Téma: Demontáž kyvnej vydlice
10.10.2014 v 07:48
Dobrý den.Nevie niekto ako sa demontuje zadná kyvná vydlica? Treba na to nejaký sťahovak,alebo len poriadnu ranu kladivom?

1 reakcí na tento příspěvek Demontáž kyvnej vydlice

10.10.2014 v 08:25 | Nahoru | #1
poradny kladivo

Demontáž kyvnej vydlice

10.10.2014 v 08:36 | Nahoru | #2
lepší je lis, ale z vlastní zkušenosti ani ten v kombinaci s autogenem někdy nepomůže. Nakonec sem musel kyvku vyříznout flexou a čep v ní zustal nadobro zažranej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Demontáž kyvnej vydlice

10.10.2014 v 08:44 | Nahoru | #3

Zx-10RCarlos píše: poradny kladivo

!
Nepomuze-li kladivo, pomuze cervena brzdovka, nahrati a vetsi kladivo!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Demontáž kyvnej vydlice

10.10.2014 v 09:38 | Nahoru | #4

sered píše: !
Nepomuze-li kladivo, pomuze cervena brzdovka, nahrati a vetsi kladivo!



souhlasim

(reakce na) Demontáž kyvnej vydlice

10.10.2014 v 10:06 | Nahoru | #5
Zx-10RCarlos> Jenze ted jsem si vsimnul ze ona je to vY dlice. A tam je kazda rada tvrde draha!

Demontáž kyvnej vydlice

10.10.2014 v 12:15 | Nahoru | #6
Doporučuju tento systém - tam i z5
http://hrnous.rajce....ice_Jawa_250_Travel/

Na druhé straně je jenom asi 5 podložek flexou obroušených na stejný průměr jako čep, samozřejmostí je řádné prostříknutí WD

Naposledy editováno 10.10.2014 12:17:08

Demontáž kyvnej vydlice

10.10.2014 v 12:30 | Nahoru | #7
Jedna z prvních věcí, kerá se vždy na motorce musí nebo měla by se udělat, aj na nové, je vyndat čep kyvky a řádně ošetřit proti korozi. Než sa to zastójí
Ináč vás čekajů takové a podobné harakiri.
Když je nejhůř, roztahne se rám a příslušné se vyřeže.
A potom mazat, mazat, mazat.
Základní zlepšení je předělat kyvku na futra (u třindy je to sranda) a přidat maznici. Omastek A00, nic inšího.
Potom se všecko dá rozdělat enom paprčkama, bez násilí. Pokud to de těžko, ukazuje to na přítomnost nejakého problému (křivý rám a tak).

Demontáž kyvnej vydlice

10.10.2014 v 15:04 | Nahoru | #8
V mojem případě to nešlo těžko, ale ani suvně ale chtěl sem se vyhnout flákání do toho čímkoli

Demontáž kyvnej vydlice

11.10.2014 v 08:58 | Nahoru | #9
...se ti tam zašprajcoval vazelín .
Nekdy pomože povolit motor a zagiglat s tým.
Nicméně lisovací přípravek je furt lepší, než na jedné straně kladivem vytvořit závěrnou hlavu nýtu.
A z rámu (uložení kyvky) brýle.

Demontáž kyvnej vydlice

11.10.2014 v 09:22 | Nahoru | #10
Já se o to kdysi pokoušel. Vylisovával sem to 12tkou závitovou tyčí a když se už po několikátý strhla, tak sem to vzdal... občas ten čep je mírně ohlej a pa musí přijít na řadu flexa...

Demontáž kyvnej vydlice

11.10.2014 v 09:52 | Nahoru | #11
Aby se čep kyvky ohl, to by musela byt rana jak sviňa.
Za celů dobu mé závodnické éry se tak nestalo.
A že to byly tyčky relativně slabé a štosy ukrutné.
Ale stat se to može, né že né.
Páč pár nemožných poruch, né enom podvozku, sem už taky viděl.
Kdo neviděl, neuvěří.
A závitovka by měla byt taky funkční, páč to, co se prodává v supermarketech, to je neco.
Profil závitu v kélu, hlavně že se ušetří.
Rozdíl ve váze u tyčky M16 je třeba 0,3kg. U jedné...
Néni tyčka jako tyčka, šrůfek jak šrůfek a podobně.
Sů kvalitní věci, ale nalézt je...

Naposledy editováno 11.10.2014 09:57:48

1 reakcí na tento příspěvek Demontáž kyvnej vydlice

11.10.2014 v 15:39 | Nahoru | #12
Dakujem za rady.Takže ak to nepojde kladivom,pojde to ešte večším kladivom :D

Chcel som to vybrať z rámu na 638 ale nepomáha ani rana kladivom.Na ráme 632 ktoru som včera kupil,to išlo uplne ľahko.

1 reakcí na tento příspěvek Demontáž kyvnej vydlice

11.10.2014 v 20:40 | Nahoru | #13
Ona 638 tu kyvku nemá nějak suprově zrovna uchycenou. A jak už psal Zdenalbenal když se sere na údržbu a nemaže se to průběžně, tak to takto dopadá. Já stým u svojé motorky problém neměl, proto sem to uložení měnil pomalu každů sezónu. Jakési grafitové pásky nebo co to je za kravinu co tam vymysleli. Šak každý rok sa to vychodilo tak, že kyvka měla na konci pak vůli dobrý 1cm A pak s tým byla v zátačkách docela sranda
Teď sem ten celý nesmysl vyhodil, do kyvky dal s každé strany 2 jehlové ložiska, k tomu udělal nový čep na míru, pořádně promazal, a to mňa mosí už přežit (samozřejmě když to ráz za čas promažu

(reakce na) Demontáž kyvnej vydlice

18.10.2014 v 00:06 | Nahoru | #14
Toledo244> Když jsem dělal kyvku na svojí 638, tak jsem to nejdřív zkoušel vyklepnout, několik pokusů a ani se ta potvora nehnula . Pak jsem to vzal do dílny na lis, budík ukazoval 12atm a na jednou lup, lup a čep začal pomalu vyjíždět . Jak píše zdenalbenal, pravidelně mazat, jinak to zatuhne a pak tu kyvku osvobodí jedině flexa .
Byl jsem třetí majitel a motorka měla 15 let, nikdo to nikdy nemazal, i když tam konstruktéři vymysleli maznici .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Demontáž kyvnej vydlice

18.10.2014 v 00:14 | Nahoru | #15
mischa638> Ty metaloplasty měním každej rok, dýl to nevydrží. Po roce je to zhoblovaný skoro na ty měděný vlákna, co to drží po hromadě.
Máš nějaký mustr na ty jehlový ložiska, respektive na celou překopávku? A co výdrž, jak to máš dlouho a spokojenost?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Demontáž kyvnej vydlice

19.10.2014 v 20:30 | Nahoru | #16
falco43r> Výdrž ti nepovím, protože motorku totálně předělávám a vyjedu na ní až na jaře. Ale určitě to vydrží víc jak origo řešení Jawy Jak budu doma tak zkusím dohledat co sem tam přesně dával za ložiska. Ale dostanu se k tomu až za 10dní, dělám v zahraničí a nejsem teďka doma.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Demontáž kyvnej vydlice

19.10.2014 v 20:41 | Nahoru | #17
mischa638> Dík budu rád za každou informaci , alespoň bych měl přes zimu co vyvíjet a dolaďovat ku spokojenosti .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Demontáž kyvnej vydlice

20.10.2014 v 14:50 | Nahoru | #18
falco43r> Jehly sů nejlepší, ale když sem poměřal díry v kyvce, byly mírně šišoidní. Na dodatečné svrtání na použitelný průměr nebyl prostor.
Navíc jest potřeba, aby běžely po kaleném povrchu čepu (=rozpěrky). A tu enom tak vyžužlat z nečeho neumím.
Tak sem tam dal bronzové futra, nalisoval je a vzniknuvší díru sem na rozpěrky zaškrabal.
Zvětšení vůlí provozem hodlám řešit větším průměrem čepu a opětovným přizpůsobením otvoru futra. Uvidíme. Zahodit to možu dycky.
Na Travelce je dobré to, že je čep dutý, nejde jím brzda a celá tá dutina se vyplní mazadlem (je to 100 žduchů dekalamitků), takže se naplněný čep namontuje mazacíma dírama navrch a po montáži se pootočí o 180 stupňů...a je sichr, že se to maže. Je to vlastně uložené v "olejové" lázni.

(reakce na) Demontáž kyvnej vydlice

20.10.2014 v 19:23 | Nahoru | #19
Zdenalbenal> Jj, to máš pravdu že to potřebuje kalený povrch pro jehly. Já dělat i čep celý nový, kalený ho teda nemám, ale taky není z žádného blata, ale z "lepší" oceli, přesné označení materiálu ti nepovím, to by věděl pan mistr zámečník co mě to dělal. Ale tak uvidíme co udělá, myslím že to bude rozhodně lepší jak původní jawácké řešení. Případně udělám zase nový čep a mám možnost ho i nechat zakalit, a to by už bylo na furt
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 34 17.7.2019 v 10:31 Čadil
Vyztuzeni podsedlovych trubek proti... Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 Doly_cz 12 20.2.2019 v 09:08 Doly_cz
Jawa 350 rozdílné zbarvení svíček [1, 2] Jawa 350/632 StepiHo 40 22.7.2018 v 19:08 StepiHo
Retro rukavice Jawa 350 Tramp, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350... maky_bart 6 9.7.2018 v 10:41 udinar
Rozdíl 634 vs. 638/639/640 [1 ... 9, 10] Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/6... fatman 280 5.6.2018 v 09:30 Bimbam

TOPlist