Jezdim nejakých 28let, pár blbejch bouraček který se nastřádali a ted
-pravé koleno má hybnost tak 30st, brzdu už mám předelanou na ruku, tady vcelku už vim co jak
-ted ale přibyla omezená hybnost pravého kolene tak na 15 stupnu, a to ted řešime
Nejprve sme začali veteránkem DKW 125 která je lehoučká...stupačku mám tak 50 čisel vpředu a přepákování funguje...zatim je to předělaný na přeřazování patou, ale to budem eště řešit radeji na špičku
Ted sem zkoušel nejaký popojetí ale neuvedomil jsem si jeden problém. Tim je když zastavuju a dávám tu horší nohu na zem že se najednou patou "seknu". To mě pěkně vydesilo i když sem jel krokem.(možná-v to taky dost doufám, tohle bylo na motorce s výškou sedla cca 60cm..tak si řikám že z 78cm by to taky nemuselo být tak problemový) A ted ta má otázka -(jo eště co chci přestavovat-CB500 z duvodu váhy asi a velmi nerad prodám a vychází mi nejlíp CBF250)
Nemáte nekdo s podobnou veci zkušenosti? Napadlo mne udelat "kluzkou" patu..... nebo nebo nevite soukmenovci?
1 reakcí na tento příspěvek Hendikepovaní motorkář - prosba o rady
Naposledy editováno 01.10.2014 21:57:59
Ted jednotlivě:
-to patrik 7 , ano chápeš...noha s 15st je více méně rovná, malý ohyb ale Chodidlem řadit mužu normoš
- krokoš No skutr je taky volba, ale tam sem v podstatě vykoumal jenom pcx150, páč nad 250 maj přes 200kila pohotovostní, a taky ne každej skutr ti nechá nohy pěkně dopředu (viz Vespa kerou bych hrozně chtěl, ale musiš ohnout 90st)
-dave lister ano taky řešení a vyřešilo by se řazení i zastavováni jednim vrzem, ale to už je takovej "autobus", a nepřijemná zkušenost z první jizdy na Dněpru: neodhadl sem šířku sajdy skončil ve škarpě - zlomenej krček, šrouby a 5týdnů nehybně ležet, ale třeba bych se od další jizdy už naučil
-to rozhýbaní...no možná nákej stupínek eště povolí ale žadnej extra rozdil-měl sem 7 měsícu nohu zafixovanou a to se halt podepíše
-to lukinmoto čtyřkolka je v tomto připadě uplně mimo hru-páč tam musiš nohu nutně ohnout
-alternativní mediciny moc nemužu taky brát do uvahy...dle rengenu tam prostě je videt že to pujde max o neco malinko, dál neni kam ohýbat
Nicméně NIC NEVZDAVAM! Prostě dyž už sem si s tim zabojoval, tak to musim dotáhnout do konce ne?????
Hele, já měl na 5x zlomenou klíční kost, rok železo. Mám tam hrču jako kráva. Teprve teď vidím zlepšení v pohybu ramenem. Myslel jsem,že motorku prodám, jakékoli zabrání pravou rukou byla dost slušná bolest.Mám XTZ 750 takže když jsem ji chtěl vytlačit, vzdal jsem to. Hybnost tak 50 procent. Myslel jsem,.že doktoři neodvedli dobrou práci,ale časem jsem pochopil, že zbytek je už na mě.
Teď už jezdím, není to sláva, síla v ruce ještě není,ale hýbat s tím už můžu a bolest se objeví jen zřídka, vetšinou v nějakých kryzovkách kdy musím opravdu zabrat.
Dej tomu čas a trénuj, tělo dokáže zázraky ,když hlava dá.
Já nic nevzdávám a neprdim na to....3x týdně rehabka, a cvičim sám doma...
Snažim se na to myslet i když nekde sedím na kafi...furt s tim hejbat....
Je pravda že časem eště muže být zlepšeni...vlastně v to pevně věřim, jenn nemyslím že to bude markantni...
Jinak ale si nedovedu tuto přestavbu dost dobře představit - na CB500 i na CBF 250 je posez s dost velkou flexí v kolenou a předělávat ji na "předkopy" nebude moc pohodlné, o "estetice" nemluvě. Při problémech s flexí kolenou bych volil nejlépe XV535 - je nízká, dobře se přehazuje noha přes sedlo, i origo stupačky jsou dost vepředu a i při přidělání předkopů pro úplně natažené nohy to nijak nebije do očí a neovlivní jízdní vlastnosti, navíc díky páteřovému rámu je motorka velmi lehká, snadno manipulovatelná na místě a celková geometrie je povedená, takže motorka jede prakticky sama, do zatáček se klopí silou vůle a nota bene motor je na relativně malý objem velmi pružný, takže ani toho řazení není moc třeba.
Budiž toto bráno jen jako návrh do placu.
1 reakcí na tento příspěvek Hendikepovaní motorkář - prosba o rady
Proč CB500/250 ano? Ten estetickej uhel mě až tak netrápí. Na tyhle moto sem zvyklej a myslím že se při učení se mi to vice usnadní..
Popravdě to přepákování chce ještě doladit, ale myslím že bude OK
Co sem se chtěl poradit nejvice:
ZASTAVOVANI
Jestli má prostě nekdo zkušenost (z jakékoli motorky) kdy má minimálni možnost ohebu, bo vubec žadnou, a dává si nohy na zem při zastavovani. Prostě strach že jen se byt při malé rychlosti dotknou patou, noha se zakousne-jestli mi rozumíte. Právě tento moment mi přišel na mysl v momentě kdy sem si až na DKW popojel. Doufám a věřim tomu že z výšky 780-800 jak nebude noha tak "dopředu" jak u nízké 125ky by to mohlo fungovat lépe. Myslel jsem jestli nekdo s podobným problémem
-nezkoušel dávat něco "kluzkého" na patu
-nebo se prostě naučil dávat nohu na zem až těsně před zastavenim
Neznáte nekdo někoho "podobného"?
Dikas vše za podporu
Popravdě sem čekal odpovedi typu-seš krxypl tak ser na motorky, vaše reakce mi dodávaj energii!!!!!!!!!!!!!!!!!
To by asi mohlo fungovat! tu zdravější použivat jako opěrku, a eště si mi myslím dobře poradil se stojanem!
Já přemejšlel posunout ho dopředu, to mi zas rozmlouvá švára že by mohla motorka nadzvedávat zadní kolo a přepadnout, ale udelat na nem "držátko" na ruku a vyklopit si ho!
Jasně!
Mac dik chlape!
Co se toho zastavování týče, ta "kluzká pata" není špatný nápad, s tím by nejlépe poradil nějaký plochodrážník - tam v každé zatáčce jde levá bota jako ostruha.
A ohledně toho stojanu, jak už zde padlo... pokud je myšlen boční stojan, tak tam by rozhodně nemělo být těžké přidělat dva bowdeny a ty vyvést na páku někde u nádrže a stojan tak pohodlně ovládat ručně už vsedě na motorce. Nebo místo bowdenů namontovat nějaké elektrické servo, to by bylo ještě pohodlnější. Pokud mně paměť dobře slouží, tak ovládání stojanu pákou snad měly některé verze "prasete".
Ale myslím že je to zbytečně drastický řešení, podle mě bude stačit najít mašinu s vhodnou výškou sedla aby si při zastavení stál na skoro rovné noze...podle fotek spíš něco ještě vyššího než CB takže asi nějaký supermoto nebo lehký endurko. Co třeba DRZ?
Ty já sem prdola, takže s tou výškou sedla CBF250 je to tak že došlápnu cca 1cm pata ve vzduchu,
takže by tohle mohlo doufám fungovat...
Jak sem řikal, zatim sem to zkoušel na DKW ta má v "kohoutku" asi 600mm, takže budu doufat že to u "vysoké" moto pujde lépe.