globalmoto_duben_nolan





Téma: rovnání brzd.kotouče na motocyklu
Ahoj nevíte,jestli v Praze a okolí někdo rovná brzdové kotouče na motocyklu,bez sundání.
V zahraničí se to běžně dělá,ale tady o nikom nevím a nemůžu najít.
Dík
Předchozí
1 2 3 4 5... 6
Následující

rovnání brzd.kotouče na motocyklu

22.10.2014 v 10:23 | Nahoru | #1
Nevím a optám se "proč bez sundání???"

rovnání brzd.kotouče na motocyklu

22.10.2014 v 10:23 | Nahoru | #2
Jak by sis to asi predstavoval?

rovnání brzd.kotouče na motocyklu

22.10.2014 v 10:27 | Nahoru | #3
Bez sundání se orovnávají kotouče na autě.Na motorce nelze..

1 reakcí na tento příspěvek rovnání brzd.kotouče na motocyklu

22.10.2014 v 10:46 | Nahoru | #4
ale jde, ted mi to dělal borec v břeclavi...

jsou to nějaké speciální přípravky co se zapírají o loukotě kola....

Naposledy editováno 22.10.2014 10:47:17

(reakce na) rovnání brzd.kotouče na motocyklu

22.10.2014 v 11:00 | Nahoru | #5

oioi01 píše: ale jde, ted mi to dělal borec v břeclavi...

jsou to nějaké speciální přípravky co se zapírají o loukotě kola....



To mě zajímá.Nějaký odkaz?

1 reakcí na tento příspěvek rovnání brzd.kotouče na motocyklu

22.10.2014 v 11:02 | Nahoru | #6
1. proc rovnat? pokud se kotouc zkroutil kvuli spatnemu dovodu tepla pri brzdeni, znamena to ze je slabej a je potreba ho vymenit. Rovnani nepomuze
2. Stejne tak nepomuze staceni kotouce na soustruhu
3. rovnani na motorce jsem teda jeste neslysel.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rovnání brzd.kotouče na motocyklu

22.10.2014 v 11:20 | Nahoru | #7

KubaLC8 píše: 1. proc rovnat? pokud se kotouc zkroutil kvuli spatnemu dovodu tepla pri brzdeni, znamena to ze je slabej a je potreba ho vymenit. Rovnani nepomuze
2. Stejne tak nepomuze staceni kotouce na soustruhu
3. rovnani na motorce jsem teda jeste neslysel.



nevím co s tím kdo dělal, ale kotouče na tuonu jsou jak nové (tlusté), ale jeden házel o 0,3mm...

asi to bylo po pádu nebo špatné manipulaci, od 100km/h to šlo trochu cítit při brždění, ted je to paráda, jako nové...

taky sem to ještě nikde neviděl, u rovnání sem nebyl...

rovnání brzd.kotouče na motocyklu

22.10.2014 v 11:44 | Nahoru | #8
OK, pokud se to zkroutilo narazem, tak sundat to je to nejmensi a nejbezpecnejsi nez to rovnat na motu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rovnání brzd.kotouče na motocyklu

22.10.2014 v 11:46 | Nahoru | #9

oioi01 píše: nevím co s tím kdo dělal, ale kotouče na tuonu jsou jak nové (tlusté), ale jeden házel o 0,3mm...

asi to bylo po pádu nebo špatné manipulaci, od 100km/h to šlo trochu cítit při brždění, ted je to paráda, jako nové...

taky sem to ještě nikde neviděl, u rovnání sem nebyl...



Vyčistil nejty

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rovnání brzd.kotouče na motocyklu

22.10.2014 v 12:03 | Nahoru | #10

FiZzeR píše: Vyčistil nejty



nejty se ani nehnout...
a toto není člověk co by mi lhal.. je to jeden z nejodpovědnějších mechošů v širokém okolí...

rovnání brzd.kotouče na motocyklu

23.10.2014 v 10:28 | Nahoru | #11
ohlej kotouč (pevnej, ne plovoucí) mi po pádu na GPZ na obrubník rovnal chlapík v Brně na Vídeňské, chtěl celý kolo, nebo na moto... kotouč byl hnutý viditelně okem, po opravě bez problémů. Kontakt už nemám, je to víc než deset let, ale tipuju, že se tím chlapík stále živí, dokázal i krásný věci při opravě liťáků atd.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rovnání brzd.kotouče na motocyklu

23.10.2014 v 10:29 | Nahoru | #12

oioi01 píše: nejty se ani nehnout...



no právě

2 reakcí na tento příspěvek rovnání brzd.kotouče na motocyklu

23.10.2014 v 20:09 | Nahoru | #13
Po koupi motorky sem si po čase všiml měkké přední brzdy. Na jedné straně desky nové a na druhé na vyhození. Myslel sem ,že drhnou pístky tak sem rozdělal třmeny do šroubku a celé vyčistil a znova poskládal dal novou brzdovku a brzda pořád měkká. Jediná další možnost křivé kotouče. Motorka měla najeto kolem 10tis. od nova takže jinak všechno zánovní. Půjčil sem si budík na házivost s magnetem a nestačil se divit. Jeden kotouč házel 0,05 a druhej měl 0,5mm. Bylo i trochu cítit že drhne o desky. Už sem myslel na nejhorší a to na výměnu ale nedalo mě to a vzal sem kladivo a topůrkem sem do kotouče mlátil proti prohnutí a snažil se ho narovnat. Trvalo mě to asi hodinu ale bylo pořád vidět zlepšování až sem docílil 0,03 házivost. Samozdřejmě sem čekal ,že se to po pořádné zátěži vrátí ale nevrátilo !! Běžný provoz cca 7tis/km a několikrát na okruhu a kotouč pořád drží a neháže. Takže to jde bezproblému narovnat na motorce. Mám ještě podezření že se ten jeden kotouč ohnul při odrážení pneu v pneuservisu. Stačí trocha a je to prohlé. Kotouče to byli originál na GSX-R 750 2011 a desky originál. Takže žádný sraní a namlátit zpět do roviny.



rovnání brzd.kotouče na motocyklu

23.10.2014 v 22:33 | Nahoru | #14
Vidlice a uchycení v krku řízení musí být štěstím bez sebe, když někdo z boku řeže do kola, aby narovnal kotouč.

(reakce na) rovnání brzd.kotouče na motocyklu

23.10.2014 v 22:56 | Nahoru | #15

FiZzeR píše: no právě



mám ti dat kontakt? zavolej si mu...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rovnání brzd.kotouče na motocyklu

24.10.2014 v 11:41 | Nahoru | #16
ALESANDREA> Když do něčeho mlátíš kladivem, tvým cílem je, aby něco povolilo. Myslel jsi na to, že pokud jsou kotouče pevnější než něco jiného, odnesou to ložiska? nebo v tom horším případě celý kolo, na kterým je kotouč přidělanej? A taky koukám, že máš plovoucí uložení. Kontroloval jsi, jak vypadají nýty? Jako kotouče rovnat jde, proč ne, ale určitě ne kladivem. Maximálně tak na lisu a hodně opatrně. Vsadil bych se, že ti určitě povolilo něco jinýho a časem se to nehorázně vysere. A každej mechanik se ti pak vysměje do xichtu, když mu řekneš, jakýho že to máš fištróna a jak si to hezky česky ochcal.

Naposledy editováno 24.10.2014 11:55:38

(reakce na) rovnání brzd.kotouče na motocyklu

24.10.2014 v 12:40 | Nahoru | #17

Tombik píše: ALESANDREA> Když do něčeho mlátíš kladivem, tvým cílem je, aby něco povolilo. Myslel jsi na to, že pokud jsou kotouče pevnější než něco jiného, odnesou to ložiska? nebo v tom horším případě celý kolo, na kterým je kotouč přidělanej? A taky koukám, že máš plovoucí uložení. Kontroloval jsi, jak vypadají nýty? Jako kotouče rovnat jde, proč ne, ale určitě ne kladivem. Maximálně tak na lisu a hodně opatrně. Vsadil bych se, že ti určitě povolilo něco jinýho a časem se to nehorázně vysere. A každej mechanik se ti pak vysměje do xichtu, když mu řekneš, jakýho že to máš fištróna a jak si to hezky česky ochcal.



Pod tohle se podepisuju.

(reakce na) rovnání brzd.kotouče na motocyklu

24.10.2014 v 20:34 | Nahoru | #18

Tombik píše: ALESANDREA> Když do něčeho mlátíš kladivem, tvým cílem je, aby něco povolilo. Myslel jsi na to, že pokud jsou kotouče pevnější než něco jiného, odnesou to ložiska? nebo v tom horším případě celý kolo, na kterým je kotouč přidělanej? A taky koukám, že máš plovoucí uložení. Kontroloval jsi, jak vypadají nýty? Jako kotouče rovnat jde, proč ne, ale určitě ne kladivem. Maximálně tak na lisu a hodně opatrně. Vsadil bych se, že ti určitě povolilo něco jinýho a časem se to nehorázně vysere. A každej mechanik se ti pak vysměje do xichtu, když mu řekneš, jakýho že to máš fištróna a jak si to hezky česky ochcal.



Víš o tom úplné hovno a vyjadřuješ se ?? Viděl jsi někdy kotouč ?? Myslíš že i kdybych místo klepání do toho kotouče mlátil je to větší nápor jak plně naložená motorka která projede dírou ?? Ano přiznávám špatně sem napsal že sem do kotouče mlátil ,ikdyž sem lehce klepal ,ale pokud si někdy viděl kotouč tak ti musí být jasné ,že je tenkej a že na prohnutí a nebo narovnání stačí malá síla takže mlátit se do něj nedá. Já ho naklepával hodinu dřevěným topůrkem ,protože sem ťukal trošku ,proto se rovnal pomalu. Ty se toho chytneš a jen rozšiřuješ bláboly. O nějakém trpění ložisek nemůže být ani řeč. Z tvých úvah je jasné že si to ani nedovedeš představit. Od takových jako ty vznikají fámy a katastrofický scénáře. Když něčemu nerozumíš tak se nevyjadřuj. Dal sem to sem jako návod jak si ušetřit nemalé peníze. Chtěl bych tě vidět jak hned všechno měníš za nové obzvlášť tyto kotouče které bych originál těžko sháněl pod deset. Po narovnání mám ve dvou odjetou celou sezonu a kotouč neháže ,nýty jsou tak masivní že jim to nemohlo ublížit desky nemizí a nic jinýho se pokazit nemohlo. Takže jestli chceš můžem se klidně vsadit. A moc by mě zajímalo co víc sem ještě tím mohl zničit.

3 reakcí na tento příspěvek rovnání brzd.kotouče na motocyklu

24.10.2014 v 21:50 | Nahoru | #19
Hmm, takže já tomu nerozumím. Ok, tak já budu trošku konkrétnější (výpočty). Jsem 80ti kilovej chlap v plné síle a mám v ruce 1kg kladivo. Jsem opatrnej, a nepoužívám plnou sílu. Statnej chlap vyvine sílu okolo 600 N rukama, já používám sílu cca. 200 N. Newtonův zákon říká že F = m * a => a = F/m. a = 200/1 = 200 m*s^(-2). Já jen do kotouče ťukám, tudíž dráha s bude okolo 15cm = 0,15m. Na této dráze vyvinu rychlost 15 m/s (trojčlenku zde vysvětlovat nebudu). Tato rychlost se anuluje při bouchnutí do kotouče z empirických vzorečků a hookeova zákona (Sigma = E * Epsilon) za cca. setinu sekundy při použití středně legované oceli odolné na otěr (tř. 14 např, ideální na kotouče). Tudíž opět z Newtonova zákona F = m * a, kde a = v / s, => F = m * v / s, tj. F = 1 * 15 / 0,01 1500N.
Logicky je jasný, že tak malá síla na zpětnou deformaci nestačí, ale protože na tebe chci být hodnej a ukázat ti jak moc mám pravdu (protože jsi kotouč naorvmnal, musel jsi používat větší sílu, odvození pevnosti kotouče bude níž), budu dál počítat s touto silou. Teď si zkontrolujeme nýtky na axiální otlačení. Předpokládejme, že v soustavě kladivo - kotouč - nýtek - ložisko je vše dokonale tuhé kromě nýtků. Materiál nýtků 11 373 (vcelku normální materiál), tudíž Sigmapt = 370 MPA, Mez kluzu = 370 * 0,6 (pokud seš takovej kádr, jak říkáš, všimni si, že v empirických vzorečcích volím pro tebe tu lepší hodnotu ;)). Mez kluzu = 222 MPa. Mám kotouč uložený na 6ti nýtcích, vzhledem k tomu, že se impulz síly kladiva neroznese rovnoměrně na všech 6, budu počítat se dvěma (Opět + pro tebe, pokud ti něco říká kruhový nosník o 6ti podporách, tak víš, že jedna vždycky vyjde nejvíc z těch dvou, já to beru, že vyjdou obě stejně a sečtu je). Mám kotouč, který má nýtky na roztečné kružnici d = 250mm, a buším do bodu na roztečné kružnici d = 350mm (okraj kotouče). Tlouštka kotouče je 6mm. Máme totiž nový nesjetý kotouč. Z momentové věty vyplývá (soustava tří nýtů, kdy dva jsou vedle sebe a jeden naproti a ten spodní naproti slouží jako otočný bod). Suma všech momentů = 0. Tudíž: Fkladiva * (droztečné + ((D celkové - d roztečné)/2)) - F reakční od nýtku * d roztečná = 0. My, kdož umíme upravovat rovnice o jedné neznáme dostaneme F reakční od nýtku = Fkl * (droz + ((Dcelk - droz)/2))/droz. Máme nýtky dva, takže výsledek ještě podělíme dvěma. Fr = 1500 * (250 + ((350-250)/2)/250 = 1800 N. Na jeden nýtek tudíž 900 N. Nýtek má malý průměr 14mm, velký průměr hlavy 16mm (uložení na hornetovi 600). Tj. S mezikruží = pí * (Dv^2 - Dm^2)/4 = 3,141 * (16^2 - 14^2)/4 = 47,123mm^2. Pdovolený na otlačení je 1/3 sigmy dovolené, tudíž dovolený tlak ve skluzu bude třetina napětí ve skluzu, tj. 370*0,6/3 = 74MPa. Sigma = F/S, tj Sigma = 900/47,123 = 19,09. Tudíž nýtky na otlačení vyšly!. Budeme tedy pokračovat dále. V naší soustavě je teď jediná netuhá součást ložisko. Opět budu vycházet z horneta, kde je ložisko 0 průměru 20mm, rozměrové skupiny 03, kuličkové, tj LOŽISKO 6304 dle ČSN, které ma radiální dynamickou únosnost na 1 milion otáček 12200N. Vzhledem k tomu, že kolo je uloženo na ložiskách dvou, a naložená motorka neváží s oběma jezdci více než 500kg, na zadní kolo jde teoreticky půlka (nehodlám polemizovat), ložiska jsou dvě, tak je to 1250N radiálního zatížení, tudíž ložisko by mělo vydržet 9,76 milionů otáček. To je při průměru kola 60cm (z hlavy) 18 397km. Při plně naložené motorce. Jenže pozor- Když do toho mrdáš kladivem, vyvíjíš na ložisko axiální zatížení. Z empirického vzorečku lze s jistotou tvrdit, že axiální zatížení kuličkové jednořadého ložiska bez kosoúhlého styku je cca. 1/10 radiálního zatížení. Takže pokud jsi udeřil na kotouč silou 1500N, a kotouč se neprohl a nýtek taky vydržel, logicky to celý odneslo ložisko. Pokud je axiální únosnost 1220N, pak jsi solidně v prdeli, protože jsi o 300 N překročil dovolené zatížení ložiska. By´t krátkodobě, ale překročil. Takže výpočty jsme zjistili, že jsi kretén, kterýmu se práší od držky jen co promluví a neví co říká. To, že se kotouč neohne je všem doufám jasný, na požádání odvodím, ale myslím, že toto stačí. Všechny zde použité údaje jsou z MFCH tabulek pro střední školy, nakladatelství prometheus 1998, a ze Strojnických tabulek Jiří LEINVEBER a Pavel VÁVRA.
Doufám, že ti tento drobný výklad stačí k tomu, aby jsi pochopil, že sis poslal ložiska do věčných lovišť.
P.S.: Tak to vypadá, když strojařovi řekneš, že tomu nerozumí

1 reakcí na tento příspěvek rovnání brzd.kotouče na motocyklu

24.10.2014 v 21:55 | Nahoru | #20
Projetí dírou nemá na axiální namáhání kotouče naprosto žádný vliv, mícháš jabka s hruškama.
To, že "nýtům to nemohlo ublížit" je tvůj odhad - nýty jsou konstruovány pro radiální namáhání, o kterém se v případě tvého klepání nedá hovořit.
A argument, že nové kotouče jsou drahé, raději nechávám bez komentáře, nabízí se cosi o opici a banánech.

Pro mě za mě rovnej disk pneumatickým kladivem, můj názor je, že "rovnání poklepem na motocyklu" je hazard a potenciální risk poškození je vysoký. Nepolemizuji s tvou metodou "ve tvůj prospěch" - spíše je to varování ostatním, že tohle je možná cesta na krchov. Rovnání ušlechtilé, tedy křehké oceli poklepem na silničním motocyklu je hazard se životem, tečka.

Kotouče se rovnají přebroušením na magnetce, když už. Rovnání tlakem je relativně OK u motorek do lesa, které mají podstatně tenčí a hlavně měkčí kotouč a podstatně nižší rychlosti.

e: koukám Tombik se rozjel :)

Naposledy editováno 24.10.2014 21:56:09

rovnání brzd.kotouče na motocyklu

24.10.2014 v 22:23 | Nahoru | #21
Tak tímto si tomu nasadil korunu !! Ty seš fakt hustej pacient nebo hulíš super matroš. Ale spíš to vysvětluje tvůj nízkej věk. Než tys to spočítal tak já měl srovnanej kotouč i bez počítání. Bliješ ale fakt úplný sračky který s tématem nemají vůbec nic společnýho. Výpočtem asi zjišťuješ úplně všechno že ?? Bohužel je tady krásně vidět jak ti to přemýšlí. Ty bys počítal kolik toho snese ložisko a kotouče šel asi koupit nové za 12000,-kč ne ?? Já jsem vyučený automechanik a tak sem nic nepočítal a v klidu sem to narovnal ,ušetřil 12 tisíc a měl za hodinu hotovo. Kdybys nebyl debil tak by tě HNED napadlo že i kdyby to náhodou ložiska v kole nepřežila (což se nestane když už najeli 7000km) tak je to vlastně jedno protože stojí pakatel proti kotouči. Pokud to nevíš tak ložiska obě v originálu budou tak max za 1000,-kč. Počítáš kde to není potřeba to je tvůj problém. Schválně si teď skus projít svoje příspěvky tady a nepiš nám jak jsi poradil zakladateli tématu. Jo a na noc si vytáhni ty tabulky z pod polštáře je vidět že ti tlačí na mozek ty tabulko z nakladatelství prométheus.

1 reakcí na tento příspěvek rovnání brzd.kotouče na motocyklu

24.10.2014 v 22:30 | Nahoru | #22
Rozdíl mezi vyučeným automechanikem a strojařem je ten, že mechoš si to vyzkouší, a pokud to funguje, tak dobrý, všechno v cajku, má to za chvilku. Mechanik ale také často zjistí, že to rozbil. No co, stane se. Jenže já radši strávím 20 minut nad propočty (dopa psaní příspěvku #19) a pak to mám přesně tak, jak to má být. Nejlevnější, nejlepší, nejdokonalejší. Zmetky neprodukuju a dělám to jak nejlíp umím. Mohl bys konečně vytáhnout hlavu z prdele a uznat svoji chybu. To, že ložiska vydržela dalších 7 tisíc je pěkný. Když vezmu v úvahu, že při nezatížené motorce mají nájezd s klidem 50 tisíc km, tak 7 tisíc km nic neznamená. Ty budeš takovej ten typ mechanika, kterýmu je všecko u prdele, co? Vysoký otáčky, upálenej nástroj, zkurvená mašina, potopa až doprdele, ale hlavně že máš fušku hotovou. Takový si u nás na průmce dáváme na snídani.

Naposledy editováno 24.10.2014 22:30:37

rovnání brzd.kotouče na motocyklu

24.10.2014 v 22:33 | Nahoru | #23
jsem jen polostrojař, výpočty síly úderu a následku na ložisko kola bych dohromady nedal..to zase jako tombik, klobouk dolů...na druhou stranu už jsem kotouč na mašině rovnal, moc práce to nedalo, ložisko přežilo...
e: kotouč byl po havárii a dostal náraz na střed, takže jsem rovnal spíš ten unášecí střed a ten teda moc tvrdý nebyl...

Naposledy editováno 24.10.2014 22:38:14

1 reakcí na tento příspěvek rovnání brzd.kotouče na motocyklu

24.10.2014 v 22:38 | Nahoru | #24
Konečně někdo kdo se baví slušně . Nechci moc rejpat, ale kontroloval jsi to ložisko nějak? To že se to kolo samo o sobě točí a nezadrhává se je jasný, když má 5 kilo, tak má nějakou pořádnou setrvačnost a "jemně" se zadrhávající ložisko je nepoznatelný. jenže tam nejde o to, že by se to začlo zadrhávat, to je to nejmenší. Kuličky vydrží všechno, ale ty kroužky kalený nejsou, a můžou se ti zdeformovat tak šikovně, že tam bude axiální vůle jako prase a motorka ti bude plavat do zatáček jak wartburg.

(reakce na) rovnání brzd.kotouče na motocyklu

24.10.2014 v 22:43 | Nahoru | #25
Tombik> hele ložisek už jsem měnil vagón, vím co udělá axiální tlak přes kuličky...jednou za dvacet let jsem zažil mechoše, co při montáži alá debil zničil ložisko...
ale počítat přenos síly úderu kladivem na kotouč, jako bys mlátil rovnou po ložisku,... máš tam moc změn mezi jednotlivýma součástima - vůle, pružení, úhel přenosu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rovnání brzd.kotouče na motocyklu

24.10.2014 v 22:46 | Nahoru | #26
[quote=PetrXX]Projetí dírou nemá na axiální namáhání kotouče naprosto žádný vliv, mícháš jabka s hruškama.
To, že "nýtům to nemohlo ublížit" je tvůj odhad - nýty jsou konstruovány pro radiální namáhání, o kterém se v případě tvého klepání nedá hovořit.
A argument, že nové kotouče jsou drahé, raději nechávám bez komentáře, nabízí se cosi o opici a banánech.

Máš v tom trochu hokej kámo. Já nikde nepsal ,že při projetí díry trpí kotouče. Celou dobu se píše o ložiskách

Důležité na tom celém je hlavně to co je na kotouči křivé. Jestli třecí plocha a nebo jen ty měkký paprsky u středu. Já měl asi prohlou jen tu středovou část a tím se vyhnula i ta třecí . Trochou klepání se to krásně vrátilo a nemám s tím problém. Něco jiného by bylo kdyby byla zvlněná ta třecí ,na ty bylo potřeba asi hrubší sílu než sem použil já.

rovnání brzd.kotouče na motocyklu

24.10.2014 v 22:48 | Nahoru | #27
Jo, však to je jenom teoretickej výpočet, samozřejmě že do toho musíš bušit větší silou než jsem uvedl, to co tam mám je jen takový ťukání a teoreticky ti to životnost ložiska sníží rapidně. Když to budeš chtít narovnat, takže do toho přece jen pořádně bouchneš, tak ikdyž ti zapruží nýtky, kotouč, všechno, tak pořád se dostaneš na tu hodnotu, kdy překročíš dovolený axiální zatížení. Jako toto nemůžu tvrdit na 100%, ale pravdpědobně to tak bude. Počítat to tu nebudu, na to dlabu, to by bylo fakt na hodně dlouho a asi bych si musel něco nastudovat, než bych to dal všechno dohromady, ale myslím si, že bychom přece došli k stejnýmu závěru. Vzhledem k Tvýmu věku se v oboru pohybuješ skoro 2x tak dlouho jak já žiju, ale teda zkurvený ložisko díky montáži na prase jsem viděl hodněkrát a dokonce se mi to jednou samotnýmu povedlo, když jsem jako osmiletej klučina poprvé montoval motor z fechtla. Takže k tomu mám trošku jinej názor jak ty, vzhledem ke svým zkušenostem.

1 reakcí na tento příspěvek rovnání brzd.kotouče na motocyklu

24.10.2014 v 22:51 | Nahoru | #28
Alesandrea, mám pro tebe návrh . Přijeď s motorkou ke mě na školu, já ti rozdělám uložení zadního kola. Změříme ložiska. Pokud budou v toleranci, platím veškerý tvoje cestovní výlohy při cestě do Jedovnic a visím ti flašku. Pokud ne, tak naopak. Co ty na to? A aspoň se rozsekne, kdo má pravdu.

rovnání brzd.kotouče na motocyklu

24.10.2014 v 23:02 | Nahoru | #29
furt nikdo nezná nikoho dalšího kdo to tak rovná? někde ty přípravky sehnat musel.. nebo že by si je vyrobil?

snad mi neodejde ložisko...

Naposledy editováno 24.10.2014 23:05:51

(reakce na) rovnání brzd.kotouče na motocyklu

24.10.2014 v 23:30 | Nahoru | #30
Tombik: To nemá cenu. Časem třeba zjistíš že při opravě motorky sou ti počty k hovnu. Mě mechanická neživí ale je to pro mě spíš zábava ,ušetřené peníze a spravím si to podle svých představ. Já vyrostl v době kdy se opravitelné opravovalo a ne vyměňovalo. To je asi ten problém kterej ti je cizí. Pořád ti uniká poenta celého tématu. Ptal se jestli někdo rovná kotouče já mu napsal návod jak je to jednoduché. Do kotouče stačí klepat málo je to hodně měkké ,až to jednou zkusíš pochopíš o čem píšu. Nějaké počítání nesmyslu není třeba ,očividně sem kotouč zachránil a ušetřil. Odjezdil sem s tím už celou sezonu a je to v pořádku. Přísahám ti ,že až odejdou ložiska v předním kole dám ti vědět a můžem si zase tady pokecat jak si měl pravdu. Ale věř tomu ,že vím co snesou ložiska a čím jim ubližuju ale tohle rovnání jim neubralo ani kilometr na výdrži. SPÁNEMBOHEM
Předchozí
1 2 3 4 5... 6
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
HD jako první motorka? [1, 2, 3] Harley Davidson FLSTN Softail Deluxe honzabiker 84 8.10.2011 v 12:38 vie

TOPlist