bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Světla - nějak jedno skomírá...
17.9.2014 v 07:56
Ahoj všem, mám problém se skutrem nějak nechce svítit. Přesněji jedna žárovka svítí sakra málo oproti druhé. Původně měl skutr 2x 25W HS1 žárovky, ale jedna odešla tak jsem koupil nové ale už 35W jiné jsem nesehnal, asi měsíc svítili dobře, pak jedna přestala svítit ale nepraskla, vypadá jako když místo 12V dostává tak 5V, zkoušel jsem koupit novou a je to stejné.
I když žárovky přehodím tak opět ta pravá svítí jak má a levá je jak bludička, pokud přepnu na dálkové tak pravá se perfektně rozsvítí do dálky ale na levé se nic neděje, svítí pořád stejně jako na tlumená a jako bludička. Nikde jsem nenašel relátko které by bylo napojeno na světla, prostě to vypadá jako když levá strana má něco spáleného jako odpor nebo nafouklí kondenzátor a nejde do světla více proudu jak 5V. Nevíte někde kde hledat závadu? Je něco přímo u přepínače v palubce skutru? co s tím ?? Brzo se setmí a je potřeba vidět. Dík moc za rady jak najít problém. Jirka

1 reakcí na tento příspěvek Světla - nějak jedno skomírá...

17.9.2014 v 08:06 | Nahoru | #1
Neznám tento skútr, ale "odpor, nebo nafouklý kondenzátor", nic takového v obvodu světel určitě nebude. A když je chyba jen na levém světle, tak nebude chyba ani v přepínači, ale až za "rozvětvením". Je třeba jít po drátech od levé žárovky až k místu, kde se přívody ke světlům spojují. Vypadá to v první řadě na vadné kostření levé žárovky - když se po přepnutí na dálkové subjektivně "nic nezmění", může být pravda taková, že vlákna se sice vystřídají, ale svítí obě stejně slabě. A parazitní odpor v kostření udělá přesně toto. Nejspíš to bude nějaký zoxidovaný, vyhřátý, nebo uklepaný konektor, v horším případě nalomený drát.

1 reakcí na tento příspěvek Světla - nějak jedno skomírá...

17.9.2014 v 08:23 | Nahoru | #2
máš tam 20W deficit. Vrátil bych tam 2x25W.

(reakce na) Světla - nějak jedno skomírá...

17.9.2014 v 09:52 | Nahoru | #3
Mlsoun13> I to je možné, že magneto na skútru takové žárovky neutáhne, ale to nevysvětluje, proč jedna svítí dobře a druhá žhne jako o dušičkách. Někde tam určitě bude krpa v kabeláži.

1 reakcí na tento příspěvek Světla - nějak jedno skomírá...

17.9.2014 v 12:02 | Nahoru | #4
jak jsou na tom konektory na patici žárovky? tam se to rádo vyhřeje a pak to blbě svítí.

Světla - nějak jedno skomírá...

17.9.2014 v 13:45 | Nahoru | #5
taky typuju patky konektory žárovek vyhřáté vyšším proudem pro silnější žárovky

1 reakcí na tento příspěvek Světla - nějak jedno skomírá...

17.9.2014 v 20:11 | Nahoru | #6
To je divný... Opravdu svítila naplno? (už jsem viděl, že někdo použil žárovku na 24V a ta jen tak žhne...)

(reakce na) Světla - nějak jedno skomírá...

20.9.2014 v 08:25 | Nahoru | #7
Mára153> Ano svítí-lo vše na plno asi 3 neděle než to začalo blbnout.

(reakce na) Světla - nějak jedno skomírá...

20.9.2014 v 08:25 | Nahoru | #8
callowsick> Patice žárovek se zdají OK, ani chřejivost jsem necítil a to jsem skutra protáhl na stojanu na kost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Světla - nějak jedno skomírá...

20.9.2014 v 08:30 | Nahoru | #9
J.M.K.> No zkusím projít celou kabeláž, teď teda mám problém se startem, skutr jeden den nastartuje a je OK a druhý den ráno nenaskočí, jako by neměl benzín, pod nádrží je kulatý rozvod benzínu a myslím že v něm je chyba, jakmile je v nádrži méně benzínu , zhruba čtvrt tak nenaskočí a dokonce za jízdy chcípnul jako že nemá benzín. Po přilití asi litru a půl sice dlouho startoval ale naskočil a jel . Jakmile je plná nádž je vše OK.

(reakce na) Světla - nějak jedno skomírá...

20.9.2014 v 10:45 | Nahoru | #10
vmjv> Těžko říct, co konkrétního bude ten "kulatý rozvod benzinu". U skútru moc nečekám, že by to bylo elektrické čerpadlo, spíš to bude podtlakový kohout - pak z něj povedou tři hadice - jedna na nádrž, druhá na karbec a třetí někam na spojovací hrdlo (přírubu)mezi karbcem a sacím hrdlem na motoru. Ta poslední právě převádí podtlak, který hne s membránou v kohoutu a ten se tak otevře pouze tehdy, když motor běží. Je to u skútrů trochu Achillova pata, že po dlouhé odstávce karbec vyschne a pak to znamená dlouhé trápení starteru nebo dlouhé našlapávání, než karbec nateče a motor chytne.
Někde na cestě, nejspíš mezi kohoutem a karbcem, by měl být palivový filtr a tam právě může být zádrhel - když je zanesený a vyšší odpor průtoku, tak při nižší hladině v nádrži je i nižší hydrostatický tlak paliva a benzin už nemusí pořádně protékat. Po naplnění nádrže se tlak zvýší a začne to fungovat. Může být ale i vadný kohout - i ten může být přicpaný, nebo se membrána neotevře naplno. Zkrátka může být "parazitní odpor" průtoku benzinu prakticky kdekoli na cestě paliva.
I když tyto rady nejde brát jako stoprocentní - u toho čínského skútru může být vše jinak. Nedivil bych se ani tomu, kdyby v nádrži byla trubička (jako na klasickou rezervu), v dobrém úmyslu proto, aby se případné úsady na dně nádrže nedostaly do karbce, takže nádrž zkrátka nebude možné vyčerpat do dna. U šikmooček vsjo vazmóžno.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek


TOPlist