Téma: Hrníčkové zdvihátka
20.9.2014 v 09:54
Zdravím,
Zajímá mne zda li se s tímto někdo už setkal. Dělal jsem GO motoru. Vyměnil jsem veškeré šálky, rozvoďák, napínák, napínací listy, ventily, gufera, těsnění, cela spojka, altík, startér. Olej jsem použil od Motolu 300V 10W50. Motor jsem složil nastartoval napoprvé. Najezdil sem cca 1500km a zazimovávám motorku tak jsem si řekl , že si zkontoluji ventilové vůle zda li je vše v pořádku. Ale co jsem neobjevil- byly vyleštěné plošky na hníčkách. Tím pádem jsem si myslel , že se motor přidíral. Podíval jsem se opět na šálky , ale ty jsou jako nové. Také si myslím kdyby se to přidíralo tak se to dávno chytne na klice.
Setkal se s tím už někdo prosím? Čím se to mohlo způsobit?
Díky za jakoukoliv radu
Zajímá mne zda li se s tímto někdo už setkal. Dělal jsem GO motoru. Vyměnil jsem veškeré šálky, rozvoďák, napínák, napínací listy, ventily, gufera, těsnění, cela spojka, altík, startér. Olej jsem použil od Motolu 300V 10W50. Motor jsem složil nastartoval napoprvé. Najezdil sem cca 1500km a zazimovávám motorku tak jsem si řekl , že si zkontoluji ventilové vůle zda li je vše v pořádku. Ale co jsem neobjevil- byly vyleštěné plošky na hníčkách. Tím pádem jsem si myslel , že se motor přidíral. Podíval jsem se opět na šálky , ale ty jsou jako nové. Také si myslím kdyby se to přidíralo tak se to dávno chytne na klice.
Setkal se s tím už někdo prosím? Čím se to mohlo způsobit?
Díky za jakoukoliv radu
Ja tlakomer pripojuju misto el.spinace tlaku pres udelanou redukci. Na volnobeh mi to ukauje =/- 1Atm, pri vyssich otackach ca 4Atm.
staci takhle?
Ale kdyz pises ze delas motory, tak bys tohle mel snad vedet! Nebo po slozeni zadrenyho motoru nekontroujes tlak mazaci soustavy???
staci takhle?
Ale kdyz pises ze delas motory, tak bys tohle mel snad vedet! Nebo po slozeni zadrenyho motoru nekontroujes tlak mazaci soustavy???
1 reakcí na tento příspěvek Hrníčkové zdvihátka
Motor nebyl Zadreny.má najeto 40tis tak jsem měnil šálky a ten zbytek. S olejovym čerpadlem nebyl problém. Proto jsem to nemeril. Tím že si dělám motor sám sem myslel že to nebudu dávat do servisu kde jsou zrouti peněz. Tímto si myslíte že to je způsobeno olejem? Kdyby byl slabý tlak tak se prvně zadre uložení vačky a kliky.
Stalin111 píše: Motor nebyl Zadreny.má najeto 40tis tak jsem měnil šálky a ten zbytek. S olejovym čerpadlem nebyl problém. Proto jsem to nemeril. Tím že si dělám motor sám sem myslel že to nebudu dávat do servisu kde jsou zrouti peněz. Tímto si myslíte že to je způsobeno olejem? Kdyby byl slabý tlak tak se prvně zadre uložení vačky a kliky.
co pořád stresuješ?už jsem ti psal,že na fotkách není nic neobvyklého.je ten hrníček prohlý?jdou ty "rýhy" cítit prstem,nebo to jde jen vidět?
Naposledy editováno 20.09.2014 17:28:57
1 reakcí na tento příspěvek Hrníčkové zdvihátka
Jen asi u dvou jde cítit u prostřed cca v průměru 2-3mm cítit to kolečko nehtem. Může to způsobit , že jsem před tím používal olej castrol gps 10w40 a teď sem nalil motul 300V 10w50?
Stalin111 píše: Jen asi u dvou jde cítit u prostřed cca v průměru 2-3mm cítit to kolečko nehtem. Může to způsobit , že jsem před tím používal olej castrol gps 10w40 a teď sem nalil motul 300V 10w50?
motul 300V je špička mezi oleji.kastrol gps je proti tomu olej na smažení.tím to rozhodně není.
No jestli tam jsou důlky tak je něco špatně... třeba se přidírají vodítka ventilů a vypadá to fakt na špatnej tlak oilu, jako by to chvílemi jelo nasucho... změř ten tlak a uvidíš... na můj vkus je v tý hlavě hodně málo oilu, pokud jsi ho už nějak nevysál, já když sundám ventil dekl na jakékoliv moto tak tam je oilu víc, hlavně u výf. vačky...
K tomu aby se někdo rukolapně vyjádřil to chce vidět naživo. Plochy musí být hladké, lhostejno co na nich vidíš, ale pokud je tam náhlé opotřebení, je někde něco špatně. Pokud se vyměňují šálky, musí se proměřit klika, co jsi naměřil? Zkontroloval jsi mazání vršku? Měřil jsi vačku? Jaké má opotřebení? Pokud bych měl usuzovat podle fotek a věděl, že po demontáži byly hrníčky mnohem lepší, asi bych to řešil.
1 reakcí na tento příspěvek Hrníčkové zdvihátka
Tak sem rozebral olejové čerpadlo a jde vidět opotřebení na plochách vnitřního pastorku.
Může to mít vliv na tlak oleje?
Kdyby byly nějaké ocelové šponky v oleji může mi to tak oleštit ty zdvihátka?
Může to mít vliv na tlak oleje?
Kdyby byly nějaké ocelové šponky v oleji může mi to tak oleštit ty zdvihátka?
opotřebení-vůle v olejovém čerpadle je uvedená v dílenské příručce.....
pokud by byly špony v oleji-najdeš je lehce-rozpitvej olejový filtr a prohledej záhyby ve filtračním papíru.do tlakových kanálů a tím pádem i do hlavy by se případné špony neměly dostat.
mně se to celé nezdá,pokud by byl v mazání takový problém,že by se během 1200km poškodí cementované hrníčky zdvihátek,tak by musel být zbytek motoru už v prdeli úplně...
jsi si opravdu 100% jistý,že tam ty kruhy nebyly?
Naposledy editováno 21.09.2014 20:18:50
pokud by byly špony v oleji-najdeš je lehce-rozpitvej olejový filtr a prohledej záhyby ve filtračním papíru.do tlakových kanálů a tím pádem i do hlavy by se případné špony neměly dostat.
mně se to celé nezdá,pokud by byl v mazání takový problém,že by se během 1200km poškodí cementované hrníčky zdvihátek,tak by musel být zbytek motoru už v prdeli úplně...
jsi si opravdu 100% jistý,že tam ty kruhy nebyly?
Naposledy editováno 21.09.2014 20:18:50
Stalin111> Spíš bych to viděl na nějaký přicpaný kanálek co vede oil do hlavy. Při skládání motoru jsi dával všechno těsnění nové a silikon ( těsnící tmel na motory ) jen tam kam patří a slabé vrstvy??? Jinak jsem měl rozebrané motory i u moto co objely 5x zeměguli a takovýhle opotřebení hrníčků vidím poprvé... A to 2 Yamahy měly na sacích ventilech nulové vůle a hrníčky s vačkami v pohodě. Každopádně při skládání motoru zkouknout kanály co vedou olej do hlavy a po složení změřit ten tlak čerpadla, po startu zkouknout pod ventil deklem množství oilu ať je jistota, že tam jde... Poslední možnost je aušus materiál hrníčků, ale to se mi zdá nepravděpodobné, origo vydržej nesmysl a zas tak často se nemění, tedy skoro nikdy...
No nevim, kdyby byly hrnicky suchy tak leda ze by nesel oil i do ulozeni vacek ne? A tam to jde ocel na hlinik, ne ocel na ocel - tam by to musel byt chycene fest... Je fakt ze takhle z fotky ty pulmesice na hrnickach vypadaj "divne" to sem asi taky jeste nikde nezaznamenal...
Ne přicpané nic není. Kontroloval jsem veskere kanalky. Ta vačka je uložena pouze v hliníku. Nejsou zde žádné šálky. Stalo se , že se mi povolil šroubek z altíku a imbusovou hlavu do zbrousilo o polovinu. Šroubek nevypadl nikde do motoru dřel o magnet co je na klice. Z toho jsou ty šponky. Veškeré šálky a uložení jsou hezké nikde nic vydřeného. Předtím to tam určitě nebylo. Kdyby bylo špatné to čerpadlo tak by to snad svítila kontrolka tlaku oleje ne? Viz foto jak vypadají ty pastorky.
1 reakcí na tento příspěvek Hrníčkové zdvihátka
Tak hlavne je senzor na tlak jen v jednom miste - mel by byt asi tam kde hrozi nejvetsi pokles tlaku, ale to je asi otazka kam ho konstrukter dal.
To cerpadlo z fotek vypada ze neco schrouplo, ale podle me tyhle rejhy nemaj vliv na to jestli dava tlak...
Kuchnul bych asi ten filtr - jestli neni ucpanej a neslo vse i s tema sponama bajpasem - protoze pricinu by to chtelo asi najit, nez to oddelas znova...
To cerpadlo z fotek vypada ze neco schrouplo, ale podle me tyhle rejhy nemaj vliv na to jestli dava tlak...
Kuchnul bych asi ten filtr - jestli neni ucpanej a neslo vse i s tema sponama bajpasem - protoze pricinu by to chtelo asi najit, nez to oddelas znova...
assassin> Pokud by měl někde omezený průtok oleje do hlavy za senzorem tak tím spíš se kontrolka nerožne. Otázka je zda by to uložení vaček přežilo bez úhony?Pokud by to šlo baypasem tak by ty špony hlavně poškodily ložiska.Těžko říct, ale taky bych zkontroloval hlavně mazací kanály-zda třeba nechybí někde zátka a tlak(hlavně nahoře).
...já už jsem takových zdvihátek s kruhovýma stopama viděl více a nebyl s tím problém.
je to mazané pouze roztřikem toho,co vylítá od vačky,pokud by nebyl olej na vačce-tak je 100% KO.naopak viděl jsem motory po tom,co se posralo olejové čerapdlo a došlo k zadření-první to odnese klika,pak vačka...,ale ty hrníčky bývají OK,tam to vidět není...
jediné co mně napadá,je to,že ten olej nebyl motul 300v,ale nějaká pančovaná sračka.
je pravdou,že co se týká tlaku a požadavku na odolnost olejového filmu je nejnámahanější místo právě tohle....
je to mazané pouze roztřikem toho,co vylítá od vačky,pokud by nebyl olej na vačce-tak je 100% KO.naopak viděl jsem motory po tom,co se posralo olejové čerapdlo a došlo k zadření-první to odnese klika,pak vačka...,ale ty hrníčky bývají OK,tam to vidět není...
jediné co mně napadá,je to,že ten olej nebyl motul 300v,ale nějaká pančovaná sračka.
je pravdou,že co se týká tlaku a požadavku na odolnost olejového filmu je nejnámahanější místo právě tohle....
Dolph - ty kruhy jsem teda nikdy neviděl, ale člověk neví všechno, i rozstřikem se to namaže dost, je divné že to vydrželo tak dlouho bez nich, já to kontroluju tím že nastartuju a juknu, je to jistota. Pokud nehtem necítíč nerovnost, můžou tam být i čtverečky. S olejem - jo to může být, dneska se falšuje kde co.
2 reakcí na tento příspěvek Hrníčkové zdvihátka
já tam žádné špony nevidím....,vypadá úplně v pohodě.
...snad jen zdá se mi,že je tam všude nějaký sliz,nebo co,ale to je asi jen klam...
...snad jen zdá se mi,že je tam všude nějaký sliz,nebo co,ale to je asi jen klam...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 5 | 5.1.2024 v 23:47 RTSbike |
Čištění vany Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 26 | 13.12.2023 v 05:01 RTSbike |
Rozbor benzínu Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 3 | 19.11.2023 v 22:24 RTSbike |
Únik oleje Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 9 | 16.10.2023 v 20:13 RTSbike |
Suzuki gsxr 750 k1 stráca vykon Suzuki GSX-R 750 | JesuaHamasia | 19 | 2.7.2023 v 07:57 jdu900fire_blejt |