globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: XV750 - problém se zapalováním?
Zdravím všechny, Houstone, mám problém..
za určitých okolností mi začne vynechávat jeden (myslím že zadní) válec.
- Za studena nastartuje v pohodě na škrtnutí a jede úplně bez problémů, dokud je studená i po zahřátí, jedno jak dlouho (10km nebo 200km, není rozdíl).
- Zahřátou mašinu na chvíli vypnu. Pokud nastartuju během pár minut znovu, je to v pohodě, ale pokud ji nechám částečně (ale ne úplně) vychladnout, nastartuje opět v pohodě, ale jak vyjedu, přestane pálit jeden válec (myslím si že zadní, páč jako doprovodný efekt mi spadne otáčkoměr na nulu a ani se nehne a pokud vím, otáčkoměr je napojený na kabel mezi TCI/ zapalováním a cívkou zadního válce). Někdy se na chviličku chytne, občas to střílí do výfuku, občas je úplně mrtvej. Takhle to jede chvíli (několik km, cca 5-10 minut), ten válec se čas od času chytne, (čím dál tím častěji) až se jednou chytne a už jede normálně. Pak to zas jede, jedno jak daleko, úplně bez problémů.
- Pokud mašinu nechám vychladnout úplně (několik hodin), jede zas úplně v pohodě.

Nejdřív jsem myslel že to bude svíčka. Svíčky obě vypadají naprosto ok, zkusil jsem je vyměnit, žádná změna. Pak jsem přemýšlel o cívce a pak mi došlo že to spíš bude dřív (kvůli tomu otáčkoměru, který je napojený mezi zapalováním a cívkou). Ergo kladívko mi z toho vychází buď zapalování (TCI jednotka), nebo sběrná cívka která do ní dává signál nebo kabel někde mezi tím.

Našel jsem spoustu případů s podobnými symptomy na našich i cizích fórech, ale nic kde by se to chovalo přesně takhle (většinou to někomu buď dělá prostě za tepla nebo naopak za studena).

Má někdo podobnou zkušenost? Nějaký jiný nápad co a jak zkontrolovat než se pustím do opravy nebo výměny TCI (ne že by se mi do toho chtělo )? Uvažuju správným směrem, nebo jsem úplně mimo? Víte někdo jestli se dá nějak snadno změřit a vyhodnotit signál ze sběrných cívek který jde do TCI?

Díky za jakoukoliv relevantní radu :)
Honza

Naposledy editováno 18.10.2014 19:43:57

XV750 - problém se zapalováním?

18.10.2014 v 20:20 | Nahoru | #1
Musis jit z jednoho konce na druhej a vyloucit proste vsechny moznosti. takze Od svicky, pak promerit fajfky, VN kabely, civky, u zapalka zkontrolujes tak konektor nic vic, leda ze by si vymenil celou elektronik, treba kdyby ti ji nekdo pujcil).
+ pak snimac na klikovce ev. jeho konektor , kterej je nekde na luli cesty mezi.

Dle tohodle projevu bych si vsadil na nejakou oxidaci, nebo je daleko snimac na klikovce (pokud jsou tam dva) a nebo cokoliv jineho, VN kabel,, civka .

Asi by ti mozna pomohlo, zjistit jestli ti v pripade kdy uz to nejde prerusuje napeti na nn strane civky, byl by si o kus dal.

XV750 - problém se zapalováním?

18.10.2014 v 20:30 | Nahoru | #2
Dík za odpověď. Svíčky vypadá že jsou v pohodě - cokoliv jiného za zapalováním jsem zatím nezkoušel (fajfky, cívky, atd.), předpokládal jsem že nejde signál do NN části cívky už ze zapalování, páč právě ve stejnou chvíli chcípne i ten otáčkoměr, který předpokládám v podstatě počítá impulsy na tom kabelu mezi zapalováním a cívkou. Ale zkusím - začal jsem vyčištěním konektorů a zítra to znova zkusím projet jestli to třeba nepomůže :) Pak půjdu dál po snímačích, fajfkách atd. Jednotku jsem měl rozhozenou a kontroloval jsem ji (jen vizuálně, jak říkáš, tam toho moc nezměřím), a není tam nic zjevného (studeňáky, nic evidentně vypáleného atd.)

Naposledy editováno 18.10.2014 20:32:33

XV750 - problém se zapalováním?

Skvělá odpověď, děkuji! 18.10.2014 v 20:34 | Nahoru | #3
Koukni se primarne jestli to ma dva nebo jeden snimac na klikovce.

1 reakcí na tento příspěvek XV750 - problém se zapalováním?

18.10.2014 v 21:48 | Nahoru | #4
Jsem si skoro jistý že tam jsou dvě. Tušíš jestli se dají nějak změřit? Jaký typ signálu mají dávat - dá se to změřit voltmetrem?

(reakce na) XV750 - problém se zapalováním?

Skvělá odpověď, děkuji! 18.10.2014 v 21:50 | Nahoru | #5
Jakc> meri se odpor, a kontroluje se zvdalenost magnetu od civky.
Teoreticky muzes zmerit naindukovany napeti na te prvni a pak to porovnat. ale s digitalnim multimetrem asi neuspejes, to je spis na osciloskop, nebo spon chytrej multimetr co umi merit spicky.

XV750 - problém se zapalováním?

Skvělá odpověď, děkuji! 19.10.2014 v 05:37 | Nahoru | #6
Já jsem zase parkrat viděl prodřenou izolaci vodiče od čidla polohy kliky a chovalo se to tak jak popisuješ..Já bych se podíval na čidla polohy kliky a pak celou cestu obou válců a zkontroloval izolace vodičů....

XV750 - problém se zapalováním?

19.10.2014 v 14:38 | Nahoru | #7
Tak pánové, možná plaším zbytečně :) ještě nechci moc skákat radostí ale dnes jsem to byl projet po pečlivém očištění a nakrmení konektoru TCI kontaktolem a zatím se zdá, že problém zmizel :) Tak uvidíme. Každopádně dík za odpovědi. Kdyby se problém vrátil, napíšu pak v čem to bylo.
Zdravím!

XV750 - problém se zapalováním?

19.10.2014 v 15:50 | Nahoru | #8
tak to rádi slyšíme.... otáčkoměr nehapruje???

XV750 - problém se zapalováním?

19.10.2014 v 19:35 | Nahoru | #9
ne, vypadá to že to souvisí - když ten válec jede, otáčkoměr jede taky :)

XV750 - problém se zapalováním?

22.7.2015 v 12:12 | Nahoru | #10
Jen abych to uzavřel,
problém byl v tom TCIčku, na jaře se to vrátilo, s vyměněným TCI jezdí bez problémů. Diagnostikoval jsem to nejdál jak jsem byl schopen následovně:
- Proměření kabelů a cívek - vše v normě.
- Dvě 12V ledky na vstup cívek (výstup z TCI) proti kostře - při normálním běhu blikají tak jak TCI posílá impulzy do cívek. Během problému příslušná ledka na příslušném "válci" blikala jinak intenzivně než ta druhá. Prohození kanálů TCIčka (prohodit vstupní kabely na TCI, ty co vedou ze sběrných cívek a zároveň prohodit výstupní dráty z TCI, ty co vedou do indukčních cívek). Závada se stěhovala s prohozením kanálů na druhý válec (přestal pálit a začala jinak blikat druhá ledka), tzn. problém někde před cívkami. Kabel Ok,
- sběrné cívky jsem nerozebíral, jen proměřil (zdály se ok), ale vzhledem k tomu že ta závada se chovala spíš "elektronicky" než jako šluslej kabel, zkusil jsem vyměnit to TCIcko a zabralo to.
Nemusí to asi být univerzální postup na najítí závady na TCI (ty ledky nemusí odhalit všechno, spíš obecně jestli tam ty impulzy prostě jsou nebo ne), ale mě to pomohlo
Zdravím, Honza
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Yamaha XV 750 Virago problém při st... Yamaha XV 750 Virago Carlos-NK 6 31.3.2024 v 14:06 badyXV
Yamaha XV 750 Virago 94 přiškrcená ... Yamaha XV 750 Virago Mojzisak 3 14.3.2024 v 10:48 Pexeso
XIV Velká Virago Vyjížďka 2024 se ... [1 ... 346, 347] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 10401 24.2.2024 v 11:46 rancher
Progresivní tlumiče na Virago XV 750 Yamaha XV 750 Virago Lardyn 12 10.2.2024 v 21:17 Ivos
yamaha virago xv 750 US verze Yamaha XV 750 Virago pajaskoda 6 3.1.2024 v 21:13 Vítězslav_Máří


TOPlist