bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Prosím o pomoc,nebo radu.
29.8.2014 v 18:04
Prosím,potřeboval bych poradit,mám problém s tím,že mi motorka při nižších rychlostech,mezi 20km až 50km poskakuje,jako by jela po kostkách,není to v řidítkách,houpe se celí předek.Asi od šedesátky to zmizí,čím to je? Mám udělaný komplet repasi předních tlumičů,vyměnil jsem tam vše co šlo,pouzdra,pružiny,gufera,prachovky,i pojistné kroužky,dál,ložiska v kole i v řízení,měněné. Nové pneumatiky,správně nafoukané,kolo vyvážené a dotažené.Opravdu už nevím co dál.Jediný s čím ještě laboruji je tlak v tlumičích,foukal jsem podle manuálu,zkoušel i více a pak i méně a pořád stejný.Neví co s tím??????Dík za rady.

1 reakcí na tento příspěvek Prosím o pomoc,nebo radu.

29.8.2014 v 19:29 | Nahoru | #1
Ten stejný problém měla moje přítelkyně na dragstaru ,trochu bouchlý ráfek o patník ani to nejde moc vidět. Do šedesátky poskakuje a pak je klid. I když máš kolo vyvážené mrkni na to ,může být třeba trochu šišaté. Hoď mašinu na špalek roztoč kolo a přilož třeba tužku k ráfku a uvidíš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím o pomoc,nebo radu.

29.8.2014 v 20:14 | Nahoru | #2
WVigo> Určitě to zkusím a podívám se na to,ale myslím si,že mám ráfek v pořádku,dával se tam před měsícem noví plášť,řekl bych,že by to v servisu snad poznaly,nebo ne???

(reakce na) Prosím o pomoc,nebo radu.

29.8.2014 v 20:39 | Nahoru | #3
Paja123456> Možná jo a možná ne ,třeba se jim s tim nechtělo srát.Kontrolou nic nepokazíš ,jestli je tam třeba malá osmice tak vyvažovačka s tim nic neudělá.

1 reakcí na tento příspěvek Prosím o pomoc,nebo radu.

30.8.2014 v 10:10 | Nahoru | #4
Ráfek to může dělat. Jde to vyvážit, a pokud nad tým ráfkem nestojíš, nepoznáš to.
Pak to je jenom hlučný, anebo to možno dělá to co cítíš ty.

Pak už mě napadá jenom, prasklý brzdový kotouč, anebo ulomená brzdová deska, ale to by
chtělo zapáčit silou do deštičky, jestli není polorozpadlá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím o pomoc,nebo radu.

31.8.2014 v 10:43 | Nahoru | #5
Registrovaný> Brzdový kotouč prasklý nemám a brzdy jsou dělaný,nové pístky i destičky,jak na předku tak i v zadu.To je záhada co? Ještě mě napadlo,jestli to není nějaká anomálie u tohoto typu motorky,ale v servisu Yamaha o ničem takovém neví.V servisu by se prý na to podívaly,ale bylo by to formou pokusů,takže by pozměňovali co se dá a já bych platil jak mourovatý a to se mi opravdu nechce.

(reakce na) Prosím o pomoc,nebo radu.

3.9.2014 v 11:10 | Nahoru | #6
Paja123456> Ahoj, Brzdy to určitě nejsou, kotouč by házel pořád a víc a víc. Ale když to tedko čtu, skoro po tom co sme prošli zbývají dvě poslední věci. Opravdu vyměnit kolo, třeba si půjčit, nevím jak to realizovat, ale prostě celé kolo od někoho kdo to má v pořádku, ale poslední věcička která mne napadla, zkusit vyměnit středový šroub, co drží kolo. Jestli není malinko hnutý u jedné strany nebo prohnutý.

Jinak je to věc, kterou jsem řešil na XJ skoro tři roky a nevyřešil, takže záhada hlavolamu.

1 reakcí na tento příspěvek Prosím o pomoc,nebo radu.

3.9.2014 v 11:15 | Nahoru | #7
No, ted jsem si to jakoby nakreslil z boku a snažil se pochopit smysl toho co to dělá.
Napadla mne docela zajímavá věc k diskuzi či k zamyšlení.

Je to určitě něco, co se točí a je závislé na rychlosti. Zhruba 40 to začíná, nejvíce je to kolem 60 a pak to zase klesá. Tak jsem si to představil stejně jako byly staré ždímačky na prádlo. Když se tam daly kalhoty blbě, jakoby mimo váhu, tak se to začalo rozjíždět, v určitých otáčkách se to rozkmitalo, rozlítalo, zabouchalo a jak to přešlo určité otáčky, tak se to zklidnilo a je lo normálně. Tohle je úplně stejný dojem a výkon. Takže mne napadlo, když se položí kolo na plocho a roztočí, musí se to chovat stejně. Takže je tam určitě něco na ráfku, co vadí, váha, křivost, ohnutí, škrábanec, něco i malého, co dělá tento efekt nahromadění váhy. Nakonec to může být úplně normálně váhový deficit z výroby, v některém místě je o trošku víc materiálu a už je to hotovo. Myslím, že se tomu říkalo vertikální vyvažovačka, která umí vyvážit kolo i osově, ne jen jako normálně do stran, ale i podél osy.

To jsem zase zaperlil přemýšlením, ale logicky to logiku má, co myslíš?

(reakce na) Prosím o pomoc,nebo radu.

5.9.2014 v 20:51 | Nahoru | #8
Tridac> O tom,že se kolo vyvažuji i vertikálně vím a když se dávala nová guma,byl jsem u toho a měřil to i vertikálně,ne jen z boku,k tomu má na vyvažovačce takovou plochou plotnu,tu přikládá k ráfku z obou stran a při roztočení pneu,kontroluje,jestli to někde neškrtá,to samé pak i na gumě,jestli nemá někde bouli. Trochu jsem koukal a prohlížel předek,nevím tedy zda by to mohlo být i tím,ale mám tak trochu pocit,že není přední kolo úplně rovně,nevím jestli je to možně,že by se trochu hnuli vidle v brýlích,tedy při montáži a dotažení,že nebyly v rovině,i když zase je tam ten středoví šroub na kole,tan by to měl srovnat a i ta vzpěra mezi vidlemi .Jak říkám mám jen ten pocit,možná,že je jen hnutý blatník,jen co bude trochu času tak se na to podívám.

Prosím o pomoc,nebo radu.

5.9.2014 v 22:04 | Nahoru | #9
Když si to představíš kdy a při čem to dělá, tak je jednoznačně kolo. Nemůže to vidlice, ta se netočí nemůže házet, může jen přestat tlumit, ale zase na základě impulsů od kola, nemůžou to být vidlice křivé, to by se zhoršovalo stále víc a víc, tohle je něco, co se v určitých otáčkách objeví a zase v určitých otáčkách zmizí.

To co jsem ti napsal jako poslední, tak si představ, že ti do disku vyvrtám na jednom místě díru. To co si popsal kontrolu házení kola a výkyvu kola je otázka, když bude vystředěný nebo křivý disk, ale já jsem mluvil o změně těžiště. Prostě v jednom místě bude disk malinko těžší. Dává to smysl. Kolo nehází, nevykazuje odchylky rotační ani odchylky odskoku, ale v určitých otáčkách se projeví jiná váha a když se otáčky přetočí více tak se to ustálí. Jediná věc, vyměnit a zkusit jiné kolo.
Přiznám se, že i já mám zájem na tom aby se to zjistilo, protože jsem to hledal čtyři roky a nenašel.

Jo a přední kolo může být křivě ale jen v případě, že jsou hnuté vidle v krku řízení. No a jak jsem to tedko napsal, napadlo mne, že já jsem až po bouračce zjistil, že ta moje předchozí byla padlá nebo bouraná a byla malinko hnutá v krku řízení. Nebylo to vidět ani znát, ale přišlo se na to až když mi to prohlížel na stolici, že tam bylo ohříváno a rovnáno. A právě ta motorka mi skákala, takže jestli vidíš křivě vidle, skáče to, skoro se to chová jako ta moje a já jsem to uzavřel že to bylo tím natlučením krku řízení. Ono to může být bourané jako by předek, ale také nemusí, stačí pořádná ráda od kanálu, kostky nebo blbej nájezd na obrubník a hne se to tou vahou úplně samo. Pak by se dalo říci, že se chová jako elipsa to kolo, ale vyšší rychlost poberou vidlice. No, bude to zajímavé.
Takže tvoje kolo by stačilo půjčit do jiné motorky, který to nedělá. A pokud to bude dělat je to kolo, pokud to nebude dělat jsou to vidle nebo krk, nic jiného už tam není.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dovoz motorky z Německa Yamaha XVZ 1300 Royal Star, Yamaha XVS 1300A Midnigh... Vladikami 13 1.9.2022 v 23:58 Vladikami
Světlo Yamaha XVZ 1300 Royal Star Venture, Yamaha XVZ 1300 ... FIDOGR 1 21.7.2022 v 18:37 zdenysrx6
nevie niekto o servise pro Venturky... Yamaha XVZ 1300 Royal Star Venture, Yamaha XVZ 1300 ... kurobb 0 4.5.2021 v 11:38 kurobb
Problém "bublání" do karburátorů. Yamaha XVZ 1300 Venture Royale Tridac 3 14.6.2019 v 15:51 baikmenn
preco ukazuje na panely venture roy... Yamaha XVZ 1300 Venture Royale rat13 3 13.6.2018 v 11:49 rat13


TOPlist