bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: prohlubne/dirky v kotoucich
Caute,

na 2005 CBR1000RR mi pri brzdeni predni brzdou sly kopance/silny tukani do riditek. Pri vyssich rychlostech mi to uplne rozhazelo predni kolo a tlumice, bylo to o hubu. Taky stacilo pri maly rychlosti (20-40km/h) lehce namacknout predni brzdu, jenom aby se desticky primackly a bylo citit takovy tukani/cukani, jakoby chvilema ty brzdy o neco drhly nebo se lehce kousaly. Do packy zadny razy nesly. Tezko se to popisuje :)
Nechal jsem kotouce premerit a jsou rovnomerne sjety a ani nejsou zkrouceny. Vymenil jsem brzdovy desticky za original Honda, nechal udelat repasi prednich tlumicu, vymenit loziska v prednim kole a krku rizeni. Nic nepomohlo, nakonec jsem vymenil kotouce a problem byl pryc. Jediny, co jsem nasel pri blizsim pohledu na kotouce jsou takovy dirky v materialu kotouce - viz foto. Jsou na obou stranach na stejnym miste na obou kotoucich. Na nektery strane vic, nez na druhy.

Chci se zeptat, jestli uz nekdo z vas videl neco podobnyho a jestli ty probhlubne mohly zpusobovat to cukani.

Diky



































Naposledy editováno 13.09.2014 18:35:46

prohlubne/dirky v kotoucich

Skvělá odpověď, děkuji! 11.9.2014 v 07:55 | Nahoru | #1
Ty zčernalý plochy, to jak se střídají světlý a tmavý místa značí silné zakalení, nebo přehřátí. Ty odlomený místa je únava materiálu, ty kotouče maj nejlepší léta pryč. Možná se při měření hrot indikátoru nedostal na to místo kde je kotouč hubenější. Těžko soudit.

1 reakcí na tento příspěvek prohlubne/dirky v kotoucich

Skvělá odpověď, děkuji! 11.9.2014 v 10:49 | Nahoru | #2
Ty kotouče jsou na vyhození.

1 reakcí na tento příspěvek prohlubne/dirky v kotoucich

Skvělá odpověď, děkuji! 12.9.2014 v 10:05 | Nahoru | #3
Cau , je to tak jak pise dave-lister. Svetly a tmavy prstence znamenaji mista kde nastava lokalni prehrati materialu a naopak mista kde se nebrzdi.

Meni se potom chemicka struktura oceli , ted nevim z hlavy co se deje s uhlikem presne , kazdopadne vznika krystalicky karbid zeleza velmi tvrdy a krehky. ty karbidy maj jeste navic mnohem vetsi izolacni vlastnosti a mensi tepelnou vodivost nez puvodni ocel , takze se pak prehrivaji jeste vice.A taky nemaji ty spravne kluzne vysledkem je vytrhavani materialu bud tyhle tupky , nebo se cely kotouc trha a praska v mistech mezi dirkama.

Na kotouci pak ani nepomuze zbrouseni , pac kotouc treba nemusi byt krivej , ale ma pulzujici mista kde brzdi vice a kde mene.

nechci to paušalizovat , ale myslim ze tohle zpusobuji prave neoriginalni desticky ,sintrovane prilis tvrde desticky , nebo desticky ktere maji vylozene velike "kusy" kovovych pilin.

dal se to zhorsi kdyz se na hodne vydrazkovany kotouc daji nove desticky a opet se brzdi jen tema vyssima "drazkama"

kazdopadne brzdna plocha kotouce a material desticek by mel mit stejnou homogenni barvu.

jakmile se na kotoucu udela znicehonic jinak barevna ryha , tak by stalo za to sundat desticku jestli tam neni neco zapadenyho , treba zrnko pisku atd...

kazdopadne vysledkem celeho procesu jsou presne tyhle duhove barevny kotouce , ktere meritelne méne brzdi a obvykle taky pulzuji a casem popraskaji, coz muze taky bejt vstupenka na krchov.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 24.4.2024 v 23:12 Ariete
Dynojet Honda CBR 1000RR Fireblade Chmelda1 6 19.4.2024 v 18:54 Chmelda1
Zvýšené volnoběžné otáčky Honda CBR 1000RR Fireblade AlbiAlbi 24 8.4.2024 v 11:28 AlbiAlbi
Cbr nebo big bang Honda CBR 1000RR Fireblade karloss200 1 4.1.2024 v 18:55 RTSbike
Quickshifter SC59 Honda CBR 1000RR Fireblade kain80 3 13.12.2023 v 20:11 kain80


TOPlist