mám problém s KX250, rok 2002:
koupil jsem jí cca 3 roky zpět, nechal jsem udělat u Bureše v Letech (mifamoto) komplet generálku - a to opravdu komplet, ne tu českou kdy se dofouknou kola a vymění olej (motor 28k, podvozek+přepákování asi 8k - tj. víc než cena celý motorky). Bohužel jí mám na chatě kam se teď už dostanu tak 4x do roka, původně sem si to koupil abych mohl kravit po zadním, pak tu kluci udělali malou trať tak jsem tam párkrát byl jezdit, ale po třech kolech mi upadnou ruce a ani mě to na trati moc nebaví, takže s tím jezdím za kámošema na pokec, ale tam mě zas sere že to nemá světlo a dělá to bordel jak kráva, takže když se tam seknu a jedu zpátky večer tak jedu potmě a všechny chaty jsou vzhůru.. tj. chci místo toho nějaký enduro na značkách, na kterym se budeme moct jet i se ženou koupat apod - aktivní motokrosař ze mě zcela jistě už nebude
najeto to má nějakých odhadem 8-10 mth, olej měním jednou ročně, ježděno většinou na motul 710.
A teď k problému: na jaře jsem to chtěl prodat, jel jsem to na benzínku na vapku umejt, a po umytí to nejede ve vysokejch - na volnoběh to vytočil zdá se jde, ale jakmile v cca středních otáčkách dám full gas tak to začne bučet a jakoby vynechávat a zpomalí to - mám celkem bohatý zkušenosti s dvoutaktama a přijde mi to podle toho spíš jako problém se směsí/výfukem než s elektrikou. S tou vapkou to může souviset, ale může to být jenom náhoda. V nízkejch a středních sílu má a zvedá přední kolo, než se dostane do těch blbejch toček. Asi nejpodobnější je když se dá plnej na studenym 2t motoru.
Takže klasika - nechat vyschnout s tím že se někam dostala voda, což nepomohlo.
Co jsem od tý doby udělal:
- rozdělal jsem a prostříknul všechny konektory, zkusil jsem zahejbat všema spojema, cívkou atd, žádnej problém jsem tam neviděl
- u vejfuku mi prasklo a čumělo ven kus gumovýho těsnění mezi válcem a kolenem a chybělo jedno péro - oboje vyměněno, beze změny
- měl jsem naprasklý plynový lanko, což způsobilo zaseklej plyn asi na 3/4 když jsem přejížděl po zadním pikovickej most (když to ještě jelo :d ) - zdaleka nejhorší moto zážitek kterej bych nepřál ani nepříteli, a protože nechci mít dalšího majitele na svědomí tak jsem ho rovnou vyměnil - a spolu s tím seřídil karburátor; byl ještě pořád nastavenej bohatší na záběh, tak jsem všechno seřídil dle manuálu (kromě hladiny) a komplet vyčistil. Má to už ten správnej víc nasranej dvoutaktní štěkot, ale problém ve vyšších otáčkách přetrvává.
- filtr je pochopitelně vypranej a nastříkanej
- koupil jsem novou svíčku - beze změny
- benzín tam byl od podzimu (tj. cca půl roku) - letos jsem vyjel asi 1,5 litru, to jsem dolil novou vervou100 - beze změny
- benzín teče dobře, odvzdušnění nádrže je funkční
- svíčka je normální až trochu černá, bez problémů to jezdilo i na tu bohatou směs, tam problém nebude
začínám mít podezření ještě na zasranou přívěru, protože pokud člověk není pacient tak na týhle motorce plnej moc často nedává - může tohle dělat přívěra - tedy v tomhle případě KIPS, pokud by se neotevřela jak má? Jak nějak snadno poznám jestli funguje, ideálně bez demontáže hlavy a vypouštění vody? Manuál samozřejmě mám, zajímá mě jestli neni nějaký snažší postup nebo finta jak to ověřit.
Co ještě zbývá zkusit až budu příště na chatě:
- zkusím komplet novej benzín
- zkusím to bez filtru a bez koncovky výfuku, jestli se to nějak změní
- tu přívěru
- možná novej VN kabel + fajfku - to se mi ale nezdá
- zkoušel jsem různý polohy šroubku bohatosti, ale nepřišlo mi že by se to v těch vysokejch nějak projevovalo. Zkusím to se sytičem případně něco nacpat do airboxu a hodně to obohatit - že by to bylo s otevřeným plynem moc chudý je reálný, ale je divný že by se to změnilo jednou cestou na benzínku - cca 2km.
Napadá vás někoho co ještě vyzkoušet až tam pojedu, čím by to mohlo být, případně jak ověřit tu přívěru? Ideálně začít tím nejsnažším ať nemusím rozdělat půl motorky - chci toho vyzkoušet co nejvíc, a ne každý 2 měsíce zkusit jednu věc.. pokud to jinak nepůjde tak samozřejmě vodu vypustím, sundám válec a budu pátrat dál.
díky za nápady
benzín komplet vylejt bude jedna z věcí co zkusím, ale moc tomu nevěřím - normálně to po zimě jezdilo, to by se projevilo hned. Novej benzín jsem dolil až po tom co začalo blbnout.
SirIndy: přívěra je teď taky můj favorit.. nevím jak se projevuje neotvírající-se, ale dle principu funkce by to mohlo být přesně takhle
1. tyčka zastrčená - přívěra zavřená
2. tyčka vytažená, přívěra otevřená
3. detail - otevřená
4. detail - zavřená
je to tak?
nepředpokládám že by se to nějak zásadně měnilo mezi 94 a 02 - tohle snad uvidím jen po sundání kolena, paráda.
Má to hýbat ještě něčím, nebo to ovládá jen ty dvě klapky na hořejšku a spodku výfukovýho kanálu, + ten váleček s vybráním vpravo od výfuku?
Jak to mám otevřít naplno?Můžu tu tyčku vytáhnout a nějak zaaretovat?
Jak poznám že se správně otevírá a zavírá jinak než že to projedu?
Ale chci mít jistotu že to je ta přívěra, než budu sundavat válec a vypouštět vodu, případně skurvím těsnění pod hlavou apod
sundám ten kryt, podívám se tam vejfukem, a uvidím... a asi budu sundavat válec
Bureš by to určitě doladil, minule to udělal parádně.. akorát se mi to tam nechce vozit a vzhledem k tomu kolik má práce by to bylo tak na jaře
Co jsem udělal navíc:
- koupil jsem čerstvej benzín - a to 1005 benzín (vervu 100), bez toho biobordelu
- zaseknul jsem přívěru do otevřenýho stavu
- zkusil jsem sundat filtr, pak i vejfuk
- nepřišlo mi že by se to s půlkou/celým sytičem chovalo jinak
je to pořád stejný - ale dělá to i na neutrál, prostě to nejde vytočit do otáček, a pokud otevřu plyn hodně tak se to začne dusit a otáčky klesaj - což asi vylučuje tu přívěru i elektriku. Mám ještě karbec z tý '94, tak ho tam zkusím nacpat, jinak nevím..
to dušení bych odhadoval na chudou směs, ale když sem si hrál se sytičem tak to na to nemělo vůbec vliv.. nechápu. Může tohle dělat kdyby to bylo přidřený?
Aby bylo jasný o čem je řeč, nahrál jsem to na video (akorát ten foťák má bídnej zvuk):
přívěra:
sundanej filtr - volnoběh (zní normálně):
sundanej filtr - pokus o vytočení, plnej plyn, to samý pak se sytičem - chcípá:
sundanej filtr + vejfuk - pokud o vytočení, chcípá:
napadá někoho něco?
edit - samozřejmě to bylo zahřátý; a to že to chytne až napotřetí je nejspíš sundaným filtrem, jinak to chytne hned - filtr ale na to dušení to nemá vliv
Naposledy editováno 26.09.2014 02:12:39
Ted ctu ze jsi konektoru prostrikaval atd. to je sice mozny ale jak rikam ten na CDI poradne stahni. Takhle se motorka chova kdyz se neupraví předstih.
Klidne ji treba nakopni konektor zatlac rukou a zkus pridat a uvidis zda bude zmena, nedavno jsme to řešil taky usch a nebylo to poprvé.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kawasaki kx 250, co to způsobilo Kawasaki KX 250, KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR... | DrevoKocurik | 9 | 8.1.2024 v 22:46 Kohlstein |
Kawasaki KX 1998 spojka Kawasaki KX 250 | Wrabis | 19 | 19.4.2023 v 13:49 sirr |
Kawasaki kx 250 1986 prevodovka Kawasaki KX 250 | Jogo | 1 | 25.3.2023 v 11:59 krokoš |
Hydraulická spojka Kawasaki kx 250 07 Kawasaki KX 250 | davidsur | 0 | 19.8.2022 v 12:51 davidsur |
Kryt motoru Kawasaki KX 250 | davidsur | 2 | 18.8.2022 v 17:45 mira008 |