globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: prohlubne/dirky v kotoucich
Caute,

na 2005 CBR1000RR mi pri brzdeni predni brzdou sly kopance/silny tukani do riditek. Pri vyssich rychlostech mi to uplne rozhazelo predni kolo a tlumice, bylo to o hubu. Taky stacilo pri maly rychlosti (20-40km/h) lehce namacknout predni brzdu, jenom aby se desticky primackly a bylo citit takovy tukani/cukani, jakoby chvilema ty brzdy o neco drhly nebo se lehce kousaly. Do packy zadny razy nesly. Tezko se to popisuje :)
Nechal jsem kotouce premerit a jsou rovnomerne sjety a ani nejsou zkrouceny. Vymenil jsem brzdovy desticky za original Honda, nechal udelat repasi prednich tlumicu, vymenit loziska v prednim kole a krku rizeni. Nic nepomohlo, nakonec jsem vymenil kotouce a problem byl pryc. Jediny, co jsem nasel pri blizsim pohledu na kotouce jsou takovy dirky v materialu kotouce - viz foto. Jsou na obou stranach na stejnym miste na obou kotoucich. Na nektery strane vic, nez na druhy.

Chci se zeptat, jestli uz nekdo z vas videl neco podobnyho a jestli ty probhlubne mohly zpusobovat to cukani.

Diky



































Naposledy editováno 13.09.2014 18:35:46

1 reakcí na tento příspěvek prohlubne/dirky v kotoucich

Skvělá odpověď, děkuji! 12.9.2014 v 10:05 | Nahoru | #1
Cau , je to tak jak pise dave-lister. Svetly a tmavy prstence znamenaji mista kde nastava lokalni prehrati materialu a naopak mista kde se nebrzdi.

Meni se potom chemicka struktura oceli , ted nevim z hlavy co se deje s uhlikem presne , kazdopadne vznika krystalicky karbid zeleza velmi tvrdy a krehky. ty karbidy maj jeste navic mnohem vetsi izolacni vlastnosti a mensi tepelnou vodivost nez puvodni ocel , takze se pak prehrivaji jeste vice.A taky nemaji ty spravne kluzne vysledkem je vytrhavani materialu bud tyhle tupky , nebo se cely kotouc trha a praska v mistech mezi dirkama.

Na kotouci pak ani nepomuze zbrouseni , pac kotouc treba nemusi byt krivej , ale ma pulzujici mista kde brzdi vice a kde mene.

nechci to paušalizovat , ale myslim ze tohle zpusobuji prave neoriginalni desticky ,sintrovane prilis tvrde desticky , nebo desticky ktere maji vylozene velike "kusy" kovovych pilin.

dal se to zhorsi kdyz se na hodne vydrazkovany kotouc daji nove desticky a opet se brzdi jen tema vyssima "drazkama"

kazdopadne brzdna plocha kotouce a material desticek by mel mit stejnou homogenni barvu.

jakmile se na kotoucu udela znicehonic jinak barevna ryha , tak by stalo za to sundat desticku jestli tam neni neco zapadenyho , treba zrnko pisku atd...

kazdopadne vysledkem celeho procesu jsou presne tyhle duhove barevny kotouce , ktere meritelne méne brzdi a obvykle taky pulzuji a casem popraskaji, coz muze taky bejt vstupenka na krchov.

(reakce na) prohlubne/dirky v kotoucich

13.9.2014 v 18:06 | Nahoru | #2

Kuges píše: Cau , je to tak jak pise dave-lister. Svetly a tmavy prstence znamenaji mista kde nastava lokalni prehrati materialu a naopak mista kde se nebrzdi.

Meni se potom chemicka struktura oceli , ted nevim z hlavy co se deje s uhlikem presne , kazdopadne vznika krystalicky karbid zeleza velmi tvrdy a krehky. ty karbidy maj jeste navic mnohem vetsi izolacni vlastnosti a mensi tepelnou vodivost nez puvodni ocel , takze se pak prehrivaji jeste vice.A taky nemaji ty spravne kluzne vysledkem je vytrhavani materialu bud tyhle tupky , nebo se cely kotouc trha a praska v mistech mezi dirkama.

Na kotouci pak ani nepomuze zbrouseni , pac kotouc treba nemusi byt krivej , ale ma pulzujici mista kde brzdi vice a kde mene.

nechci to paušalizovat , ale myslim ze tohle zpusobuji prave neoriginalni desticky ,sintrovane prilis tvrde desticky , nebo desticky ktere maji vylozene velike "kusy" kovovych pilin.

dal se to zhorsi kdyz se na hodne vydrazkovany kotouc daji nove desticky a opet se brzdi jen tema vyssima "drazkama"

kazdopadne brzdna plocha kotouce a material desticek by mel mit stejnou homogenni barvu.

jakmile se na kotoucu udela znicehonic jinak barevna ryha , tak by stalo za to sundat desticku jestli tam neni neco zapadenyho , treba zrnko pisku atd...

kazdopadne vysledkem celeho procesu jsou presne tyhle duhove barevny kotouce , ktere meritelne méne brzdi a obvykle taky pulzuji a casem popraskaji, coz muze taky bejt vstupenka na krchov.



Diky za jasny vysvetleni. Muzu jenom dodat, ze pred-predchozi majitel tam mel nejaky goldfreny a predchozi majitel je musel vymenit, protoze byly prej mistama uplne rozsypany a ustipany. Coz presne odpovida tomu, co pises.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dynojet Honda CBR 1000RR Fireblade Chmelda1 5 Včera v 22:13 assassin
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 17, 18] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 524 Včera v 20:48 Ariete
Zvýšené volnoběžné otáčky Honda CBR 1000RR Fireblade AlbiAlbi 24 8.4.2024 v 11:28 AlbiAlbi
Cbr nebo big bang Honda CBR 1000RR Fireblade karloss200 1 4.1.2024 v 18:55 RTSbike
Quickshifter SC59 Honda CBR 1000RR Fireblade kain80 3 13.12.2023 v 20:11 kain80


TOPlist