bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Hendikepovaní motorkář - prosba o rady
 
1.10.2014 v 18:18
Všichni jež neodradil nějaký hendikep.....
Jezdim nejakých 28let, pár blbejch bouraček který se nastřádali a ted
-pravé koleno má hybnost tak 30st, brzdu už mám předelanou na ruku, tady vcelku už vim co jak
-ted ale přibyla omezená hybnost pravého kolene tak na 15 stupnu, a to ted řešime

Nejprve sme začali veteránkem DKW 125 která je lehoučká...stupačku mám tak 50 čisel vpředu a přepákování funguje...zatim je to předělaný na přeřazování patou, ale to budem eště řešit radeji na špičku

Ted sem zkoušel nejaký popojetí ale neuvedomil jsem si jeden problém. Tim je když zastavuju a dávám tu horší nohu na zem že se najednou patou "seknu". To mě pěkně vydesilo i když sem jel krokem.(možná-v to taky dost doufám, tohle bylo na motorce s výškou sedla cca 60cm..tak si řikám že z 78cm by to taky nemuselo být tak problemový) A ted ta má otázka -(jo eště co chci přestavovat-CB500 z duvodu váhy asi a velmi nerad prodám a vychází mi nejlíp CBF250)

Nemáte nekdo s podobnou veci zkušenosti? Napadlo mne udelat "kluzkou" patu..... nebo nebo nevite soukmenovci?

Hendikepovaní motorkář - prosba o rady

1.10.2014 v 18:55 | Nahoru | #1
Bohužel Ti neporadím, ale přeju brzké vyřešení problému. A máš moc pěkný motorky Z "malýho zázraku" padám na p*del

Hendikepovaní motorkář - prosba o rady

1.10.2014 v 18:58 | Nahoru | #2
-ted ale přibyla omezená hybnost pravého kolene tak na 15 stupnu, a to ted řešime---chápu dobře,že levého,když mluvíš o řazení? Jinak přeju hodně štěstí,určitě to nějak půjde a zas bude o radost víc

Hendikepovaní motorkář - prosba o rady

1.10.2014 v 19:50 | Nahoru | #3
Čau, ja mám na pravej nohe poškodené, čiže nefunkčné predný a zadný väz v kolene. Nohu som vôbec nemohol ohnúť po operácii zašili mi aspoň bočný vnútorný väz, tak som oprel bicykel o stenu a sedadlo úplne hore a točil som dozadu s pedálmi, len som chcel, pravú nohu som ohnúť nemohol s bicykla som nemohol zliezť, tak som tam mraučal asi hodinu dokedy som tú nohu nepretočil, čiže neohol a potom postupne na bicykli a hajde na motorku. Tiež som mal stupačku vpredu ako ako na čopri, ale už jazdím aj bez ortézy, aj v teréne len dúfam, že nespadnem. Noha mi nedrží v kĺbe, kýve sa všelijak. Perspektíva u teba je aká? Už ich nerozhýbeš? Čo tak skúter? dajaký Burgman 400, 600. Sú aj tie trojkolkové skútre. Ja už ťažko vyliezam na GS 750, ešte ťažšie na XT 600 ešte mám vzadu aj nosič, čím ďalej je to horšie. Jazväčiu masť na kolená a držím Ti palce z celej sily.

Hendikepovaní motorkář - prosba o rady

1.10.2014 v 20:17 | Nahoru | #4
Asi ti neporadím, ale co zkusit sajdkáru?

Hendikepovaní motorkář - prosba o rady

1.10.2014 v 21:01 | Nahoru | #5
Zdar. Ja mam pochroumanou levou nohu-tu uz jsem trochu rozhybal a na leve ruce me funguje prstenicek a malicek a jeste blbe. Takze ovladani spojky mechanicky od radici paky a vsechny prepinace na pravou ruku. Vse samodomo po mnoha pokusech ale jde to. Hlavne to nevzdat! Jezdim CBR 929.

1 reakcí na tento příspěvek Hendikepovaní motorkář - prosba o rady

1.10.2014 v 21:56 | Nahoru | #6
sice chápu že motorka je možná srdcovka ale na čtyřkolce bys byl jak Gróf (pozn.pro neznalé slovensky Hrabě)

Naposledy editováno 01.10.2014 21:57:59

Hendikepovaní motorkář - prosba o rady

1.10.2014 v 22:32 | Nahoru | #7
Já jezdím 33let a když mi praskla plotýnka na páteři,tak taky hrůza.Vím o čem píšeš.Musel jsem tehdy prodat GT250x7 po kompletní renovaci pod cenou a nakonec mi vyhovuje GPZ500.Dvou vál je dvouvál.Před asi třemi lety jsem nemohl vydržet bolest v ramenech hlavně v noci.Diagnoza-řešení-další operace.Nakonec jsem hledal co mi dělá takové problémy a ne léčit jen důsledek.Našel jsem na internetu informace o GPZ-geopatogení zóny.Výsledek po přestěhování ložnice a bez operace stav mnohem lepší a letos najeto asi 5tis.km.Jezdím na masáže a paní tam měla podobný problém jako ty.Nakonec našla lékaře,malá laparoskopická operace a koleno má O.K.Než upravovat motorku bych raději hledal příčinu nehybnosti.Osobně mám i skútr pro případ,že mi motorka někdy "nesedne"zdravotně.Napsal jsem to pro povzbuzení a věřím,že ještě něco najedeme.Jak píše Pepa--RR hlavně to nevzdat!Hodně štěstí.

Hendikepovaní motorkář - prosba o rady

1.10.2014 v 23:19 | Nahoru | #8
Šel jsem na to podobně jako krokoš. Po pádu na náledi jsem měl jen velmi malou hybnost v kloubu levého prsteníčku. Vzal jsem si takový ten gumový kroužek a cvičil, cvičil, cvičil až s prominutím do posrání. Úraz se stal v prosinci a na začátek sezóny už jsem byl ready. Chce to se nevzdávat a prostě rozhejbávat. Přeji hodně sil

Hendikepovaní motorkář - prosba o rady

2.10.2014 v 09:16 | Nahoru | #9
KLUCI PŘEDNĚ VŠEM HROZNĚ MOC DIK ZA VELKOU PSYCHICKOU PODPORU!!!

Ted jednotlivě:
-to patrik 7 , ano chápeš...noha s 15st je více méně rovná, malý ohyb ale Chodidlem řadit mužu normoš
- krokoš No skutr je taky volba, ale tam sem v podstatě vykoumal jenom pcx150, páč nad 250 maj přes 200kila pohotovostní, a taky ne každej skutr ti nechá nohy pěkně dopředu (viz Vespa kerou bych hrozně chtěl, ale musiš ohnout 90st)
-dave lister ano taky řešení a vyřešilo by se řazení i zastavováni jednim vrzem, ale to už je takovej "autobus", a nepřijemná zkušenost z první jizdy na Dněpru: neodhadl sem šířku sajdy skončil ve škarpě - zlomenej krček, šrouby a 5týdnů nehybně ležet, ale třeba bych se od další jizdy už naučil
-to rozhýbaní...no možná nákej stupínek eště povolí ale žadnej extra rozdil-měl sem 7 měsícu nohu zafixovanou a to se halt podepíše
-to lukinmoto čtyřkolka je v tomto připadě uplně mimo hru-páč tam musiš nohu nutně ohnout
-alternativní mediciny moc nemužu taky brát do uvahy...dle rengenu tam prostě je videt že to pujde max o neco malinko, dál neni kam ohýbat

Nicméně NIC NEVZDAVAM! Prostě dyž už sem si s tim zabojoval, tak to musim dotáhnout do konce ne?????

Hendikepovaní motorkář - prosba o rady

2.10.2014 v 09:47 | Nahoru | #10
DeCarli:

Hele, já měl na 5x zlomenou klíční kost, rok železo. Mám tam hrču jako kráva. Teprve teď vidím zlepšení v pohybu ramenem. Myslel jsem,že motorku prodám, jakékoli zabrání pravou rukou byla dost slušná bolest.Mám XTZ 750 takže když jsem ji chtěl vytlačit, vzdal jsem to. Hybnost tak 50 procent. Myslel jsem,.že doktoři neodvedli dobrou práci,ale časem jsem pochopil, že zbytek je už na mě.
Teď už jezdím, není to sláva, síla v ruce ještě není,ale hýbat s tím už můžu a bolest se objeví jen zřídka, vetšinou v nějakých kryzovkách kdy musím opravdu zabrat.
Dej tomu čas a trénuj, tělo dokáže zázraky ,když hlava dá.

Hendikepovaní motorkář - prosba o rady

2.10.2014 v 10:41 | Nahoru | #11
Diky Kotas!
Já nic nevzdávám a neprdim na to....3x týdně rehabka, a cvičim sám doma...
Snažim se na to myslet i když nekde sedím na kafi...furt s tim hejbat....
Je pravda že časem eště muže být zlepšeni...vlastně v to pevně věřim, jenn nemyslím že to bude markantni...

Hendikepovaní motorkář - prosba o rady

2.10.2014 v 11:11 | Nahoru | #12
Asi také moc nepomůžu, ale co předělat řazení rovnou na ruční? Když jsem měl v merku Ural650 "retro" (který mi bohužel nakonec utekl), měl jsem přesně toto v plánu a časem na Dračeně to asi udělám tak jako tak - mělo by stačit pár táhel a futer, tyčku protáhnout pod nádrží a páku dát na pravou stranu nádrže. Kolena mám sice v pořádku, ale mám za sebou těžkou myeloencefalitidu s dočasnou paraplegií, takže všechny svaly pryč a znovu pomalu nabírám síly. Hlavně slabé kotníky, takže řazení bych právě řešil též. Sice jsem už dokázal ujet pár km i na CBR125 a řadit nahoru jsem tam zvládl (a tam je dost na houby posez pro řazení se slabým kotníkem), takže na bublačce s předkopy by to neměl být problém, ale sichr je sichr.

Jinak ale si nedovedu tuto přestavbu dost dobře představit - na CB500 i na CBF 250 je posez s dost velkou flexí v kolenou a předělávat ji na "předkopy" nebude moc pohodlné, o "estetice" nemluvě. Při problémech s flexí kolenou bych volil nejlépe XV535 - je nízká, dobře se přehazuje noha přes sedlo, i origo stupačky jsou dost vepředu a i při přidělání předkopů pro úplně natažené nohy to nijak nebije do očí a neovlivní jízdní vlastnosti, navíc díky páteřovému rámu je motorka velmi lehká, snadno manipulovatelná na místě a celková geometrie je povedená, takže motorka jede prakticky sama, do zatáček se klopí silou vůle a nota bene motor je na relativně malý objem velmi pružný, takže ani toho řazení není moc třeba.
Budiž toto bráno jen jako návrh do placu.

(reakce na) Hendikepovaní motorkář - prosba o rady

2.10.2014 v 14:54 | Nahoru | #13

lukinmoto píše: sice chápu že motorka je možná srdcovka ale na čtyřkolce bys byl jak Gróf (pozn.pro neznalé slovensky Hrabě)



a na 4kolce ty nohy složí jak?

1 reakcí na tento příspěvek Hendikepovaní motorkář - prosba o rady

2.10.2014 v 16:06 | Nahoru | #14
to JMK No čopry sem musel z jednoho prostýho duvodu zamítnout...a to právě diky výšce sedla...Dycky sem byl rád za každej cm min ale ted sem zjistil že je optimálni se držet toho co jezdim strašně let...tedy naháč s vyškou sedla cca 780mm

Proč CB500/250 ano? Ten estetickej uhel mě až tak netrápí. Na tyhle moto sem zvyklej a myslím že se při učení se mi to vice usnadní..

Popravdě to přepákování chce ještě doladit, ale myslím že bude OK

Co sem se chtěl poradit nejvice:
ZASTAVOVANI
Jestli má prostě nekdo zkušenost (z jakékoli motorky) kdy má minimálni možnost ohebu, bo vubec žadnou, a dává si nohy na zem při zastavovani. Prostě strach že jen se byt při malé rychlosti dotknou patou, noha se zakousne-jestli mi rozumíte. Právě tento moment mi přišel na mysl v momentě kdy sem si až na DKW popojel. Doufám a věřim tomu že z výšky 780-800 jak nebude noha tak "dopředu" jak u nízké 125ky by to mohlo fungovat lépe. Myslel jsem jestli nekdo s podobným problémem
-nezkoušel dávat něco "kluzkého" na patu
-nebo se prostě naučil dávat nohu na zem až těsně před zastavenim

Neznáte nekdo někoho "podobného"?
Dikas vše za podporu

Popravdě sem čekal odpovedi typu-seš krxypl tak ser na motorky, vaše reakce mi dodávaj energii!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hendikepovaní motorkář - prosba o rady

2.10.2014 v 16:29 | Nahoru | #15
.

Naposledy editováno 17.10.2018 15:16:29

Hendikepovaní motorkář - prosba o rady

2.10.2014 v 17:39 | Nahoru | #16
Seš kripl, tak ser na motorky... sedni do auta a přijeď v říjnu na piwo! Přivezeme z rajchu tohle:







Měj se, kámo!

Hendikepovaní motorkář - prosba o rady

2.10.2014 v 17:42 | Nahoru | #17
To Mates
To by asi mohlo fungovat! tu zdravější použivat jako opěrku, a eště si mi myslím dobře poradil se stojanem!
Já přemejšlel posunout ho dopředu, to mi zas rozmlouvá švára že by mohla motorka nadzvedávat zadní kolo a přepadnout, ale udelat na nem "držátko" na ruku a vyklopit si ho!
Jasně!
Mac dik chlape!

(reakce na) Hendikepovaní motorkář - prosba o rady

2.10.2014 v 19:07 | Nahoru | #18
DeCarli> I nad tím jsem přemýšlel, zda Virgl nebude právě až moc nízký. 780mm je celkem standart u naháčů, přesně tolik má i GS500 a na té něco odježděno mám. Stupačky jdou předělat vždy, jen pak asi bude přirozenější vzpřímenější posaz a pak to možná bude chtít i zvýšit řidítka - předpokládám, že extrém typu "čtyřnohý pavouk" - nohy i ruce dopředu,jako (téměř) např. tento maniak nebude moc žádoucí. A čertví, zda by pak nebylo lepší předělat i sedlo - u naháčů bývá rovina polstru nakloněná mírně vpřed. To by se ale všechno muselo vyměřit na místě, na dálku nejde dát přesné rady, natož rozměry.
Co se toho zastavování týče, ta "kluzká pata" není špatný nápad, s tím by nejlépe poradil nějaký plochodrážník - tam v každé zatáčce jde levá bota jako ostruha.
A ohledně toho stojanu, jak už zde padlo... pokud je myšlen boční stojan, tak tam by rozhodně nemělo být těžké přidělat dva bowdeny a ty vyvést na páku někde u nádrže a stojan tak pohodlně ovládat ručně už vsedě na motorce. Nebo místo bowdenů namontovat nějaké elektrické servo, to by bylo ještě pohodlnější. Pokud mně paměť dobře slouží, tak ovládání stojanu pákou snad měly některé verze "prasete".

Hendikepovaní motorkář - prosba o rady

3.10.2014 v 09:37 | Nahoru | #19
Když bude nejhůř tak by se to dalo řešit tím co měl jeden borec na "respectu" - myslím že zrovna CB250 kompletně přestavenou pro vozíčkáře. Pro tebe by z toho byly nejzajímavější el.sklápěný pomocný kolečka ovládaný z řidítek.

Ale myslím že je to zbytečně drastický řešení, podle mě bude stačit najít mašinu s vhodnou výškou sedla aby si při zastavení stál na skoro rovné noze...podle fotek spíš něco ještě vyššího než CB takže asi nějaký supermoto nebo lehký endurko. Co třeba DRZ?

Hendikepovaní motorkář - prosba o rady

3.10.2014 v 10:04 | Nahoru | #20
Jo o těch kolečkách se před pár lety dost mluvilo, ale jak řikáš, to by bylo asi až řešení krajní

Ty já sem prdola, takže s tou výškou sedla CBF250 je to tak že došlápnu cca 1cm pata ve vzduchu,
takže by tohle mohlo doufám fungovat...

Jak sem řikal, zatim sem to zkoušel na DKW ta má v "kohoutku" asi 600mm, takže budu doufat že to u "vysoké" moto pujde lépe.

Hendikepovaní motorkář - prosba o rady

3.10.2014 v 21:14 | Nahoru | #21
znamej co ma obe kolena spatny presel na motarda a pochvaluje si to

Hendikepovaní motorkář - prosba o rady

4.10.2014 v 09:04 | Nahoru | #22
Čau knedlo, neviem ako sa mu podarí preložiť nožičku cez tú hnusobu vysokú. Ja cez teneračku, len z čižmou škrabocem cez nosič, ale cez TTčku som preložil. Ty, ale máš pravdu, motard je úzky, hlavne pred stupačkami, má nižší pred ako enduro, keby mal stojan jak ja, že sám vyskočí po odľahčení, dakedy nie, treba pozrieť, vysunúť nejakým hejblaťom, tak by to mohlo byť dobré. Je to lepšie ako blbý skuter, ako som radil ja. Ale lepší skuter ako auto.

Hendikepovaní motorkář - prosba o rady

8.10.2014 v 16:03 | Nahoru | #23
Napadá mne že jsme (česká republika) docela "malej rybník", neznáte nějaký odkaz na zahr. fora kde píšou hedikepovaní motorkáři a maj nafocený upravy a jejich problémy?

Myslím že by tam člověk mohl najit neco už vymyšleného.

Dik klucí
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist