globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Yuki Enduro 125 rady/tipy/triky
Zdravím všechny,
předem se omlouvám nudícím se rýpalům, že zakládám nové téma. Ano hledal jsem, ne nenašel jsem.

Koupil jsem si Yuki GY3 125.
Je to moje první motorka a nic moc o motorkách nevím.
Dotazů mám spoustu, ale abych zamezil zmatku způsobeným růzností odpovědí, pokud mi budete ochotni odpovídat, dával bych otázky postupně.

Začal bych takto:
Chápu správně, že moje Yuki GY3 je to, co je tady na motorkari.cz označované jako Yuki Enduro 125?
(viz http://www.motorkar...an-gy3-125-3143.html )

A potom jak je to se servisy čínských motorek...
V Brně (odkud jsem) je určo autorizovaný servis. Servisují tyhle číny také "obyčejné" servisy? A je tam tam veliký rozdíl v cenách jako u aut?

Prozatím děkuji všem s dobrou vůlí.
Honza

Yuki Enduro 125 rady/tipy/triky

Skvělá odpověď, děkuji! 16.9.2014 v 13:00 | Nahoru | #1
Tyto číny moc servisovat nikdo nechce, protože se to pořád sype / kromě motoru / a tak na to nechce nikdo držet garanci..nicméně všechny díly seženeš v cenách korunových a většinu také bez problémů sám namontuješ a opravíš

Yuki Enduro 125 rady/tipy/triky

16.9.2014 v 13:13 | Nahoru | #2
ideální je stát se sám sobě mechanikem - motorky to jsou nekomplikovaný, návody se dají sehnat na jakoukoli práci a díly jsou opravdu levný a sehnatelný přes X e-shopů.

Yuki Enduro 125 rady/tipy/triky

16.9.2014 v 13:15 | Nahoru | #3
99% věcí si na tom uděláš sám. A to nemusíš být žádný inženýr . Jinak ceny dílů jsou v pohodě, teda kromě plastů . Poprvé to rozděláš, budeš čučet a podruhé už to bude hračka . No stress

1 reakcí na tento příspěvek Yuki Enduro 125 rady/tipy/triky

16.9.2014 v 13:31 | Nahoru | #4
Noo, já se nebojím vyměnit třeba blinkr. (typově)
Za předpokladu, že povolím šrouby, odpojím konektor, připojím nový konektor a utáhnu šrouby.

Čeho se bojím jsou věci jako seřídit karburátor.
Jendak nevím, jak poznám, že to potřebuju a druhak ho určitě nedokážu seřídit...alespoň ne správně

Yuki Enduro 125 rady/tipy/triky

16.9.2014 v 13:45 | Nahoru | #5
začneš tím, že si k tomu najdeš servisní manuál a ty jsou na číňany slušně psané a podle návodu všechny základní úpravy a opravy uděláš, u karburátoru bude výška hladiny a nastavení vzduchu a volnoběhu - nědělej z toho zbytečnou vědu

(reakce na) Yuki Enduro 125 rady/tipy/triky

16.9.2014 v 14:41 | Nahoru | #6
skurt> servisní manuál je základ. A že něco není v pořádku...to určitě poznáš. A vždy se můžeš zeptat někoho zkušenějšího

Yuki Enduro 125 rady/tipy/triky

16.9.2014 v 17:04 | Nahoru | #7
Honza-TA950 > To čemu ty říkáš: "u karburátoru bude výška hladiny a nastavení vzduchu a volnoběhu" já říkám: "druhak ho určitě nedokážu seřídit...alespoň ne správně"
Na to abych zjistil, že to nedovedu, to nemusím zkoušet, proto prosím zatni zuby a smiř se s tím, že existují lidé, kteří jsou neschopní.

heny22> Servisní manuál je ta brožůrka, co pokrývá asi tak 17 motorek a titulní stránka vypadá zhruba takhle:





?
Pokud ano, tak tam jsem se nedočetl ani že se mojí motorce dají zamknout řidítka.

Yuki Enduro 125 rady/tipy/triky

16.9.2014 v 17:53 | Nahoru | #8
tohle je hroznej peklostroj, rychle se toho zbav a kup něco, co tak příšerně nevibruje, má funkční zadní tlumič a normálně umístěný neutral

Yuki Enduro 125 rady/tipy/triky

16.9.2014 v 20:13 | Nahoru | #9
Hele kde se da sehnat takovej servisni manual na tyhle Yuki motorky ?
Ja jen ze kdyz jsem nejakej hledal tak jsem nasel kulovy.

Yuki Enduro 125 rady/tipy/triky

16.9.2014 v 20:16 | Nahoru | #10
YUKI NESTŮJ A JEĎ

Yuki Enduro 125 rady/tipy/triky

17.9.2014 v 07:48 | Nahoru | #11
bledemon> No jak říkám, je to moje první motorka. Měl jsem na ní jen málo požadavků a tahle je splňovala. Ale především - jede. A já se potřebuju naučit jezdit, prodám ji, to ano, ale nejdřív tak na konci příští sezóny.

gugo> Tady na těch motorkářích jsou ke stažení. Zrovna na tyhle křápy jsou jenom jakésy nascanované obrázky, ale dá se.

Jináč teda - moje asi nejdůležitější otázka, bo jsem odpověď ani řešení nenašel jinde.
Když je ta motorka studená, tak neudrží otáčky (=chcípne) A trvá jí poměrně dlouho, než je držet začne...což není uplně praktické do křižovatek.
Pak když už ty otáčky udrží, tak točí cca 4000 a to mi přijde hodně.
Našel jsem lanko na utahování povolování plynu. Vypadá to jako mechanismus utahování brzd na kole. To ale víc povolit nešlo, takže tam bych chybu nehledal.
Kamarád mi včera ukázal takový šroubek, který něco něco...jak moc karburátor karburátoruje a dají se tím snížit / zvýšit otáčky. Jenže když mi je snížil, tak ta motorka hnedle zase chcípla. Takže jsme to vytlačili zpátky na 4000 otáček a jeli jsme dál.

Mno já si jako myslím, že potřebuju najít Yuki servis a dát seřídit karburátor.
Ale můžu se plést.
Třeba mi blbě ukazuje otáčkoměr...nebo nejspíš spousta dalších důvodů.
Tedy, nenapadá Vás, co by mohla být příčina takovýhle problémů a jak ověřit, že je to právě ona?

Díky moc
H.

1 reakcí na tento příspěvek Yuki Enduro 125 rady/tipy/triky

17.9.2014 v 07:51 | Nahoru | #12
Jinak teda pro ty chlapíky, co mi radili servisní příručku, tak dívejte co říká servisní příručka o zamykání řidítek





Já mám dvoupolohové zapalování, pozici zámku tam nemám. Tedy podle servisní příručky nemám možnost zamknout řidítka.
A vida, mám. Takže se na mě prosím nezlobte, když se na tuhle boží servisní příručku nebudu chtít spolehnout :)
H.

(reakce na) Yuki Enduro 125 rady/tipy/triky

17.9.2014 v 09:54 | Nahoru | #13
skurt> jenomze tohle neni servisni manual, ale uzivatelska prirucka. Servisni manual je to kde najdes utahovaci momenty, postupy, vule atd. A to se prave na tyhle sunty blbe shani.

Ad tvoje serizovani karburatoru, co jsem tak cetl a na vlastni usi slysel , tak neni vyjimka, ze nechas seridit karburator a do 3 nedel je to zase tam kde to bylo. Coz je takova bezna vec u vsech oprav na tahle super motorkach

V uzivatelskym manualu by si mel mit napsano jak nastavit volnobezne otacky na teplem motoru a nejspis to bude to kolecko ktere ti ukazoval kamarad, nedela nic jineho nez ze zveda doraz kam spadne soupe a jehla kdyz mas uplne zavrenej plyn. Jednovalec tohoto typu bude mit volnobezne otazky baj voko mezi 1500-1800 ot/min. Dela se to na teplem motoru a se zavrenym syticem.
Jak to tak ctu, tak myslim, ze servis potrebujes jako sul. Nevim jestli mu neddelam medvedi sluzbu ale zkus LOvcetatku, je za Brnem. Pravda dela motorky a ne yuki, ale rozhodne si myslim ze bude vedet vic nez servis yuki.

Yuki Enduro 125 rady/tipy/triky

17.9.2014 v 10:16 | Nahoru | #14
gugo> Ten manuál píše že mám mít volnoběh 1450 - 2000. Což já jsem na dvojnásobku. Nicméně ten motor se v tak nízkých otáčkách prostě neudrží.
Ale já taky nepoznám otáčky podle zvuku. Není možné, že mi otáčkoměr ukazuje o 2000 víc?

Jinak z Tvého příspěvku chápu, že bych se měl naučit seřizovat karburátor sám, protože to je potřeba dělat často, je tak?
H.

Yuki Enduro 125 rady/tipy/triky

17.9.2014 v 12:14 | Nahoru | #15
Má ty GY3 otáčkoměr elektronický otáčkoměr nebo s mechanickým náhonem?

Yuki Enduro 125 rady/tipy/triky

17.9.2014 v 13:24 | Nahoru | #16
JohnnyS08> Fůůů. No hele, jestli se ten rozdíl dá poznat podle toho, jestli mám digitální ukazatel, nebo analogový budík, tak mám ten mechanický (analogový budík)
Viz: http://img.2dehands...-model-lf125gy-3.jpg

Yuki Enduro 125 rady/tipy/triky

17.9.2014 v 17:29 | Nahoru | #17
Ne, podle toho se to nepozná, i analogový budík může mít elektronický otáčkoměr. Pozná se to podle toho, že do mechanického budíku vede ze spodní strany bowden (+ někde bokem kabel na podsvícení), kdežto do elektronického jen svazek kabelů. Druhá strana toho bowdenu je vedena někam ke klikové skříni nebo převodovce.

Proč se na to ptám - zatím sem eště neviděl 125 motor, kterej by odmítal držet volnoběžný otáčky pod 4.000 a přitom se dalo na motorce jezdit. Zatímco elektronickej otáčkoměr je celkem spolehlivá věc, která buď ukazuje přesně, nebo vůbec, tak u mechanickýho se může unavit pružinka a pak rád ukazuje úplně nesmyslný hodnoty...

Naposledy editováno 17.09.2014 17:29:55

Yuki Enduro 125 rady/tipy/triky

17.9.2014 v 18:17 | Nahoru | #18
Hele kuci, sakra 4000 tis otacek je rvouci motor, netusim kolik ma ta jebka maximalni otacky, ale tak bych rekl ze 8k-9k tzn 4tis otacek je polovina.
Takze pokud ta motorka desne rve tak je to 4000 otacek, pokud ne tak ti to blbe ukazuje.

JInak my lidi na to mame merak (kdyz uz by jsme to neslyseli) ale pocitam ze kdyz to odhadne ucho a mozek tak android by to mohl taky spocitat.
A jinak, nevim jak pro tuto znacku ale pro "normalni" motorky se daji na netu sehnat rychlosti na jednotlive prevody. Ale klidne od Woka, na 5tku plnej ceres cca 5tis otacek by to melo jet takovejch 80-90 (tedy aspon myslim), takze z toho se asi da poznat jestli ti to ukazuje bajlajf spravne ne ??

staci pouzivat mozek.

Yuki Enduro 125 rady/tipy/triky

18.9.2014 v 08:59 | Nahoru | #19
JohnnyS08> Tak ohledně toho otáčkoměru. Takhle to vypadá pod otáčkoměrem:






A ten onačenej kabel vede semhle (řekl bych do motoru, ale tady na tom fóru bych se pod to nepodepsal)






Chilli, pořád se domnívám, že analogový.
Podle toho co píšeš ten vadný být může :(

gugo> Jak jsem několikrát zmínil, je to moje první motorka a o motorkách a motorech limitně nevím vůbec nic. Nevím jaké má ta jebka maximální otáčky, ale otáčkoměr ukazuje do 12k.
Podle mě ta motorka děsně neřve, ale včera jsem potkal svého instruktora z autoškoly a ten první co mi řekl, že to nějak moc točí. Takže to skutečně asi řve.
Potom na pětce plnej céres 5000 otáček nevím přesně co znamená. Na pětce plnej céres to jede 110Km/h. Na pětce v 5000 otáčkách to jede těch 80-90Km/h.

Jinak ač si vážím Vašich rad, tak čím víc se mi snažíte (doufám) pomoct, tím víc mám pocit, že budu muset seřídit karburátor a akorát se vrtám v něčem, co zatím docela dobře funguje. Resp fungovalo do včera, protože jsem si půjčil nabíječku, nabil baterii, dal jí tam zpátky a teď ta motorka nefunguje.

No a ještě bych rád přidal další dva dotazy...resp jeden ale na dvě hadičky, které jsem pod sedačkou našel a vedou "nikam", což podle mě není úplně v pořádku.
Tohle je u řadící páky:





a tohle vede (skoro určitě) ze spodu vzduchového filtru prostě dolů:






Asi zatím nechte ty otáčky otáčkama, s tím to jezdí. Já zkusím vyřešit jak jsem si tu motorku dneska ráno rozbil a pokusím se to opravit, aniž bych jí zničil ještě víc. Mrkněte se prosím na ty hadičky a zkuste mi povědět, co to znamená.

Yuki Enduro 125 rady/tipy/triky

18.9.2014 v 09:16 | Nahoru | #20
1.otacky - predpokladam, ze to ma mechanicky sytic (nejakou packu nekde). Pokud ano, tak studene to musis startovat se syticem, pokud ti to ani se syticemn nedrzi studene otacky, bude to tim, ze mas nastaveny volnobeh jako krava (pises 4000ot/min) - tim se funkce sytice prakticky rusi. To, ze ti to teple chcipne, kdyz povolis sroub volnobehu bude pravdepodobne tim, ze jsi zapomnel otevreny sytic, ktery s vyseuvedenym volnobehem je nefunkci, ale jakmile ty otacky stahnes zacne fungovat a bohatou smesi teply motor zadusi.
Pri stojicim studenem motoru zlehka pritahni na doraz sroub bohatosti volnobehu (sroub pridavneho vzduchu, piloet screw, ...) a povol ho o predepsany pocet otacek (viz manual, byva to 1-2 otacky), stahni ten volnobeh sroubem volnobeznych otacek tak, az se to, do ceho zabira sroubek volnobehu prestane pohybovat, zaroven kontroluj, ze volnobeh neni ovlivnovan lankem plynu - i pri uplne povolenem sroubu volnobehu musi mit lanko plynu nepatrnou vuli. Potom ten sroubek volnobehu kousek pritahni - aby se to, do ceho zabira kousek pohnulo. Zapni sytic a nastartuj - bez plynu. Motor naskoci, nech ho ohrat - nebo se jed projet - az se ohreje, vypni sytic. Pokud to chcipne, pritahni trosku sroub volnobehu a nastartuj - bez sytice s trochou plynu. Az se to udrzi na volnobehu tak nastav sroubem volnobehu volnobezne otacky na tolik, kolik pisou v manualu.
Tomu vsemu by melo predchazet vycisteni karburatoru a nastaveni hladiny.

2.hadicky - ta co vede z airboxu je tam kvuli odvodu oleje naprskaneho do airboxu z odvetrani motoru. Dalsi muze byt prepad karburatoru, popripade odvzdusneni a prepad nadrze. Ze nikam nejsou zapojene je v poradku.

Naposledy editováno 18.09.2014 09:25:59

Yuki Enduro 125 rady/tipy/triky

18.9.2014 v 09:19 | Nahoru | #21
Mam pro tebe jednu radu SERVIS nebo kamarad co uz ma chvili motorku.

Yuki Enduro 125 rady/tipy/triky

18.9.2014 v 09:24 | Nahoru | #22
Ano, tohle je mechanický otáčkoměr.

Ohledně hadiček - všechny motorky mají podobnou hadičku, která vede od baterky a slouží jako přepad elektrolytu. Otázka je, k čemu by měla sloužit ta druhá. Pokud vede od schránky vzduchového filtru, tak by podle mě mohla sloužit jako přepad oleje, který se do filtru může dostat. Snad ti přesnějc poradí někdo, kdo má s touhle motorkou víc zkušeností.

Ohledně toho, že ti teď nejede - hlavní pojistku jsi zkouknul?

Yuki Enduro 125 rady/tipy/triky

18.9.2014 v 09:39 | Nahoru | #23
Je to taková malinkatá sklenička, s kovovými konci, co vypadá jako náboj do potrubní pošty?
Pokud ano, tak to jsem vyndal a zanesu to klukům z práce, oni mi řeknou, jestli je spálená. Ale asi jo :)
Problém je, až seženu další, abych jí nespálil tím, že jí tam budu dávat :(

Yuki Enduro 125 rady/tipy/triky

18.9.2014 v 10:45 | Nahoru | #24
Šmarjá, tak spálenou pojistku bys moh poznat sám, ne? Hint: pokud je drátek uvnitř na dvě půlky, je spálená...

Co ti na tom teď nejde za elektriku? Vůbec nic, nebo třeba světla a houkačka funguje? Nabil si baterku na správný napětí? Nezkratoval sis jí při připojování? Jakej pól si připojil jako první?

Yuki Enduro 125 rady/tipy/triky

18.9.2014 v 11:11 | Nahoru | #25
Medved> Já přehlédl Tvůj příspěvek, který mi přijde docela fest informativní teda.

Prvně ohledně hadiček - děkuji, nebudu si jich všímat, akorát tu jednu lépe upevním, moc nedrží.

No a ohledně těch otáček.
1) ano, mám sytič. Je to takový táhlo u spojky. Když ho vytáhnu, zvedne se taková páčka u motoru a sytič...sytí

2) Studené to musím nastartovat se sytičem. No já mám s tím startováním problém a nevím, jestli jsem prostě neschopnej, nebo technická závada. Nicméně studenej motor bez sytiče nastartovat nejde. Obvyklá procedura ale znamená, že s ním taky ne.
Typický průchod studeným startem je zapnout sytič, 3x neúspěšně nakopnout, vypnout sytič a úspěšně nakopnout na první nebo druhý další pokus.
Pozn.: 3krát protože návod říká, že se sytičem nakopávat max 3x.
2. Pozn.: Nedovedu říct na 100%, že tenhle postup je skutečně platný, protože ve větším počtu případů nakopávám a po nějaké chvíli zjistím, že jsem zapoměl nějaký prvek motorky v pozici, která zamezuje startu (chcípač na řidítkách, stojánek dole, klíček v zapalování, přívod paliva)

3) Pokud mi to ani se sytičem neudřtží studené otáčky. No, neudrží. Před jízdou stojím před domem a chvíli točím motorem pomocí plynu.
Podle Tvého popisu řešení na tohle je zahřát motorku tak aby udržela otáčky, pak je snížit na předepsané 1250-1450, nechat motorky vystydnout (přes noc) a ráno zkusit nastartovat na sytič. Je to tak?

4) To že mi to teplé chcípne, když snížím otáčky bude tím, že jsem nechal zaplý sytič. Nebude, sytič jsem přitom měl vypnutý.

5) S celým dalším odstavcem mám trochu problém
a) Sroub bohatosti volnoběhu, šroub přídavného vzduchu a piloet screw jsou tři šrouby nebo tři názvy pro jeden šroub?
b) Manuál neříká nic o povolování o jednotky otáček. Akorát, že mám zahřát motor a pak snížit otáčky na předepsaných 1250-1450. To v mém případě evidentně nefunguje.
c) Dál vůbec netuším co po mě chceš :( Omlouvám se. Porozuměl jsem že mám ten šroubek na otáčky utáhnout. To nevím co udělá, ale jestli to nejezdí teď, tak potom už zcela určitě ne...tedy se na tom nebudu moct projet. Jak jsem zmínil výše, se sytičem pravděpodobně nenastartuju, takže to mám brát jako nastartuj nebo když to se sytičem nepůjde, mám se zachovat jinak? Pak mám ještě pěkných pár nedostatků mezi těmi řádky, ale

6) tomu všemu by mělo předcházet vyčištění karburátoru a nastavení hladiny. Nastavení hladiny čeho? Jinak tuhle větu chápu jako "Dej to do servisu" správně?

Yuki Enduro 125 rady/tipy/triky

18.9.2014 v 11:15 | Nahoru | #26
JohnnyS08> Tak pojistka je spálená. Dojdu koupit novou.
Nejede nic. Jakože vůbec nic. Klíč v pozici kde se dá nastartovat by měl rozsvítit ukazatel aktivního převodu a ani to se nestane.
Nabil jsem baterku podle návodu. Připojil jsem jí na nabíječku a zapnlul jsem "mód motorka"
Ano, pravděpodobně jsem to rozbil při připojování. Nebo při odpojování. Nevím. Ale předtím rozbitá nebyla.
A jakej pól...budeš se divit, ale nevím :) Teď už budu vědět, že je to důležité.

Yuki Enduro 125 rady/tipy/triky

18.9.2014 v 12:18 | Nahoru | #27
Jak jsem řekl, tak jsem udělal a koupil jsem náhradní pojistku.
Věřte nebo ne, ale koupil jsem jich víc, protože ač nejsem žádný motorkář ani elektrikář, ani nejsem vlastně příliš šikovný, bylo mi jasné, že až tam nacpu novou...shoří.

Shořela.

Nějaké nápady? Mohl bych zkusit rozebrat motor. Teď už to stejně asi víc podělat nepůjde. :(

Yuki Enduro 125 rady/tipy/triky

18.9.2014 v 12:23 | Nahoru | #28
V pořádku, pokud je přepálená hlavní pojistka, je normální, že nejde vůbec nic.

K tomu zapojování baterky - jednak je třeba dodržet polarizaci, tzn. připojit plus na plus a mínus na mínus. Pokud bys baterku zasunul do šachtičky obráceně, nebude sedět již zmíněná hadička přepadu elktrolytu. Pokud je zasunutá správně, neměly by být dráty dost dlouhé na to, aby se daly póly prphodit, ale zrovna u Yuki bych na to nespoléhal.

Zadruhé je třeba nejdřív připojit neukostřený drát. U většiny motorek je ukostřený mínus, takže jako první se připojuje plus, ale opět, nevím, zda Yuki dodržuje tuto konvenci.

A ještě k tomu nakopávání motoru - návod zmiňuje nakopnutí se sytičem maximálně 3x asi proto, aby se zabránilo ulití svíčky. Osobně bych tohle omezení s klidem ignoroval...ale jak to tady čtu, s tou karburací uděláš asi nejlíp, když to někomu svěříš.

Yuki Enduro 125 rady/tipy/triky

18.9.2014 v 14:52 | Nahoru | #29
Tak díky bohu za kolegy z práce. Elektřinu mi spravili a jsem sice tam kde jsem byl, ale motorka alespoň jezdí. Uf!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
yuki 125 sm náhradní díly Yuki GY3 125 ST/SM, Yuki GY4 125 ST/SM Jakub1234566464646 0 29.6.2022 v 17:27 Jakub1234566464646
Vůle po výbrusu Jawa 50/20 Pionýr, Honda NSR 125R, Yuki GY3 125 ST/S... DrevoKocurik 7 29.9.2021 v 20:41 Properitus
Yuki GY2 - motor- z čeho [1, 2] Yuki Enduro 125 Aifel219 34 28.9.2020 v 08:41 Šejk.
Chcipak na moto Yuki GY3 125 ST/SM pobryslo_manfak 3 28.2.2018 v 17:24 syrrius
Yuki 125SM Akrapovič Yuki GY3 125 ST/SM Mara_125 4 4.7.2017 v 11:45 kilix


TOPlist