Bert-Jawatesty píše: Já jsem myslel modely ČZ s motorem 200 ccm 4T. Bylo by to paráda, přestavovat motocykly s českým motorem. Koncepce motoru je přitom hodně podobná tomu v Jawě 125/810.
To už dělá p. Soukup, nějaké motory také byly ke koupi jako náhradní díl. Jak je na tom ten motor z hlediska životnosti, nevím. S Cagivou se nějak dodělával, co nebylo dobré se dalo zahraniční. Výsledek nemohu posoudit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 125 Trail - další kousek z Mates Moto Servisu
MartinED250 píše: Poslední opravdu dobrej stroj s Českým srdcem je Praga ED250.
No, opravdu dobrej stroj to tedy není, ale jako pokus oceněníhodné. Nekvalitní vidle Paioli (při každé výměně olej černý a hustý jako bláto), řazení paskvil (zjm. aretační kolík), převodovka (boční ozubení koleček), motor bez přívěry (špatný průbeh výkonu), nekvalitní rám (slabé horní uložení centrálu, vytrhl se). Nějaký regulátor elektriky pro osvětlení taky odešel. Jsou to všechno věci, které se na normální dobré motorce neřeší.
Itall píše: No, opravdu dobrej stroj to tedy není, ale jako pokus oceněníhodné. Nekvalitní vidle Paioli (při každé výměně olej černý a hustý jako bláto), řazení paskvil (zjm. aretační kolík), převodovka (boční ozubení koleček), motor bez přívěry (špatný průbeh výkonu), nekvalitní rám (slabé horní uložení centrálu, vytrhl se). Nějaký regulátor elektriky pro osvětlení taky odešel. Jsou to všechno věci, které se na normální dobré motorce neřeší.
No mimo těch vidlí se mi stalo vše co popisuješ, ale se vším jsem si poradil. 2 kolečka v převodovce jsem měnil po sedmi letech tvrdého používání v soutěžích, kolík řazení jsem si upravil tak, že drží a už neupadne, horní oko v rámu jsem si vyztužil a regulátor nahradil regulátorem VAPE co už drží.. Jinak mi Praga věrně slouží (původní válec, spojka - jen hřídelka vodní pumpy a 2 kolečka v převodovce) 12 let a to dostávala vždy záhul při motokrosu. Kdyby se motorka používala po silnici, tak tam neodešlo nic. PS: já to spíš myslel, že v roce 1998 kdy se ED prodávalo tak tu nic českého lepšího na trhu nebylo. A s Českým motorem vlastně ani do dnes..
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 125 Trail - další kousek z Mates Moto Servisu
Naposledy editováno 09.10.2014 16:44:11
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Šnek tachometru Jawa 125/810 Travel | 10Travel | 1 | Včera v 18:29 rmly |
Poradí někdo Jawa 125/810 Travel | 10Travel | 27 | 31.3.2024 v 11:58 assassin |
poradte-netradiční český veterán? [1, 2] Jawa 125/810 Chopper, Jawa 125/810 Travel, Jawa 250 ... | manaposledni | 46 | 17.8.2022 v 14:55 Dolin |
Jawa Travel 125 typ 810 Má poloau... Jawa 125/810 Travel | pavouk0311 | 2 | 24.3.2022 v 11:28 pavouk0311 |
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 12 | 8.1.2022 v 17:43 Gahan37 |