20
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist