globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Policejní Jawa 350/634 VB
10.9.2014 v 20:34
Zdravím,

máte někdo informace o tom, že Veřejná bezpečnost pořizovala Jawy 350/634 bez štítu motoru, plexiskla, zkráceného sedla, bedničky na vysílačku? Popř. bylo to možné i u jiných policejních motorek?

Mám originál policejní Jawu 350/634 (1984) z druhé ruky po policii. Původní majitel mi sdělil, že zmíněné policejní doplňky vůbec nikdy neměla, pouze barvy. Časem se chystám na její renovaci a ptám se, zda tomu tak v nějakých případech mohlo být a zda má smysl v rámci originality shánět původní doplňky, které se u některých J634 objevovaly. Vzhledem k tomu, že motorkářská veřejnost vlastní málo policejních exponátů, těžko se i shání informace.

Díky za reakce, popř. za odkazy na zasvěcenější.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Policejní Jawa 350/634 VB

13.9.2014 v 15:03 | Nahoru | #1

Borowitz píše: Pokud jde o policejní moto /myšleno VB/, mohu říci, že se nelze řídit ničím stoprocentním. V roce 1989 jsem po škole začal sloužit u VB a měl k dispozici Jawu 350/634 v barvách a skryty VB. Mám ji dodnes neb jsem ji v devadesátých letech po vyřazení koupil a před pár lety na ní udělal generálku a obnovil nástřik. Vím jak vypadaly i jiné moto z jiných útvarů či okresů, takže mohu odpovědně říci, že i když byl dán samozřejmě určitý odstín žluté pro veškeré vozy i motocykly VB, zcela klidně jste mohli najít vedle sebe dva, které se odstínem lišily a to někdy dost výrazně. U motocyklů pokud vím si nástřik dělaly jednotlivé Krajské správy VB sami/ dnešní praxi - dodávky vozidel v policejní úpravě od výrobce neexistovaly/. Tudíž stříkali barvy resp. odstíny i mírně jiné. Pokud jde např o nápisy VB na moto, pokud měla kryty , byly samozřejmě na těchto, některé měli nápis i na podsedlových schránkách , ale to zcela vyjimečně a mám podezření, že to byla spíše individuální úprava. To, že některé jezdili bez krytů je spíš otázka, že krytů nebylo dostatek - dělalo je pokud vím družstvo Velorex. Zkrácená sedla se dávaly až na pozdější typy 638 / i když nelze vyloučit že i na 634 zpětně/a to z důvodů montáže radiostanice za zkrácené sedlo. Perličkou je, že plastový kastlík na tuto RDST byl vlastně nádržka na vodu z WC. Prostě do něčeho se to schovat muselo a tehdejší RDST byly o něco větší než dnes. Jinak na malých policejních útvarech jezdili policisté v uniformě běžně i na civilních motocyklech - měli jsme i modrou Jawu 350 a stříbrnou MZ 150 /opět perlička - jezdí u nás na útvaru dodnes!!/.



Bylo by prosím možno sem hodit foto toho kastlíku ?? Děkuji

Jinak dle tohoto odkazu
TUTO

žluť chromová ČSN 6400....RAL 1022
bílá ČSN 1000....RAL 9010

další odkaz TADY

(reakce na) Policejní Jawa 350/634 VB

16.9.2014 v 19:38 | Nahoru | #2
bimbo750> fotku nepošlu neb mám provedení klasické dvousedadlové. V knize J. Vošalíka "Přehled motocyklů Jawa" je foto s kaslíkem, ale je to jiný než z WC nádržky. Každý používal co mu připadalo dobré a vhodné a co bylo k dispozici .Motocyklů s RDST bylo minimum a domlouvat se za jízdy nebylo dost dobře ani možné neboť v tehdejších přilbách žádné dorozumívací zařízení nebylo. Spojení se navazovalo pouze v době, kdy motocykl stál někde na vartě.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... Krautkopf 46 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 panelák 8 14.3.2024 v 19:26 Pabol
pretočenie valcov na jawa 350 /632 ... Jawa 350/634, Jawa 350/632 sadimil 12 24.10.2023 v 11:03 kokoška.
Kterým směrem se otáčí náhon tachom... Jawa 350/634 YettiBob 18 7.8.2023 v 10:23 kokoška.
Kryt řetězu Jawa 350/634, ČZ 350/472 honzaza 3 2.8.2023 v 12:08 Zdenalbenal


TOPlist