bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pegaso strada s ladaky mivv extremne strili
Ahoj, zkusi někdo poradit? Koupil jsem motku Aprilii Pegaso Stradu. Ma nainstalovane laděné výfuky MIVV. Pri prudkém ubrání plynu, při jízdě z kopce, nebo při tůrování extrémně střílí do výfuku až z něj lítaj plamínky. Neni to nic prijemnýho a otravuje to jizdu, navic to prý poškozuje ventily. Vzduch na svodech by neměl být přisáván. Novou svíčku mam objednanou, ale mam takovej pocit, že to nepomůže. Prijde mi, že se to dost uchcava...Diky za každý názor...


Naposledy editováno 22.10.2014 11:23:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pegaso strada s ladaky mivv extremne strili

26.12.2014 v 00:16 | Nahoru | #31
.

Naposledy editováno 11.05.2015 13:22:01

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pegaso strada s ladaky mivv extremne strili

26.12.2014 v 09:29 | Nahoru | #32
assassin> Zřejmě máš pravdu.Ono i obecně znamenají "laďáky" lepší vyplach= větší množství vzduchu ve válci.Nejvíc bude zřejmě záležet na konfiguraci a nastavení rozhraní jednotky.
Teoreticky,jak píše kolega nade mnou,pokud by byly k dispozici čidla na vstupu(snímač podtlaku v sacím potrubí) i výstupu(lambda),tak by měla být proveditelná 100% korekce.Ale jak píšeš,výrobce to nemusí umožnit.Taky je důležité,nakolik nový komponent rozhodí původní nastavení.Já mám třeba úplně jiné sání i celou výfukovou sestavu,nemám ani snímač podtlaku ani lambdu,a přesto to jede bez střílení a s relativně bohatou směsí(dle barvy svíček).Asi bych měl více zprůchodnit airbox.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pegaso strada s ladaky mivv extremne strili

26.12.2014 v 10:42 | Nahoru | #33
-

Naposledy editováno 11.05.2015 13:22:13

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pegaso strada s ladaky mivv extremne strili

26.12.2014 v 11:00 | Nahoru | #34
ppll> Obecně se všechno počítá na klasický výfuk,který je plný přepážek,zúžení,případně obsahuje kat.Takže logicky v okamžiku kdy ho vyměníš za průchozí trubku se musí odpor zmenšovat.V té trubce moc rezonancí nebude,není tam většinou žádná přepážka.
Co se týče těch čidel,pro nadmořskou se podle mě používá případné čidlo v airboxu.Čidlo v sacím potrubí už snímá jen a pouze podtlak a porovnává jej se senzorem škrtící klapky.Takže by mělo dodávat aktuální info o průtoku(množství) vzduchu.Ale možná se pletu.Lambda,jasně,dokáže korigovat jen a pouze v určitém rozmezí.

Nevím jak stříkací,ale měl jsem tu starší karburátorové Pegaso,mezi cca 3-5 tisíci motor v podstatě odmítal funkci.Vše jen kvůli změně airboxu z novějšího modelu.Po čtrnáctidenním laborování s čištěním a nastavením šroubu bohatosti jsem jednoduše v obou karburátorech zvedl jehly o zářez a problém se téměř vyřešil.Naproti tomu mého Elefanta nebo dřívější KLR nerozhodil v podstatě žádný zásah do "periferií".Z toho plyne,že některé konfigurace budou náchylnější,některé odolnější vůči změně...

1 reakcí na tento příspěvek Pegaso strada s ladaky mivv extremne strili

26.12.2014 v 13:20 | Nahoru | #35
Musim říct, že po nastudování mnoha for a diskuzí jsem mírně zvíšil volnoběžné otáčky (ze 1400 na 1500) a nastavil CO z továrních 10 na 18 (původní majitel pouze naisntaloval laďáky a víc neřešil). Motocykl přestal za studena škubat. Střílení se výrazně omezilo.
Za studena, jak jsem již zmiňoval, při nízkých teplotách nestřílí vůbec. Uplné střílení by se dalo nejspíše odstranit pouze zaslepením AIS ventilu. Slouží k přívodu vzduchu do výfukového potrubí, kde pak dochází ke spálení zbylého, neshořelého paliva. Je tam kvůli snížení emisí.

(reakce na) Pegaso strada s ladaky mivv extremne strili

27.12.2014 v 20:53 | Nahoru | #36
A

Naposledy editováno 11.05.2015 13:22:23

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pegaso strada s ladaky mivv extremne strili

Skvělá odpověď, děkuji! 28.12.2014 v 20:05 | Nahoru | #37

Vydrik píše: Musim říct, že po nastudování mnoha for a diskuzí jsem mírně zvíšil volnoběžné otáčky (ze 1400 na 1500) a nastavil CO z továrních 10 na 18 (původní majitel pouze naisntaloval laďáky a víc neřešil). Motocykl přestal za studena škubat. Střílení se výrazně omezilo.
Za studena, jak jsem již zmiňoval, při nízkých teplotách nestřílí vůbec. Uplné střílení by se dalo nejspíše odstranit pouze zaslepením AIS ventilu. Slouží k přívodu vzduchu do výfukového potrubí, kde pak dochází ke spálení zbylého, neshořelého paliva. Je tam kvůli snížení emisí.


Zdarec, líbí se mi jak sis sám našel cestu k vyřešení problému. SAIS ventil se dá zaslepit snadno a pak bych ještě doporučil změřit někde na emisní stanici skutečnou bohatost, teprve podle obsahu CO zjistíš,jak tvůj motor s laďáka spolupracuje. Optimální hodnota pro tvůj jednohrnek by mohla být asi 2,5-3,0 %, samozřejmě při zahřátém motoru. Rozsah korekce na přístrojové desce je od -128 do 128, takže jsi zatím pomyslným šroubkem bohatosti zatočil jen o malý kousek. Čím vyšší číslo, tím bohatší směs a tedy vyšší %CO. Seřízení ovlivní nejen volnoběh, ale i chod na malé zatížení cca do 1/4 plynu. Tyhle velké jednoválce a Euro3, to fakt nejde moc dohromady, ty se prostě musí nakrmit.
Hodně zdaru Geloš

Pegaso strada s ladaky mivv extremne strili

29.12.2014 v 15:35 | Nahoru | #38
Tohle sám nevyřešíš,na některých motorech se výměna koncovek na jízdu ani nepozná ale kdyby to změřily na brzdě tak každej uvidí že se mu směs změnila tím že dal jen koncovky,je to pomalá smrt pro motor a pozná to třeba až další majitel,ty jesli máš takovej problém,tak s tím zajed na brzdu a nepomúže ti nic jinýho než PowerC,a nebo vrátit origo.Dost italských motorek se dá vyřešit jen přehráním mapy,najdi si Ovčáry u mělníka,nemáš to daleko,tam je Petr Kaucký,dělá to léta a řekne ti do telefonu co s tím

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pegaso strada s ladaky mivv extremne strili

29.12.2014 v 16:44 | Nahoru | #39
.

Naposledy editováno 11.05.2015 13:22:36

1 reakcí na tento příspěvek Pegaso strada s ladaky mivv extremne strili

29.12.2014 v 18:16 | Nahoru | #40
geloš diky...

VlaHa, proč myslíš že je to pomalá smrt pro motor? Brzda a přehrání mapy by bylo jistě nejlepsí řešení, nicméně teď mi příde, že to funguje tak jak má. Navíc úprava mapy by znamenala, že když tam vrátim origo výfuky bude zas problém. Jo a díky ta tip na schopnej servis .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pegaso strada s ladaky mivv extremne strili

29.12.2014 v 18:39 | Nahoru | #41

seikos píše: Obecně to dělá moc chudá směs. Což způsobují ty laďáky. Je potŕeba to nastavit. Občas to dělá příliš zavřená škrtící klapka při zavřeném plynu, obvykle pokud klesne pod 4 stupně. . Zkus ji vyresetovat skrze diagnostiku do továrního nastavení. Pak se to dá pořešit naladěním bohatosti směsi skrze diagnostiku v kooperaci s vypnutím lambda sondy.
Poslední možnost je nahrát jinou upravenou palivovou mapu, pro otevřené výfuky, kde je to řešeno několika současnými kroky (množství benzínu při zavřeném plynu/předstih/nastavení lambdy).

Teoreticky pokud nepomůže seřízení motorky do defaultních hodnot skrze diagnostiku, mohl by ještě pomoct KN (nebo podobně otevřený jiný) filtr


a nebo sundat výfuky a Pegaso prodat!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pegaso strada s ladaky mivv extremne strili

Skvělá odpověď, děkuji! 29.12.2014 v 19:31 | Nahoru | #42
bulldogbiker> Nezklamal jsi,opět přínosný příspěvek.

Vydrik:Žádná pomalá smrt motoru se nekoná.Tak jak píšeš,sice to není optimál,ale v pohodě.

(reakce na) Pegaso strada s ladaky mivv extremne strili

29.12.2014 v 19:36 | Nahoru | #43

Anti píše: bulldogbiker> Nezklamal jsi,opět přínosný příspěvek.

Vydrik:Žádná pomalá smrt motoru se nekoná.Tak jak píšeš,sice to není optimál,ale v pohodě.


Moment, nerozumím .Pomalá smrt motoru přece čeka každé Pegaso! !

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pegaso strada s ladaky mivv extremne strili

29.12.2014 v 19:48 | Nahoru | #44

ppll píše: geloš>A čemu to pomůže,pokud má teda chudou směs?


Já myslím, že na to přijdeš sám. Co chceme měřit analyzátorem CO? To co nám jde do výfuku po spalování a nebo co nám k tomu ještě přidává nějaký eko SAIS ventil?

(reakce na) Pegaso strada s ladaky mivv extremne strili

29.12.2014 v 22:59 | Nahoru | #45
-

Naposledy editováno 11.05.2015 13:22:50

1 reakcí na tento příspěvek Pegaso strada s ladaky mivv extremne strili

30.12.2014 v 11:02 | Nahoru | #46
Anti -

ppll - myslim, že SAIS ventil nemá vliv na složení směsi, neboť je zařazen až za válec. Při měření asi vliv mít bude, jelikož do spalin přidává vzduch, aby dohořely ve výfuku...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pegaso strada s ladaky mivv extremne strili

30.12.2014 v 11:03 | Nahoru | #47
Vydrik> nemyslim,to tak proste je,vysoky teploty ve spalovacim prostoru,vyssi narocnost na olej a na vsechny dily,nikomu to nevnucuju.tak to proste je.delej jak myslis

Naposledy editováno 30.12.2014 11:58:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pegaso strada s ladaky mivv extremne strili

30.12.2014 v 11:23 | Nahoru | #48
VlaHa> Zkus to trochu rozvést.Takhle mě ty argumenty připadají krapet "bezzubé"...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pegaso strada s ladaky mivv extremne strili

Skvělá odpověď, děkuji! 30.12.2014 v 11:57 | Nahoru | #49
Anti> Nevím jak rozvést,když jsem si dělal dr 800 k obrazu svýmu tak jsem mnoho času strávil na brzdě,v těch ovčárech co jsem psal,po dohodě s creptusákem jsem měnil koncovky,dělo se to přes zimu,vždy mi ňákou poslal,dokonce i s přepážkama obšlehlej lazer produro,pak rúzný prúměry děr,pátej byl nejlepší,tak na něj se to nastavilo.Viděl jsem rozdíly grafu s rúznejma koncovkama(nemyslím výkon,ale směs)ani jedna sama od sebe nebyla ok,a co jinýho,3 dr 800 a každej jiný trisky se stejným vejfukem.nikomu to nebudu vnucovat,jen sem poradil co vím a ať si každej dělá co chce

Naposledy editováno 30.12.2014 11:59:02

(reakce na) Pegaso strada s ladaky mivv extremne strili

Skvělá odpověď, děkuji! 30.12.2014 v 22:56 | Nahoru | #50
m

Naposledy editováno 11.05.2015 13:23:02

(reakce na) Pegaso strada s ladaky mivv extremne strili

Skvělá odpověď, děkuji! 31.12.2014 v 06:05 | Nahoru | #51
VlaHa> Já mám opačné zkušenosti-KLR,X různých výfuků,X různých průměrů trysek.Dokonce i originální tryskování se měnilo s rokem výroby a zemí určenou pro export,přičemž výfuk i airbox zůstával stejný.Nikdy žádné problémy.Podobně i u Elefanta.Dva druhy výfuku naprosto odlišné od původní výfukové soustavy,úplně jiný airbox.Přesto bezproblémový provoz.
"Pomalá smrt pro motor" samozřejmě může nastat,ale to by se to muselo masivně rozhasit.Mivv je renomovaný výrobce,určitě by neprodával výfuky schopné zničit motor.

1 reakcí na tento příspěvek Pegaso strada s ladaky mivv extremne strili

1.1.2015 v 22:08 | Nahoru | #52
Zajímavé názory

(reakce na) Pegaso strada s ladaky mivv extremne strili

2.1.2015 v 07:47 | Nahoru | #53
Vydrik>Už jen upřesnění,to moje není názor ale realita

Naposledy editováno 02.01.2015 07:49:26

(reakce na) Pegaso strada s ladaky mivv extremne strili

Skvělá odpověď, děkuji! 2.1.2015 v 16:33 | Nahoru | #54

VlaHa píše: Vydrik> nemyslim,to tak proste je,vysoky teploty ve spalovacim prostoru,vyssi narocnost na olej a na vsechny dily,nikomu to nevnucuju.tak to proste je.delej jak myslis



dokud významně nestoupne teplota chladící kapaliny, mělo by to bejt ok ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pegaso strada s ladaky mivv extremne strili

Skvělá odpověď, děkuji! 2.1.2015 v 16:37 | Nahoru | #55

ppll píše: assassin> Pokud to ř.j. nemůže skorigovat(dle lambdy) měla by načíst závadu,popř.nějaký nouzový režim nebo ne?



No problem je ze ta lambda tam u motorek v podstate neni k tomu aby si jednotka naladila ok smes - navic lambda funguje pouze v uzkem pasmu zatizeni motoru (pobliz volnobehu a maleho otevreni klapky/nizkych rpm) pri vetsim pridani plynu totiz motor jede na bohatsi smes nez je stechiometricka a to nejde podle skokove lambdy ridit, podle te jde jen stechiometricka smes....

1 reakcí na tento příspěvek Pegaso strada s ladaky mivv extremne strili

Skvělá odpověď, děkuji! 2.1.2015 v 18:59 | Nahoru | #56
Chlapci, na můj vkus je tady už moc teoretických hypotéz, ale zatím málo praktických návrhů jak vyřešit problém. Podle mě to chce zjistit reálnou bohatost směsi s použitým výfukem, buďto na brzdě, analyzátorem CO na místě nebo širkopásmovou lambdou za jízdy. VlaHa by nám mohl poradit, jaký poměr AFR je pro tento motor optimální. Pak se můžeme dále bavit, jak se na toto optimum půjde dostat.

(reakce na) Pegaso strada s ladaky mivv extremne strili

Skvělá odpověď, děkuji! 2.1.2015 v 20:28 | Nahoru | #57
geloš> nic neporadim,me zasoby jsou vycerpany .ja se chovam a radim podle toho co jsem videl a vyzkousel(tj.nech to orig a nebo to dotahni do konce) a nikomu to nehodlam vnucovat.zdar

Naposledy editováno 02.01.2015 20:30:49

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pegaso strada s ladaky mivv extremne strili

3.1.2015 v 00:11 | Nahoru | #58
.

Naposledy editováno 11.05.2015 13:23:30

1 reakcí na tento příspěvek Pegaso strada s ladaky mivv extremne strili

4.1.2015 v 16:14 | Nahoru | #59
VlaHa to by pak znamenalo, že i např. výměna filtru za Kn a podobný bude znamenat "smrt motoru". Stejně tak jakýkoli zásah do sání (zmenšení šnorchlu, otevřené sání), o výměně výfuků, či jejich vykuchání ani nemluvim.
Co se týká teploty motoru, tak Strada má kotrolku přehřátí a odstupňovanou teplotní stupnici motoru. Rozhodně bych neřekl, že se moc hřeje.
To že se mírně změní křivka u těchto úprav je jasný, ale nevidel bych to tak černě.
Pokud nemám pravdu, prosím opravte mě, jsem laik.

Naposledy editováno 04.01.2015 16:15:26

(reakce na) Pegaso strada s ladaky mivv extremne strili

4.1.2015 v 17:35 | Nahoru | #60
Vydrik> hele teplota vody bude ok,tam to nepoznáš,tohle bude ve spalovacím prostoru,
nad pístem,motor je něco jako autogen,když přidáš vzduch(KNkem,nebo jiným zásahem do sání) musíš přidat palivo ,u autogenu kyslík,ten podporuje hoření a zvyšuje to teplotu,proto se na řezání autogenem přidává kyslík,je to jen takový přirovnání,nevím jak ti to líp vysvětlit,dost ti i napoví svíčka,ale je to jen zhruba.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kufry na pegaso Aprilia Pegaso 650 Strada vildaaprilka 5 13.9.2022 v 03:26 pega
Aprilia pegaso strada - polepy nádrž Aprilia Pegaso 650 Strada hejric 1 24.8.2022 v 13:39 foxdive
Nesvítí přední světlo, nejde motork... Aprilia Pegaso 650 Strada tomas8910 3 18.7.2022 v 19:27 Julip2
Rada při výběru motorky Kawasaki KLE 500, BMW F 650 GS, Aprilia Pegaso 650, ... karosa 6 25.6.2022 v 10:19 kawapavel
Klepání motoru Aprilia Pegaso 650 Strada Hermína115 6 12.4.2022 v 12:16 Rojda2


TOPlist