globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dobíjení Tuareg ETX 125 ??
Ahoj motorkáři. Pokusím se popsat svoji situaci. Koupil jsem toto endurko Aprilia Tuareg 125 rok výroby prý nějak kolem roku 1990 - bez papírů. Na rámu je psáno ETX, ale nádrž to má tuareg - nevím či to je nějaká složenina či origo stav, ale zkrátka jsem zjistil že mi to nedobíjí.... - zjištěno na první projižďce když mi ke konci přestaly fungovat blinkry z důvodu vybité baterie (před vyjířďkou byla nová plně nabitá...) Po demontáži alternátoru jsem zhistil že tam je alternátor AMAL SEM SWEDEN Type K (napsáno na rotoru) a stator se skládá z dvanácti vinutí (pólů). Problém je ten že po porměření odporů jsem naměřil mezi kabely 1-2,1-3,3-1 jak je psáno v návodu kontroly dobíjení a nenaměřil jsem žádný odpor a má být 0,4-1 ohm... tak asi bude KO.
Teď ale otázka kde sehnat nový?? Když jsem hledal alternátor na ETX mašlo mi to podle obrázku jiný... a tuareg to samé... i regulátor dobíjení mám jiný - spíč jako na aprilii AF1 Futura.... jsem s toho zmatený a nevím co s tím... poraďte prosím. přikládám fotky alternátoru a v mém profilu můžete kouknout na celou motorku.
Budu rád za každou radu. Díky Láďa










1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení Tuareg ETX 125 ??

18.10.2014 v 20:21 | Nahoru | #1
Projet tipmoto na dily jestli tam neni nebo necha previnout.
JInak ze by vsechny mely 0 ohmu to je divny, to by vypadalo ze to je slusly nekde na zacatku v kabelu nebo tesne zanim.

Dobíjení Tuareg ETX 125 ??

18.10.2014 v 23:44 | Nahoru | #2
To je rotax- typ 123,zapalování neseženeš ani jetý. Jinak rotor a stator 11.000.- a ještě ho nemá ani Aspirit -mám to samý- scháním komplet motor a už mám dva náhradní šroty .Když to budeš chtít prodat tak to vezmu na díly -převodovka kaput -Zase.

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení Tuareg ETX 125 ??

18.10.2014 v 23:53 | Nahoru | #3
Jo je to Tuareg-měl by mít typ 127, ale možná tam dávali i 123- i když pochybuji,

(reakce na) Dobíjení Tuareg ETX 125 ??

19.10.2014 v 00:03 | Nahoru | #4

gugo píše: Projet tipmoto na dily jestli tam neni nebo necha previnout.
JInak ze by vsechny mely 0 ohmu to je divny, to by vypadalo ze to je slusly nekde na zacatku v kabelu nebo tesne zanim.

Jo- u těch cívek je to už opravovaný- origo to má cca 30 cm kabelu a pak teprve 4 konektory. V tom místě /opravy/ to leze z motoru a láme se to pod nádrž. Ty zapalování stojí fakt za hovmo- proto jsou vykoupený- na 122 je jich hromada, protože se nesypou. Vůbec díly- indučka 5.500.- a ještě není nikde.

2 reakcí na tento příspěvek Dobíjení Tuareg ETX 125 ??

19.10.2014 v 04:53 | Nahoru | #5
co z toho plyne? nekupujte si italský starý mrdky když nevíte co kupujete...

Majiteli vlákna :

Je to zalitý podle mě epoxidem, když to ohřeješ na dost vysokou teplotu podle mě toho epoxidu se zbavíš... ( shoří ) a myslím si že se z toho ty cívky dají vypreparovat.... pořád lepší než 11 000.... pokud se ti to povede nepoškozeně rozebrat tak že budeš mit tu hvězdici s cívkami a ten železnej bazmek co to drží zvlášť máš dosst velkou pravděpodobnost, že se ti to povede převinout.... tloušťku drátu si necháš navinout stejnou nebo o pár desetinek větší, počty závitů musíš do navijárny sdělit...
Pravděpodobně tam bude 3 cívky nabíjecí ( v sééérii) pro každou fázi a a ještě někam povedou 2 dráty ( možná čidlo polohy kliky )

Podle mě to neni ztracený.... , za zkoušku nic nedáš a jestli jsi si jistý že to je v prdeli a nebo neumíš měřit ( ne každý multimetr umí malé odpory s nějakou rozumnou přesností)

(reakce na) Dobíjení Tuareg ETX 125 ??

19.10.2014 v 08:49 | Nahoru | #6
VITEK_M> Je tam snímač otáček, ten nálitek a je z vlasového drátu, ten nějaký uzení nepřežije. Rozebrat to nejde, zkoušel jsem to na starým, ale odcházejí magnety v rotoru /zalepit než se rozletí/. Jo a s těma italskýma mr.... máš vcelku pravdu, ale ono to má ke 37 koní odladěný s Polini kitem, O tom se dneska může mladejm jen zdát. A taky při tomhle výkonu nemůžeš čekat že to ujede 100 tkm do Go . Já to koupil synovy a koupil jsem ji taky, abych s ní mohl jezdit- mám v podstatě vše nový ale ten výkon si prostě žádá svoje a vzláště na poli.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení Tuareg ETX 125 ??

Skvělá odpověď, děkuji! 19.10.2014 v 10:07 | Nahoru | #7

VITEK_M píše: co z toho plyne? nekupujte si italský starý mrdky když nevíte co kupujete...

Majiteli vlákna :

Je to zalitý podle mě epoxidem, když to ohřeješ na dost vysokou teplotu podle mě toho epoxidu se zbavíš... ( shoří ) a myslím si že se z toho ty cívky dají vypreparovat.... pořád lepší než 11 000.... pokud se ti to povede nepoškozeně rozebrat tak že budeš mit tu hvězdici s cívkami a ten železnej bazmek co to drží zvlášť máš dosst velkou pravděpodobnost, že se ti to povede převinout.... tloušťku drátu si necháš navinout stejnou nebo o pár desetinek větší, počty závitů musíš do navijárny sdělit...
Pravděpodobně tam bude 3 cívky nabíjecí ( v sééérii) pro každou fázi a a ještě někam povedou 2 dráty ( možná čidlo polohy kliky )

Podle mě to neni ztracený.... , za zkoušku nic nedáš a jestli jsi si jistý že to je v prdeli a nebo neumíš měřit ( ne každý multimetr umí malé odpory s nějakou rozumnou přesností)



proboha at nic nevari a da to nekomu kdo to previne. Treba tu , zdoj odsud , vsichni chvalili.

(reakce na) Dobíjení Tuareg ETX 125 ??

19.10.2014 v 11:42 | Nahoru | #8
banzai> JJ, Asi to bude rotax 127... díky

(reakce na) Dobíjení Tuareg ETX 125 ??

19.10.2014 v 11:45 | Nahoru | #9
gugo> Sám rozebírat to asi nebudu, pochybuji že bych to z té tvrdé pryskyřice dostal v pořádku a raději to nechám odborníkům... každopádně díky za link na firmu kde převíjejí... zkusím je kontaktovat a uvidíme... každopádně se mi motorka jinak líbí a jezdí fakt hezky, takže se mí jí nechce hned zase zbavovat na díly... uvidíme jak to dopadne po tom převinutí... Díky moc za info

Dobíjení Tuareg ETX 125 ??

19.10.2014 v 11:55 | Nahoru | #10
Díky moc všem, kteří se účastnili diskuze Už jsem nažhavil drát a bude převinutí... tak uvidíme

Dobíjení Tuareg ETX 125 ??

20.10.2014 v 07:59 | Nahoru | #11
Měl bych ještě jeden dotaz a prosbu o pomoc... Docela rád bych sehnal k tomuto modelu (rotax 127) sehnal elektrické schema... protože mám pocit že celkově je to na té mé motorce nějak divně natažené.... místo do regulátoru jdou kabely z alternátoru nějak pod nádrž a pak se ztrácí ve svazku... asi bych to přes zimu rád překontroloval celý... Díky za odpovědi bahňáci

Dobíjení Tuareg ETX 125 ??

25.10.2014 v 10:42 | Nahoru | #12
AHoj bahňáci, tak jsem provedl měření alternátoru při spuštěném motoru a výsledky jsou následující. Nejprve jsem změřil napětí na akumulátoru, které bylo 12,5 V to je jasné. Po nastartování hodnota vzrostla na 13,5V ale víc ne... co jsem si ověřil na autě tak mělo by to být okolo 14V (nastartované auto mi ukazuje 14,5V). šel jsem tedy proměřit, zda alternátor dodává dostatečné hodnoty. Při proměřování tří kombinací při volnoběhu jsem naměřil ve dvou případech 18-19V a třetí pouze 1,5V. Tudíž bude si jedna fáze statoru špatná a převinutí bude nutné... Prosím dejte mi za pravdu nebo mi vyvraťte moji domněnku...
Dále mě dost překvapilo že kabel, který ukazuje na přístrojové desce zda dobíjíme nebo ne byl odpojen, jinými slovy nebylo ho kam strčit... podle mého by měl jít do regulátoru nebo né? regulátor má pouze čtyři zdířky a ostatní jsou zaslepené... tak mě napadá jestli tam ten regulátor vůbec patří nebo jestli to není nějaká složenina. Prosím majitele těchto modelů jestli by mi poradili kam kablík kontrolky dobíjení dát případně zda tam mám správný regulátor nebo nějakou náhražku... přikládám foto regulátoru... Díky za příspěvky



Dobíjení Tuareg ETX 125 ??

25.10.2014 v 10:49 | Nahoru | #13
ještě jedna informace. po připojení káblíku na kostru (-), který není kam strčit (ke kontrolce dobíjení) se kontrolka rozsvítí, ale svíti pořád.. tužíž mě napadlo že musí jít někam do regulátoru, který ji rozsvítí pouze když nedobíjíme... ale možná je to i tím že aktuálně alternátor funguje pouze na dve fáze ze tří a proto kontrolka pořád svítí. Měla by zhasnout po překročení nějaké hodnoty třeba 14V ?? Omlouvám se za takové debilní otázky, ale žádný učený přece z nebe nespadl a já tento problém řeším poprvé... (všechny motorky, které jsem měl problémy s dobíjením nikdy neměli) díky za odpovědi

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení Tuareg ETX 125 ??

25.10.2014 v 11:04 | Nahoru | #14
POkud si ten altik meril bez zateze tzn nemel si na nem pripojenej regler, kterej by mohl tu jednu fazi zkratovat , tak je jasne ze mas stator vhaji a previjeni te nemine.

(reakce na) Dobíjení Tuareg ETX 125 ??

25.10.2014 v 13:33 | Nahoru | #15
gugo> měřil jsem to při nastartovaném motoru kompletně připojenej i s regulátorem... myslíš že by to mohlo být i třeba vadným regulátorem že by jako tu jedu fázi zkratoval? víš nerad bych za tři a půl nechal převinout stator pak zjistil že problém přetrvává...

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení Tuareg ETX 125 ??

25.10.2014 v 13:38 | Nahoru | #16
Potupuj dle navodu

kazdopadne v tvem pripade bych odpojil altik , nahodil a zmeril, pokud bude ta asymetri napeti na naprazdno tak je jasny ze to je altik.

(reakce na) Dobíjení Tuareg ETX 125 ??

25.10.2014 v 14:13 | Nahoru | #17
gugo> díky, zkusím ještě úplně odpojit tři vodiče vedoucí z alternátoru a proměřit mezi sebou... Každopádně díky moc za informace. Jsem na todle holt ještě zelenáč ale už tomu začínám pomalu rozumět

Dobíjení Tuareg ETX 125 ??

27.10.2014 v 11:27 | Nahoru | #18
Tak vážení, možná jsem nadprůměrně blbej, ale jak proměřím alternátor když ho odpojím??? Po odpojení motorku nenastartuju, což je logické když vedou kabely z alternátoru nejprve do zapalování...

Dobíjení Tuareg ETX 125 ??

27.10.2014 v 12:14 | Nahoru | #19
Ještě jeden debilní dotaz. Jedná se o třífázový alternátor?? Nikde není k sehnání elektrické schema k tomuto typu, takže se stále jenom domnívám což je uplně na pytel...
Z alternátoru totiž vede pět kabelů, dva z nich jsou modré a dva modré vstupují i do regulátoru... potom jsou tři další: zelený, červený a černý, které vedou k zapalování a bez kterých to nejde nakopnout, takže poslední moje domněnka je ta že tři kabely jsou k zapalování a dva z nich z alternátoru... nejedná se tedy o dvoufázový alternátor? já už fakt nevím a jsem z toho už docela na paštiku...

Dobíjení Tuareg ETX 125 ??

23.11.2014 v 11:11 | Nahoru | #20
Takže nejnovější zprávy o mém problému: Zjistil jsem že dva kabely do regulátoru svědčí o jednofázovém alternátoru. Jelikož regulátor, který jsem tam měl (viz obr.) asi už nebyl úplně OK, koupil jsem raději nový od VAPE, který má i výstup na kotrolku dobíjení...
A vše už fachčí jak má - včera nalítány dvě motohodiny a baterka OK
I když tento stroj nebyl můj první, s problémem s dobíjením jsem se setkal až teď, takže to byla má premiéra, která mi dost dala a jsem v podstatě rád že jsem měl možnost získat nějaké další info o tom "jak věci pracují" Díky všem zúčastněným mé diskuze Létajícímu bahnu zdar!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
vymačkaný karter Aprilia RX 125, Aprilia ETX 125 Folby 16 18.8.2020 v 11:33 Folby
Nikde nic není Aprilia ETX 125 Matvik 8 23.1.2020 v 14:27 Johnny83
Problém se řazením Aprilia ETX 125 RespiteCz 2 20.9.2018 v 12:45 Vojtek77
Víčko nádrže Aprilia ETX 125 Mauglí888 4 16.8.2017 v 11:26 gio9
Přední kolo Aprilia ETX 125 Matvik 3 29.9.2016 v 20:04 topper-harley


TOPlist