bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Čidlo stojánku ?
Ahoj,
Po krásné sezoně mě můj gixxer začal zlobit, při dnešní kratké vyjížďce, při vytočení motorky ke 14 tisícům (né do omezovače) motorka cukla, jakoby se vypnul motor, rožnul se imobilizér a restartoval se otáčkoměr.. 2x za sebou, nikdy se mi to ještě nestalo, tak jsem z toho docela vyjevenej.

Potom už celou dobu klid, až jednou při cestě domu.. Podotýkam že do 14tisic to točím vyjmečně.
Zastavil jsem a zkusil jsem ju vytočit na neutrál až do omezovače a bez problému. Vůbec nevím čím by to mohlo byt?
Leda mě napadlo, že by v těch otačkách díky vibracím vypnul snimač stojánku. Silnice po které jsem jel, je nová, žádná nerovnost.

Zrovna jsem měl zaplou kameru, tak tady je video.. Přes klíček nejde vidět kontrolka imobilizéru, ale svítí.

1 reakcí na tento příspěvek Čidlo stojánku ?

30.9.2014 v 18:32 | Nahoru | #1
Tohle nevypadá na stojan, ale na výpadek napájení řídicí jednotky. Prvně bych prošel všechny konektory kolem řícicí jednotky a kolem přístrojovky. Některý může být vykvedlaný, vyhřátý, zoxidovaný atd. a pak za určitých podmínek mohou vibrace způsobit chvilkovou ztrátu kontaktu. Ještě je otázkou, jestli si nepleteš kontrolku imobilizéru s kontrolkou FI (někdy místo FI symbol motoru). Ta by se v tomto případě logicky rožla. A konkrétně toto chování by mohl dělat i vadný konektor od snímače na klice. Jednotka pak nedostává info o otáčkách a poloze kliky a pochopitelně přestane dávat jiskry a ukazovat otáčky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čidlo stojánku ?

30.9.2014 v 20:19 | Nahoru | #2

J.M.K. píše: Tohle nevypadá na stojan, ale na výpadek napájení řídicí jednotky. Prvně bych prošel všechny konektory kolem řícicí jednotky a kolem přístrojovky. Některý může být vykvedlaný, vyhřátý, zoxidovaný atd. a pak za určitých podmínek mohou vibrace způsobit chvilkovou ztrátu kontaktu. Ještě je otázkou, jestli si nepleteš kontrolku imobilizéru s kontrolkou FI (někdy místo FI symbol motoru). Ta by se v tomto případě logicky rožla. A konkrétně toto chování by mohl dělat i vadný konektor od snímače na klice. Jednotka pak nedostává info o otáčkách a poloze kliky a pochopitelně přestane dávat jiskry a ukazovat otáčky.

Tak tak, on stojan nevypne prece imobilizer.

(reakce na) Čidlo stojánku ?

30.9.2014 v 20:26 | Nahoru | #3
fafo> No právě proto... pokud teda se immo u gixera chová stejně, jako u auta. Stojan by jen vypnul motor, ale těžko říct, zda se přitom rozsvítí FI... to by chtělo projít tabulku závad.

Čidlo stojánku ?

30.9.2014 v 20:40 | Nahoru | #4
Kontrolka FI se objevuje misto teploty, ne ? Mě se rožnula kontrolka imobilizeru, klíček viz foto.
Ten stojánek mě napadl z důvodu, že když vypnu motorku chcipakem nebo stojankem, tak se ta kontrolka rožne. ;)
OK, takže předni maska dolů a prolezt konektory a všechny spoje co jdou do budíků.
Teďka možná trapná otázka, ale kde najdu řídící jednotku ?

Jen je divný že to děla až ve vysokejch otáčkách.. Do 13 tisíc to nikdy neudělalo.

Ten červený znak klíčku je imobilizér, ne ? .. Pokud teda se tam místo něj neobjeví nejakéj jinej znak, ale to jsem bohužel nepostřehl, protože se rožne vždy jen na par sec.




Čidlo stojánku ?

30.9.2014 v 20:54 | Nahoru | #5
A to je prosim Te tovarni zapojeni imobilizeru ? To mi nejak nesedi Ne ze by to nebylo mozny, ale... To jako ze vypnes motor chcipakem a pak uz nenatocis ? Jako ze vypne imobilizer ? Kazdopadne by to pak delat moh.
Jo a jinej znak tam nebude, neboj

Naposledy editováno 30.09.2014 20:55:39

Čidlo stojánku ?

30.9.2014 v 21:00 | Nahoru | #6
Kouknul bych na kontakty u baterky -povolenej sroub, hlavni pojistky... (Velice vzacne i baterka)

(Stojanek samo taky proverit)

Naposledy editováno 30.09.2014 21:01:09

Čidlo stojánku ?

30.9.2014 v 21:16 | Nahoru | #7
ještě teďka jsem se byl ujistit že to tak funguje.

Takže otočím klíčkem načtou se budíky--> startuju, se spojkou, bez ní to nenakopnu --> motorku chípnu chcípákem, nebo třeba zapomenu na stojánek a zařadím kvalt --> motorka chcípne místo teploty se objěví CHCECK a několikrát probliknem imobilizér a zhasne --> Chcípák vypnu nebo zařadím neutrál CHCECk zmizí,objeví se teplota, zachrastí čerpadlo a můžu startovat, aniž bych musel otačet klíčkem.

Teď si jen nejsem jistej tím startováním s tou spojkou. Jestli jsem předtím mohl starovat bez ní, nebo to začlo až ted, jelikož jsem zvyklej ji pokaždy vymačknout.

Zjistil jsem to až teď, protože jsem to chtěl natočit a bez vymačknuty spojky startér nereagoval, jen pohasli světla.
¨
edit. Motorku jsem kupoval v origo stavu, žadnej laďák, zadnej power commander apod. Kamoš na K6 to má stejně jako já též na K6.

Naposledy editováno 30.09.2014 21:18:15

Čidlo stojánku ?

30.9.2014 v 21:41 | Nahoru | #8
To je pak jina. To je normalni stav. Prosel bych kontakty a spoje.

Čidlo stojánku ?

30.9.2014 v 21:46 | Nahoru | #9
Novější typy Suzuki (např. GS500 od r. (asi) 2003, již se stříbrným motorem a větší nádrží) už právě potřebují při startu spojku zmáčknout, bez ohledu na neutrál. Se zařazeným kvaltem a vyklopeným stojanem by neměl jít starter sepnout bez ohledu na spojku, ani motor nesmí běžet. Takže K6 již zřejmě též bude tento případ. "Check" znamená jednoznačně "zkontroluj pozice bezpečnostních prvků" (spojka, neutrál, stojan), takže jestli se "check" nerozsvítil za jízdy při vysazení motoru, šel bych opět po těch štekrech kolem řídicí jednotky, v úvahu připadají i svorky baterky, jak psal assassin. Jestli vypadlo napájení jednotky, mohla pak po naskočení cívkou ve spínačce klidně znovu kód z čipu v klíči načíst a motor tak opět spustit.

1 reakcí na tento příspěvek Čidlo stojánku ?

30.9.2014 v 21:51 | Nahoru | #10
Ok, takže projít kontakty mezi budíkama a řidící jednotkou ? .. V manuálu jsem našel jakesi schéma. Řídící jednotka by měla být pod sedlem.

Teď jen nevím kde mám hledat konektor snímače kliky jak říkal J.M.K,tak kdyby někdo uměl poradit.. (nejsem žadnej mechanik, prostě se jen snažím učit za pochodu :) )
Samosebou mrknu ještě na tu baterku jak radil Assasín.
Díky za rady a nápady!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čidlo stojánku ?

Skvělá odpověď, děkuji! 30.9.2014 v 21:57 | Nahoru | #11
redy19> Porucha kabeláže mezi jednotkou a snímačem polohy na klice by právě logicky neměla rozsvítit immo, to by se měla rožnout kontrolka FI, nebo "check". Pak by samodiagnostika měla ukázat, kde hledat. Jinak koukni na víka motoru, alternátor (přesněji třífázové magneto) bývá zpravidla vlevo a tam někde by měl jít z motoru svazek kabelů. Tři žluté, nebo bílé dráty jsou výkonové od magneta (vedou na regulátor a napájejí dobíjecí okruh) a případné další barvy mohou být jen právě snímače polohy kliky, případně i spínač neutrálu, má-li gixero kontrolku tlaku oleje, spínač bývá zvlášť jinde na motoru. Po tomto svazku je třeba jít a zkontrolovat všechny konektory mezi výstupem z motoru a řídicí jednotkou.

(reakce na) Čidlo stojánku ?

30.9.2014 v 22:08 | Nahoru | #12
J.M.K.> Díky o víkendu, jak bude čas, tak na to mrknu.
Chceck to nepsalo, jen prostě jakoby vynechal motort, cuklo to jako když rychle zavřeš plyn a zase otevřeš, což v té rychlosti neni moc přijemné, a do toho lital ten otačkoměr jak jde vidět a asi na 5sec.problikla kontrolka toho klíčku :)

Pokud se nepletu, tak kontrolku tlaku má.. Jojo, altík je v levo a hned nad ním regulátor. Teď mě napadlo, že cca před půl rokem mě přestal dobijét altík, stator v háji, tak jsem ho poslal na repas www.previjeni-regulatory.cz/ jak mi bylo doporučeno zde a asi týden na to odešel regulátor, ten jsem vyměnil za novej. Od té doby klid. Tak jestli to nemůže mít nějakou spojitost.

Čidlo stojánku ?

12.10.2014 v 14:08 | Nahoru | #13
Ahoj, ještě jsem bohužel neměl čas to rozdělávat a zkoumat kontakty,
ale dnes jsem se jel podívat na ten rekord okruhu, mám to 10 minut jizdy.. a všiml jsem si že se ten problém stane jen při zařazené rychlosti, i s vymačklou spojkou třeba.. Na neutrál to můžu točit jak chcu a nic.

Není to nějaký vodítko k něčemu konktrétnějšímu ?

Čidlo stojánku ?

12.10.2014 v 16:19 | Nahoru | #14
Ahoj. A s tím kvaltem, nebo vymáčklou spojkou, to vysadí i při vytáčení stojící motorky, nebo jen za jízdy? Těžko říct, jestli to bude nějaké vodítko... mohlo by to ukazovat na spínač stojanu, který při zařazeném kvaltu musí vypnout motor. Pak při určitých otáčkách může vlivem vibrací vadný spínač zahaprovat, zatímco při neutrálu se spínač stojanu "neuplatní".
Ale k tomu mně neštymuje to, že při vysazení se i "restartuje" přístrojovka, tohle by právě měla udělat jen při výpadku napájení. Takže opět... zkontroluj všechny konektory mezi přístrojovkou a řídicí jednotkou, stejně tak ale napájecí přívody a pojistky. Může být i vyhřátý, zoxidovaný, nebo jinak uvolněný kontakt pojistky, která napájí jednotku a přístrojovku (u Yamahy to bývá pojistka značená "IGNITION") a ten pak vlivem vibrací může stejně zahaprovat a na okamžik vypadne napájení.

Čidlo stojánku ?

12.10.2014 v 20:37 | Nahoru | #15
Když motorka stoji na neutrál, můžu točit až do nebes a nic, ale pokud jedu, vymačknu spojku, vytočím k omezovači, tak to udělá. Zkoušel jsem to jen když jsem jel.. cca 50km/h víc ne.. Se stojící motorkou s kvaltem a vymačklou spojkou ještě ne. Ale bude to to stejný si myslim.

Jasně, tohle všechno zkontroluju, jen tedka hold nebyl čas. A pravě dneska jsem si všiml tohoto ukazu, tak jsem to napsal kdyby tě něco napadlo. :)

Jinak s tím resetovaním, on se jen resetuje otačkoměr a rozsvítí immo... Tachometr furt jede.

Teď jsem prolítl videa a vlastně jsem to zase natočil, vymačkla spojka, třeti kvalt.. dělá to na všechny.

Čidlo stojánku ?

12.10.2014 v 23:17 | Nahoru | #16
Je to divné... ale já osobně za dost zásadní považuju to, že se restartuje přístrojovka a blikne kontrola imobilizéru. To právě ukazuje na výpadek napájení řídicí jednotky a to spínač stojanu sám o sobě neudělá. Fakt bych jako první prošel všechny štekry.

Čidlo stojánku ?

31.3.2015 v 18:28 | Nahoru | #17
Abych to doplnil pro případ kdyby měl někdo stejný problém, opravdu to bylo pouhé čídlo stojánku
Teda spis volna pružina, která stojánek neudržela a za jízdy houpal a vypinal moto
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 5 5.1.2024 v 23:47 RTSbike
kde shánět ND Suzuki GSX-R 600 Zajda2004 5 7.11.2023 v 13:42 Kubák
suzuki gsxr 600 sytic Suzuki GSX-R 600 malbbs 8 15.9.2023 v 19:32 yurcko
kontrolka rezervy Suzuki GSX-R 600 Motomaniak 16 24.5.2023 v 05:56 Maly1
Karburátory a delší odstavení [1, 2] Suzuki GSX-R 600 Jawista1234 31 15.4.2023 v 21:31 Milos1


TOPlist