na 2005 CBR1000RR mi pri brzdeni predni brzdou sly kopance/silny tukani do riditek. Pri vyssich rychlostech mi to uplne rozhazelo predni kolo a tlumice, bylo to o hubu. Taky stacilo pri maly rychlosti (20-40km/h) lehce namacknout predni brzdu, jenom aby se desticky primackly a bylo citit takovy tukani/cukani, jakoby chvilema ty brzdy o neco drhly nebo se lehce kousaly. Do packy zadny razy nesly. Tezko se to popisuje :)
Nechal jsem kotouce premerit a jsou rovnomerne sjety a ani nejsou zkrouceny. Vymenil jsem brzdovy desticky za original Honda, nechal udelat repasi prednich tlumicu, vymenit loziska v prednim kole a krku rizeni. Nic nepomohlo, nakonec jsem vymenil kotouce a problem byl pryc. Jediny, co jsem nasel pri blizsim pohledu na kotouce jsou takovy dirky v materialu kotouce - viz foto. Jsou na obou stranach na stejnym miste na obou kotoucich. Na nektery strane vic, nez na druhy.
Chci se zeptat, jestli uz nekdo z vas videl neco podobnyho a jestli ty probhlubne mohly zpusobovat to cukani.
Diky
Naposledy editováno 13.09.2014 18:35:46
1 reakcí na tento příspěvek prohlubne/dirky v kotoucich
1 reakcí na tento příspěvek prohlubne/dirky v kotoucich
1 reakcí na tento příspěvek prohlubne/dirky v kotoucich
- vzal jsem kleště a všechny pootáčel - první zabrždění ok, druhý ok...a pak se to zase dostávalo do stejnejch intencí.
- nechal jsem přehodit kotouče - mezi sebou - a citelně se to zlepšilo.
Podotýkám, že o zahřátí nemůže být řeč. Mě to dělá když za brzdy vezmu zlehka a naopak míň je to znát při silným brzdění. Do páčky nic nepulzuje, ale vidlice při brždění kmitá.
Vzhledem k tomu, že maj ještě 46% masa dle manuálu je nechám v zimě jako třetí dějství přenejtovat.
Naposledy editováno 11.09.2014 07:24:32
1 reakcí na tento příspěvek prohlubne/dirky v kotoucich
dewwil píše: Přesně tak, za studena je OK a jak se zahřeje tak se může zkroutit, plovoucí kotouče jsou na měření boční házivosti svině... Půl dne mi trvalo to změřit na RSV Factory, kterej ten kotouč je v zadeli Byl na jednom místě slabší, musí se to měřit šuplerou co má hroty(body) na měřících čelistech, obyčejnou se to blbě měří...
Ono to prave delalo i za studena, kdyz jsem ji rozjel a jenom lehoucce namackl brzdu. Nevim, jestli se tim kotouc nejak zahral.
Kotouce jsem nechaval vselijak merit ve dvou servisech a nic nenasli. Meli na to nejaky zarizeni.
t_freedom píše:
Podotýkám, že o zahřátí nemůže být řeč. Mě to dělá když za brzdy vezmu zlehka a naopak míň je to znát při silným brzdění. Do páčky nic nepulzuje, ale vidlice při brždění kmitá.
Jo, presne tak, zapomnel jsem napsat, ze to delalo v urcitych rychlostech a pri urcity urovni zmacknuti, takze to vypada na ty nejty
Naposledy editováno 11.09.2014 11:44:59
1 reakcí na tento příspěvek prohlubne/dirky v kotoucich
Meni se potom chemicka struktura oceli , ted nevim z hlavy co se deje s uhlikem presne , kazdopadne vznika krystalicky karbid zeleza velmi tvrdy a krehky. ty karbidy maj jeste navic mnohem vetsi izolacni vlastnosti a mensi tepelnou vodivost nez puvodni ocel , takze se pak prehrivaji jeste vice.A taky nemaji ty spravne kluzne vysledkem je vytrhavani materialu bud tyhle tupky , nebo se cely kotouc trha a praska v mistech mezi dirkama.
Na kotouci pak ani nepomuze zbrouseni , pac kotouc treba nemusi byt krivej , ale ma pulzujici mista kde brzdi vice a kde mene.
nechci to paušalizovat , ale myslim ze tohle zpusobuji prave neoriginalni desticky ,sintrovane prilis tvrde desticky , nebo desticky ktere maji vylozene velike "kusy" kovovych pilin.
dal se to zhorsi kdyz se na hodne vydrazkovany kotouc daji nove desticky a opet se brzdi jen tema vyssima "drazkama"
kazdopadne brzdna plocha kotouce a material desticek by mel mit stejnou homogenni barvu.
jakmile se na kotoucu udela znicehonic jinak barevna ryha , tak by stalo za to sundat desticku jestli tam neni neco zapadenyho , treba zrnko pisku atd...
kazdopadne vysledkem celeho procesu jsou presne tyhle duhove barevny kotouce , ktere meritelne méne brzdi a obvykle taky pulzuji a casem popraskaji, coz muze taky bejt vstupenka na krchov.
1 reakcí na tento příspěvek prohlubne/dirky v kotoucich
Kuges píše: Cau , je to tak jak pise dave-lister. Svetly a tmavy prstence znamenaji mista kde nastava lokalni prehrati materialu a naopak mista kde se nebrzdi.
Meni se potom chemicka struktura oceli , ted nevim z hlavy co se deje s uhlikem presne , kazdopadne vznika krystalicky karbid zeleza velmi tvrdy a krehky. ty karbidy maj jeste navic mnohem vetsi izolacni vlastnosti a mensi tepelnou vodivost nez puvodni ocel , takze se pak prehrivaji jeste vice.A taky nemaji ty spravne kluzne vysledkem je vytrhavani materialu bud tyhle tupky , nebo se cely kotouc trha a praska v mistech mezi dirkama.
Na kotouci pak ani nepomuze zbrouseni , pac kotouc treba nemusi byt krivej , ale ma pulzujici mista kde brzdi vice a kde mene.
nechci to paušalizovat , ale myslim ze tohle zpusobuji prave neoriginalni desticky ,sintrovane prilis tvrde desticky , nebo desticky ktere maji vylozene velike "kusy" kovovych pilin.
dal se to zhorsi kdyz se na hodne vydrazkovany kotouc daji nove desticky a opet se brzdi jen tema vyssima "drazkama"
kazdopadne brzdna plocha kotouce a material desticek by mel mit stejnou homogenni barvu.
jakmile se na kotoucu udela znicehonic jinak barevna ryha , tak by stalo za to sundat desticku jestli tam neni neco zapadenyho , treba zrnko pisku atd...
kazdopadne vysledkem celeho procesu jsou presne tyhle duhove barevny kotouce , ktere meritelne méne brzdi a obvykle taky pulzuji a casem popraskaji, coz muze taky bejt vstupenka na krchov.
Diky za jasny vysvetleni. Muzu jenom dodat, ze pred-predchozi majitel tam mel nejaky goldfreny a predchozi majitel je musel vymenit, protoze byly prej mistama uplne rozsypany a ustipany. Coz presne odpovida tomu, co pises.
Jeste dodatecne posilam fotky tech "novych" menenych kotoucu. Po par jizdach na okruhu v Moste se mi na nich udelaly takovy jinak zbarveny mista. Jsou relativne pravidelne po obvodu obou kotoucu. Napada nekoho, co by to mohlo byt? viz. fotky
Kdyz na konci cilovky za brzdu poradne vemu, tak se to lehce rozvibruje, v zadnym pripade ale ne tak, jak s tema predchozima. Zatim se to projevilo jenom v Mostu pri tom extremnim brzdeni z cca 250->50km/h. Jinak je ta brzda uplne klidna. Tusim, ze asi nemuzu chtit zazraky.
Naposledy editováno 13.09.2014 18:32:06
Coudyk píše: Přesně to teď právě řeším, výsledek - "probržděný kotouč" - v jednom místě je tenčí než ve zbytku. Dá se to ale změřit jen bodovým mikrometrem bo šuplera to měří na celé ploše. Prostě to vymněn a je to...
davno vymeneno, bylo o hubu na tom jezdit. navic to kmitani vymlatilo predni tlumice, tak musela byt repase a vymena lozisek v krku.
Naposledy editováno 13.09.2014 18:41:52
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 17, 18] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... | Ariete | 526 | Dnes v 07:51 Ozzy_ |
Dynojet Honda CBR 1000RR Fireblade | Chmelda1 | 5 | Včera v 22:13 assassin |
Zvýšené volnoběžné otáčky Honda CBR 1000RR Fireblade | AlbiAlbi | 24 | 8.4.2024 v 11:28 AlbiAlbi |
Cbr nebo big bang Honda CBR 1000RR Fireblade | karloss200 | 1 | 4.1.2024 v 18:55 RTSbike |
Quickshifter SC59 Honda CBR 1000RR Fireblade | kain80 | 3 | 13.12.2023 v 20:11 kain80 |